Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
MOH85
4WD

Viesti Kirjoittaja MOH85 »

Kuvassa siis oma shineray. Mukana veljen uusi rally 250cc.
Tälläselt siis oma peli näyttää.. Kuvat by (c) Marko. (N95).
Videot by (c) Marko. (N95)

Pahoittelen kuvien kokoa!

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
MOH85
4WD

shinerayn menoa

video by (c) Marko. (N95)

Kuva

Shineray vs. rally..

Kuva

Kuva
Shineray XY 250 STIXE
Kimi
Tracks

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Kuvien perusteella, kannattaisi ehken säätää aurauskulmat. :D
Tosin kuvia katsoessa, näyttää kyllä taka-akselikin niin kierolta, että ehkä se on vaan kuva joka valehtelee enemmän kuin tuhat sanaa? :D
LateX
Noppeli

Viesti Kirjoittaja LateX »

Mites nuo etuiskareiden säädöt oikein toimii?
Tuskin missään on kaasuiskarin säätö FAQ:ta? Yritin jo hakuakin, mutta kaasuiskareista ei juuri keskustelua ollut. Tuskin Shineray on ensimmäinen josta löytyy näin monipuolisesti säädettävä alusta? (Jos noi säädöt oikeasti edes toimii :? )

Sinne "pulloon" saa toki ilmaa, mutta millä välillä tuon paineen pitäisi siellä olla? Nyt siellä on 2bar toisessa ja kolme toisessa.

Jousen esikiristys on selvä homma, mutta nuo iskarin ylä- ja alapäässä olevat ruuvit ovat lieviä mysteereitä. Molemmista löytyy maininnat S ja H eli Soft ja Hard ja toinen kai vaikuttaa paluu-vaimennukseen ja toinen meno-vaimennukseen, eikö? Mutta kumpi kumpaan?

Lisäksi minulla toisen iskarin alaruuvi on jumissa (täytyy kai vaihtaa takuuseen)

Tää Shineray keskustelu on kyllä ihan väärässä paikassa :). Jos Comanche roadsteria ei oteta huomioon, niin onko mikään muu mönkijä vähemmän crossi kuin 250 STIXE? :). Okei on niitä muitakin "citi" mönkijöitä ja kuvista päätellen on näillä menty leivässä maastossakin ja uitettukin hieman.
Mulla tuntuu takaratas ja jarrylevy ottavan maahan melkein asvaltillakin :) .
Pihiys ei ole aina haitallista.
Shineray 250 STIXE
Comanche 110 Cross
LateX
Noppeli

Ja vielä yksi juttu renkaiden vatkauksesta:

Jos nuo renkaat tuntuvat ravistavan vielä tasapainotuksen jälkeenkin niin katsokaa tuo camper-kulma (vatupassi pystyyn renkaan kylkeen). Saisi olla rengas pystysuorassa myös kuski päällä. Mulla tuo camper muuttuu renkaan liikkuessa ylös-alas, niin kai muillakin.

Camper säädetään siitä ylätukivarren ja pallonivelen liitoksesta.

Ainakin mulla tuo poisti ohjaustangon vatkauksen. Siis aluksi renkaan yläreuna oli ulompana kuin alareuna -> vatkasi ja kun säädin renkaan pystysuoraan kuskipäällä niin vatkaus hävisi.
Shineray 250 STIXE
Comanche 110 Cross
Miguel
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Miguel »

LateX kirjoitti:Mites nuo etuiskareiden säädöt oikein toimii?
Tuskin missään on kaasuiskarin säätö FAQ:ta? Yritin jo hakuakin, mutta kaasuiskareista ei juuri keskustelua ollut. Tuskin Shineray on ensimmäinen josta löytyy näin monipuolisesti säädettävä alusta? (Jos noi säädöt oikeasti edes toimii :? )

Sinne "pulloon" saa toki ilmaa, mutta millä välillä tuon paineen pitäisi siellä olla? Nyt siellä on 2bar toisessa ja kolme toisessa.

Jousen esikiristys on selvä homma, mutta nuo iskarin ylä- ja alapäässä olevat ruuvit ovat lieviä mysteereitä. Molemmista löytyy maininnat S ja H eli Soft ja Hard ja toinen kai vaikuttaa paluu-vaimennukseen ja toinen meno-vaimennukseen, eikö? Mutta kumpi kumpaan?

Lisäksi minulla toisen iskarin alaruuvi on jumissa (täytyy kai vaihtaa takuuseen)

Tää Shineray keskustelu on kyllä ihan väärässä paikassa :). Jos Comanche roadsteria ei oteta huomioon, niin onko mikään muu mönkijä vähemmän crossi kuin 250 STIXE? :). Okei on niitä muitakin "citi" mönkijöitä ja kuvista päätellen on näillä menty leivässä maastossakin ja uitettukin hieman.
Mulla tuntuu takaratas ja jarrylevy ottavan maahan melkein asvaltillakin :) .
Sori kun kysyn mutta tarkoitatko sä sillä PULLOLLA iskarin lisäsäiliötä missä on OIKEA ISKARIKAASU? Ja jos tarkoitat niin millä sä olet sen mitannut?
Polaris Sportsman 800 EFI -07 + Shineray XY 250 STIXE -08
LateX
Noppeli

Juu tarkoitan, se "pullo" on se (mulla)keltainen iskarin yläpäästä alaspäin lähtevä lisäsäiliö. Sen alapäässä on (mulla)pinkki venttiilinhattu jonka alta löytyy ihan normaali venttiili. Tuosta mittasin auton rengaspainemittarilla noi 2 ja 3 baria.

Uskoisin että tuota ilmanpainetta säätämällä voisi saada vaimennuksen pintakovuutta/-pehmeyttä säädettyä. Tarttis varmaan joskus tuokin testata.

Pitäisi myös opetella vastaamaan lainaamalla edellistä vastausta. Noh, yritetään ensi kerralla.
Shineray 250 STIXE
Comanche 110 Cross
jaakkima
6WD
Mönkijä:: Shinukka

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

MOH85 kirjoitti:
jaakkima kirjoitti:Kerrankin sain koneen pysymään viileämpänä niin tänään se keitti :evil: .Perskeles kun on näköjään flektin johdoissa vikaa, heiluttelin johtoja ni johan toimi. Kolvaamaan pitää näemmä käymään.

Meinaako joku muukin kuin minä ajaa talvella Shinukalla ? Meinasin et minkälaisia talvirenkaita olette ajatellu ? Toi talvi kun pukkaa niin pirun nopiaa :cry:
sama, huomasin jossai vaihees ettei pyöri vaik 90 astet ni ku koski noihi johtoihi ni alko pyörii..
No voi kyljys sentään :evil: . Mikä ihme nyt tolla mun sontiaisella on. Nyt sain ton flektin pelittämään, mutta paisuntasäiliö pistää nesteet pihalle ja lämmöt 80-116, eikä vesipumpulle menevä letku ole edes lämmin. Aina ei tarvi olla lämmöt kun 70 astetta niin nesteet koiville... Syyläristäkin voi ottaa korkin irti ja vesikin on haaleaa, eikä vettä mene kuin parit korkilliset :cry: . Pitää ettiä joku hyvä mesta mistä ilmaa ton jäähytys nesteen. Kunhan ei olis kansi kiero... Nyt reilu 550km mittarissa.
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
Miguel
Noppeli

LateX kirjoitti:Juu tarkoitan, se "pullo" on se (mulla)keltainen iskarin yläpäästä alaspäin lähtevä lisäsäiliö. Sen alapäässä on (mulla)pinkki venttiilinhattu jonka alta löytyy ihan normaali venttiili. Tuosta mittasin auton rengaspainemittarilla noi 2 ja 3 baria.

Uskoisin että tuota ilmanpainetta säätämällä voisi saada vaimennuksen pintakovuutta/-pehmeyttä säädettyä. Tarttis varmaan joskus tuokin testata.

Pitäisi myös opetella vastaamaan lainaamalla edellistä vastausta. Noh, yritetään ensi kerralla.
Olen ajanut monta vuotta kilpaa moottorikelkalla ja säätäny ns:(SIMMITTÄNY) noita iskareita todella paljon. Voin sanoa et älä ihmeessä laita sinne itse ilmanpainetta!!! Jos laitat niin niistä tulee entiset iskarit...
LateX
Noppeli

Miguel kirjoitti:
LateX kirjoitti:Juu tarkoitan, se "pullo" on se (mulla)keltainen iskarin yläpäästä alaspäin lähtevä lisäsäiliö. Sen alapäässä on (mulla)pinkki venttiilinhattu jonka alta löytyy ihan normaali venttiili. Tuosta mittasin auton rengaspainemittarilla noi 2 ja 3 baria.

Olen ajanut monta vuotta kilpaa moottorikelkalla ja säätäny ns:(SIMMITTÄNY) noita iskareita todella paljon. Voin sanoa et älä ihmeessä laita sinne itse ilmanpainetta!!! Jos laitat niin niistä tulee entiset iskarit...
Ok, kiitoksia, hyvä tietää, en laita ilmaa.
Pika googletuksellä shimmauksesta löysin sen verran, että tuolla iskarissa pitäisi olla typpeä ja Hakua käyttäen löytyi forumiltakin sama tieto.

Jos tuonne laittaa ilmaa, niin iskari ei ilmeisesti ainakaan samantien muutu entiseksi, vaan ilman sisältämä kosteus sitten viimeistään talvella jäätyessään rikkoo paikkoja ellei ruostuta sitä ennen. Typpeä käytetään koska se on kuivaa (ei kosteutta). Eli käytetään siis typpeä!
Onkohan vika mussa kun epäilyttää onko noihin alunperinkään laitettu typpeä, vaan vain Kiinalaista-paikallis-ilmaa :?

Tuohon käynnistys ongelmaan liittyen: Jos laskee tuota kantta ja kasvattaa puristuksia sitä kautta, niin eikös tuo lisää starttimoottorin kuormaa entisestään?

Ja vielä yksi aihe:
Noi rengaspainesuositukset on aika alhaiset (0.2bar, minimi 0.17bar). Millä te tuon oikein mittaatte? Mulla rengaspainemittareissa näyttämä alkaa vasta 0.5barista.
Shineray 250 STIXE
Comanche 110 Cross
Miguel
Noppeli

http://www.minimotoracing.fi/images/200 ... percdi.JPG

Tilasin tuon Boxin ja (kuului et Box ja ampui savut pihalle CDI boxista) Liittimet kyl kävi ja liikkeessä sanottiin et käy mut toisin kävi.. No olipahan 63egen kokeillu! :lol:
Ezzy
6WD
Mönkijä:: Dinli DL-801 350

Viesti Kirjoittaja Ezzy »

Miguel kirjoitti:http://www.minimotoracing.fi/images/200 ... percdi.JPG

Tilasin tuon Boxin ja (kuului et Box ja ampui savut pihalle CDI boxista) Liittimet kyl kävi ja liikkeessä sanottiin et käy mut toisin kävi.. No olipahan 63egen kokeillu! :lol:
no sepäs meni putkeen :roll:
MOH85
4WD

Miguel kirjoitti:http://www.minimotoracing.fi/images/200 ... percdi.JPG

kai siitä ny rahat saa takas.. eikös siinä oo joku kuluttajasuojalaki takana. ja kerran sanoivat et sopii. tai sit ainakin ehjä tilalle..
Shineray XY 250 STIXE
Miguel
Noppeli

Se boxisi ei ollu varmaan sit käypänen tuohon laitteeseen.. :lol: En jaksa ruveta tappelemaan sen liikkeen kanssa ja lähettelemään sitä ympäri suomea.. Pitää lueskella noilta ulkomaalaisilta foorumeilta et mitä ne on käyttäny nois vehkeissä..

Kuka tietää et minkä vehkeen rattaat tuohon käy???

Näkyy olevan toi takaratas melko kulunut ja vois välityksiä muutenkin muuttaa...
Ezzy
6WD
Mönkijä:: Dinli DL-801 350

Viesti Kirjoittaja Ezzy »

Miguel kirjoitti: Kuka tietää et minkä vehkeen rattaat tuohon käy???

Näkyy olevan toi takaratas melko kulunut ja vois välityksiä muutenkin muuttaa...
Kulunut? uudessa?
Vastaa Viestiin