Keskustelua KAZUMA 500:sta
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Kyllä vaijeri siitä läpi meni. Laitoin läpinäkyvän muoviputken tilalle toistaiseksi niin näkee ainakin jos edes pyrkii öljyjä sitä kautta ulos. Ei nuo vielä muualtakaan ole tulleet.
Mutta testailukin jää nyt perhana vähäksi aikaa kun ajossa sammui virrat eikä tule enää mihinkään. Eilen kävi kerran niin mutta lyhyellä katselulla se korjaantui, nyt ei. Paikalla tarkistin sulakkeen startin releen yhteydestä ja ehjä oli. Nyt kun kotiin pääsin niin pitääa alkaa tutkailemaan minne ne virrat jää..
Mutta testailukin jää nyt perhana vähäksi aikaa kun ajossa sammui virrat eikä tule enää mihinkään. Eilen kävi kerran niin mutta lyhyellä katselulla se korjaantui, nyt ei. Paikalla tarkistin sulakkeen startin releen yhteydestä ja ehjä oli. Nyt kun kotiin pääsin niin pitääa alkaa tutkailemaan minne ne virrat jää..
-
- 3WD
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30 Touko 2006 15:19
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
- Paikkakunta: Pöytyä
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Kokeile ihan ekaks CRC:tä tai vastaavaa virtalukkoon avaimenreiästä.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
miulla ne ainakin jää siihen rattiputken allaolevaan liitinnippuun.. sitä heiluttelin vahingossa nin oho, valot sytty..
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
terve.
nyt on kazuman kanssa sellanen ongelma että koneesta kuuluu epätasainen kilkatus matalilla kierroksilla siis ihan tyhjäkäynnillä. ääni ilmaantu talvella tai siis sillon huomasin sen ku tein lumitöitä niin rupesin kuunteen että mikäs ääni tuo on ja vehkeet seis peläten pahinta mut eipä ole ääni muuttunut miksikään
en usko että vika olisi kiertokanki/kampiakseli osastolla koska ei ole tasainen ja ääni ei ole muuttunut vaikka on ajettu "vian ollessa päällä" hijaa ja urku auki.
ei tule mielestäni jakoketjusta sen kiristin toimii
venttiilit säädetty ei auttanut sekään.
voisiko vika olla startin rattaissa jos jäis vähän päälle? sivu poski on ollut auki muutaman kerrankin mut pitää tehdä ulosvetäja sille vauhtipyörälle että saa startin rattaat takaa pois.
nyt huomasin että kampiakselissa on päittäis välystä siis koneen sivu suunnassa kun työntää/vetää vauhtipyörästä niin noin millin liikkuu ainakin. en tiedä onko kiinan pelissä se normi välys vai tietäskö joku että paljonko kuuluu olla ja mistä mahdollisesti pettänyt?
kun milli kuitenkin on aika paljon esim. variaattorin remmin linjauksessa kun variaattori on akselin toisessa päässä niin eiköhän sekin samanlailla siel holkkaa sit.
eli olisko muilla ollu samanlaista vikaa tai enempi näiden kans pelanneena ehdotuksia mitä tehdä.
ja mistä mahtas löytyä se kuva sarja tollasen 500 koneen purusta kun oli netis kuva kuvalta mut en löydä enää mistään..
nyt on kazuman kanssa sellanen ongelma että koneesta kuuluu epätasainen kilkatus matalilla kierroksilla siis ihan tyhjäkäynnillä. ääni ilmaantu talvella tai siis sillon huomasin sen ku tein lumitöitä niin rupesin kuunteen että mikäs ääni tuo on ja vehkeet seis peläten pahinta mut eipä ole ääni muuttunut miksikään
en usko että vika olisi kiertokanki/kampiakseli osastolla koska ei ole tasainen ja ääni ei ole muuttunut vaikka on ajettu "vian ollessa päällä" hijaa ja urku auki.
ei tule mielestäni jakoketjusta sen kiristin toimii
venttiilit säädetty ei auttanut sekään.
voisiko vika olla startin rattaissa jos jäis vähän päälle? sivu poski on ollut auki muutaman kerrankin mut pitää tehdä ulosvetäja sille vauhtipyörälle että saa startin rattaat takaa pois.
nyt huomasin että kampiakselissa on päittäis välystä siis koneen sivu suunnassa kun työntää/vetää vauhtipyörästä niin noin millin liikkuu ainakin. en tiedä onko kiinan pelissä se normi välys vai tietäskö joku että paljonko kuuluu olla ja mistä mahdollisesti pettänyt?
kun milli kuitenkin on aika paljon esim. variaattorin remmin linjauksessa kun variaattori on akselin toisessa päässä niin eiköhän sekin samanlailla siel holkkaa sit.
eli olisko muilla ollu samanlaista vikaa tai enempi näiden kans pelanneena ehdotuksia mitä tehdä.
ja mistä mahtas löytyä se kuva sarja tollasen 500 koneen purusta kun oli netis kuva kuvalta mut en löydä enää mistään..
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Tervehdys!
Iskee ilmanputsariin öljyä........Onko kokemuksia ja mistähän lähtis vikaa hakeen? Missäköhän on koneen huohotin?
Kiitos
Iskee ilmanputsariin öljyä........Onko kokemuksia ja mistähän lähtis vikaa hakeen? Missäköhän on koneen huohotin?
Kiitos
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Täällä oli ilmanottoaukot siinä kotelon takana alapuolella ja sieltä sitä on mennyt vähän roiskeita kotelon sisällekin niiden aukkojen lähistölle kun tuo perä roiski (oli tosin jo ennen kun öljyt levisi).
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
En jaksanut tuota sähköongelmaa katsella noilla aurinkokeleillä, kokeilin vaan muutaman kerran toimiiko vai ei ja eihän sitä sähköä tullut. Nyt sitten kun ohi menin sateella niin ajattelin testata ja kyllähän se taas toimii
Paha nyt lähteä enää tutkailemaan kun ei vikaa ilmene.

-
- 2WD
- Viestit: 46
- Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
- Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
- Paikkakunta: Ola
- Viesti:
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Johan rupes nelivetokin toimimaan kun huomas että tankin alla/edessä olevan johtoviidakon seasta löytyi sulake joka oli palanut, syytä en kyllä tiedä mutta uusi sulake tilalle ja taas pelittää. Uusi akku piti myös investoida kun vuoden vanha akku teki tenän, toi käynnistysnarukin kun on poikki.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
kuulostaa samalta kuin miulla. elä huoli, vielä se tulee takas.temasi kirjoitti:En jaksanut tuota sähköongelmaa katsella noilla aurinkokeleillä, kokeilin vaan muutaman kerran toimiiko vai ei ja eihän sitä sähköä tullut. Nyt sitten kun ohi menin sateella niin ajattelin testata ja kyllähän se taas toimiiPaha nyt lähteä enää tutkailemaan kun ei vikaa ilmene.
-
- 2WD
- Viestit: 25
- Liittynyt: 29 Loka 2010 13:23
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
moi!
Osaisko joku sanoo millä saa ohjaustangon päittäis välystä kiristettyä? sokka pois eikä mutteri liiku millää..
Osaisko joku sanoo millä saa ohjaustangon päittäis välystä kiristettyä? sokka pois eikä mutteri liiku millää..
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Se narun muovinen kela menee ilmeisesti aika helpolla särki mikä taas kuluttaa sitä narua. Näin kävi ainakin täällä. En vielä ole saanut aikaiseksi askarrella siitä toimivaa. Puolet on korvattu polykarbonaatilla, mutta alkaa muut kohdat hajoilemaan. Edessä on myös polaris sportsman 500:n osaluettelo ja räjäytyskuva tuosta käsistartista. Siinä se kela näyttäisi samanlaiselta ja ebayssa kuvatkin melko samanlaisilta. Onkohan joku sattunut kokeilemaan sopiiko, tarvitsisi nimittäin sen hakasen jousenkin jostain, mutta tuo kela pelkästään on ihan hinnoissaan kun reilua 40 dollaria pyytävät. Ei kehtaisi huvikseen tilata ulkomailta ja todeta ettei sovikaan. Koneliikkeessä näytin kelaa ja melkein nauroivat ulos "ei tuommosia missään ole, ihan vieraan näkönen, maahantuojan ongelmia nuo kolmannenmailman romut". Sinänsä jännä kun polariksen vastaava tosiaan näyttäisi kuvissa ainakin melkein identtiseltä.chevy-ukko kirjoitti:toi käynnistysnarukin kun on poikki.
Polykarbonaattia koko kelaan saisi alle 10 eurolla, sitten vaan kun jaksaisi askarrella.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Näinhän se tuli ja oli.. Virtalukolle menevä liitin tuppaa vähän kuumenemaan ja yksi lattaliitin oli päässyt liikkumaan sen töpselin sisällä. Vaikutti siinä se vika olevan kun ei nyt virta katkennut testilenkillä.78jh kirjoitti:kuulostaa samalta kuin miulla. elä huoli, vielä se tulee takas.temasi kirjoitti:En jaksanut tuota sähköongelmaa katsella noilla aurinkokeleillä, kokeilin vaan muutaman kerran toimiiko vai ei ja eihän sitä sähköä tullut. Nyt sitten kun ohi menin sateella niin ajattelin testata ja kyllähän se taas toimiiPaha nyt lähteä enää tutkailemaan kun ei vikaa ilmene.
-
- 2WD
- Viestit: 46
- Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
- Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
- Paikkakunta: Ola
- Viesti:
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Onko se jokin startin rele, mikä on akun ja startin välissä, tuntuu vaan naksahtelevan kun yrittää käyntiin. Uuden akunkin laitoin mut ei se mitn auttanut. Saiskohan paikallisesta motopalvelusta vastaavan releen jos se on rikki vai meneekö tilaus hommiksi?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Katoppas ensin mikä starttimoottorin sisällä on elämä.chevy-ukko kirjoitti:Onko se jokin startin rele, mikä on akun ja startin välissä, tuntuu vaan naksahtelevan kun yrittää käyntiin. Uuden akunkin laitoin mut ei se mitn auttanut. Saiskohan paikallisesta motopalvelusta vastaavan releen jos se on rikki vai meneekö tilaus hommiksi?
https://www.facebook.com/groups/114395261924030/
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
Can-Am renegade 800cc
Kazuma Jaguar 500cc 4x4 (SOLD)
Comanche Bull 300cc 4x4 (SOLD)
Kinroad-250cc (SOLD)
-
- 2WD
- Viestit: 46
- Liittynyt: 13 Kesä 2009 21:43
- Mönkijä:: Kazuma Jagge 500
- Paikkakunta: Ola
- Viesti:
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
No perhana, kai se täytyy ottaa sitten irti, näyttää vaan perin mukavalta irroittaa.