Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
amjumi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Joulu 2012 16:01
Mönkijä:: STXE
Paikkakunta: Linnavuori/Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja amjumi »

Papereista asiaa tarkistelemalla ekalla leimayrityksellä CO päästöt oli vaatimaton 14 :oops: Loman aikana tuli hieman askarreltua ja säädeltyä..neula toiseks ylimmässä, vaparin pesu ja öljyäminen uus tulppa. Oli siinä vielä sen verran joutoaikaa, että askartelin 44mm rosteriputkesta uuden putken ja päähän ruttutukusta 600cm3 hondan pönttö. Tänään leimasetällä meinas alaleuka kopsahtaa lattiaan..CO lukema 0,9!! TAAS SAA VUODEN AJELLA =D>
ja tais olla tuo Rapsu kun pöristeli Penttilän mutkassa vastaan...vois joskus törmäillä muutenkin kun ohimennen..
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Itellä kävi mönkkärihommien kanssa lomalla päin vastoin, en paljon ajellut tai rassaillut :oops: Oli niitä harvoja ajokertoja se kun tulit vastaan! Mikähän aamu se oli kun odotin bussia bussipysäkillä ja taisit päristää ohi Nokian suuntaan... Aikasin olit liikkeellä :D

Nyt taas työt alkanu ja joka päivä tulee pöristeltyä. Etutukivarret täytys talvea ennen uusia (kyllä se vähän vatkaa...) ja ajattelin ostaa ihan vaan nappularenkaat. Jos ei pidä niin sitten vasta nastoja miettimään. Mutta vois tosiaan törmäillä!
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Ai niin, menihän se läpi katsastuksesta moitteetta tuossa heinäkuun lopulla, ainoa mitä ihmetteli oli takajarrusatula joka ei niitä levyjä ihan suorassa pidä ja on vähän irtonaisen oloinen. Päästöt meni läpi neulaa alaspäin laskemalla kuten ennenkin ja tyhjäkäynti säädettynä pienelle. Oli muuten ihan uusi raidetangon pää väljä, joka tuli akx:lta. Oli katsastuksessa toinen uusi varalla jos tulee sanomista.
amjumi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Joulu 2012 16:01
Mönkijä:: STXE
Paikkakunta: Linnavuori/Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja amjumi »

APUVA :shock: Millä ihmeellä noi etupyörät sais keskelle napaa kiinni. Jälleen kerran ihmettelin etupään pompotusta ja hokasin että ne vanteen reiät on jonkin verran isommat kun pinnapultit. Sen verran kerenny jo pompotteleen että pinnat hakannu pienet kolot niihin pultin reikiin. Kartiomuttereista ei liene hyötyä kun ne reiät on kuitenkin sen verran pienet.
Avatar
plosokameli
4WD
Viestit: 172
Liittynyt: 19 Elo 2010 21:33
Mönkijä:: Stixe (aiemmin STXE)
Paikkakunta: Joensuu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja plosokameli »

Minulla keskittyy ainakin alkuperäisillä kartiomuttereilla.
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Mulla kans kartiotmutterit ja vanteethan näissä nimenomaan vaatii kartiot. Vai onko eri STXE:ssä sitten...
Mutta voi pendoliino kuites, taas meni takaa ainakin yks laakeri! Työpaikan pihaan ku pääs niin rutina vaan kuulu. Ketjujen puoli. Kärrillä kotipihaan sitten vaan, ensviikolla onneksi vaimo vapaalla niin saa autolla ajella ja on viikko aikaa saada inspiraatiota Remppaan Vaihdan kaikki, sama se.
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Noissa vanteissa lisäksi kun on hieman väljyyttä niin kannattaa ehdottomasti kiristää ihan sormilla ensiksi mutterit jotta saa "keskitettyä" vanteen mahdollisimman suoraan. Jos vetelee ihan silmät kiinni meiningillä niin varmasti mennee miten sattuu. Ei tarvi muuten kiristämiseen sitten mitään pulttipyssyä!
amjumi
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Joulu 2012 16:01
Mönkijä:: STXE
Paikkakunta: Linnavuori/Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja amjumi »

Ny on taas tilattu maailmalta osaa..uudet vanteet tulossa ja kartiomutteritkin piti tilailla kun Suomesta tahdo löytyä..
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

No niin viisammat, kertokaas mikä shinukkaa vaivaa... En nimittäin ole saanut toimimaan mönkijää kunnolla "viritysten" jälkeen, suurin vika on että kaasu pohjassa kone rupeaa pätkimään (ehkä n.8000kierrosta).. semmoinen vouvvaava pätkiminen/kierrosten heijjaaminen, eli meinaa välillä ruveta kiertämään ehkä enempi mutta ei sittenkään. Sama homma sekä ajaessa sekä paikoillaan kierrättäessä. Eli minusta tuo ei kyllä vaikuta kierrosten rajoittimelta... ei ole semmonen terävä pätkiminen ja ei kyllä aikaisemmin tullut ikinä rajoitin vastaan. Tuolla Koson kaasarilla lähtee käyntiin kuin unelma ja käy tyhjäkäyntiäkin kuin unelma mutta alaväännöt täysin hukassa. Vakio kaasarilla käyntiin lähtö ja tyhjäkäynti paljon huononpaa, mutta alavääntö ehkä aavistuksen parempi. Kaasupohjassa molemmat kaasarit tekevät saman pätkimisongelman... eli missähän kierroksissa rajoitin tulee peliin ja kuinka se ilmenee?
Tosiaan kaikki ideat tervetulleita jotta saisi edes selville onko vika bensa- vai sytkäpuolella...

Eli tehdyt muutokset:
- "300cc Big Bore kit"
- 0.8mm kannen lasku
- Kanavien työstö+venttiilien hionta
- n.6mm otettu vauhtipyörän ulokkeesta
- 32mm Koso kaasari, kokeiltu myös vakio kaasaria jossa jo ennestään isommat suuttimet.
( + muut korjaukset, mm.vesipumppu, 38h takaratas, taka-akseli+laakerit, jne....)
ja aikaisemmin poistettu katti putkesta ja parempi äänenvaimennin.


ps. monesti tullut jo mieleen sanonta, "Viritys on onnistunut jos tehot ei laskenut puolella" :)
villetre
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Maalis 2012 22:28
Paikkakunta: Tampere

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja villetre »

Ihan mutuiluna saako tarpeeksi soppaa? Tarvis laittaa anturi putkeen jotta näkisi ajon aikana seoksia? Nää ihan heittona.
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

Kokeilin mielestäni kyllä Koso:ssa isompaa suutintakin, mutta ei tainnut olla vaikutusta... pitäiskö se lambda systeemi vielä sit rakennella?
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

Onko kellään hajua missä kierroksissa rajoittimen pitäisi tulla vastaan ja kuinka terävästi (pätkiikö kierroksia vai eikö vain kierrä tasaisesti enempää?) :roll:
zec
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 01 Maalis 2009 00:46

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zec »

Itellä ainakin 10560rpm ja papattaa selvästi.
swordfish
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Maalis 2012 10:29
Mönkijä:: Stixe
Paikkakunta: Outokumpu

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja swordfish »

No ei se kyllä sitten tuo minun ongelma rajoittimesta ainakaan johdu... alkaa kyllä usko pikkuhiljaa loppua :(
Avatar
Rapsu
4WD
Viestit: 221
Liittynyt: 11 Marras 2011 22:57
Mönkijä:: Shineray Spyder
Paikkakunta: Nokia

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Rapsu »

Oon aatellu kans tuota big borea laittaa. Kuulostaa siltä tosiaan, että ei saa joko ilmaa tai bensaa tarpeeksi, tai sitten liikaa. Perus "suodatin irti, paraniko/huononiko" testit varmaan koeteltu, ilmavuodot tarkistettu yms. Ei kai itellä ainakaan sitten muuta tulis mieleen ku alkaa vaihtamaan takaisin yksitellen alkuperäisiä palikoita. :shock:

Onko kellään muuten sattumoisin ylhäällä taka-akselin laakeripakettien sisärenkaan (holkin) pituutta? Onkohan edes sama molemmilla puolilla... Itellä menee nyt nuo vaihtoon laakereiden yhteydessä kun kuluneet alimittaisiksi jo ostettaessa.

Edit. Luin uudestaan viestisi Swordfish ja jos kone lähtee käymään hyvin, mutta pätkii korkeilla, ala vääntö hukassa ja toimii silleen "pehmeän löysästi", ei terää ollenkaan, niin väittäisin vahvasti, että saa liikaa bensaa!
Jos luulet ettei pienillä asioilla ole merkitystä, yritä saada unen päästä kiinni hyttynen huoneessa.
Vastaa Viestiin