Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
jaakkima
6WD
Viestit: 258
Liittynyt: 26 Touko 2008 18:04
Mönkijä:: Shinukka

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

MOH85 kirjoitti:kone toimii ja vilkun rele kökkönä.. juu hirveet ajoa..
Onneksi pääsit vähällä :wink: , tuntuu et meille sitä aina sattuu :shock: . Mulla ei meinaa kone käynnistyä kunnolla kun on seissyt ulkona kosteessa. Just viimisillä akun virroilla jää käyntiin eikä sammu. Ketjutkin pitäis kiristellä. Takavalokin meni hajoamaan, siis sen kiinnitys. Ei vissiin kestä tärinää.

Pakkohan munkin on hankkia niitä yhlimääräisiä valoja. MOH85 oliko ne sun valot kuinkakin hyvät ? Onnettomathan nuo orginellit on...
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
Avatar
MOH85
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Kesä 2008 12:05
Paikkakunta: lappi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja MOH85 »

juu itelläkin takavalo psukkuu ja tärisee ja toinen kiinnitys rikki.. täytyy odotella koska tipahtaa.. Juu tuntuu olevan hiuka maanantai kappaleem vikaa :?

juhniz: mites pelin kävi? kuulin et jotaki sattu?? toivotaa ettei mittä suurempaa. tais muuten olla hyvät ajot?

nii lisävalot on kyl hyvät, ja ei ole mittä vikaa esim. akku kestää ihan ok, kun tuli kunnon akku hommattua tohon. Laitoin ne kiinni etuvilkkujen kanssa samaan pulttiin.. eli siihen mistä lähtee etuvilkun tukivarsi niin samaan kohtaan. kamera ei toimi ni en voi kuvalla valasta.. eli toi ku oli siin etupuskuris kii ni otti hyvät iskut ekana aina.. ala biltema.. ei ollut kalliit.. suosittelen.. se mihin laittaa niin on itestä kii.. ei niitä paikkoja oikee ole hirveesti ellei isompiin muutoksiin rupee..
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
paasse
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Syys 2008 20:27

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja paasse »

No tuli vietyä shinukka huoltoon, molemmat pakoputken pinnapultit poikki ja tietysti poikkesivat sylinterin sisään...
Onneksi takuussa ei ole pahaa sanaa sanottavana. Mitenkä muilla tuo vehje lataa ? Minulla lataa kylmänä ihan ok mutta lämpimänä menee siinä 11- 12 voltin rajalla jos valoja pitää päällä, joko säädin tai magneetto on kuraa mutta kumpi ?

Tohon ei viitti laittaa lisävaloa ennenkuin virtaa on tarpeeksi niiden käyttämiseen.

1500 kilsaa nyt täynnä ja alkaa haluamaan parempaa kyytiä, tehoa puuttuu mutta tolla rahalla ei rakettia saa.
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

wi minkää näköstä vikaa. 2448km mittarissa. ensimmäisen pultin kiristin kun oli 2300km mitassa. oikeestaan tylsää kun mitään ei ole tapahtunut.? seuraava homma minkä teen on slasherit alle, niihin porattavat nastat varmaan 2cm kiinnityksillä. 74e 150kpl. sitten levikkeet lokareihin, alkaa tympiä tuo kuran lentäminen. jotain ohuehkoa valkeaa muovia ja pienillä pop niiteillä nätisti.
Avatar
JWS-racing
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Elo 2008 15:43
Paikkakunta: helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja JWS-racing »

[quote="sprint"]Ihan onnistuneet viritykset STXE malliin. Kannesta otettiin milli pois, ja kanavat portattiin. Nokan ajoitus tarkistettiin ja se oli niin hyvin kohillaan kun ilman säädettävää nokkaa voi olla. Perusajoitus sytytyksessä on noin 45astetta, joten todella aikasella. Tohon laitettiin ajoitukseksi noin 38astetta ja kyllä ero tuntuu. Eli tohon päästään ottamalla vauhtipyörän ajoitus tunnistimesta 1cm pois eli vastaa tollasta 7-8 astetta. Toiseltapuolen sitten saman verran grammoissa tavaraa pois että tasapaino jotenkin säilyisi. Nyt alkaa jo keventämään keulaa ja se tuntuu kivalta :D .


missä laitatit koneen paljon makso,? mulla on vaihettuna kiihdytys pumpullinen isompikaasari ja yoshimuran slipari niistä tuli aika paljon tehoo lisää, mut jos ton koneen viel duunais ni sit keulis kunnolla..
Shineray XY 250 STIXE
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja mahki »

Moi taas pitkästä aikaa.

Tuosta ajoituksesta... minusta ainakin tuntuu että ajoitus on todellä myöhäsellä vakiona. Saimme aikaistettua sitä jonkin verran anturia siirtämällä. minulla on hengitysmuutokset tehty (katti pois, vaimennin avarrettu, vapaa virtaus suodatin) sekä käytän suuttimia 48/120 nyt. Ongelmana vain on paukutus... eikö muilla tosiaan ole tullut paukuttelua kun päästää moottorijarrutukselle? vaikuttaisi että tyhjäkäyntisuutin liian pieni tai sitten ajoitus menee aivan halvatun myöhäselle esim päästöjen takia tyhjäkäynnillä...

joku mainitsi käyttävänsä 48/130 suuttimia mikä minusta tuntuu oudolta. 130 pääsuuttimella menee aivan liian paksulle ja tuo 48 tyhjäkäyntikin tuntuu liian pieneltä taas. Voikohan näissä olla näin suuria eroja yksilöiden välillä?

no enivei, pitäs nyt päästä tuosta paukuttelusta eroon ja ensin lähden nyt koittamaan vieläkin isompaa tyhjärisuutinta.

sprint: missä teetit kannen madalluksen?
Mahki
Shineray XY250STIXE
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Vatku »

mahki kirjoitti:(katti pois, vaimennin avarrettu,
Eiköhän tässä ole se suurin syy siihen paukkumiseen :)
Itellänikin kansi pajalla ja pitäs jotain säätöjä löytää kaasariin. 40/120 suuttimet ja kohta ku saa silmät auki nii pitäs lähtee ruuvailee 130 paikalleen, ja porauttaa tyhjäkäynti. Onneks on kansia nii voi säätö ja ajo jatkua.
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja mahki »

Vatku kirjoitti:
mahki kirjoitti:(katti pois, vaimennin avarrettu,
Eiköhän tässä ole se suurin syy siihen paukkumiseen :)
Itellänikin kansi pajalla ja pitäs jotain säätöjä löytää kaasariin. 40/120 suuttimet ja kohta ku saa silmät auki nii pitäs lähtee ruuvailee 130 paikalleen, ja porauttaa tyhjäkäynti. Onneks on kansia nii voi säätö ja ajo jatkua.
juujuu mutta niin on monilla muillakin ja halusinkin tiedustella paukkuuko heillä?
Mahki
Shineray XY250STIXE
jankok
2WD
Viestit: 28
Liittynyt: 09 Tammi 2008 20:17
Paikkakunta: Siilijärvi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jankok »

Minulla ainakin 48/130 suutimet ei toimi, nykii loppu kierroksilla/yskii, neulaa koittanut joka asentoon mutta ei vaikutusta asiaan, tänään koitan tuota 122.5 suutinta, missä hinnoissa tuo kannen tuunaus on?
Shineray XY 250 STIXE
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja mahki »

sprint kirjoitti:Ihan onnistuneet viritykset STXE malliin. Kannesta otettiin milli pois, ja kanavat portattiin. Nokan ajoitus tarkistettiin ja se oli niin hyvin kohillaan kun ilman säädettävää nokkaa voi olla. Perusajoitus sytytyksessä on noin 45astetta, joten todella aikasella. Tohon laitettiin ajoitukseksi noin 38astetta ja kyllä ero tuntuu. Eli tohon päästään ottamalla vauhtipyörän ajoitus tunnistimesta 1cm pois eli vastaa tollasta 7-8 astetta. Toiseltapuolen sitten saman verran grammoissa tavaraa pois että tasapaino jotenkin säilyisi. Nyt alkaa jo keventämään keulaa ja se tuntuu kivalta :D .

Itelle tuli slasherit lamokselta ja taisi olla vielä karvan verran halvemmat.
hei

millaisella lampulla katsoit sytytyksen ajoituksen? Tuntuu tuo mittaamasi ennakko erittäin kovalta, oletan että on kumminkin "vähäpäästöinen" tieliikennemalli? Mittasitko nokkien ajoituksen ennen vai jälkeen kannen madalluksen?

ihan noin mielenkiinnosta kuinka siirsit "vauhtipyörän hammasta". en täysin ymmärtänyt kuinka "jyrsimällä" saisit ajoitusta muokattua ainakaan senttiä.

onkohan näitä moottoreita kasattu eri osilla? oisko kuvia?
Mahki
Shineray XY250STIXE
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja sprint »

JWS-racing:
Kannen madallus tehtiin paikallisessa koneistamossa yläjyrsimellä. Maksoi jotain 30€ ja ei tuohon virittämiseen sen enempää rahaa mennytkään.

mahki:
Kyllä mullakin toi paukkuu kun moottorijarruttaa.
Normaalilla ajoituslampulla katselin ennakkoja. Hyvin piti paikkansa tehtaan viirut.
Nokan ajoituksen mittailin kannen madalluksen jälkeen, mutta eipä tossa työntötanko koneessa paljon vaikutusta ole.
Siis tota sytytyksen ajoitusta muutettiin silleen että otettiin vauhtipyörässä(magneetto) olevasta tunnistimen vastakappaleesta "rauta" 1cm verran tavaraa pois. http://www.motomaurits.com/tuote.php?id=1275&kuva=1
Ei muuten tullut tutkittua mikä on perusennakko tyhjäkäynnillä, mutta jos kaasulla se oli luokkaa 45 astetta niin varmaan alta 30 kuitenkin.
Avatar
jaakkima
6WD
Viestit: 258
Liittynyt: 26 Touko 2008 18:04
Mönkijä:: Shinukka

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Terwwee !
mahki kirjoitti:... eikö muilla tosiaan ole tullut paukuttelua kun päästää moottorijarrutukselle?
Joskus tuo tykkää paukkua, mutta melko harvoin. Omassa ei ole muuta duunailtu kun vapari ja pilli poistettu. Teijän vehkeet on niin tehokkaita et voima pukkaa paukuttamalla ulos :shock: :lol: .
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
Stixe
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Kesä 2008 21:43
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Stixe »

Paukutus voi johtua myös siitä että venttili säädöt on menny persiilleen. Omassa ainakin 800km ajon jälkeen jäi pakoventtiili hieman kantamaan ja senhän kuuli sitte koko kylä!!!
Mulla toimii muuten toi 48/130 suutin yhdistelmä sillon ku neulan säätö on puolivälissä.
C-FORCE 820 LE
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Ihan perussettiä kaasarikoneessa, että paukuttaa, vaikka seos olisi ihan sopiva. Kierroksilla, kun päästää kaasun, imee moottoriin ilmaa luistin alta ja soppaa taas pääsee hyvin vähän. Tilannetta voi demonstroida imemällä ensin keuhkot täyteen ilmaa kapaeasta ravosta huulien välistä, ja tämän jälkeen täyteen jotakin nestettä littiin puristetun pillin läpi. Nesteen kiskominen on hyvin hankalaa ja lisäksi saattaa koitua kohtaloksi. Jos kuitenkin paukutus vielä kiusaa, kannattaa vääntää bensahana aina tuntia ennen kiinni kuin paukutusta saattaa ilmetä.
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

http://irc-galleria.net/view.php?nick=t ... d=92354705


tuolta löytyy kuvia shinukasta uusilla slasher kumeilla.
samalla nousi maavara n10cm.
Vastaa Viestiin