HAWAI 200cc kokemuksia
xvillex kirjoitti:Minäkin aion toteuttaa 14" toyotan aluvanteilla tossa kun KAIKKI tiet sullaa ja saan taka-akselille sen adapterin...
Eli mulla puuttuu enää toteutus..
Laitas sit muutama kuva siitä tännekkin kun oot laittanu.. Itelläkin olis ajatus että laitettas tuohon yhteen esittely mönkijään aluvanteet ja katurenkaat

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html Täällä lähes sama laskuri mutta pääsee leikkimään myös tuumien kanssa.
Kylätason mönkijäkuski
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Tänään oli vurossa kaasuttimen säätäminenJogi kirjoitti:Jahas, homma jatkuu. Comanche röpöttää edelleen tyhjäkäynnin ja täyskaasun välissä aika rajusti.
Kattelin sitten kaasarin neulankin kun arvelin että voihan se olla ns. keskialueella laihalla. Prikka olikin ylimmässä asennossa, vaihdoin sen keskimmäiseen, ei vaikutusta.



"Jogilla" vaikuttaisi edelleen käyvän hiukkasen liian laihalla, vinkkinä voisi kokeilla toiseksi alinta tai jopa alinta paikkaa

Kannattaa myös lukaista
toi juttu, jos siitä olisi vaikka apua

Pipo silmille ja menoX...
Joo, laihalla voi olla, on aika kranttu ryypyn asennosta tuossa pikku ajeluissa. Kävin tuossa läheisellä hiekkakentällä 20min ajelemassa tai no, poika ajeli suurinmman osan
Nyt taas toimi suht ok, tosin ryyppy oli pikkasen päällä. Vaihdoin bensahanankin ihan ehtaan briggs&stratton malliin kun semmosia sattu letkukiinnityksellä olemaan, nyt saa bensaa luultavasti
Suodatinkin tuossa odottaa vaihtamista, samoin varatulppakin tuli hommattua.
On kyllä järettömän tiheä kierre tuossa kaasarin "hatussa"
takaisin saaminen on kymmenesosamillin tarkkaa puuhaa.
Säätelin aurauksenkin kohilleen, oli aurausta joku 3cm renkaan keskeltä katsottuna, nyt jäi joku 1cm. Tarkistakaa muuten nuo aurauksensäätö lukitusmutterit, yksi mutteri itsellä oli siellä ihan "vapaalla". Toki ei tuo ole niin herkkä osa irtoamaan mutta silti.


On kyllä järettömän tiheä kierre tuossa kaasarin "hatussa"

Säätelin aurauksenkin kohilleen, oli aurausta joku 3cm renkaan keskeltä katsottuna, nyt jäi joku 1cm. Tarkistakaa muuten nuo aurauksensäätö lukitusmutterit, yksi mutteri itsellä oli siellä ihan "vapaalla". Toki ei tuo ole niin herkkä osa irtoamaan mutta silti.
TL Comanche 200cc..
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Hyvä juttu toi varatulppa ja suodatin, vaihdon ittekki ton "LG"-tulpan NGK.n vastaavaan (dr8ea), voipi olla osa syy että pelaa paremminJogi kirjoitti:Joo, laihalla voi olla, on aika kranttu ryypyn asennosta tuossa pikku ajeluissa. Kävin tuossa läheisellä hiekkakentällä 20min ajelemassa tai no, poika ajeli suurinmman osanNyt taas toimi suht ok, tosin ryyppy oli pikkasen päällä. Vaihdoin bensahanankin ihan ehtaan briggs&stratton malliin kun semmosia sattu letkukiinnityksellä olemaan, nyt saa bensaa luultavasti
Suodatinkin tuossa odottaa vaihtamista, samoin varatulppakin tuli hommattua.
On kyllä järettömän tiheä kierre tuossa kaasarin "hatussa"takaisin saaminen on kymmenesosamillin tarkkaa puuhaa.
Säätelin aurauksenkin kohilleen, oli aurausta joku 3cm renkaan keskeltä katsottuna, nyt jäi joku 1cm. Tarkistakaa muuten nuo aurauksensäätö lukitusmutterit, yksi mutteri itsellä oli siellä ihan "vapaalla". Toki ei tuo ole niin herkkä osa irtoamaan mutta silti.







Pipo silmille ja menoX...
- Jhp-Tuning
- 3WD
- Viestit: 61
- Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58
Jogi kirjoitti:Oliko siellä mitään itsestään irti lenteleviä osia siellä kaasu systeemin kopan alla? meinasin aukasta mutta arvelin että jos sieltä jotain pompsahtaa
Ei oo mitään lentävää



Pipo silmille ja menoX...
multa tulee sitten kuvia kun mulla ois justiin 16" aluvanteet ja 205/45 r16 uudet katurenkaat odottelemassa mönkkäriä.Wihonen kirjoitti:xvillex kirjoitti:Minäkin aion toteuttaa 14" toyotan aluvanteilla tossa kun KAIKKI tiet sullaa ja saan taka-akselille sen adapterin...
Eli mulla puuttuu enää toteutus..
Laitas sit muutama kuva siitä tännekkin kun oot laittanu.. Itelläkin olis ajatus että laitettas tuohon yhteen esittely mönkijään aluvanteet ja katurenkaatKait tuohon mahtuu vakiona ilman mitään suurempia muokkauksia 16-17" alut?
katsotaan että kuinka fiksun näköinen tulee. renkaan halkaisija kasvaa 47cm --> 54cm
No saa ainakin vehkeestä ylimääräiset tehot pois noin... jaksaakohan lähteä edes liikkeelle auton renkailla?Harde kirjoitti: multa tulee sitten kuvia kun mulla ois justiin 16" aluvanteet ja 205/45 r16 uudet katurenkaat odottelemassa mönkkäriä.
katsotaan että kuinka fiksun näköinen tulee. renkaan halkaisija kasvaa 47cm --> 54cm
Vaikuttaako mitenkään huippuihin?Eli paljon kulkee noitten viritysten jälkeen..eikös sen pitäisi "vakiona" mennä sen 80km/h.Mitenkäs on todellisuudessa?Jhp-Tuning kirjoitti:Jogi kirjoitti:Oliko siellä mitään itsestään irti lenteleviä osia siellä kaasu systeemin kopan alla? meinasin aukasta mutta arvelin että jos sieltä jotain pompsahtaa
Ei oo mitään lentävääItteki luulin, että lentää jotain joten avavasin varovasti
Kun kansi on auki näkee selvästi ns.valut. Ne vaan veks ja kirii kaasu vaijerin niin avot ja eiku baanalle