Katoppas vaan, tuoltahan löytyikin reilusti tietoa itse myllystä. Se sitten siitä, että olisi tuo 250cc ihan NFM:n omaa tuotantoa. Lieneekö myyjälläkään tarkempaa tietoa asiasta, kun ainakin mulle sanoivat että pienempi kone on NFM:n omaa käsialaa ja isompi 500cc Hunterin kone lainattu toiselta valmistajalta.Tpower kirjoitti: Edit: täältä löytyikin jotain tietoa, Hondan moottorin kopio näyttää olevan.
http://www.oregonvintage.com/Scooter.html
CFmoton sivulta löytyy sitten tuo moottori.
http://www.cfmoto.cn/product/power/250-1.asp
Mutta ei kai tuo mikään huono uutinen ole että cf:n kone kyseessä. Varmasti toimiva peli ja osiakin varmaan saa muualtakin kuin maahantuojalta (jos oikein innostuu).
Sen verran tilannetietoa, että 750 km takana ja ainut vika mitä on ollut, niin ohjaustangon kahvoista lähtevät jarruvaijeri+ -letku sekä kaasuvaijeri menevät niin läheltä etuvalon takaa että ottivat kiinni ajovalon takaa sisään meneviin (aika rimpuloihin) johtoihin. Ilmeisesti tästä aiheutui se, että käännöksissä johdot olivat pienessä puristuksessa/vedossa johonkin suuntaan ja jokin meni hetkittäin oikoseen.
Seurauksena se, että mittaristossa välkkyi pitkien merkkivalo ja samalla (riippumatta siitä oliko pitkät vai lyhyet) valot pätkivät. Parkit päällä ei tätä ongelmaa. Ogelman lähde todettu siten että heti kun huomasin pätkimistä, niin mönkkä parkkiin kääntämättä ohjaustankoa ja umpioon meneviä johtoja nuljuttamalla huomattu että pätkiminen johtui tosiaan sieltä.
Ratkaisuna otin umpion takaa olevan kumisuojuksen irti ja tutkailin/nyhdin vähän johtoja, mutta en löytänyt "heikointa lenkkiä". Vedin sitten nippusiteillä ajovaloille menevät johdot tulemaan vähän väljemmästä suunnasta ja ongelmakin korjaantui (ainakin toistaiseksi). Pitää ottaa koko umpio kauniiseen kätöseen jos ongelma palaa.
Onkohan kenelläkään muulla ollut mitään vastaavaa?
P.S. onneksi meni oikoseen mittariston pitkien merkkivalon kautta, joten ainakaan sulaketta ei polta.
Edit: Ja vielä sellanen juttu, että onko porukka muuttanu rengastusta? Varsinaisesti renkaat ei ainakaan mulla pahemmin vispaa, mutta paremmatkin vois olla. Ja onko tietoa pulttijaosta? Lähinnä takavanteiden päivitys 10" olis varsin kiintoisaa, niin alkaisi erilaisia katugummejakin löytymään.