ODES 400 4x4

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Mistäs sais ostaa Odekseen isompaa suutinta ?
Taitaapi olla bensa-pulaa kaasu pohjassa ajettaessa.
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

Jappa kirjoitti:Warnihan mainostaa et toi mekaaninen on nopeempi kytkeytymään päälle ja pois kuin minkään merkin sähköiset kytkimet :shock: :roll:

Jappa
Se on nopeampi juuh. sähköisen moottori kestää hetken aikaa ympyrän
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

sisua45 kirjoitti:Tuota rengasjuttua jauhan, taas... Eturenkaat ovat oikeasti 22,5 ja takarenkaat 24 tuumaa korkeat. Kummien kyljessä lukee kyllä rehvakkaasti 25x8-12 ja 25x10-12. Mitenkähän tuo käy voimansiirron päälle...? Warnin irrotuskytkin on varmasti oiva peli. Pitikö kuinka paljon "sepittää" Odekseen?
Tuntuu tuo ihan mukavasti toimivan. Ei metelöi etuperäkään moottorijarrutuksessa.
Paremmin tuntuu kestävän lapasessa takavedolla asfaltilla ja montuissa ei silleen "nylkytä" käsille.
Mukavaa taas vaihteeksi Shocked Kohta tietty joku verme siitä porsii
Onhan kiinteä neliveto tietysti kankea kääntymään kuin titanic, mutta voisiko nylkytykset, metelöinnit ym häröt osaksi johtua eripari rengastuksesta? Tekis mieli ostaa OIKEAT 25 tuuman eturenkaat, mutta kun ei perse kestä... Kunnon renkailla, ja etupään putkien tuunaamisella tulisi eteen 5 cm maavaraa lisää. Se alkaa jo vaikuttaa. Sitten voisi laittaa taakse 26" kummit, olisi kuitenkin vähemmän eroa kuin nykyään. :lol:
Paineet vaan silleen kohilleen eteen reilusti enempi joutuu kait laittaan yil kilon enempi
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

sisua45 kirjoitti:
Onhan kiinteä neliveto tietysti kankea kääntymään kuin titanic, mutta voisiko nylkytykset, metelöinnit ym häröt osaksi johtua eripari rengastuksesta? Tekis mieli ostaa OIKEAT 25 tuuman eturenkaat, mutta kun ei perse kestä... Kunnon renkailla, ja etupään putkien tuunaamisella tulisi eteen 5 cm maavaraa lisää. Se alkaa jo vaikuttaa. Sitten voisi laittaa taakse 26" kummit, olisi kuitenkin vähemmän eroa kuin nykyään. :lol:
Ostin juur Dunlopin uudet kummit ja kokoero on aivan järjetön eli taakse laitoin 0,6 ja eteen 1,6 jotta olisivat saman kokoiset, mutta nyt ei enään ole väliä kuin on tuo 4wd/2wd kytkin
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

pume kirjoitti:
sisua45 kirjoitti:Tuota rengasjuttua jauhan, taas... Eturenkaat ovat oikeasti 22,5 ja takarenkaat 24 tuumaa korkeat. Kummien kyljessä lukee kyllä rehvakkaasti 25x8-12 ja 25x10-12. Mitenkähän tuo käy voimansiirron päälle...? Warnin irrotuskytkin on varmasti oiva peli. Pitikö kuinka paljon "sepittää" Odekseen?

sama homma mulla eturenkaitten halkasija pienempi kun takana,lisäksi parsattaa kilsaa takana ja aika lisut eessä,tiedustelin asiantuntijoilta sain vastauksen,että jatkuvassa nelivedossa on tärkeätä että eessä/takana on saman halkasijan renkaat,eri halkasijalla esim eessä piememmät ko takana kuormittaa suhteettomasti etu perää ja rikkoo/voi rikkoa etu perän,tästä säikähtyneenä pitää tilata comarolta eteen uudet,esim Rengas Duro Buffalo 4PR 25x8-12 E ,mutta ennenkö tilaan soitan ja kysyn onko rengas varmasti halkaisijaltaan 25 tuumaa.
Painetta vaan takaata pois ja eteen lisää. jopa Dunlopeihini jouduin laittaa eteen 1,6 ja taa 0,6 ===> http://sikailua.suntuubi.com/?cat=5&img=92
Polarisfan
6WD
Viestit: 279
Liittynyt: 26 Marras 2006 21:09
Mönkijä:: Sportsman 700Twin -04
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Polarisfan »

varmaan aika sama kun cf-moto
Olen ehkä hidas, mutta silti edelläsi
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
Avatar
Oops
4WD
Viestit: 129
Liittynyt: 14 Huhti 2006 00:27
Paikkakunta: Porvoo CF500+YG700
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oops »

Polarisfan kirjoitti:varmaan aika sama kun cf-moto
mikä on ? dunloppi, odes vai ilmanpaineet ? :wink:
On se semmosta...
http://kuvablogi.com/blog/4603/ päivitetty 24.5.08
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Valtti76 kirjoitti:
sisua45 kirjoitti:
Onhan kiinteä neliveto tietysti kankea kääntymään kuin titanic, mutta voisiko nylkytykset, metelöinnit ym häröt osaksi johtua eripari rengastuksesta? Tekis mieli ostaa OIKEAT 25 tuuman eturenkaat, mutta kun ei perse kestä... Kunnon renkailla, ja etupään putkien tuunaamisella tulisi eteen 5 cm maavaraa lisää. Se alkaa jo vaikuttaa. Sitten voisi laittaa taakse 26" kummit, olisi kuitenkin vähemmän eroa kuin nykyään. :lol:
Ostin juur Dunlopin uudet kummit ja kokoero on aivan järjetön eli taakse laitoin 0,6 ja eteen 1,6 jotta olisivat saman kokoiset, mutta nyt ei enään ole väliä kuin on tuo 4wd/2wd kytkin
Nyt mulla on 0.22 bar edessä ja takana, rengas toimii hyvin maastossa. Ennen oli 0.28, en olisi uskonut että 0.06 baaria muka vaikuttaisi. :shock:

Hirveillä paineilla ajelet. :wink: Tiellä hyvä, maastossa huono.

395e sais kuluineen uudet 26x9-12 ja 26x12-12 kenda bear clawit, pistää miettimään. Toisessa paikassa BKT wing 25" alkuperäis koossa 335e/kierros rahteineen.
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Onkos kellään ITP:n vanteita käytössä ja miten istuu paikalleen ?
Mulla tuntuu vanteenrunko jäävän turhan kauas navasta. Edestä on toiselta puolen vääntynyt pultit kivasti vinoon ja näyttäis että vanne on halki reikien välistä.
Tosin vaan yhdestä vanteesta löysin halkeamia, olisko valmistus vika.
Pitäisköhän pultit vaihtaa vai ajanko niin kauan kun katkee ja sit vaan takuuseen ja mies sairaalaan ?
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Sain vihdoin ja viimein päivitettyä rengastusta. Nyt on takana orkkis vanteella 25x12,50-12 kenda bear clawit. Kenda pyytää 8,5" vannetta, ihanne olisi ysi tai kymppi. Mutta menee ne noilla kasituumaisillakin. Eteen olisi tarkoitus laittaa alkuperäiset wanda takapyörät, 25x10-12. Vanne vaan on hakusessa, en viitti 6 tuumaselle vääntää. Pelkät takarenkaat tekivät ihmeitä etenemiselle, nyt jää kiinni entistä pahempiin paikkoihin. :lol: Eilen vinssasin, mutta oli kyllä "täysin järjetön mutapaikka yrittää".

Vielä kun entii porata suutin isommaksi, ja siivota katti pois putkesta.

Uudet takakummit:
Kuva
Viimeksi muokannut sisua45, 08 Loka 2007 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Saisi Honda kopioida kopiota

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

http://www.motorpower.fi/diratv4x4/

TYSCON BOSS 400 4X4

Meinaan tuota takaripustusta.
Avatar
petej
6WD
Viestit: 256
Liittynyt: 24 Heinä 2004 12:10

Etuperän toiminta

Viesti Kirjoittaja petej »

Onko tuossa Odes:ssa etuerä mallia honda (3-vetonen)?
Vai onko Odesissa jonkinlainen kitkalukko etuperässä?
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

3wd on, ei lukkoja edessä.
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Olen vaihtanut suuttimen keihinin (145) pyöreä. Vakio oli (138). tekee kiihtyvyyteen ja alavääntöön ja etuputken osassa on kattia muistuttava kikkare se on poistettu. Ja tämäkin auttoi.....
Tänään sain kahden kaljan voimalla itsestäni irti, ja otin kaasarin käteen. Sehän on Keihin CVK, 34 millinen. Pääsuutin oli minulla 135, porasin sen 150 kokoiseksi. Nyt se jaksaa jäisellä asfaltilla heittää iloisesti perää kakkosella. :D Ennen 135 suuttimella se ei ruopinut edes liukkaammalla, lumisella tiellä. Kone on tehtaan jäljiltä todella laihalla, sillä saatu päästöhyväksytyksi...!?
pallero
3WD
Viestit: 81
Liittynyt: 02 Helmi 2007 14:42
Paikkakunta: mouhijärvi

Re: Etuperän toiminta

Viesti Kirjoittaja pallero »

petej kirjoitti:Onko tuossa Odes:ssa etuerä mallia honda (3-vetonen)?
Vai onko Odesissa jonkinlainen kitkalukko etuperässä?
uudemmassa jossa erillisjousitus takana niin siinä edessä kitkalukko mut jäykkäperäisessä ei ole.
toiset tekee mitä osaa...toiset mitä haluaa...=)
Vastaa Viestiin