Bad Toys -mönkijät

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
kuski
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Touko 2009 10:47
Mönkijä:: NFM Puma
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja kuski »

Tuossa jonkin aikaa sitten huomasin että kone keitti todella helposti. Punainen ylilämmön merkkilamppu ei vielä syttynyt, mutta kun pysähdyin, niin pulputus alkoi. Tsekkasin sitten paisuntasäiliön, kun se päästeli jäähdytysnestettä silloin tällöin jalalle. Samalla huomasin, että syyläriltä paisuntasäiliön korkille tuleva letku vuoti. Mutta tarkemman tutkimuksen jälkeen havaitsin, että korkissa letkuliitosta varten oleva putkentynkä olikin taittunut ylöspäin ja revennyt alapuoleltaan. Sieltä se neste pulpahteli pihalle. Josta seurasi se, että koneen jäähdyttyä neste ei imeytynytkään takaisin syyläriin vaan tilalle tulikin ilmaa, jolloin nestemäärä jäi vajaaksi.

Tyon repeämisen syynä näyttäisi olevan hieman liian ylös nippusiteellä kiristetty letku, jolloin se väänsi tuota liitosta.

Erittäin paljon kiitoksia Bad Toysin pojille hienosti hoidetusta takuuasiasta. Jo parinpäivän päästä minulla oli uusi korkki!
arhippa
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Elo 2009 16:46

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja arhippa »

Nytte on hankittu haili 250 sp ja ajaminen sujuu ihan ok mutta ei ikinä kulje 80km/h minkä lupasivat liikkees, nytte onkin vaan onkelmana et mistä sais isompaa eturatasta eivät ainakaan badtoysilla tienneet asiasta mitään. Kertokaas miten saan selville mistä saa isompaa ratastusta jos sattuisitte vaikka tietämään tai vaikka jos voisin suoraan ostaa sopivan eturattaan?
Avatar
Bliz
6WD
Viestit: 681
Liittynyt: 23 Loka 2006 21:40
Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Paikkakunta: Helsinki

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja Bliz »

Ota irti ja mee moposporttiin tai allrightiin sen rattaan kanssa ja sano et yks tämmönen mut vähän isompi.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
arhippa
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Elo 2009 16:46

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja arhippa »

Bliz kirjoitti:Ota irti ja mee moposporttiin tai allrightiin sen rattaan kanssa ja sano et yks tämmönen mut vähän isompi.
Ei paljoo mennä ku asun vaasas tai sitte tulee kyllä kallis ratas mutta kuulin huhupuhetta että shinerayn rattaat menis.
JoK
4WD
Viestit: 131
Liittynyt: 20 Huhti 2007 15:51

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja JoK »

Ei paljoo mennä ku asun vaasas tai sitte tulee kyllä kallis ratas
Oliskos Aj-Bike Oy Vaasassa mitään?
arhippa
Noppeli
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Elo 2009 16:46

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja arhippa »

JoK kirjoitti:
Ei paljoo mennä ku asun vaasas tai sitte tulee kyllä kallis ratas
Oliskos Aj-Bike Oy Vaasassa mitään?


Ei ole, kävin siellä ja se mies vaan voivootteli jostain helvetillisestä työstä mutta joku oli kuulemma laittanut shinerayn eturattaan, joten tilasin sellasen maahantuojalta saa nähä koska saapuu, vielä tänään lupasivat lähettää. Sopivuudesta ei ole sen enempää hajuakaan mutta kokeillaan nytte eipä se maksanut kuin 15e.
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

Onko porukka asennellut lisäpitkiä NFM Pumaan? On meinaan nuo vakiotuikut sellaiset myrskylyhdyt ettei paljon pimeillä teillä viitsi ajella.
Puskurissa olisi putkien välissä näppärä tila pienille lisäpitkille, mutta lähinnä latauksen riittävyys arveluttaa... Eli millainen laturi ko. vehkeessä on? Kestääkö polttaa esim. tollasia 55w lisävaloja?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

Mahtaakohan olla foorumilla uusia Puma-kuskeja lainkaan, kun on keskustelu ollut varsin hiljaista. Äkkiseltään tuntuisi, että hinta on laatuun nähden tällä hetkellä hyvin kohdallaan.
Itselläni oli mönkijä lämpimässä tallissa talven yli ja nyt pääsiäisen aikaan käyttöönoton yhteydessä huomasin että veto on hukassa. Tarkemmin sanoen kaikki toimii suht normaalisti 1-1/2 kaasulle mutta puolesta kaasusta täydelle ei tapahdu mitään. Siis ihan sama ajaako puolella kaasulla vai täydellä, kulkee sellaista 55 km/h ja kiihtyy kuin pappatunturi.

Mikähän siinä voisi olla vikana? Ajattelin, että olisiko pääsuutin tukossa, mutta eikös silloin kone booaisi isolla kaasulla kun saa ilmaa, muttei bensaa? Nyt tuntuu siltä ettei saa ilmaa eikä bensaa tippaakaan lisää kun antaa hanaa.
Tuo kaasarin tyhjiöhomma on mulle aika outo asia, eli voisiko vika olla esim. vuotavassa kalvossa tai jossain tiivisteessä jonka seurauksena kunnon tyhjiötä ei tule?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
kuski
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Touko 2009 10:47
Mönkijä:: NFM Puma
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja kuski »

p-p kirjoitti:Mahtaakohan olla foorumilla uusia Puma-kuskeja lainkaan, kun on keskustelu ollut varsin hiljaista. Äkkiseltään tuntuisi, että hinta on laatuun nähden tällä hetkellä hyvin kohdallaan.
Itselläni oli mönkijä lämpimässä tallissa talven yli ja nyt pääsiäisen aikaan käyttöönoton yhteydessä huomasin että veto on hukassa. Tarkemmin sanoen kaikki toimii suht normaalisti 1-1/2 kaasulle mutta puolesta kaasusta täydelle ei tapahdu mitään. Siis ihan sama ajaako puolella kaasulla vai täydellä, kulkee sellaista 55 km/h ja kiihtyy kuin pappatunturi.

Mikähän siinä voisi olla vikana? Ajattelin, että olisiko pääsuutin tukossa, mutta eikös silloin kone booaisi isolla kaasulla kun saa ilmaa, muttei bensaa? Nyt tuntuu siltä ettei saa ilmaa eikä bensaa tippaakaan lisää kun antaa hanaa.
Tuo kaasarin tyhjiöhomma on mulle aika outo asia, eli voisiko vika olla esim. vuotavassa kalvossa tai jossain tiivisteessä jonka seurauksena kunnon tyhjiötä ei tule?
Ainakin minulla roska kaasarissa aiheutti samanlaista oireilua. Voisihan se luistin kalvokin olla rikki (sen keltapassivoidun kannen alla), jolloin luisti ei pääse nousemaan tarpeeksi ja estää ilmansaannin.

Minulla taas Puman sytyttelee ylilämpövaloa, kun ajelee hetken kovempaa (noin 80kmh) ja kone pulputtelee. Mistäköhän keittäminen johtuu? Olisiko laihalla? Suutin on nyt 120:nen. Täytyisi ottaa varmaankin pois se reikälevy syylärin edestä, koska siinä on aika pieniä ne reiät ilmanvirtausta varten.
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

kuski kirjoitti:Ainakin minulla roska kaasarissa aiheutti samanlaista oireilua. Voisihan se luistin kalvokin olla rikki (sen keltapassivoidun kannen alla), jolloin luisti ei pääse nousemaan tarpeeksi ja estää ilmansaannin.
Jep, vika paikallistettu. Aluksi ajattelin itsekin roskaa suuttimessa tms. ja kalvon rikkoontumista, mutta todellisuudessa vaan luisti oli jumittanut talven aikana. Kone kuitenkin pelasi pienellä kaasulla ja nyt mennään taas täysillä.

Jännää tuo keittäminen. Pelaako flekti kuitenkin normaalisti? Tuntuu, että "luonnollinen" virtaama sen edessä olevan reikälevyn läpi on aika minimaalinen ajonkin aikana, johon flektin pyöriminen tuo edes vähän apuja. Varmasti levyn poisto jeesaisi paljon ja voihan sen levyn tilalle laittaa jonkun verkkomaisemman "kivisuojan".

Itse en ole saanut ylilämmön valoa palamaan, mutta aina kovemman ajon aikana jäähdytysnesteen paisuntasäiliön korkissa olevan huohotusletkun läpi roiskahtelee tipoittain jäähynestettä. Olen ainakin kuvitellut että se johtuu vain normaalista paisunnasta ja huonosti suunnitellusta paisuntasäiliön korkista. Tuossa tuskin takana mitään keittelyä. Kuinka rankasti sulla sitten keittää?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

http://www.nettimoto.com/bad/sport-racing/932506 todella kaunis uutuus kesälle 2010 :lol: :vom: :toimonster:
Avatar
JJP
Tracks
Viestit: 2521
Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja JJP »

"UUSI HAILIN KORVAAVA TUOTE"
Siinäpä vasta myyvä repla....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
kuski
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Touko 2009 10:47
Mönkijä:: NFM Puma
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja kuski »

p-p kirjoitti: Itse en ole saanut ylilämmön valoa palamaan, mutta aina kovemman ajon aikana jäähdytysnesteen paisuntasäiliön korkissa olevan huohotusletkun läpi roiskahtelee tipoittain jäähynestettä. Olen ainakin kuvitellut että se johtuu vain normaalista paisunnasta ja huonosti suunnitellusta paisuntasäiliön korkista. Tuossa tuskin takana mitään keittelyä. Kuinka rankasti sulla sitten keittää?
No ei se keitä kovin rankasti, mutta valo syttyy kumminkin. Tempaisin sen reikälevyn pois syylärin edestä, jonka jälkeen en ole saanut ylilämmön valoa syttymään. Minulla on vinssi tuossa syylärin edessä, joka suojaa syyläriä aika hyvin (myös ilmavirtaukselta :shock: ).

Minulla myös Puma tiputtelee kovemmassa ajossa hieman jäähdytysnestettä tuosta paisuntasäiliön ylivuotoletkusta. Lienee normaalia.
year1975
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 21 Loka 2009 10:33

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja year1975 »

saako tota pumaa kulkemaan reippaammin?? vai myynkö koko vehkeen ja ostan isomman..?
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

Onkos kukaan hommannut vanteita Pumaan? Meinaan vaan tuota takavanteiden jakoa, kun joskus muistan lukeneeni sekä 4x108 että 4x110 jaosta. Pikaisella mittauksella siihen haarukkaan se jako kyllä osuu, mutta olisiko se kuitenkin tuo 4x110? Olisi ainakin vannevaihtoehtoja tarjolla paljon, kun jako olisi sama kuin esim. Dinlissä (etuvanteiden jako näyttää olevan meikäläisen mittauksen mukaan 4x145).
Saisi vähän rengastuksella lisää välityksiä, kun 8" takavanteelle on aika huonosti isompaa rengasta tarjolla.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Vastaa Viestiin