Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja mahki »

thebeet83 kirjoitti:http://irc-galleria.net/view.php?nick=t ... d=92354705


tuolta löytyy kuvia shinukasta uusilla slasher kumeilla.
samalla nousi maavara n10cm.
oliko noi ihan kokoa 21x7 ja 20x11 ? 10" vanne tietty
Mahki
Shineray XY250STIXE
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja mahki »

kannen madalluksesta ja muusta. Nyt on pakko mainostaa pääkaupunkiseudulla asuville että meinaan viedä tuonne http://www.gtmotor.fi/
aivan äärimmäisen mukava palvelu. hintoja esim kannen madallus 40€ ja jopa odottaessa. tekevät myös kaikkea muuta moottoriin liittyvää.
Mahki
Shineray XY250STIXE
Avatar
JWS-racing
3WD
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Elo 2008 15:43
Paikkakunta: helsinki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja JWS-racing »

mahki kirjoitti:kannen madalluksesta ja muusta. Nyt on pakko mainostaa pääkaupunkiseudulla asuville että meinaan viedä tuonne http://www.gtmotor.fi/
aivan äärimmäisen mukava palvelu. hintoja esim kannen madallus 40€ ja jopa odottaessa. tekevät myös kaikkea muuta moottoriin liittyvää.

kiitos vien varmaa ite sitten sinne kanssa..
Shineray XY 250 STIXE
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

Perusajoitus sytytyksessä on noin 45astetta, joten todella aikasella. Tohon laitettiin ajoitukseksi noin 38astetta ja kyllä ero tuntuu. Eli tohon päästään ottamalla vauhtipyörän ajoitus tunnistimesta 1cm pois eli vastaa tollasta 7-8 astetta. Toiseltapuolen sitten saman verran grammoissa tavaraa pois että tasapaino jotenkin säilyisi. Nyt alkaa jo keventämään keulaa ja se tuntuu kivalta :D .


tämä neuvo epäilytti aika pirusti mutta otin pokkana ja kokeilin. TOIMII!!!! jännätti todellakin rueta härkkimään sytkiä yms mutta esim kun punaltaa kaasua nopeasti niin kierrokset eivät jää junnaamaan vaan tippuvat heti tyhjäkäyntiin. suosittelen. hiukan hätäinen oli kaatosateessa tehdä tuo pienoisporakoneella mutta huonokin tulos toimi. tuossa toimenpiteeessä meni 30min. kuinka muuten saatte jumitettua vauhtipyörän?
sprint
3WD
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Huhti 2008 14:21

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja sprint »

thebeet83 kirjoitti:kuinka muuten saatte jumitettua vauhtipyörän?
Meinaatko tällä vaihetta, jolloin pultti irrotetaan? Itsella pulttipyssy, joten ei tarvinnut miettiä. Jollain iskuavaimellakin voi lähteä.
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

joo juuripa sitä. ei löydy sopivaa tapaa lukita niin tein hiomiset kiinni ollessa. täytyy lähteä eukon kaa ryvettämään metsään nyt kun on uudet kumit. voi olla vaikeeta näin pimeellä jos jää kiinni, kun ei ole noita lisävaloja. pitäsköhän pauksta työvalot katteiden alle??
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

alustasta!?

Viesti Kirjoittaja mahki »

mites muuten noi STXE mallin jouset / iskarit onko yhtä kivikovat kun noi STIXE? haluisin pehmentää tota alustaa, kun on aika järkky noin, kun kuitenkin tulee ajottua maastossa / epätasasella, ei vain asfaltilla. Entä onko muut tehnyt mitään tuolla alustalle? auttoko ne uudet nappularenkaat minkä verran? vinkkejä alustan fiksaamiseen...?
Mahki
Shineray XY250STIXE
Vatku
4WD
Viestit: 155
Liittynyt: 24 Kesä 2008 21:54
Mönkijä:: TGB 500R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Vatku »

thebeet83 kirjoitti:joo juuripa sitä. ei löydy sopivaa tapaa lukita niin tein hiomiset kiinni ollessa. täytyy lähteä eukon kaa ryvettämään metsään nyt kun on uudet kumit. voi olla vaikeeta näin pimeellä jos jää kiinni, kun ei ole noita lisävaloja. pitäsköhän pauksta työvalot katteiden alle??
Paa erillisellä kytkimellä lisävalot nii voi käyttää ku tarvii, ei oo kokemusta vielä akun loppumisesta mutta, jos alkuperästä akkua on nii voi olla siinä ja tässä. Ja kuumahan siinä joka tapauksessa tulee ku kahteenkin pekkaan upoksista laitetta repii :) ledlenserit vaan mukaan nii näkee vaikka koneremontin tehdä siellä rämeessä. :D
Avatar
MOH85
4WD
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Kesä 2008 12:05
Paikkakunta: lappi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja MOH85 »

ite ostin juu uuden akun, ei oo pahan hintanen, vähän tuota talveakin silmällä pitäen kun ulkona säilyttää.. ja lisävalot omalla kytkimellä että saa käyttää kun haluu.. tietysti pitkistä heräte.. iha hyvin uusi akku (ala Rauman akku) jaksaa noita lyhtyjä valasta.. omasta mielestä oma lisäpitkä sen verran heikko että jos pitkiä tarvii ni kyllä ne lisävalot melkeimpä aina käytössä ovat. lisäpitkät ala biltema e-hyväksytyt!
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
Avatar
jaakkima
6WD
Viestit: 258
Liittynyt: 26 Touko 2008 18:04
Mönkijä:: Shinukka

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

thebeet83 kirjoitti:Perusajoitus sytytyksessä on noin 45astetta, joten todella aikasella. Tohon laitettiin ajoitukseksi noin 38astetta ja kyllä ero tuntuu. Eli tohon päästään ottamalla vauhtipyörän ajoitus tunnistimesta 1cm pois eli vastaa tollasta 7-8 astetta. Toiseltapuolen sitten saman verran grammoissa tavaraa pois että tasapaino jotenkin säilyisi. Nyt alkaa jo keventämään keulaa ja se tuntuu kivalta :D .


tämä neuvo epäilytti aika pirusti mutta otin pokkana ja kokeilin. TOIMII!!!! jännätti todellakin rueta härkkimään sytkiä yms mutta esim kun punaltaa kaasua nopeasti niin kierrokset eivät jää junnaamaan vaan tippuvat heti tyhjäkäyntiin. suosittelen. hiukan hätäinen oli kaatosateessa tehdä tuo pienoisporakoneella mutta huonokin tulos toimi. tuossa toimenpiteeessä meni 30min. kuinka muuten saatte jumitettua vauhtipyörän?

Peskeless kun itellää jäänny toi ajaminen ja muutenkin, niin pistäkääs meille vähän kuvia tosta sytkän ajoitus modaukseen. Ja taas pitää mennä töihin :evil: .
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...

Ja välillä voidaan todella pahoin.
Avatar
thebeet83
6WD
Viestit: 525
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
Paikkakunta: ilomantsi

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

auttoi alustan pehmeyteen noi nappulakumit. ohjaus jäykentyi hieman mutta muuten helpompi ja pehmeempi ajaa. hiekkatiellä ei nyhä reunasta reunaan vain meneesuoraan. välityksiä ei tosin enää toinna vaihtaa sillä huiput on nyt aika kovat. jotenkuten saa kulkemaan täysillä. rapa tosin täyttää jokapaikan kun kyntää mennä mut kuhan saan inspiksen niin teen levikkeet tohon. yritin säätää iskareita muttei noista tapahdu mitään. entäpä jos tilaisi löysemmät jouset tai katkoisi entiset ja tilais uudet jos ei hyvät? jotain tolle asialle on kyllä tehtävä. kuhan saan vapaata niin puran etuiskarin jouset ja poikkasen jos ovat pitkät. ilmotan tuloksen ni älkää viel omia katkoko. (jonkun on uhrauduttava) =) vaihdoin pipercross suodatin sukan putsariksi. 19e.
Avatar
mahki
3WD
Viestit: 101
Liittynyt: 07 Huhti 2008 09:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja mahki »

thebeet83 kirjoitti:auttoi alustan pehmeyteen noi nappulakumit. ohjaus jäykentyi hieman mutta muuten helpompi ja pehmeempi ajaa. hiekkatiellä ei nyhä reunasta reunaan vain meneesuoraan. välityksiä ei tosin enää toinna vaihtaa sillä huiput on nyt aika kovat. jotenkuten saa kulkemaan täysillä. rapa tosin täyttää jokapaikan kun kyntää mennä mut kuhan saan inspiksen niin teen levikkeet tohon. yritin säätää iskareita muttei noista tapahdu mitään. entäpä jos tilaisi löysemmät jouset tai katkoisi entiset ja tilais uudet jos ei hyvät? jotain tolle asialle on kyllä tehtävä. kuhan saan vapaata niin puran etuiskarin jouset ja poikkasen jos ovat pitkät. ilmotan tuloksen ni älkää viel omia katkoko. (jonkun on uhrauduttava) =) vaihdoin pipercross suodatin sukan putsariksi. 19e.
hieno homma beet, ilmoittele ihmees tänne sitte :)
timbaali64
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Marras 2008 18:14

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja timbaali64 »

Elokuun lopulla hommatu 250stixe ajettu n.1400 km ja akku, jäähdytin vaihdettu sekä mutterit vaihdettu nylokeihin ei putoile enää paitsi rattilukko. Mulla myös vapari suuttimet 48 ja 120 vaimintimen pilli äänien takia vaan kasvatettu isommaksi ja isommat reijät. Mutterit vaihdettu nylokeihin niin loppu putoilemasta paitsi rattilukko. Löysin uuden vaparin stormilta poistokorista siinä kromattu suojus päällä mikä vaimentaa imuääniä.
Viimeksi muokannut timbaali64, 16 Marras 2008 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
timbaali64
Noppeli
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Marras 2008 18:14

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja timbaali64 »

onko muka niin kylmää että kiinalaiset hyytyy ja ei saada asioita eteen päin vai onko niin että kukaan ei korjaa halvalla ostettuja mönkijöitäääää ettääää ei korjata ilmaiseksi sorry ....
paasse
2WD
Viestit: 36
Liittynyt: 21 Syys 2008 20:27

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja paasse »

Mitäs mieltä rakentelijat ovat siitä, jos koko pakoputken rakentaa uudestaan laipasta lähtien ja hieman isommasta putkesta ?
Tallista kun löytyisi tavaraa laippaa myöden, mutta kysymys kuuluukin että riittääkö suutinten vaihto vai pitääkö jo kopeloida erillaista kaasaria tilalle ?

Enkä tarkoita mitään hillitöntä rööriä vaan riittävän virtaavaa tuolle kuutio määrälle, vaimentimeksi joku autoliikkeestä saatava läpivirtaava...
Oletetaan siis että muut toimenpiteet on jo tehty eli, ilmansuodatin korvattu paremmin virtaavalla, kansi laskettu, kanavat siistitty ja sytkän ajoitus korjattu.
Vastaa Viestiin