ODES 400 4x4
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Paineet vaan silleen kohilleen eteen reilusti enempi joutuu kait laittaan yil kilon enempisisua45 kirjoitti:Tuota rengasjuttua jauhan, taas... Eturenkaat ovat oikeasti 22,5 ja takarenkaat 24 tuumaa korkeat. Kummien kyljessä lukee kyllä rehvakkaasti 25x8-12 ja 25x10-12. Mitenkähän tuo käy voimansiirron päälle...? Warnin irrotuskytkin on varmasti oiva peli. Pitikö kuinka paljon "sepittää" Odekseen?
Onhan kiinteä neliveto tietysti kankea kääntymään kuin titanic, mutta voisiko nylkytykset, metelöinnit ym häröt osaksi johtua eripari rengastuksesta? Tekis mieli ostaa OIKEAT 25 tuuman eturenkaat, mutta kun ei perse kestä... Kunnon renkailla, ja etupään putkien tuunaamisella tulisi eteen 5 cm maavaraa lisää. Se alkaa jo vaikuttaa. Sitten voisi laittaa taakse 26" kummit, olisi kuitenkin vähemmän eroa kuin nykyään.Tuntuu tuo ihan mukavasti toimivan. Ei metelöi etuperäkään moottorijarrutuksessa.
Paremmin tuntuu kestävän lapasessa takavedolla asfaltilla ja montuissa ei silleen "nylkytä" käsille.
Mukavaa taas vaihteeksi Shocked Kohta tietty joku verme siitä porsii
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Ostin juur Dunlopin uudet kummit ja kokoero on aivan järjetön eli taakse laitoin 0,6 ja eteen 1,6 jotta olisivat saman kokoiset, mutta nyt ei enään ole väliä kuin on tuo 4wd/2wd kytkinsisua45 kirjoitti:Onhan kiinteä neliveto tietysti kankea kääntymään kuin titanic, mutta voisiko nylkytykset, metelöinnit ym häröt osaksi johtua eripari rengastuksesta? Tekis mieli ostaa OIKEAT 25 tuuman eturenkaat, mutta kun ei perse kestä... Kunnon renkailla, ja etupään putkien tuunaamisella tulisi eteen 5 cm maavaraa lisää. Se alkaa jo vaikuttaa. Sitten voisi laittaa taakse 26" kummit, olisi kuitenkin vähemmän eroa kuin nykyään.
-
- 2WD
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Painetta vaan takaata pois ja eteen lisää. jopa Dunlopeihini jouduin laittaa eteen 1,6 ja taa 0,6 ===> http://sikailua.suntuubi.com/?cat=5&img=92pume kirjoitti:sisua45 kirjoitti:Tuota rengasjuttua jauhan, taas... Eturenkaat ovat oikeasti 22,5 ja takarenkaat 24 tuumaa korkeat. Kummien kyljessä lukee kyllä rehvakkaasti 25x8-12 ja 25x10-12. Mitenkähän tuo käy voimansiirron päälle...? Warnin irrotuskytkin on varmasti oiva peli. Pitikö kuinka paljon "sepittää" Odekseen?
sama homma mulla eturenkaitten halkasija pienempi kun takana,lisäksi parsattaa kilsaa takana ja aika lisut eessä,tiedustelin asiantuntijoilta sain vastauksen,että jatkuvassa nelivedossa on tärkeätä että eessä/takana on saman halkasijan renkaat,eri halkasijalla esim eessä piememmät ko takana kuormittaa suhteettomasti etu perää ja rikkoo/voi rikkoa etu perän,tästä säikähtyneenä pitää tilata comarolta eteen uudet,esim Rengas Duro Buffalo 4PR 25x8-12 E ,mutta ennenkö tilaan soitan ja kysyn onko rengas varmasti halkaisijaltaan 25 tuumaa.
-
- 6WD
- Viestit: 279
- Liittynyt: 26 Marras 2006 21:09
- Mönkijä:: Sportsman 700Twin -04
- Paikkakunta: Porvoo
varmaan aika sama kun cf-moto
Olen ehkä hidas, mutta silti edelläsi
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
http://kuvablogi.com/blog/12552/1/
mikä on ? dunloppi, odes vai ilmanpaineet ?Polarisfan kirjoitti:varmaan aika sama kun cf-moto

On se semmosta...
http://kuvablogi.com/blog/4603/ päivitetty 24.5.08
http://kuvablogi.com/blog/4603/ päivitetty 24.5.08
Nyt mulla on 0.22 bar edessä ja takana, rengas toimii hyvin maastossa. Ennen oli 0.28, en olisi uskonut että 0.06 baaria muka vaikuttaisi.Valtti76 kirjoitti:Ostin juur Dunlopin uudet kummit ja kokoero on aivan järjetön eli taakse laitoin 0,6 ja eteen 1,6 jotta olisivat saman kokoiset, mutta nyt ei enään ole väliä kuin on tuo 4wd/2wd kytkinsisua45 kirjoitti:Onhan kiinteä neliveto tietysti kankea kääntymään kuin titanic, mutta voisiko nylkytykset, metelöinnit ym häröt osaksi johtua eripari rengastuksesta? Tekis mieli ostaa OIKEAT 25 tuuman eturenkaat, mutta kun ei perse kestä... Kunnon renkailla, ja etupään putkien tuunaamisella tulisi eteen 5 cm maavaraa lisää. Se alkaa jo vaikuttaa. Sitten voisi laittaa taakse 26" kummit, olisi kuitenkin vähemmän eroa kuin nykyään.

Hirveillä paineilla ajelet.

395e sais kuluineen uudet 26x9-12 ja 26x12-12 kenda bear clawit, pistää miettimään. Toisessa paikassa BKT wing 25" alkuperäis koossa 335e/kierros rahteineen.
_________________
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Onkos kellään ITP:n vanteita käytössä ja miten istuu paikalleen ?
Mulla tuntuu vanteenrunko jäävän turhan kauas navasta. Edestä on toiselta puolen vääntynyt pultit kivasti vinoon ja näyttäis että vanne on halki reikien välistä.
Tosin vaan yhdestä vanteesta löysin halkeamia, olisko valmistus vika.
Pitäisköhän pultit vaihtaa vai ajanko niin kauan kun katkee ja sit vaan takuuseen ja mies sairaalaan ?
Mulla tuntuu vanteenrunko jäävän turhan kauas navasta. Edestä on toiselta puolen vääntynyt pultit kivasti vinoon ja näyttäis että vanne on halki reikien välistä.
Tosin vaan yhdestä vanteesta löysin halkeamia, olisko valmistus vika.
Pitäisköhän pultit vaihtaa vai ajanko niin kauan kun katkee ja sit vaan takuuseen ja mies sairaalaan ?
Sain vihdoin ja viimein päivitettyä rengastusta. Nyt on takana orkkis vanteella 25x12,50-12 kenda bear clawit. Kenda pyytää 8,5" vannetta, ihanne olisi ysi tai kymppi. Mutta menee ne noilla kasituumaisillakin. Eteen olisi tarkoitus laittaa alkuperäiset wanda takapyörät, 25x10-12. Vanne vaan on hakusessa, en viitti 6 tuumaselle vääntää. Pelkät takarenkaat tekivät ihmeitä etenemiselle, nyt jää kiinni entistä pahempiin paikkoihin.
Eilen vinssasin, mutta oli kyllä "täysin järjetön mutapaikka yrittää".
Vielä kun entii porata suutin isommaksi, ja siivota katti pois putkesta.
Uudet takakummit:


Vielä kun entii porata suutin isommaksi, ja siivota katti pois putkesta.
Uudet takakummit:

Viimeksi muokannut sisua45, 08 Loka 2007 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
_________________
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
-
- 6WD
- Viestit: 663
- Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
- Paikkakunta: Etelälappi
Etuperän toiminta
Onko tuossa Odes:ssa etuerä mallia honda (3-vetonen)?
Vai onko Odesissa jonkinlainen kitkalukko etuperässä?
Vai onko Odesissa jonkinlainen kitkalukko etuperässä?
Tänään sain kahden kaljan voimalla itsestäni irti, ja otin kaasarin käteen. Sehän on Keihin CVK, 34 millinen. Pääsuutin oli minulla 135, porasin sen 150 kokoiseksi. Nyt se jaksaa jäisellä asfaltilla heittää iloisesti perää kakkosella.Olen vaihtanut suuttimen keihinin (145) pyöreä. Vakio oli (138). tekee kiihtyvyyteen ja alavääntöön ja etuputken osassa on kattia muistuttava kikkare se on poistettu. Ja tämäkin auttoi.....

_________________
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=29218
Re: Etuperän toiminta
uudemmassa jossa erillisjousitus takana niin siinä edessä kitkalukko mut jäykkäperäisessä ei ole.petej kirjoitti:Onko tuossa Odes:ssa etuerä mallia honda (3-vetonen)?
Vai onko Odesissa jonkinlainen kitkalukko etuperässä?
toiset tekee mitä osaa...toiset mitä haluaa...=)