temasi kirjoitti:Tuon takakardaanin irroittamisen ja murroksen kumin vaihdon jälkeen ei meinaa öljyt pysyä sisällä. Vaihdoin siis myös peräöljyt silloin, ensin Motox 75W90, sitten 80W90 lukkoperäöljy kun ei motonetissä sattunut enää silmään kun 85W140 (jota siis en ole kokeillut). Tuo 75W90 ei kestänyt montaa työmatkaa sisällä, 80W90 kesti reilu 100km, mutta n. 35km lenkillä ne sitten tuli ulos jokapuolelle, ehkä vähän enemmän oikealle (josta siis sen kumin vaihdoin). Siivosin ja täytin uudelleen, tippoja kertyy vähän takimmaisen pohjamuovin etureunaan keskelle, kardaanin ristinivelen kohdalle.
Näyttäisi olevan niin paljon purettavaa ja pultteja hankalissa paikoissa että pitää seurata vähän enemmän jos tuota vuotokohtaa pystyisi paikantamaan ja korjaamaan niin ettei paljon pitäisi purkaa... mutta jos muilla on vastaavaa ongelmaa ilmennyt niin kiva olisi tietääVoiko se esim olla niin herkkä oikealle öljylle kun siihenhän suositellaan 85W90:stä?
Moro,itsellä tuli samalla lailla öljyä kahdesta eri syystä.Ekalla kerralla syy oli se perän laippa. jossa on jarrulevy kiinni ja johon kardaani työnnetään myös .Niin se pultti jolla se kiinnitetään sieltä keskeltä oli mennyt poikki ja se laippa pääsi elämään niin ei pysyny öilit sisällä.Toisella kerralla laitoin perään liikaa öljyä ja jonkun aikaa sitä tippasi ajon jälkeen mutta sit se loppu.