Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
maaku
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Helmi 2008 16:50
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maaku »

Mikä se juttu oli/ mitä piti tehdä kun nuo vaihteet on hieman "löysät", löytyi 5 ja 6 pykälän välistä tässä taannoin kohtuu iso tyhjä vaihde. piti jompikumpi moottorin koppa ottaa auki kun öljyjä vaitelee ja jotain ruuvia piti kiristää??? :roll:

ensimmäiset 500km täynnä ja kun tuossa lueskelin näitä juttuja niin se öljy on tosiaan melko velliä, ihan ku pikkupoikana oltiin mummon mökillä uiskentelemassa rantakaislikossa... vesi oli semmosta harmaata savi mössöä :shock:
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

Siitä on juttua muutama sivu taakse päin, siellä on selvät ohjeet siihen... multa kiristettiin eilen se öljyn vaihdon yhteydessä, oli tosiaan päässy löystymään ja aiheutti tosiaan sen vian..
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

sivulla 27 oli siitä juttua.
maaku
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Helmi 2008 16:50
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maaku »

Hemmetti, kyllä kannatti vaihtaa öljyt, olis tosin saanu vaihtaa heti jo muutaman kilometrin ajon jälkeen (nyt se 500km) toivottavasti koneessa palikat ei oo kerjenny hirveesti kärsiä sen verran oli sitä metalli lastua, suodatin oli ihan tukossa (jonka samalla vaihdoin) ja siitä sen ympäriltä kaavin lusikallisen pois.

ennenkun vaihdoin öljyt vaihteistosta tuli mieleen vanhan tunturi super sport, vapaata ei tahtonu löytyä ja vaihteita piti "nostaa" jotta vaihtuivat ja niitä tyhjiä kohtia...

ja nyt toimii ku junan vessa, jostain löytyi jopa sivutuotteena ihanan tasainen tyhjäkäynti.

harmi vain että tuli kunnon takatalvi, eikä oo jaksanu vaihtaa nappuloita alle.

niin että jos et ole vielä vaihtanut niin tee se heti. siis vaihda öljyt
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

Ajattelin tarkastella tuossa illalla venttiilejä, onko kellään hajuja välyksistä? Ei tunnu löytyvän noista opuksista mitään tietoja.

Ja toinen tiukka kysymys ennen kuin suuremmin alan purkamaan ja putsaamaan, mistä voisi johtua että tyhjäkäynti suurenee reippaasti kun moottori kuumenee? Jos säädän lämmityskäytön jälkeen tyhjäkäynnin sopivaksi, ja käyn ajamasssa noin viisi minuuttia niin takaisin tullessa saa kääntää tyhjäkäyntiruuvia puolisen kierrosta auki että tyhjäkäynti laskee normaaliksi. Seoksen säätö ei vaikuta tuohon, mutta voisiko bansanpinta olla pielessä?
maaku
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Helmi 2008 16:50
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maaku »

Olenko ymmärtänyt väärin vai? meneekö se 30h sisäänajo rajoitin siis itsestään pois vai?

kohta on mittarissa 700km ja yhä vain yskii vastaan, luulis että toi tunti määrä olis jo täynnä varsinkin kun puolenaikaa tuosta km määrästä on seisoskeltu ja madeltu ympäri ämpäri pusikoissa.
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

Ei se nyt itsestään mee pois päältä vaan se n. 30tuntia sisään ajetaan konetta jonka jälkeen voi ajatella sitä "viripoksia" alkuperäisen poksin tilalle ja se poistaa rajoittimen ja säätelee sytyksiä jne.. antaen lisätehoja :D .... Pystyykö tuota nopeusanturia miten säätää kun näyttää ihan mitä sattuu??.. alussa näytti ihan oikein mut ei enää..
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Jorkki aiemmin kirjoitti, että bokseja on kolmea mallia.
1- rajoitettu, ei poistu rajoitin ollenkaan
2- rajoitettu, rajoitin poistuu itsestään 30h:n jälkeen
3- rajoittamaton

Nopeusmittarin anturia voi säätää lähemmäs magneetteja, mutta ei kannata liian lähelle mennä.. Aukaisin koko systeemin, kun vaihdoin laakerit. Siellä on metalliputki, jossa on neljä magneettia. Putki vaan ei ole timmi taka-akselille ja heiluessaas saattaa aiheuttaa sen että anturi ei lue kaikkia magneetteja.. :roll:

Nyt on force purettu palasiksi ja kesäkuntoon saattaminen käynnissä 8)
tähä ei käy mikään
4WD
Viestit: 208
Liittynyt: 14 Maalis 2007 21:58
Paikkakunta: helsinki mönkijä: mönkijätön

Viesti Kirjoittaja tähä ei käy mikään »

Laita sit kuviakin forcen rakennus-vaiheista :D
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

juhakone kirjoitti:Jorkki aiemmin kirjoitti, että bokseja on kolmea mallia.
1- rajoitettu, ei poistu rajoitin ollenkaan
2- rajoitettu, rajoitin poistuu itsestään 30h:n jälkeen
3- rajoittamaton

Nopeusmittarin anturia voi säätää lähemmäs magneetteja, mutta ei kannata liian lähelle mennä.. Aukaisin koko systeemin, kun vaihdoin laakerit. Siellä on metalliputki, jossa on neljä magneettia. Putki vaan ei ole timmi taka-akselille ja heiluessaas saattaa aiheuttaa sen että anturi ei lue kaikkia magneetteja.. :roll:

Nyt on force purettu palasiksi ja kesäkuntoon saattaminen käynnissä 8)
Ai niitä on sellasiakin pokseja että se rajoitin poistuu itestään mitähän siinä poksissa lukee jos sattuu olemaan itellä sellainen?
Onko siinä rajoittamattomassa poksissa mitään muuta eroa kun vaan että se kiertää sen 8000?? ihan kun olisin jostain joskus kuullut että se rajoittamaton poksi säätelisi sytytyksiä sun muuta ja sen myötä tulisi lisätehoja?

Niin se taka-akselin koppa auki mihi se anturin johto menee?
Miten lähelle se anturi kannattaa säätää, et ois hyvä?
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Joo olikohan siinä boksin kyljessä olevassa numerosarjassa viimeinen kirjain x ni silloin oli rajoitettu??
En muista varmaksi. Luultavasti tuo rajoittamaton boksi on vaan "vakio" yksikkö ja ns. viri boksit on erikseen, jotka aikaistaa syttyä ja nostaa rajoitinta.
Tilataan porukassa pussillinen niitä ameriikasta, kun näyttäis jäävän viri-boksille ja viri-latauksen ohjausyksikölle hintaa 80€+huolintakulut :o ?

linkki

Kannattaa vaan löysätä niitä anturin kaulalla olevia muttereita ja pyörittää pikkuseen kerrallaan (1/4 kierrosta) sitä anturia lähemmäs magneetteja. Välissä käy aina kokeilemassa..
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Tuossa muutama kuva.. Laakereiden vaihtoa, rasvailua, tiivisteiden vaihtoa yms. tuninkia..

Niin ja 4000km takana

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
No Fear
3WD
Viestit: 76
Liittynyt: 03 Helmi 2008 15:34
Mönkijä:: Suzuki Lt-r 450 -08

Viesti Kirjoittaja No Fear »

[quote="juhakone"]Joo olikohan siinä boksin kyljessä olevassa numerosarjassa viimeinen kirjain x ni silloin oli rajoitettu??
En muista varmaksi. Luultavasti tuo rajoittamaton boksi on vaan "vakio" yksikkö ja ns. viri boksit on erikseen, jotka aikaistaa syttyä ja nostaa rajoitinta.
Tilataan porukassa pussillinen niitä ameriikasta, kun näyttäis jäävän viri-boksille ja viri-latauksen ohjausyksikölle hintaa 80€+huolintakulut :o ?

Edellisellä sivulla jorkki kirjoitti ainakin että se ei kiertävä on se vakiopoksi mikä siinä nyt on aluksi kiinni...
poower
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 07 Touko 2007 21:33
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja poower »

millos näis mönkkäreissä tulee sit männän vaihto kyseeseen? onks mitä arvioita? :roll: paljos rahti noin suurinpiirtein kotkan suuntaan olis..?
maaku
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Helmi 2008 16:50
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maaku »

[/quote] Edellisellä sivulla jorkki kirjoitti ainakin että se ei kiertävä on se vakiopoksi mikä siinä nyt on aluksi kiinni...[/quote]

X loppunen on todellakin se ikuisesti rajoittava... jorkki varmaan korjaa jos olen väärässä. ebayn kautta on yx kaveri tilannut dinliinsä ja nykyisen dollarin kurssin myötä kannattais porukalla tilata. jos joku tilaa niin olen mukana, canadasta kyselin (www.rmstator.com) 50 dollarilla toimitus kuluilla lähettävät suomeen. yksin kun tilaa niin ei juuri kannata mutta 2-3 kannattaa jo huomattavasti paree.

yritin itseasiassa tilata sieltä ebaysta kun oli halvalla nerffit mutta en saanut rekisteröityä niin meni nekin.
Vastaa Viestiin