
Shineray XY250STIXE keskustelu!
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Hakeeko teillä etupää noilla slashereillä? Noilla katugummeilla kun eimeinaa uskaltaa ajaa sen hakemisen takia
. Pitää varmaan ostaa ne slasherit ja käydä nastottamassa ne etukumit. Sit pitäis ainakin pysyä etupää aisoissa.

Pieru on vain henkistä pahoinvointia...
Ja välillä voidaan todella pahoin.
Ja välillä voidaan todella pahoin.
-
- Noppeli
- Viestit: 6
- Liittynyt: 01 Marras 2008 18:14
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
jaakkima kirjoitti:Hakeeko teillä etupää noilla slashereillä? Noilla katugummeilla kun eimeinaa uskaltaa ajaa sen hakemisen takia. Pitää varmaan ostaa ne slasherit ja käydä nastottamassa ne etukumit. Sit pitäis ainakin pysyä etupää aisoissa.
Varmaan hakee kaikilla renkailla kun eri raideväli ja kevyt vehje. Itse hommasin nappular jotkut HENG SHIN TIRE Järvenpäästä PHT:lta 22x11-10 ja 22x8-10. Pitää kohtalaisesti mutta korkeus muuttui ei jaksa vääntää 4 vaihteella eikä kulkea joten pienempää ratasta eteen jotain 15, 16 piikkistä-
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Morjens !
Oletkos jo ajellut niiden rakkuloiden kanssa lumessa? Onko mimmonen pito ja muutoin minkälaiset talvigummit? Elikkäs kuinka tyytyväinen olet ollu talviominaisuuksiin. Tarviiko laittaa lisäksi nastat jos meinaa ajella näin talvisin?
moikka moi taas pitkästä aikaa!! eli asentelin siis noi slasherit ja eivät pidä ilman nastoja lainkaan. täälläpäin tuli lunta kerralla puolimetiä joten asensin siis itseporattavia nastoja yhteensä 400kpl. 200kpl/80e. 15mm ruuvikannalla. vahingossa porasin ohi ja tuli paikattavaa mut 20min meni asentaissa. edessä 100nastaa per rengas ja takana 200per fulda. muutama onneton nasta on irronnut mutta varalla on parkymmentä. mutta otetaan huomioon että olen ajanut jo 500km noilla nastoilla. keväällä saa sit porata irti. ihan saa satasta työntää kylilläkin ja menee nätisti luistossa eikä karkaile ympäri. tosin on niin kevyt että jos hipaiseekaan penkkaa ni imaisee ja punaltaa niin ettei meinaa pysyä kyydissä. toi menee nyt noinn 30cm lumessa noilla mutta biltema tarjaa lumiketjut hintaan 39e. suuttimen vaihdoin pienenpään kun tuo 130 röpelsi. nyt täytyy mennä vaihtamaan ölt kun tulee 3000km täyteen ja virtalukkoon joutuu rakentamaan suojan sillä jäätää. myös joutuu suojaamaan jalkajarrun ton käynnistin jutun kun ei ota kun jäätyy.
Oletkos jo ajellut niiden rakkuloiden kanssa lumessa? Onko mimmonen pito ja muutoin minkälaiset talvigummit? Elikkäs kuinka tyytyväinen olet ollu talviominaisuuksiin. Tarviiko laittaa lisäksi nastat jos meinaa ajella näin talvisin?
moikka moi taas pitkästä aikaa!! eli asentelin siis noi slasherit ja eivät pidä ilman nastoja lainkaan. täälläpäin tuli lunta kerralla puolimetiä joten asensin siis itseporattavia nastoja yhteensä 400kpl. 200kpl/80e. 15mm ruuvikannalla. vahingossa porasin ohi ja tuli paikattavaa mut 20min meni asentaissa. edessä 100nastaa per rengas ja takana 200per fulda. muutama onneton nasta on irronnut mutta varalla on parkymmentä. mutta otetaan huomioon että olen ajanut jo 500km noilla nastoilla. keväällä saa sit porata irti. ihan saa satasta työntää kylilläkin ja menee nätisti luistossa eikä karkaile ympäri. tosin on niin kevyt että jos hipaiseekaan penkkaa ni imaisee ja punaltaa niin ettei meinaa pysyä kyydissä. toi menee nyt noinn 30cm lumessa noilla mutta biltema tarjaa lumiketjut hintaan 39e. suuttimen vaihdoin pienenpään kun tuo 130 röpelsi. nyt täytyy mennä vaihtamaan ölt kun tulee 3000km täyteen ja virtalukkoon joutuu rakentamaan suojan sillä jäätää. myös joutuu suojaamaan jalkajarrun ton käynnistin jutun kun ei ota kun jäätyy.
Viimeksi muokannut thebeet83, 01 Joulu 2008 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
paljonka on takahaarukan puslien mitat?? eli kohta josta liitetty runkoon?? ei viittis rueta purkamaan ennenkuin saan sorvattua uudet nylonista.
mikä jako tässä on?? 115??
ja perke kun rupesi epäilyttämään et mikä on tarkka öljymitta koneeseen??
mikä jako tässä on?? 115??
ja perke kun rupesi epäilyttämään et mikä on tarkka öljymitta koneeseen??
Viimeksi muokannut thebeet83, 03 Joulu 2008 18:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Jepulis, renkaat on päivitetty PHT- speed: stä ostettuihin korkeisiin nappulakumeihin, pitoa on riittävästi jopa syvemmällä lumessa, vääntö vaan loppui kesken isoimmalla vaihteella kuten joku jo sanoikin samoista renkaista.
Vaihdoin suuttimet: pää - 120 ja t.k - 48 rakensin putken alkukäyrästä uudestaan järeämmällä putkellä kun tuo 3,5 cm halkaisija oli jotenkin onnettoman tuntuinen, 2" simmonsin vaimentaja päähän ja avot, äänet muuttui hieman kovemmiksi ja mahtavan mataliksi eli oikean nelarin kuuloiseksi...
Vapari putsaria kun ei ollut illan pimeinä tunteina saatavilla (se koko on muuten 42 mm joten ei löydy joka varaosapuljusta) niin avasin orkkis putsarin ja huomasin 2 eripaksuista kerrosta eri suodatin materiaalia, tiheämpi ja karkeampi.
Tiheä pois ja ainoastaan karkea suodatin paikalleen, varmasti hengittää vaparin tavoin ja silti suodatin ajaa asiaansa eli putsaa ilmaa riittävästi ettei epäpuhtaudet/roskat joudu sylinteriin.
Parasta tuossa mielestäni on orkkis putsarin kotelo joka estää roiskeveden yms. joutumista suodatin materiaaliin joka taas ennalta ehkäisee jäätymistä yms. ylimääräistä suodattimen tukkeutumista.
Vääntöä tuli riittävästi jotta kulkupuoli palautui nopeuden osalta samaan kuin pienemmillä renkailla mutta vääntöä tuli pienemmillä kierroksilla selkeästi lisää. Pito + vääntö lisäys= helvetisti hauskempaa metsässä/lumella/joka puolella...
Nyt työnalla lumensiirtoon käypäistä laiteta puskulevyn muodossa, puskulevy on jo tehty, mekaaninen kiinnitys mönkijän runkoon vielä suunnittelu asteella.
Lisävaloakin olisi mukava laittaa, kun näkyy tuo latauskin olevan kylmällä tasaisesti hyvä.
Tulikin mieleeni, kun ajaa täyskaasulla ja hellää nopeasti niin hetken mönkijä ikäänkuin sammuu hetkellisesti, noin sadasosien ajaksi, onkohan tyhjäkäynti suutin liian pieni kun noin tekee ? Ikäänkuin ei saisi heti tyhjäkäynti suuttimelta tavaraa kun pääsuutin sulkeutuu...
Takarautaa taas vahvisteltu kun lähti TAAS murtumaan, tosin itse peruutin sen johonkin kiinni =), ja flektin ylempi kannake murtunut irti, niin ja olihan huollossakin huomattu yksi moottori kannakkeista oli murtunut, mutta se oli korjattu heti.
Kilsoja takana 1800 ja laite muuttuu modifiointien jälkeen kiinnostavammaksi ja nälkä kasvaa syödessä...
Saa nähdä mihin tämä loppuu vai loppuuko ollenkaan.
Lisää modifiointia voisi tehdä kulun parantamiseksi jos jotain järkevää löytyy, PHT-speed:ssä oltiin sitä mieltä että ennakkoa ei kannattaisi lähteä muuttamaan
, kanavat ajattelin vielä jossakin vaiheessä kaivella paremmiksi ja jos siitä kannesta olisi vara höylätä hiukan pois niin josko se sitten riittäisi ?
Parasta on kuitenkin äänet joita on moni jo ehtinyt kehua, suosittelen.
Vaihdoin suuttimet: pää - 120 ja t.k - 48 rakensin putken alkukäyrästä uudestaan järeämmällä putkellä kun tuo 3,5 cm halkaisija oli jotenkin onnettoman tuntuinen, 2" simmonsin vaimentaja päähän ja avot, äänet muuttui hieman kovemmiksi ja mahtavan mataliksi eli oikean nelarin kuuloiseksi...
Vapari putsaria kun ei ollut illan pimeinä tunteina saatavilla (se koko on muuten 42 mm joten ei löydy joka varaosapuljusta) niin avasin orkkis putsarin ja huomasin 2 eripaksuista kerrosta eri suodatin materiaalia, tiheämpi ja karkeampi.
Tiheä pois ja ainoastaan karkea suodatin paikalleen, varmasti hengittää vaparin tavoin ja silti suodatin ajaa asiaansa eli putsaa ilmaa riittävästi ettei epäpuhtaudet/roskat joudu sylinteriin.
Parasta tuossa mielestäni on orkkis putsarin kotelo joka estää roiskeveden yms. joutumista suodatin materiaaliin joka taas ennalta ehkäisee jäätymistä yms. ylimääräistä suodattimen tukkeutumista.
Vääntöä tuli riittävästi jotta kulkupuoli palautui nopeuden osalta samaan kuin pienemmillä renkailla mutta vääntöä tuli pienemmillä kierroksilla selkeästi lisää. Pito + vääntö lisäys= helvetisti hauskempaa metsässä/lumella/joka puolella...
Nyt työnalla lumensiirtoon käypäistä laiteta puskulevyn muodossa, puskulevy on jo tehty, mekaaninen kiinnitys mönkijän runkoon vielä suunnittelu asteella.
Lisävaloakin olisi mukava laittaa, kun näkyy tuo latauskin olevan kylmällä tasaisesti hyvä.
Tulikin mieleeni, kun ajaa täyskaasulla ja hellää nopeasti niin hetken mönkijä ikäänkuin sammuu hetkellisesti, noin sadasosien ajaksi, onkohan tyhjäkäynti suutin liian pieni kun noin tekee ? Ikäänkuin ei saisi heti tyhjäkäynti suuttimelta tavaraa kun pääsuutin sulkeutuu...
Takarautaa taas vahvisteltu kun lähti TAAS murtumaan, tosin itse peruutin sen johonkin kiinni =), ja flektin ylempi kannake murtunut irti, niin ja olihan huollossakin huomattu yksi moottori kannakkeista oli murtunut, mutta se oli korjattu heti.
Kilsoja takana 1800 ja laite muuttuu modifiointien jälkeen kiinnostavammaksi ja nälkä kasvaa syödessä...
Saa nähdä mihin tämä loppuu vai loppuuko ollenkaan.
Lisää modifiointia voisi tehdä kulun parantamiseksi jos jotain järkevää löytyy, PHT-speed:ssä oltiin sitä mieltä että ennakkoa ei kannattaisi lähteä muuttamaan
, kanavat ajattelin vielä jossakin vaiheessä kaivella paremmiksi ja jos siitä kannesta olisi vara höylätä hiukan pois niin josko se sitten riittäisi ?
Parasta on kuitenkin äänet joita on moni jo ehtinyt kehua, suosittelen.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Jos lisää kulkua haluaa niin tosiaan kannesta noin 1mm pois, kannen porttaus ja sytytystä reilusti myöhäsemmälle. Mikä oli PHT-speed:n peruste ettei ennakkoa kannata muuttaa?paasse kirjoitti: Lisää modifiointia voisi tehdä kulun parantamiseksi jos jotain järkevää löytyy, PHT-speed:ssä oltiin sitä mieltä että ennakkoa ei kannattaisi lähteä muuttamaan
, kanavat ajattelin vielä jossakin vaiheessä kaivella paremmiksi ja jos siitä kannesta olisi vara höylätä hiukan pois niin josko se sitten riittäisi ?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Ennakko on kuulemma riittävä... Ei muuta perustelua eikä ollut aikaa alkaa keskustelemaan asiasta syvemmin.
MUTTA, jos kerran täälläkin on tehty vastaavia muutoksia sytkään onnistuneilla lopputuloksilla niin miksi ei... onko jotain kuvaa mahdollista saada modatusta kohteesta jossa näkee tehdyt korjaukset ?
MUTTA, jos kerran täälläkin on tehty vastaavia muutoksia sytkään onnistuneilla lopputuloksilla niin miksi ei... onko jotain kuvaa mahdollista saada modatusta kohteesta jossa näkee tehdyt korjaukset ?
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
On muuten topicin omaavan laitteen kannessa millin suuremmat venttiililautaset, kuin Comanhcen 200cc:ssä. Nykysessä kokoonpanossa topicin vehkeen moottori lasketulla comsun kannella, tuli vaan mitattua
Kannet muuten identtiset. Kettu kuittaa ja siirtyy muualle juomaan. Samoja koneitahan ne, jos sitä ei joku vieläkään tiennyt.

- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
siinäpä on shineray lisävaloilla. 19.90pari. http://irc-galleria.net/view.php?nick=t ... d=94518173
lataus noilla 12v
lataus noilla 12v
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Itelläkin on samaan hintaan uudet ollut odottamassa varmaan kuukauden päivät, mutta ei ole tullut saatua itsestää irti ja asennettua. Nyttekin muija naureskelee mun kirjotus asennolle... Onko must tullu saamaton vai laiska, kumpaakin 

Pieru on vain henkistä pahoinvointia...
Ja välillä voidaan todella pahoin.
Ja välillä voidaan todella pahoin.
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
niin avasin orkkis putsarin ja huomasin 2 eripaksuista kerrosta eri suodatin materiaalia, tiheämpi ja karkeampi.
Tiheä pois ja ainoastaan karkea suodatin paikalleen, varmasti hengittää vaparin tavoin ja silti suodatin ajaa asiaansa eli putsaa ilmaa riittävästi ettei epäpuhtaudet/roskat joudu sylinteriin.
Parasta tuossa mielestäni on orkkis putsarin kotelo joka estää roiskeveden yms. joutumista suodatin materiaaliin joka taas ennalta ehkäisee jäätymistä yms. ylimääräistä suodattimen tukkeutumista.
Vaihda se suodin kokonaan samaa koitin itsekkin ensin, mutta ero on huomatta kartiosuotimella.
Tiheä pois ja ainoastaan karkea suodatin paikalleen, varmasti hengittää vaparin tavoin ja silti suodatin ajaa asiaansa eli putsaa ilmaa riittävästi ettei epäpuhtaudet/roskat joudu sylinteriin.
Parasta tuossa mielestäni on orkkis putsarin kotelo joka estää roiskeveden yms. joutumista suodatin materiaaliin joka taas ennalta ehkäisee jäätymistä yms. ylimääräistä suodattimen tukkeutumista.
Vaihda se suodin kokonaan samaa koitin itsekkin ensin, mutta ero on huomatta kartiosuotimella.
Shineray XY 250 STIXE
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
mulla on pipercrossin suodatin sukka mutta piti alkuperäinen virisuutin paketti vaihtaa pienenpään kun kun ei toiminut suodattimen kaa
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
No täytyy kokeilla tuota kartio filtteriä jos pelittää paremmin, ei se paljoa maksa.
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
tarjouksia slasherin nastoitetuista nappulakumeista otetaan vastaan!!eli 400nastaa kiinni. 20kpl irtonastoja mukaan. eli samanlaiset kun motomauritsin sivulla. ajettu n300km. ei asfaltilla. nastat saa tarpeen tullen ottaa pois mukaan tulevalla laitteella. en anna ilmaiseksi... noitakin ostajia tuntuu olevan tässä joulun alla liikkeellä... 

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!
Irtoaisko 170 e ?
kaverin puolesta kysyn.
kaverin puolesta kysyn.