Keskustelua KAZUMA 500:sta

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
temasi
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Touko 2011 22:06

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja temasi »

Kyllä vaijeri siitä läpi meni. Laitoin läpinäkyvän muoviputken tilalle toistaiseksi niin näkee ainakin jos edes pyrkii öljyjä sitä kautta ulos. Ei nuo vielä muualtakaan ole tulleet.

Mutta testailukin jää nyt perhana vähäksi aikaa kun ajossa sammui virrat eikä tule enää mihinkään. Eilen kävi kerran niin mutta lyhyellä katselulla se korjaantui, nyt ei. Paikalla tarkistin sulakkeen startin releen yhteydestä ja ehjä oli. Nyt kun kotiin pääsin niin pitääa alkaa tutkailemaan minne ne virrat jää..
Puppe
3WD
Viestit: 114
Liittynyt: 30 Touko 2006 15:19
Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja Puppe »

Kokeile ihan ekaks CRC:tä tai vastaavaa virtalukkoon avaimenreiästä.
78jh
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 30 Huhti 2009 21:24
Mönkijä:: Kawasaki Brute Force 750

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja 78jh »

miulla ne ainakin jää siihen rattiputken allaolevaan liitinnippuun.. sitä heiluttelin vahingossa nin oho, valot sytty..
unttula
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Kesä 2011 18:42

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja unttula »

terve.

nyt on kazuman kanssa sellanen ongelma että koneesta kuuluu epätasainen kilkatus matalilla kierroksilla siis ihan tyhjäkäynnillä. ääni ilmaantu talvella tai siis sillon huomasin sen ku tein lumitöitä niin rupesin kuunteen että mikäs ääni tuo on ja vehkeet seis peläten pahinta mut eipä ole ääni muuttunut miksikään
en usko että vika olisi kiertokanki/kampiakseli osastolla koska ei ole tasainen ja ääni ei ole muuttunut vaikka on ajettu "vian ollessa päällä" hijaa ja urku auki.
ei tule mielestäni jakoketjusta sen kiristin toimii
venttiilit säädetty ei auttanut sekään.
voisiko vika olla startin rattaissa jos jäis vähän päälle? sivu poski on ollut auki muutaman kerrankin mut pitää tehdä ulosvetäja sille vauhtipyörälle että saa startin rattaat takaa pois.

nyt huomasin että kampiakselissa on päittäis välystä siis koneen sivu suunnassa kun työntää/vetää vauhtipyörästä niin noin millin liikkuu ainakin. en tiedä onko kiinan pelissä se normi välys vai tietäskö joku että paljonko kuuluu olla ja mistä mahdollisesti pettänyt?
kun milli kuitenkin on aika paljon esim. variaattorin remmin linjauksessa kun variaattori on akselin toisessa päässä niin eiköhän sekin samanlailla siel holkkaa sit.

eli olisko muilla ollu samanlaista vikaa tai enempi näiden kans pelanneena ehdotuksia mitä tehdä.
ja mistä mahtas löytyä se kuva sarja tollasen 500 koneen purusta kun oli netis kuva kuvalta mut en löydä enää mistään..
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

Tervehdys!

Iskee ilmanputsariin öljyä........Onko kokemuksia ja mistähän lähtis vikaa hakeen? Missäköhän on koneen huohotin?

Kiitos
temasi
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Touko 2011 22:06

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja temasi »

Täällä oli ilmanottoaukot siinä kotelon takana alapuolella ja sieltä sitä on mennyt vähän roiskeita kotelon sisällekin niiden aukkojen lähistölle kun tuo perä roiski (oli tosin jo ennen kun öljyt levisi).
temasi
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Touko 2011 22:06

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja temasi »

En jaksanut tuota sähköongelmaa katsella noilla aurinkokeleillä, kokeilin vaan muutaman kerran toimiiko vai ei ja eihän sitä sähköä tullut. Nyt sitten kun ohi menin sateella niin ajattelin testata ja kyllähän se taas toimii :) Paha nyt lähteä enää tutkailemaan kun ei vikaa ilmene.
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

Johan rupes nelivetokin toimimaan kun huomas että tankin alla/edessä olevan johtoviidakon seasta löytyi sulake joka oli palanut, syytä en kyllä tiedä mutta uusi sulake tilalle ja taas pelittää. Uusi akku piti myös investoida kun vuoden vanha akku teki tenän, toi käynnistysnarukin kun on poikki.
78jh
3WD
Viestit: 64
Liittynyt: 30 Huhti 2009 21:24
Mönkijä:: Kawasaki Brute Force 750

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja 78jh »

temasi kirjoitti:En jaksanut tuota sähköongelmaa katsella noilla aurinkokeleillä, kokeilin vaan muutaman kerran toimiiko vai ei ja eihän sitä sähköä tullut. Nyt sitten kun ohi menin sateella niin ajattelin testata ja kyllähän se taas toimii :) Paha nyt lähteä enää tutkailemaan kun ei vikaa ilmene.
kuulostaa samalta kuin miulla. elä huoli, vielä se tulee takas.
sahuripoika
2WD
Viestit: 25
Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja sahuripoika »

moi!

Osaisko joku sanoo millä saa ohjaustangon päittäis välystä kiristettyä? sokka pois eikä mutteri liiku millää..
temasi
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Touko 2011 22:06

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja temasi »

chevy-ukko kirjoitti:toi käynnistysnarukin kun on poikki.
Se narun muovinen kela menee ilmeisesti aika helpolla särki mikä taas kuluttaa sitä narua. Näin kävi ainakin täällä. En vielä ole saanut aikaiseksi askarrella siitä toimivaa. Puolet on korvattu polykarbonaatilla, mutta alkaa muut kohdat hajoilemaan. Edessä on myös polaris sportsman 500:n osaluettelo ja räjäytyskuva tuosta käsistartista. Siinä se kela näyttäisi samanlaiselta ja ebayssa kuvatkin melko samanlaisilta. Onkohan joku sattunut kokeilemaan sopiiko, tarvitsisi nimittäin sen hakasen jousenkin jostain, mutta tuo kela pelkästään on ihan hinnoissaan kun reilua 40 dollaria pyytävät. Ei kehtaisi huvikseen tilata ulkomailta ja todeta ettei sovikaan. Koneliikkeessä näytin kelaa ja melkein nauroivat ulos "ei tuommosia missään ole, ihan vieraan näkönen, maahantuojan ongelmia nuo kolmannenmailman romut". Sinänsä jännä kun polariksen vastaava tosiaan näyttäisi kuvissa ainakin melkein identtiseltä.

Polykarbonaattia koko kelaan saisi alle 10 eurolla, sitten vaan kun jaksaisi askarrella.
temasi
2WD
Viestit: 43
Liittynyt: 01 Touko 2011 22:06

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja temasi »

78jh kirjoitti:
temasi kirjoitti:En jaksanut tuota sähköongelmaa katsella noilla aurinkokeleillä, kokeilin vaan muutaman kerran toimiiko vai ei ja eihän sitä sähköä tullut. Nyt sitten kun ohi menin sateella niin ajattelin testata ja kyllähän se taas toimii :) Paha nyt lähteä enää tutkailemaan kun ei vikaa ilmene.
kuulostaa samalta kuin miulla. elä huoli, vielä se tulee takas.
Näinhän se tuli ja oli.. Virtalukolle menevä liitin tuppaa vähän kuumenemaan ja yksi lattaliitin oli päässyt liikkumaan sen töpselin sisällä. Vaikutti siinä se vika olevan kun ei nyt virta katkennut testilenkillä.
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

Onko se jokin startin rele, mikä on akun ja startin välissä, tuntuu vaan naksahtelevan kun yrittää käyntiin. Uuden akunkin laitoin mut ei se mitn auttanut. Saiskohan paikallisesta motopalvelusta vastaavan releen jos se on rikki vai meneekö tilaus hommiksi?
Avatar
knot62
6WD
Viestit: 391
Liittynyt: 20 Heinä 2008 17:34
Mönkijä:: Reino
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja knot62 »

chevy-ukko kirjoitti:Onko se jokin startin rele, mikä on akun ja startin välissä, tuntuu vaan naksahtelevan kun yrittää käyntiin. Uuden akunkin laitoin mut ei se mitn auttanut. Saiskohan paikallisesta motopalvelusta vastaavan releen jos se on rikki vai meneekö tilaus hommiksi?
Katoppas ensin mikä starttimoottorin sisällä on elämä.
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
chevy-ukko
2WD
Viestit: 46
Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
Paikkakunta: Ola
Viesti:

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Viesti Kirjoittaja chevy-ukko »

No perhana, kai se täytyy ottaa sitten irti, näyttää vaan perin mukavalta irroittaa.
Vastaa Viestiin