Bad Toys -mönkijät
Re: Bad Toys -mönkijät
Tuossa jonkin aikaa sitten huomasin että kone keitti todella helposti. Punainen ylilämmön merkkilamppu ei vielä syttynyt, mutta kun pysähdyin, niin pulputus alkoi. Tsekkasin sitten paisuntasäiliön, kun se päästeli jäähdytysnestettä silloin tällöin jalalle. Samalla huomasin, että syyläriltä paisuntasäiliön korkille tuleva letku vuoti. Mutta tarkemman tutkimuksen jälkeen havaitsin, että korkissa letkuliitosta varten oleva putkentynkä olikin taittunut ylöspäin ja revennyt alapuoleltaan. Sieltä se neste pulpahteli pihalle. Josta seurasi se, että koneen jäähdyttyä neste ei imeytynytkään takaisin syyläriin vaan tilalle tulikin ilmaa, jolloin nestemäärä jäi vajaaksi.
Tyon repeämisen syynä näyttäisi olevan hieman liian ylös nippusiteellä kiristetty letku, jolloin se väänsi tuota liitosta.
Erittäin paljon kiitoksia Bad Toysin pojille hienosti hoidetusta takuuasiasta. Jo parinpäivän päästä minulla oli uusi korkki!
Tyon repeämisen syynä näyttäisi olevan hieman liian ylös nippusiteellä kiristetty letku, jolloin se väänsi tuota liitosta.
Erittäin paljon kiitoksia Bad Toysin pojille hienosti hoidetusta takuuasiasta. Jo parinpäivän päästä minulla oli uusi korkki!
Nytte on hankittu haili 250 sp ja ajaminen sujuu ihan ok mutta ei ikinä kulje 80km/h minkä lupasivat liikkees, nytte onkin vaan onkelmana et mistä sais isompaa eturatasta eivät ainakaan badtoysilla tienneet asiasta mitään. Kertokaas miten saan selville mistä saa isompaa ratastusta jos sattuisitte vaikka tietämään tai vaikka jos voisin suoraan ostaa sopivan eturattaan?
- Bliz
- 6WD
- Mönkijä:: BRP Outlander 800 EFi
Ota irti ja mee moposporttiin tai allrightiin sen rattaan kanssa ja sano et yks tämmönen mut vähän isompi.
"Läski" BRP outlander 800 EFi
Ei paljoo mennä ku asun vaasas tai sitte tulee kyllä kallis ratas mutta kuulin huhupuhetta että shinerayn rattaat menis.Bliz kirjoitti:Ota irti ja mee moposporttiin tai allrightiin sen rattaan kanssa ja sano et yks tämmönen mut vähän isompi.
Oliskos Aj-Bike Oy Vaasassa mitään?Ei paljoo mennä ku asun vaasas tai sitte tulee kyllä kallis ratas
JoK kirjoitti:Oliskos Aj-Bike Oy Vaasassa mitään?Ei paljoo mennä ku asun vaasas tai sitte tulee kyllä kallis ratas
Ei ole, kävin siellä ja se mies vaan voivootteli jostain helvetillisestä työstä mutta joku oli kuulemma laittanut shinerayn eturattaan, joten tilasin sellasen maahantuojalta saa nähä koska saapuu, vielä tänään lupasivat lähettää. Sopivuudesta ei ole sen enempää hajuakaan mutta kokeillaan nytte eipä se maksanut kuin 15e.
Onko porukka asennellut lisäpitkiä NFM Pumaan? On meinaan nuo vakiotuikut sellaiset myrskylyhdyt ettei paljon pimeillä teillä viitsi ajella.
Puskurissa olisi putkien välissä näppärä tila pienille lisäpitkille, mutta lähinnä latauksen riittävyys arveluttaa... Eli millainen laturi ko. vehkeessä on? Kestääkö polttaa esim. tollasia 55w lisävaloja?
Puskurissa olisi putkien välissä näppärä tila pienille lisäpitkille, mutta lähinnä latauksen riittävyys arveluttaa... Eli millainen laturi ko. vehkeessä on? Kestääkö polttaa esim. tollasia 55w lisävaloja?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
Mahtaakohan olla foorumilla uusia Puma-kuskeja lainkaan, kun on keskustelu ollut varsin hiljaista. Äkkiseltään tuntuisi, että hinta on laatuun nähden tällä hetkellä hyvin kohdallaan.
Itselläni oli mönkijä lämpimässä tallissa talven yli ja nyt pääsiäisen aikaan käyttöönoton yhteydessä huomasin että veto on hukassa. Tarkemmin sanoen kaikki toimii suht normaalisti 1-1/2 kaasulle mutta puolesta kaasusta täydelle ei tapahdu mitään. Siis ihan sama ajaako puolella kaasulla vai täydellä, kulkee sellaista 55 km/h ja kiihtyy kuin pappatunturi.
Mikähän siinä voisi olla vikana? Ajattelin, että olisiko pääsuutin tukossa, mutta eikös silloin kone booaisi isolla kaasulla kun saa ilmaa, muttei bensaa? Nyt tuntuu siltä ettei saa ilmaa eikä bensaa tippaakaan lisää kun antaa hanaa.
Tuo kaasarin tyhjiöhomma on mulle aika outo asia, eli voisiko vika olla esim. vuotavassa kalvossa tai jossain tiivisteessä jonka seurauksena kunnon tyhjiötä ei tule?
Itselläni oli mönkijä lämpimässä tallissa talven yli ja nyt pääsiäisen aikaan käyttöönoton yhteydessä huomasin että veto on hukassa. Tarkemmin sanoen kaikki toimii suht normaalisti 1-1/2 kaasulle mutta puolesta kaasusta täydelle ei tapahdu mitään. Siis ihan sama ajaako puolella kaasulla vai täydellä, kulkee sellaista 55 km/h ja kiihtyy kuin pappatunturi.
Mikähän siinä voisi olla vikana? Ajattelin, että olisiko pääsuutin tukossa, mutta eikös silloin kone booaisi isolla kaasulla kun saa ilmaa, muttei bensaa? Nyt tuntuu siltä ettei saa ilmaa eikä bensaa tippaakaan lisää kun antaa hanaa.
Tuo kaasarin tyhjiöhomma on mulle aika outo asia, eli voisiko vika olla esim. vuotavassa kalvossa tai jossain tiivisteessä jonka seurauksena kunnon tyhjiötä ei tule?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
Ainakin minulla roska kaasarissa aiheutti samanlaista oireilua. Voisihan se luistin kalvokin olla rikki (sen keltapassivoidun kannen alla), jolloin luisti ei pääse nousemaan tarpeeksi ja estää ilmansaannin.p-p kirjoitti:Mahtaakohan olla foorumilla uusia Puma-kuskeja lainkaan, kun on keskustelu ollut varsin hiljaista. Äkkiseltään tuntuisi, että hinta on laatuun nähden tällä hetkellä hyvin kohdallaan.
Minulla taas Puman sytyttelee ylilämpövaloa, kun ajelee hetken kovempaa (noin 80kmh) ja kone pulputtelee. Mistäköhän keittäminen johtuu? Olisiko laihalla? Suutin on nyt 120:nen. Täytyisi ottaa varmaankin pois se reikälevy syylärin edestä, koska siinä on aika pieniä ne reiät ilmanvirtausta varten.
Jep, vika paikallistettu. Aluksi ajattelin itsekin roskaa suuttimessa tms. ja kalvon rikkoontumista, mutta todellisuudessa vaan luisti oli jumittanut talven aikana. Kone kuitenkin pelasi pienellä kaasulla ja nyt mennään taas täysillä.kuski kirjoitti:Ainakin minulla roska kaasarissa aiheutti samanlaista oireilua. Voisihan se luistin kalvokin olla rikki (sen keltapassivoidun kannen alla), jolloin luisti ei pääse nousemaan tarpeeksi ja estää ilmansaannin.
Jännää tuo keittäminen. Pelaako flekti kuitenkin normaalisti? Tuntuu, että "luonnollinen" virtaama sen edessä olevan reikälevyn läpi on aika minimaalinen ajonkin aikana, johon flektin pyöriminen tuo edes vähän apuja. Varmasti levyn poisto jeesaisi paljon ja voihan sen levyn tilalle laittaa jonkun verkkomaisemman "kivisuojan".
Itse en ole saanut ylilämmön valoa palamaan, mutta aina kovemman ajon aikana jäähdytysnesteen paisuntasäiliön korkissa olevan huohotusletkun läpi roiskahtelee tipoittain jäähynestettä. Olen ainakin kuvitellut että se johtuu vain normaalista paisunnasta ja huonosti suunnitellusta paisuntasäiliön korkista. Tuossa tuskin takana mitään keittelyä. Kuinka rankasti sulla sitten keittää?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09
- JJP
- Tracks
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
"UUSI HAILIN KORVAAVA TUOTE"
Siinäpä vasta myyvä repla....
Siinäpä vasta myyvä repla....
Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
No ei se keitä kovin rankasti, mutta valo syttyy kumminkin. Tempaisin sen reikälevyn pois syylärin edestä, jonka jälkeen en ole saanut ylilämmön valoa syttymään. Minulla on vinssi tuossa syylärin edessä, joka suojaa syyläriä aika hyvin (myös ilmavirtaukseltap-p kirjoitti: Itse en ole saanut ylilämmön valoa palamaan, mutta aina kovemman ajon aikana jäähdytysnesteen paisuntasäiliön korkissa olevan huohotusletkun läpi roiskahtelee tipoittain jäähynestettä. Olen ainakin kuvitellut että se johtuu vain normaalista paisunnasta ja huonosti suunnitellusta paisuntasäiliön korkista. Tuossa tuskin takana mitään keittelyä. Kuinka rankasti sulla sitten keittää?

Minulla myös Puma tiputtelee kovemmassa ajossa hieman jäähdytysnestettä tuosta paisuntasäiliön ylivuotoletkusta. Lienee normaalia.
saako tota pumaa kulkemaan reippaammin?? vai myynkö koko vehkeen ja ostan isomman..?
Onkos kukaan hommannut vanteita Pumaan? Meinaan vaan tuota takavanteiden jakoa, kun joskus muistan lukeneeni sekä 4x108 että 4x110 jaosta. Pikaisella mittauksella siihen haarukkaan se jako kyllä osuu, mutta olisiko se kuitenkin tuo 4x110? Olisi ainakin vannevaihtoehtoja tarjolla paljon, kun jako olisi sama kuin esim. Dinlissä (etuvanteiden jako näyttää olevan meikäläisen mittauksen mukaan 4x145).
Saisi vähän rengastuksella lisää välityksiä, kun 8" takavanteelle on aika huonosti isompaa rengasta tarjolla.
Saisi vähän rengastuksella lisää välityksiä, kun 8" takavanteelle on aika huonosti isompaa rengasta tarjolla.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
ex. NFM Puma 250 -09