HAWAI 200cc kokemuksia

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
hippisamuli

Viesti Kirjoittaja hippisamuli »

joo
Viimeksi muokannut hippisamuli, 12 Kesä 2007 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Nyt on sitten meikäläisen ajelut ajeltu vähäks aikaa, elikkä loppui matkanteko kun huomasin sen ohuen letkun riippuvan vapaana ja sieltä "pulppuavan" jäähdytys nestettä. Ajattelin, että päässyt vaan irti, muttei vaan murtunut melkein juuresta saakka :( Murtunut se "tappi" mihin toi ohut letku menee siitä syylärin mutkasta, elikkä sinne kaasuttimen luonna olevaan "mötikkään" missä on myöskin se PÄÄ-jäähdytysletku. :( Epäilisin, että moottorin tärinä on väsyttänyt sen "tapin tai sitten valu/materiaali virhe :( Muutenki letku on ns.loppu, elikkä haurastunut/syöpynyt käyttökelvottomaksi. Huomenna soitto Wihosen kivijalkaliikkeeseen ja ihmettelemään mitä tekevät :( Ei voi muuta sanoa kuin, nyt kyllä harmittaa :evil: Selvä takuunpiiriin menevä homma eikö totta :?:
On meinaa aika vaikee korjata, itte ku on jotain "kevytvalua"toi materiaali, sekä niin juuresta mennyt ettei sitä letkuu ei saa mitenkään kiinni :( Voi elämä, ottaisin kyllä kuvan muttei oikein jaksa (vi***taa). Toivottavasti kellään muulla ei tule käymään vastaavasti...
Pipo silmille ja menoX...
hippisamuli

Viesti Kirjoittaja hippisamuli »

joo
Viimeksi muokannut hippisamuli, 12 Kesä 2007 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jhp-Tuning
3WD
Viestit: 61
Liittynyt: 20 Loka 2006 21:58

Viesti Kirjoittaja Jhp-Tuning »

Nyt on sitten mönkky takuu huollossa, mutta toivottavasti ei kauan :evil: Lupailivat kyllä viikossa, mikäli osa saapuu ajoissa(Keskiseltä). Eipä toi olis ku max.1tunnin homma, jos olis ittellä osa :wink: Osan vaihto + uudet nesteet sekä ilmat pois. Kyselin muuten samalla noista "yläpalloista" niin ovat kuulemma joskus vaihtaneet uusiin tukivarsia myöten, mutta huonolla menestyksellä. Sattui kuulemma vielä huonommat ku edelliset :lol: Kehoittivat vaan prässäämään täyteen mahdollisimman sitkeää tavaraa :?
Pipo silmille ja menoX...
Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

jarppi kirjoitti:Olin ajelemassa metsässä ja laitoin pakin päälle normaalisti ja se jäi kans sitten päälle :twisted: mikä siinä vois olla että ei meinannut millään saada sitä enää pois :?: aikansa kun sitä ramppas niin meni ykkönen päälle ei kylläkään onneks kuulunut mitään rutinaa :lol:
Jos joutuu paljon kytkintä luistattamaan, niin tekee juuri tuon,todettu on kahdessa hawaissa.Itsellä on motulin öljyt eli tiedä sitten pitäiskö kokeilla toisilla öljyillä...
Kiina ihmeellä mennään...
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

jaale kirjoitti:
jarppi kirjoitti:Olin ajelemassa metsässä ja laitoin pakin päälle normaalisti ja se jäi kans sitten päälle :twisted: mikä siinä vois olla että ei meinannut millään saada sitä enää pois :?: aikansa kun sitä ramppas niin meni ykkönen päälle ei kylläkään onneks kuulunut mitään rutinaa :lol:
Jos joutuu paljon kytkintä luistattamaan, niin tekee juuri tuon,todettu on kahdessa hawaissa.Itsellä on motulin öljyt eli tiedä sitten pitäiskö kokeilla toisilla öljyillä...
itse huomasin metsässä mönkiessä saman asian. taistelu oli kovaa kun piti pahasta paikasta päästä ja piti käyttää vuorotellen pakkia ja ykkösvaihdetta.

edit: minusta tuntui sillä hetkellä että kun mönkkäri oli tasaisella maalla niin vaihteet toimi ja jos oli vinossa johonkin suuntaan niin vaihteet takkuili. voi tosiaan johtua tuosta luistattamisestakin
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
Avatar
jarppi
2WD
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Huhti 2007 19:58
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja jarppi »

itse huomasin metsässä mönkiessä saman asian. taistelu oli kovaa kun piti pahasta paikasta päästä ja piti käyttää vuorotellen pakkia ja ykkösvaihdetta.

edit: minusta tuntui sillä hetkellä että kun mönkkäri oli tasaisella maalla niin vaihteet toimi ja jos oli vinossa johonkin suuntaan niin vaihteet takkuili. voi tosiaan johtua tuosta luistattamisestakin[/quote]


Sama se oli mullakin nokka oli pystyssä kun ojasta yritin tulla ylös :twisted: täytyy varmaan vaihtaa noi kiinaöljyt pois ja vaihtaa kunnon öljyt tilalle.

http://kuvablogi.com/blog/6220/4/
Avatar
Harde
3WD
Viestit: 77
Liittynyt: 04 Maalis 2007 14:06
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Harde »

no mulla on shellin parhaat 4T moottoripyöräöljyt mitkä löytyi.
Tietokonehuolto HS-Works
Helsinki, Espoo, Vantaa, Kauniainen
www.hs-works.fi - 040-4133597
t4p4ni
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Touko 2007 20:44

Viesti Kirjoittaja t4p4ni »

Kysyn jo nyt, vaikka ostan varmaan joskus ensivuonna :


http://www.tuontitukku.info/product_details.php?p=353

Uskaltaako tuolta tilata, ja onko hyvä takuu yms.

Paljonko kulkee tuo maastomalli?
jalu78
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 08 Huhti 2007 19:46
Paikkakunta: Qsamo

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

Avatar
jaale
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 20 Helmi 2007 10:13
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jaale »

Samoja pelejä, ainoastaan eri tarrat...
Kiina ihmeellä mennään...
Avatar
Jippanen
Tracks
Viestit: 1034
Liittynyt: 18 Joulu 2005 16:29
Mönkijä:: 2 rengasta
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Jippanen »

Millanen jousitus tossa comanche 200:ssa on?Kaasu iskarit ainakin edessä.Onkos sama takajousi kun whizz 200:ssa?Ainakin whizz:ssä oli ihan ok taka iskarit

EDIT:Mitenkäs me vaihteet on ykkönen alas loput ylös, jos niin niin mitenkäs pakin kans?
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Jippanen kirjoitti:Millanen jousitus tossa comanche 200:ssa on?Kaasu iskarit ainakin edessä.Onkos sama takajousi kun whizz 200:ssa?Ainakin whizz:ssä oli ihan ok taka iskarit

EDIT:Mitenkäs me vaihteet on ykkönen alas loput ylös, jos niin niin mitenkäs pakin kans?
Ilmeisesti parempi versio takaiskarista, kuvia löytyy tuolta "comanche yms. parantelut" ketjusta.

Pakki alas ja loput 4 ylös on kaavio vaihteistossa.
TL Comanche 200cc..
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Camber kulmat

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Kuinka suurta camberia olette käyttäneet TL vehkeissä ? Vakiona näyttäis olevan miinuksella noin sentin. Ohjaus on liian herkkä, vaeltelee paljon. Entä onko joku tehny muutoksia castor kulmaan (iso homma) ?
http://bashan-atv.com/ Hawai/Fude/Comanche/BomberCat sivusto.
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Re: Camber kulmat

Viesti Kirjoittaja Jogi »

Tzorbas kirjoitti:Kuinka suurta camberia olette käyttäneet TL vehkeissä ? Vakiona näyttäis olevan miinuksella noin sentin. Ohjaus on liian herkkä, vaeltelee paljon. Entä onko joku tehny muutoksia castor kulmaan (iso homma) ?
Pystyykös camberia säätämään tuosta?? (yläpallon kiinnitystä ruuvaamalla???) Mulla on varmaan kumpikin puoli ihan erilailla.. hyvä että ees aurauksen/harituksen on saanut jokseenkin kohtuulliseksi.. tämäkin tosin muuttuu jousituksen liikkuessa rajusti, ehkä siksi on hankalahko ajettava aaltoilevassa pinnassa..

Castori säätö varmaan vaikuttaisi sinkoiluun, nythän lienee kulma ihan pystyssä???
TL Comanche 200cc..
Vastaa Viestiin