Falmekin FORCE 400 PRO
Forsen jarrut
Mites teidän forseissa etu
jarrut pitää? Omastani erotin etu- ja takajarrut toisistaan, ja sen jälkeen jarrut kyllä toimii, mutta etujarru tuntuu kovin heikkotehoiselta. Eikä auta vaikka useamman kerran on kokeiltu ilmata.
Pitäisiköhän vetää suoraan uudet letkut pääsylkältä satuloille? Eli ottaa se jakopalikka kokonaan pois.
jarrut pitää? Omastani erotin etu- ja takajarrut toisistaan, ja sen jälkeen jarrut kyllä toimii, mutta etujarru tuntuu kovin heikkotehoiselta. Eikä auta vaikka useamman kerran on kokeiltu ilmata.
Pitäisiköhän vetää suoraan uudet letkut pääsylkältä satuloille? Eli ottaa se jakopalikka kokonaan pois.
Viimeksi muokannut xterror, 15 Huhti 2008 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- 6WD
- Mönkijä:: Myyty...
kurit kiinnifisubomber kirjoitti:Dinlissä sama kone.
Suomessa penkitetty tehoja 50-60hp Kilkkeistä riippuen.
Oishan ne kivat tehot kun käy montulla päristelemässä.
Sitten vaan kurit kiinni ja baanalle ;D

EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
kuinka muilla on ton öljyn jäähdyttimen kans, että onko se lähes yhtä lämmin ku moottori, olen aikani katsellut eikä siinä flektissä oo ollu vielä mitään elämää ja kyllä on moottori ollu kuuma monet monttu reissut, tosin se jäähdyttäjä ei oo läheskään yhtä lämmin ku moottori ja eikait se flektikään pyöri kun lämpö antura on siinä samas klimpis.
onko siellä moottorin sisällä erikseen pumppu joka sitä öljyä sinne kierrättää? vai vaan jonkun jonku rattaan päässä joku propelli joka yrittää epätoivoisesti puskea ettepäin?
onko siellä moottorin sisällä erikseen pumppu joka sitä öljyä sinne kierrättää? vai vaan jonkun jonku rattaan päässä joku propelli joka yrittää epätoivoisesti puskea ettepäin?
Jarru- ja ohjausjuttuja
No nyt on ropattu taas vähäsen. Tyhjensin sen jakotukin kun ei tähän hätään löytynyt uusia jarruletkuja, sitten hioin lasittuneet jarrupalat kuten myös levyt karheammaksi. Tämä auttoi jonkunverran, nyt ainakin jo etupää niiaa jarruttaessa mutta silti on voimakas abs efekti havaittavissa(ei lukitu, ei). Jarrusatulat vääntyy jarrua painettaessa aika reippaasti vinoon (taittaa levyä samalla), onko muilla samalla lailla?
Samalla tuli rakennettua uudet ohjauksen koiranluut 10mm uniball nivelistä, ja lisättyä ne kartioholkit tiukkaamaan pultteja. Siihen päälle tuli säädettyä aurauskulmat ihan rullamitta metodilla. On ihan kuin toisella mönkällä ajelisi kun se kulkee sinne minne haluaa, eikä vain sinnepäin.
Samalla tuli rakennettua uudet ohjauksen koiranluut 10mm uniball nivelistä, ja lisättyä ne kartioholkit tiukkaamaan pultteja. Siihen päälle tuli säädettyä aurauskulmat ihan rullamitta metodilla. On ihan kuin toisella mönkällä ajelisi kun se kulkee sinne minne haluaa, eikä vain sinnepäin.
Force400
- juhakone
- 6WD
- Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Mulla vaikutti, että ne jarruletkut antaa periksi. Sama vika, ei parane vaikka kuinka ilmaa.. Minä tein kans uniballeista ne koiranluut ja laitoin ne kartioholkit sinne väliin ja tuli hyvä.. Kannattaa aurauskulmat säätää sillä narumetodilla ni saa parhaiten kohdalleen. Tuolla tekniikka osiossa on minun laittama linkki sivulle, jossa se neuvotaan.
Niin ja falmekki siirtyi uudelle omistajalle, ni pitää katsella mihin suuntaan sitä seuraavaksi
Tuskin sitä kuitenkaan kiinalaisista raaskii luopua
Niin ja falmekki siirtyi uudelle omistajalle, ni pitää katsella mihin suuntaan sitä seuraavaksi

Kattelitko juhakone yhtään niitä levyjä, tai siis niiden pintaa? Oliko yhtään kulumajälkiä? Jotenkin vaikuttaa että olis noi levyt niin tautisen kovaa ja liukasta tavaraa että niissä ei pala pidä kunnolla. Mulla ei ollut tuossa 1,5 tkm ajetussa naarmuakaan levyissä, ainoastaan lasittunut pinta. Suurin vaikutus taisi olla kun karhensin levyt kasikymppisellä hiomanauhalla.
Ja testailin mä noita letkujakin, ja en ainakaan löytänyt niistä yhtään pullistuvaa/epäilyttävää kohtaa. Ainoa paikka mistä tuo punosletku voi antaa periksi taitaa olla heti prässäyksien vierestä. Siis mikäli se on muuten ehjä.
Onko Jorkki kuulolla? Olisiko ehdotuksia jarrutehon parantamiseksi?
Ja testailin mä noita letkujakin, ja en ainakaan löytänyt niistä yhtään pullistuvaa/epäilyttävää kohtaa. Ainoa paikka mistä tuo punosletku voi antaa periksi taitaa olla heti prässäyksien vierestä. Siis mikäli se on muuten ehjä.
Onko Jorkki kuulolla? Olisiko ehdotuksia jarrutehon parantamiseksi?
Force400
Re: Jarru- ja ohjausjuttuja
Mistä olet hommannu noi uniball nivelet. Mulla kans on noita jarru ongelmia, jarrut hävis just sopivasti liikennevaloihin tultaessa . Selvisin jarrujen ilmauksella (letkut täynnä ilmaa) Kannattaa tarkistaa jarrusatuloiden kiinnitys pultit, mulla irtos oikean puolen satula ja nyt on levy kiero .xterror kirjoitti:No nyt on ropattu taas vähäsen. Tyhjensin sen jakotukin kun ei tähän hätään löytynyt uusia jarruletkuja, sitten hioin lasittuneet jarrupalat kuten myös levyt karheammaksi. Tämä auttoi jonkunverran, nyt ainakin jo etupää niiaa jarruttaessa mutta silti on voimakas abs efekti havaittavissa(ei lukitu, ei). Jarrusatulat vääntyy jarrua painettaessa aika reippaasti vinoon (taittaa levyä samalla), onko muilla samalla lailla?

Tänään aloin kattomaan sitä öljynjäähdyttimen vipperää ja huomasin,et se on kauheen löysällä ja pyörii huonosti!Ei muutakuin jäähdytin irti,niin oli se vipperän ruuvi löystynyt melkein irti ja runtannut pahannäköisesti sitä jäähdytintä,mutta ei oo vielä ainakaan vuotanut öljyä.Laitoin vipperän tiukkaan ja samalla vaihdoin öljyt,suodattimen,tulpan ja nyt pitäs sillä kuumailmapuhaltimella koittaa pelaako se flekti!
Re: Jarru- ja ohjausjuttuja
Ihan tosta paikallisesta etrasta (entinen teollisuusetola), mutta eiköhän ihan mikä vaan laakerikauppa myy noita. Noi jarrusatuloiden kiinnitykset tuli heti käsiteltyä locktitellä kun hommasin ton härvelin.hakola kirjoitti:Mistä olet hommannu noi uniball nivelet. Mulla kans on noita jarru ongelmia, jarrut hävis just sopivasti liikennevaloihin tultaessa . Selvisin jarrujen ilmauksella (letkut täynnä ilmaa) Kannattaa tarkistaa jarrusatuloiden kiinnitys pultit, mulla irtos oikean puolen satula ja nyt on levy kiero .
Force400
Jarruista kun puhetta ollut,niin omassa vehkeessä ottaa jarrut kiinni suht hyvin,mut nyt alkoi tänään kovasti kitisemään ja laahaamaan?Jumissako?Sit kysymys renkaista,kun vieläkin ajelen noilla kieroilla vakio katukumeilla eli milläs renkailla muut ajelee,kun en osaa päättää mitkä ostan eikä mitään kokemuksia?