Bad Toys -mönkijät

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

Nyt on jo 5000 km takana pumalla ja hienosti pelaa. Ainoastaan kaasarin luistin kanssa on ollut nyt kahteen otteeseen vähän probleemaa.

Eli ensin talven jäljiltä oli luisti jumissa, jolloin veto oli koneesta hukassa. Nyt viime viikolla sama ongelma palasi ihan kesken ajon. Otin luistin pois ja putsailin sen + käsittelin silikonisprayllä. Kalvo oli kyllä ihan ehjä, mutta luistissa oli pieniä kulumisen merkkejä. Olisiko niin, että tuo kaasari on sisältä työstetty hiukan epätarkasti jonka seurauksena luisti puraisee kiinni eikä jaksa nousta alipaineella?

Mutta kokonaisuutena olen enemmän kuin tyytyväinen koneen hinta-laatusuhteeseen. Kulkupuolta + välityksiä saisi tosin olla vähän lisää, kun tuntuu huutavan jo tuolla 70 nopeuksissa aika tavalla.
No tänään pääsee kokeilemaan tuota kulkupuoltakin, kun vuokrasin Can Am Spyderin... :badgrin: Onkohan sen kokemuksen jälkeen enää istumista Puman puikkoihin.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Terminus
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Maalis 2010 18:12

Bad Sport Racing -mönkkäriä harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja Terminus »

Morjens.

Olen nykyään motoristi, mutta kiinnostaisi hommata syksyksi ja ehkä jopa talveksikin käytöön tieliikennemönkijä, koska autolla ajelu nyt vaan on tylsää.

Muita vaatimuksia minulta ei laitteelta oikeastaan ole kuin edullisuus (katson ensin edullisella kun jos innostun, myöhemmin sitten joku Yamaha tai vastaava.) ja se että se hoitaa hommansa tieliikenteessä ja liikkuu vähintään 80km/h. Käyttöympäristönä kaupunki, matkat pieniä korkeintaan 10km pyrähdyksiä. Säädöt ja pikkukorjaukset eivät haittaa, koska satun tykkäämään rassaamisesta. Kunhan nyt ei joka jeesuksen päivä tarvitse olla korjaamassa jotain.

Harkitsinkin tätä yksilöä:
Kuva

Hinta on itselle tällähetkellä sopiva (2300€ rekisteröitynä, upouusi) ja saisin varmaankin oman Yamahan prätkän tuohon vaihdettua helposti. Ulkonäöllisesti miellyttää omaa silmää. Ainoa mikä mietityttää on tietysti se, että Samuraiden sijaan pyörä on Shaolin munkkien valmistama. Onko kellään kokemuksia kyseisestä pelistä, ja mahdollisesta varaosien saatavuudesta?

Olen lukenut että näitä Shaolin temppelien liekeissä taottuja rautapetoja pitää aina vähän säätää, ennenkuin voi lähteä ajelemaan. Mitä tulisi ottaa huomioon ja säätää? Liikkuneeko talvella, jos säilytän aina pressun alla turvassa lumelta kun en aja?

Tosiaan mielellään realistisia ja objektiivisia mielipiteitä. Ottakaa huomioon mitä koneelta vaadin, sekä käyttöympäristö. En ole nyt sijoittamassa Can Amin 10,000€ laatujuhtaan jolla revitään naapurin mummon metsä alas ilman käsiä ajaen silmät sidottuna.
jukka81
Moderaattori
Viestit: 5590
Liittynyt: 23 Marras 2007 21:29
Mönkijä:: Traktori
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Bad Toys Racing -mönkkäriä harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja jukka81 »

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... =2&t=17576

http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 25&t=10345

eikös tuo linkittämäsi laite liene uusi versio "hailista" :?: tuon hintaluokan laitteen ostamalla saattaa se jeesus ja jopa itse JUMALA tulla iltaisin rukouksen aikaan mieleen.ja harvemmin taitaa rukous alkaa ilman alkusaarnaa.foorumia selailemalla tulet huomaamaan että halvimpien kiinalaisten "säätäminen" tarkoittaa monessakin tapauksessa laitteen uudelleen rakentamista shaolinin 90-vuotiaiden pääinsinöörien jäljiltä.laatu kun tuppaa heittelemään niillä kavereilla lukuisten päähän kohdistuneiden keppien iskujen jälkeen. :wink: myöskin mainitsemasi talvella ajaminen saattaa olla melkoisen mielenkiintoista kuvissa esiintyvillä renkailla.
yaguza
Tracks
Viestit: 1577
Liittynyt: 18 Loka 2008 23:06
Mönkijä:: Banshee 1127ccT

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja yaguza »

Tossa jokunen viikko sitten hypistelin tommosta Hailin rase-mallia kun oli kuskikin paikalla,
ei kauheemmin kyllä vakuuttanut kun vehjes oli muutaman päivän ikänen ja jo oli pakarin vuotoa, käyntihäiriö, ketjut hakkaa, renkaat vispaa ja iskaritkin oli kyllä aivan jumissa.. mutta olihan se muutenkin...ihan lelun näkönen..
Terminus
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Maalis 2010 18:12

Re: Bad Toys Racing -mönkkäriä harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja Terminus »

kingi kirjoitti:myöskin mainitsemasi talvella ajaminen saattaa olla melkoisen mielenkiintoista kuvissa esiintyvillä renkailla.
Renkaiden vaihto talvisiin oli siis itsellä oletuksena, tietenkin.

Mutta joo, kaippa se taitaa niin olla että noin komean näköistä peliä joka olisi laadukas ja tuota hintaluokkaa ei taida olla olemassakaan. Harmin paikka, kun niin jo vehkeeseen tykästyin. Kai se on oltava tylsä ja ajettava talvi autolla.
Kimi
Tracks
Viestit: 1445
Liittynyt: 23 Tammi 2005 18:43

Re: Bad Toys Racing -mönkkäriä harkitsemassa

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Terminus kirjoitti:
kingi kirjoitti:myöskin mainitsemasi talvella ajaminen saattaa olla melkoisen mielenkiintoista kuvissa esiintyvillä renkailla.
Renkaiden vaihto talvisiin oli siis itsellä oletuksena, tietenkin.

Mutta joo, kaippa se taitaa niin olla että noin komean näköistä peliä joka olisi laadukas ja tuota hintaluokkaa ei taida olla olemassakaan. Harmin paikka, kun niin jo vehkeeseen tykästyin. Kai se on oltava tylsä ja ajettava talvi autolla.
Älä nyt pienistä vastoinkäymisistä masennu, kyllä kiinalaisen kömpijän pystyy saamaan oivaksi ja luotettavaksi ajopeliksi, yllättävän vähällä vaivalla. Kakissa kiinankömpijöissä on omat kommervenkkinsä, mutta kohtuu pienellä vaivalla näistä saa ihan hyvän ajettavan ja jopa kestävän ja vaikka parantelut tietysti maksaa jotakin, niin siltikin nämä on hullun halpoja laitteita harrastuksen aloittamiseen. Kiinalaisen vekottimen omistaja ei voi karsastaa rasvaa sormissaan, mutta tämähän ei vissiin sinun tapauksessa ollut mikään ongelma?
Terminus
Noppeli
Viestit: 4
Liittynyt: 30 Maalis 2010 18:12

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja Terminus »

Ei ole rassailu ongelma ei, pidän siitä melkein yhtä paljon kuin ajamisesta.

Lähinnä mietin vaan sitä että jos vehkeestä alkaa runko vääntyilemään kaupunkiajossa mutkalle, akselit katkeilemaan ja moottori räjähtää palasiksi että liekö tuo sitten kannattavaa. Pienempi rassailu ja osien parantelu ei tosiaan haittaisi ollenkaan, eka fillarini oli vanha Hondan tuutti ja kyllä sitäkin sai rassata että vanhus pysyi matkassa mukana. Jos nyt Kiinan talouskasvun myötä olisi 2010 vuoden laatu parantunut ainakin 1970 Japanin tasolle, niin tämäkin periaatteessa riittäisi...

Nyt sitten ollaan kahen vaiheilla... lieköhän tuossa pelissä mimmoinen vakuutus vai liekö ollenkaan. Pitää tutkailla.
hemuli81
6WD
Viestit: 419
Liittynyt: 06 Marras 2009 13:24
Mönkijä:: Ei ole
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja hemuli81 »

Kompataan Kimiä, rahaa joutuu aina laittamaan kiinalaiseen ennenkuin se on ajokuntoinen. Mulla meni oppirahojakin jonkin verran kun en tajunnu heti rakentaa sitä uusiks, mutta nyt on jo suhteellisen huolettomia kilometrejä tullut tänä kesänä. Ja n.70km tulee päivittäin lisää :D
Uudenmaan Mönkijät Ry

Ex: Comanche 200
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

Onkos kenelläkään pimentynyt Pumasta nopeusmittareita? Täällä päin lopetti ennalta arvaamatta toiminnan ja päättelin, että vaijerihan se sieltä poikki on pamahtanut.
Noh, ei muuta kuin laitosta ihmettelemään, vaijeri irti nopeusmittarin päästä ja vehkeet käyntiin. No eihän se mihinkään pyöri -> joko vaijeri poikki tai akseli ei pyöritä vaijeria alkupäässä.
Sormin pyörittelemällä en kuitenkaan saanut vaijeria pyörimään kuin puoli kierrosta eestaas (sitten tuntui jumittavan) ja kuulosti siltä, että vaijeri pyöri kyllä ihan eturattaan akselille saakka (jossa siis nopeuden mittaus sijaitsee).

Ongelmat ilmenivät, kun pyrin irroittamaan vaijeria tuosta eturattaan akselilla olevasta mittausmurikasta. Eihän sitä millään tuntunut saavan irti.
Voiko homma olla siis niin, että tuo mittausmurikka+vaijeri olisi yksi kiinteä paketti? Murikan irroittaminen edellyttää kuitenkin eturattaan irroittamista ja meikäläisellä ei ollut käsillä riittävän suurta avainta, joten murikan irroittaminen jäi toiseen kertaan.

Kysymys kuuluukin onko kukaan saanut vaihdettua/irroitettua tuota pelkkää vaijeria?
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
kuski
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 19 Touko 2009 10:47
Mönkijä:: NFM Puma
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja kuski »

p-p kirjoitti:Onkos kenelläkään pimentynyt Pumasta nopeusmittareita? Täällä päin lopetti ennalta arvaamatta toiminnan ja päättelin, että vaijerihan se sieltä poikki on pamahtanut.
Noh, ei muuta kuin laitosta ihmettelemään, vaijeri irti nopeusmittarin päästä ja vehkeet käyntiin. No eihän se mihinkään pyöri -> joko vaijeri poikki tai akseli ei pyöritä vaijeria alkupäässä.
On pimentynyt mittari myös täällä. Badtoysin mukaan sinne vaijerin alapäähän pitää vaihtaa joku ratas. En ole vielä kerinnyt vaihtaa, kun se nopeusmittari ei ole niin tarpeellinen. Näyttää niin pirusti liikaakin.

Vaihdoin tuossa tänään moottoriöljyt Pumaan ja huomasin seuravanlaisen oudon ilmiön. Öljynsuodatin oli tukossa paperitiivisteen palasista! Samanvärisistä ja paksuisita kuin esim, vesipumpun kopan välissä käytetään. En ole havainnut koneen toiminnassa mitään outoa, ja öljytkin pysyvät sisällä. Mistäköhän moinen tiivistepalasilppu mahtaa olla peräisin? Konetta ei ole auottu koskaan.

Kovemmilla ajonopeuksilla 70kmh-> alkaa takavariaattori pitämään selvästi kuuluvaa pärinää (huomaa myös paikallaan kaasuteltaessa varikoppa auki kun takavarin lautaset rupeavat väpättämään). Mistäköhän moinen mahtaa johtua? Purin etu- ja takavariaattorit ja putsasin ja voitelin ne, mutta silti tuo takavariaattori pitää mekkalaa vaikkakin nyt hieman vähemmän.
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

kuski kirjoitti:
On pimentynyt mittari myös täällä. Badtoysin mukaan sinne vaijerin alapäähän pitää vaihtaa joku ratas. En ole vielä kerinnyt vaihtaa, kun se nopeusmittari ei ole niin tarpeellinen. Näyttää niin pirusti liikaakin.

Vaihdoin tuossa tänään moottoriöljyt Pumaan ja huomasin seuravanlaisen oudon ilmiön. Öljynsuodatin oli tukossa paperitiivisteen palasista! Samanvärisistä ja paksuisita kuin esim, vesipumpun kopan välissä käytetään. En ole havainnut koneen toiminnassa mitään outoa, ja öljytkin pysyvät sisällä. Mistäköhän moinen tiivistepalasilppu mahtaa olla peräisin? Konetta ei ole auottu koskaan.

Kovemmilla ajonopeuksilla 70kmh-> alkaa takavariaattori pitämään selvästi kuuluvaa pärinää (huomaa myös paikallaan kaasuteltaessa varikoppa auki kun takavarin lautaset rupeavat väpättämään). Mistäköhän moinen mahtaa johtua? Purin etu- ja takavariaattorit ja putsasin ja voitelin ne, mutta silti tuo takavariaattori pitää mekkalaa vaikkakin nyt hieman vähemmän.
Just tuosta mittausratasmokkulasta, joka on eturattaan vieressä, on ratas mullakin mennyt sileäksi ja takuuseen pitäisi uusi olla tulossa jossain vaiheessa. Vaihto on yksinkertainen operaatio -> eturatas irti ja mittausmokkula on kiinni akselin tukiraudassa kahdella kuusiokololla.
Eipä tuolla muuta väliä ole, mutta katsastukseen viimeistään joku nopeudenmittaussysteemi olisi hyvä ola olemassa.

Muuten on kyllä vehjes pelannut hyvin. Kilometrejä saatiin kelattua ennen mittarin mykistymistä 5300 ja sen jälkeen varmaan pari sataa. Nyt olisi kyllä suunnitteilla joku menevämpi peli. Dinli 904 tai SMC Wildcat olisivat potentiaalisimpia vaihtoehtoja.

Tiivisteen silppu öljynputsarissa ei kyllä kuulosta hyvälle. Ainakin kannattaa tietysti seurailla tarkasti ettei öljyt häviä tai sekoitu vesien kanssa.

Variaattorin väpättäminen kuulostaa myös aika jännälle. Olisiko niin, että takana moottorin puoleinen lautanen (joka siis liikkuu) olisi kulunut keskireijältään jotenkin väljäksi ja siitä aiheutuisi tietyssä nopeudessa tuo väpättäminen (villi veikkaus, kun en edes tunne hyvin koko variaattorin rakennetta). Itsellä ei vastaavaa ole ilmentynyt. Sen voitelukin on vähän riskaabelia ettei rasvaa vaan roisku lautasten sisäpinnoille/hihnaan ajossa.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
p-p
3WD
Viestit: 67
Liittynyt: 18 Kesä 2008 11:52
Mönkijä:: Dinli DL-904 -11
Paikkakunta: Tampere

Re: Bad Toys -mönkijät

Viesti Kirjoittaja p-p »

Erinomaisesti palvellut NFM Puma vaihtui Dinli 904:ään. Motor Powerissa asioidessani noin viikko Dinlin luovuttamisen jälkeen huomasin vanhan sotaratsun puunattuna nurkassa ja tangossa komeili "Myyty" -kyltti.
Kuulemma vehje jää ihan Tampereen seudulle, joten onnea vaan uudelle omistajalle :) Yllätti itseni kuinka nopeasti kampe ylipäätään meni kaupaksi vaikka kyseessä on vähän tuntematon merkki.
ex. Dinli DL-904 -11
ex. NFM Puma 250 -09
Vastaa Viestiin