Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
opcaravan
6WD
Viestit: 261
Liittynyt: 04 Huhti 2008 20:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No sit se oli se sun kaveris.... Just pari tuntii sitten näin.. :D
Kulkine hakusessa
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Forsen jarrut

Viesti Kirjoittaja xterror »

Mites teidän forseissa etu
jarrut pitää? Omastani erotin etu- ja takajarrut toisistaan, ja sen jälkeen jarrut kyllä toimii, mutta etujarru tuntuu kovin heikkotehoiselta. Eikä auta vaikka useamman kerran on kokeiltu ilmata.
Pitäisiköhän vetää suoraan uudet letkut pääsylkältä satuloille? Eli ottaa se jakopalikka kokonaan pois.
Viimeksi muokannut xterror, 15 Huhti 2008 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

No kyllä ne hiekalla lukkoon menee..
----- Yamaha YFZ 450 ------
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

mkaskine kirjoitti:No kyllä ne hiekalla lukkoon menee..
Mites asvaltilla? Ei tuo minun oma lukkoon vedä edes hiekalla muutakun ihan hetkeksi.
Force400
mkaskine
4WD
Viestit: 239
Liittynyt: 28 Helmi 2007 18:32
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

no eipä tuolla crossipelillä paljoa ole asfaltti kokemusta, mutta kyllä itselläni ainakin on se "jakotukki" edessä paikallaan..
----- Yamaha YFZ 450 ------
undis-73
6WD
Viestit: 528
Liittynyt: 18 Helmi 2007 12:47
Mönkijä:: Myyty...
Paikkakunta: Liedon ja Pöytyän välissä.

Viesti Kirjoittaja undis-73 »

fisubomber kirjoitti:Dinlissä sama kone.
Suomessa penkitetty tehoja 50-60hp Kilkkeistä riippuen.
Oishan ne kivat tehot kun käy montulla päristelemässä.
Sitten vaan kurit kiinni ja baanalle ;D
kurit kiinni :lol: niin varmaan joo
EX-Outlander 650-09,EX-Brute 750-08,EX-Grizzly 700-09, EX-Rene 800 -08, EX-Rene 800-07, EX-Kingquad 700i-07, EX-400 Outlander-tl-07,EX-Linhai300 3x4-06 tl
maaku
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Helmi 2008 16:50
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja maaku »

kuinka muilla on ton öljyn jäähdyttimen kans, että onko se lähes yhtä lämmin ku moottori, olen aikani katsellut eikä siinä flektissä oo ollu vielä mitään elämää ja kyllä on moottori ollu kuuma monet monttu reissut, tosin se jäähdyttäjä ei oo läheskään yhtä lämmin ku moottori ja eikait se flektikään pyöri kun lämpö antura on siinä samas klimpis.

onko siellä moottorin sisällä erikseen pumppu joka sitä öljyä sinne kierrättää? vai vaan jonkun jonku rattaan päässä joku propelli joka yrittää epätoivoisesti puskea ettepäin?
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

kannattaa koittaa ettei se flektin ropelli ole jumissa esim. kuran vuoksi. Kuumailmapuhaltimella on helppo testata se flektin toiminta. Muistaakseni 70 asteessa pitää alkaa pyörimään. Siitä asteluvusta en oo aivan varma mutta jokatapauksessa puhaltimella ne meidän huollossa sen testaa.
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Jarru- ja ohjausjuttuja

Viesti Kirjoittaja xterror »

No nyt on ropattu taas vähäsen. Tyhjensin sen jakotukin kun ei tähän hätään löytynyt uusia jarruletkuja, sitten hioin lasittuneet jarrupalat kuten myös levyt karheammaksi. Tämä auttoi jonkunverran, nyt ainakin jo etupää niiaa jarruttaessa mutta silti on voimakas abs efekti havaittavissa(ei lukitu, ei). Jarrusatulat vääntyy jarrua painettaessa aika reippaasti vinoon (taittaa levyä samalla), onko muilla samalla lailla?

Samalla tuli rakennettua uudet ohjauksen koiranluut 10mm uniball nivelistä, ja lisättyä ne kartioholkit tiukkaamaan pultteja. Siihen päälle tuli säädettyä aurauskulmat ihan rullamitta metodilla. On ihan kuin toisella mönkällä ajelisi kun se kulkee sinne minne haluaa, eikä vain sinnepäin.
Force400
Avatar
juhakone
6WD
Viestit: 301
Liittynyt: 16 Loka 2006 09:23
Mönkijä:: Arctic cat 650 v2
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja juhakone »

Mulla vaikutti, että ne jarruletkut antaa periksi. Sama vika, ei parane vaikka kuinka ilmaa.. Minä tein kans uniballeista ne koiranluut ja laitoin ne kartioholkit sinne väliin ja tuli hyvä.. Kannattaa aurauskulmat säätää sillä narumetodilla ni saa parhaiten kohdalleen. Tuolla tekniikka osiossa on minun laittama linkki sivulle, jossa se neuvotaan.

Niin ja falmekki siirtyi uudelle omistajalle, ni pitää katsella mihin suuntaan sitä seuraavaksi :) Tuskin sitä kuitenkaan kiinalaisista raaskii luopua
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja xterror »

Kattelitko juhakone yhtään niitä levyjä, tai siis niiden pintaa? Oliko yhtään kulumajälkiä? Jotenkin vaikuttaa että olis noi levyt niin tautisen kovaa ja liukasta tavaraa että niissä ei pala pidä kunnolla. Mulla ei ollut tuossa 1,5 tkm ajetussa naarmuakaan levyissä, ainoastaan lasittunut pinta. Suurin vaikutus taisi olla kun karhensin levyt kasikymppisellä hiomanauhalla.

Ja testailin mä noita letkujakin, ja en ainakaan löytänyt niistä yhtään pullistuvaa/epäilyttävää kohtaa. Ainoa paikka mistä tuo punosletku voi antaa periksi taitaa olla heti prässäyksien vierestä. Siis mikäli se on muuten ehjä.

Onko Jorkki kuulolla? Olisiko ehdotuksia jarrutehon parantamiseksi?
Force400
Avatar
hakola
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 08 Kesä 2007 23:01
Mönkijä:: Renegade 800 TL

Re: Jarru- ja ohjausjuttuja

Viesti Kirjoittaja hakola »

xterror kirjoitti:No nyt on ropattu taas vähäsen. Tyhjensin sen jakotukin kun ei tähän hätään löytynyt uusia jarruletkuja, sitten hioin lasittuneet jarrupalat kuten myös levyt karheammaksi. Tämä auttoi jonkunverran, nyt ainakin jo etupää niiaa jarruttaessa mutta silti on voimakas abs efekti havaittavissa(ei lukitu, ei). Jarrusatulat vääntyy jarrua painettaessa aika reippaasti vinoon (taittaa levyä samalla), onko muilla samalla lailla?

Samalla tuli rakennettua uudet ohjauksen koiranluut 10mm uniball nivelistä, ja lisättyä ne kartioholkit tiukkaamaan pultteja. Siihen päälle tuli säädettyä aurauskulmat ihan rullamitta metodilla. On ihan kuin toisella mönkällä ajelisi kun se kulkee sinne minne haluaa, eikä vain sinnepäin.
Mistä olet hommannu noi uniball nivelet. Mulla kans on noita jarru ongelmia, jarrut hävis just sopivasti liikennevaloihin tultaessa . Selvisin jarrujen ilmauksella (letkut täynnä ilmaa) Kannattaa tarkistaa jarrusatuloiden kiinnitys pultit, mulla irtos oikean puolen satula ja nyt on levy kiero . :evil:
setteri
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Loka 2007 00:22
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja setteri »

Tänään aloin kattomaan sitä öljynjäähdyttimen vipperää ja huomasin,et se on kauheen löysällä ja pyörii huonosti!Ei muutakuin jäähdytin irti,niin oli se vipperän ruuvi löystynyt melkein irti ja runtannut pahannäköisesti sitä jäähdytintä,mutta ei oo vielä ainakaan vuotanut öljyä.Laitoin vipperän tiukkaan ja samalla vaihdoin öljyt,suodattimen,tulpan ja nyt pitäs sillä kuumailmapuhaltimella koittaa pelaako se flekti!
xterror
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Tammi 2008 17:05
Paikkakunta: Kotka

Re: Jarru- ja ohjausjuttuja

Viesti Kirjoittaja xterror »

hakola kirjoitti:Mistä olet hommannu noi uniball nivelet. Mulla kans on noita jarru ongelmia, jarrut hävis just sopivasti liikennevaloihin tultaessa . Selvisin jarrujen ilmauksella (letkut täynnä ilmaa) Kannattaa tarkistaa jarrusatuloiden kiinnitys pultit, mulla irtos oikean puolen satula ja nyt on levy kiero . :evil:
Ihan tosta paikallisesta etrasta (entinen teollisuusetola), mutta eiköhän ihan mikä vaan laakerikauppa myy noita. Noi jarrusatuloiden kiinnitykset tuli heti käsiteltyä locktitellä kun hommasin ton härvelin.
Force400
setteri
2WD
Viestit: 37
Liittynyt: 10 Loka 2007 00:22
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja setteri »

Jarruista kun puhetta ollut,niin omassa vehkeessä ottaa jarrut kiinni suht hyvin,mut nyt alkoi tänään kovasti kitisemään ja laahaamaan?Jumissako?Sit kysymys renkaista,kun vieläkin ajelen noilla kieroilla vakio katukumeilla eli milläs renkailla muut ajelee,kun en osaa päättää mitkä ostan eikä mitään kokemuksia?
Vastaa Viestiin