No niin viisammat, kertokaas mikä shinukkaa vaivaa... En nimittäin ole saanut toimimaan mönkijää kunnolla "viritysten" jälkeen, suurin vika on että kaasu pohjassa kone rupeaa pätkimään (ehkä n.8000kierrosta).. semmoinen vouvvaava pätkiminen/kierrosten heijjaaminen, eli meinaa välillä ruveta kiertämään ehkä enempi mutta ei sittenkään. Sama homma sekä ajaessa sekä paikoillaan kierrättäessä. Eli minusta tuo ei kyllä vaikuta kierrosten rajoittimelta... ei ole semmonen terävä pätkiminen ja ei kyllä aikaisemmin tullut ikinä rajoitin vastaan. Tuolla Koson kaasarilla lähtee käyntiin kuin unelma ja käy tyhjäkäyntiäkin kuin unelma mutta alaväännöt täysin hukassa. Vakio kaasarilla käyntiin lähtö ja tyhjäkäynti paljon huononpaa, mutta alavääntö ehkä aavistuksen parempi. Kaasupohjassa molemmat kaasarit tekevät saman pätkimisongelman... eli missähän kierroksissa rajoitin tulee peliin ja kuinka se ilmenee?
Tosiaan kaikki ideat tervetulleita jotta saisi edes selville onko vika bensa- vai sytkäpuolella...
Eli tehdyt muutokset:
- "300cc Big Bore kit"
- 0.8mm kannen lasku
- Kanavien työstö+venttiilien hionta
- n.6mm otettu vauhtipyörän ulokkeesta
- 32mm Koso kaasari, kokeiltu myös vakio kaasaria jossa jo ennestään isommat suuttimet.
( + muut korjaukset, mm.vesipumppu, 38h takaratas, taka-akseli+laakerit, jne....)
ja aikaisemmin poistettu katti putkesta ja parempi äänenvaimennin.
ps. monesti tullut jo mieleen sanonta, "Viritys on onnistunut jos tehot ei laskenut puolella"
