Shineray XY250STIXE keskustelu!
hawk2000
Itellää loppui ravistukset kun laitoin ilmanpaineet: eteen 0,8 ja taakse 0.7 bar
Toi sammuilu ja puutuminen kuullostaa ihan kuin tankkiin olisi muodostunnu alipainetta. Eli seuraavaksi kun tekee temput niin avatkaapas sitä korkkia, josko se auttaisi. Tai sitten se ei ole sitä.
Itellää loppui ravistukset kun laitoin ilmanpaineet: eteen 0,8 ja taakse 0.7 bar
Toi sammuilu ja puutuminen kuullostaa ihan kuin tankkiin olisi muodostunnu alipainetta. Eli seuraavaksi kun tekee temput niin avatkaapas sitä korkkia, josko se auttaisi. Tai sitten se ei ole sitä.
Pieru on vain henkistä pahoinvointia...
Ja välillä voidaan todella pahoin.
Kannattaa tarkistaa:
-Noissa Comanche 200cc on ollut vastaavaa ongelmaa ja joillain on helpottanut kun on bensahan halkaisijaa kasvatettu poraamalla muutama milli isommaksi myös jotkut on ohittanu kokonaan suodattimen eli tankista suora letku kaasariin (saattaa kyllä muodostua tulvimista).
-Polttoainetta tulee alkuperäisen suodattimen läpi niin paljon, että sitä riittää vaikka kaasu on pohjassa.
-tankin korvausilma
-tulpan tarkistus tai vaihto (kuumana kärkiväli saattaa kaventua liikaa ts. hitsaantua umpeen. Varsinkin jos on alkuperäinen kinuskitulppa)
-suuttimet tukossa
-kaasarin huohotinletku tukossa
-muutenkin jos kone käy liian kuumana niin hyytyyhän se meno.
Vai miten se oli
-Noissa Comanche 200cc on ollut vastaavaa ongelmaa ja joillain on helpottanut kun on bensahan halkaisijaa kasvatettu poraamalla muutama milli isommaksi myös jotkut on ohittanu kokonaan suodattimen eli tankista suora letku kaasariin (saattaa kyllä muodostua tulvimista).
-Polttoainetta tulee alkuperäisen suodattimen läpi niin paljon, että sitä riittää vaikka kaasu on pohjassa.
-tankin korvausilma
-tulpan tarkistus tai vaihto (kuumana kärkiväli saattaa kaventua liikaa ts. hitsaantua umpeen. Varsinkin jos on alkuperäinen kinuskitulppa)
-suuttimet tukossa
-kaasarin huohotinletku tukossa
-muutenkin jos kone käy liian kuumana niin hyytyyhän se meno.
Vai miten se oli

jepulis,
itse katsoin ainakin lämmöt oli ihan normaalit, sää oli kolea ja sateiden eikä konekkaan huutanut hoosiannaa.. Toi bensatankin korkissa yms. ei kyllä ole mitään reikää. hyvin mahdollista et syy voisi löytyä sieltä. Tarkastin kyllä tosin itsekin tänään ku sammu ni avasin tankin korkin ja kurkkasin et on löböö ni sen jälkeen kyllä hörähti. no jos siihen porailee pientä reikää niin eihän vesi sinne siitä pääse tihkumaan? Tulppa on alkuperäinen, ajettu sillä n. 150km.. ajattelin kyllä hakea uuden ja paremman tilalle.
mites ois http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=1998
Kai tuo passaa? ja onkohan hyvä? ei kyl tajuu noista nimen peräs olevista koodeista yhtään mitään???
Katselin noita vanhoja juttuja akusta.. mitä mieltä tuosta alkuperäisestä akusta. Aika vähän aikaa sai startata et oli finaalis. Millasis hinnois nuo akut pyörivät?
no toivotaan ettei synny mitään isompaa bropleemaa.. en sityhtään tykkää niistä..
No lujaa ajoa..
ja kiitos vinkeistä, paneudutaan niihin..
itse katsoin ainakin lämmöt oli ihan normaalit, sää oli kolea ja sateiden eikä konekkaan huutanut hoosiannaa.. Toi bensatankin korkissa yms. ei kyllä ole mitään reikää. hyvin mahdollista et syy voisi löytyä sieltä. Tarkastin kyllä tosin itsekin tänään ku sammu ni avasin tankin korkin ja kurkkasin et on löböö ni sen jälkeen kyllä hörähti. no jos siihen porailee pientä reikää niin eihän vesi sinne siitä pääse tihkumaan? Tulppa on alkuperäinen, ajettu sillä n. 150km.. ajattelin kyllä hakea uuden ja paremman tilalle.
mites ois http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=1998
Kai tuo passaa? ja onkohan hyvä? ei kyl tajuu noista nimen peräs olevista koodeista yhtään mitään???
Katselin noita vanhoja juttuja akusta.. mitä mieltä tuosta alkuperäisestä akusta. Aika vähän aikaa sai startata et oli finaalis. Millasis hinnois nuo akut pyörivät?
no toivotaan ettei synny mitään isompaa bropleemaa.. en sityhtään tykkää niistä..

No lujaa ajoa..

ja kiitos vinkeistä, paneudutaan niihin..
Kaikki mikä ei liiku, on turhaa..
Shineray XY 250 STIXE
Shineray XY 250 STIXE
kyllä se mulla sitte käyntii lähtee. tosin yleensä annan hetken seisahtaa ennen kuin rupeen starttaa. Tosiaan tuo akkukaan ei kestä kauaa joten ei kannata istuu paljoo virrat päällä tauoilla.MOH85 kirjoitti:juu yleensä just ku ajaa tasasta vauhtia.. ite ajoin ekal kerral just about 75-80km/h ja tokal tasasta 60km/h.. toivotaa ettei mittä kummallisempaa.. mites, lähteekö heti käyntii vai mitä tapahtuu ku hyytyy?mahki kirjoitti:mulla samaa et hyytyy yhtäkkii ajossa... yleensä kun ajaa esim 80km/h maantiellä... ihan ku ei sais bensaa.
Mahki
Shineray XY250STIXE
Shineray XY250STIXE
tänään olin sit ekal "pidemmäl" matkal eli läheisee kaupunkiin piti mennä pyörii. Eli matkaa oli 20km sinne ja samat takas.. ei mitään ongelmaa.. kaikki meni oikke mallikkaasti. Tais tulla kyllä takasitulomatkal kierrettyä 10km ylimäärästä ku tuli sellanen mukavan olonen mettätie vastaam joka jatkui hiuka liia kauas
harmi vaan et rupes satamaan, eikä ole minkään sortin koretex-pukua.. pitäs varmaan hankkia ni ei oo heti ihan märkä..
Mutta positiivinen kokemus tuo.. ajoa tuli n. 60km ja melkeempä koko ajan liikkeessä.
Vauhtia sain parhaimmillaan 90km/h mittarin mukaa mutta tasasella menee ihan hyvin 80km/h. Eli ei vielä kone huuda täysii..

Mutta positiivinen kokemus tuo.. ajoa tuli n. 60km ja melkeempä koko ajan liikkeessä.
Vauhtia sain parhaimmillaan 90km/h mittarin mukaa mutta tasasella menee ihan hyvin 80km/h. Eli ei vielä kone huuda täysii..
Shineray XY 250 STIXE
Shineray XY 250 STIXE
päiviä vaan foorumilaisille, ilmeisesti tuo stixe on toiminu aikas hyvin muillaki, itte oon ajanu noin 1200km eikä oo isompia vikoja ollu muutaku jännitteen säädin oli alusta asti rikki että akkuja meni ylilatauksen vuoks muutama ja flektin korvakkeet murtu mut ny taas kunnos, renkaat kannattaa tasapainottaa ja pyöräkulmat säätää nii loppuu vetely kulku puolta sais olla kylä enemmänki mut hyviihän se lähtee nuilla pikku vireilläki 120 pääsuutin ja tyhjäkäynti 50 ja änkkäristä mehupilli pois.
No huomenna saan kömpijän vietyä sinne huoltoon. Pitäisikö ajatella jo valmiiksi negatiivisesti, niin ei *ituttais niin armottomasti. Saapi nähdä kuinka tässä tulee käymään.
Tulipahan mieleeni semmonen asia, kun meitä stixen omistajia alkaa olla jo läjäpäin niin onko jo virityksiä inssailtu? niin ja mahtaisko toi mettä-mallin vehkeen pakoputki käydä heittämällä kiinni. Ai mut sehän oli ilmajäähytteinen.
Tulipahan mieleeni semmonen asia, kun meitä stixen omistajia alkaa olla jo läjäpäin niin onko jo virityksiä inssailtu? niin ja mahtaisko toi mettä-mallin vehkeen pakoputki käydä heittämällä kiinni. Ai mut sehän oli ilmajäähytteinen.
Lisäsin sitä punaista nestettä paisuntasäilön täyteen ja vähensin rengasilmanpaineet taakse 0,7 ja etee 0,5. Ajelin n. 20 km ja ei nostanut lämöjä, korkeimmillaan kävi 85 asteessa. Parempi ajaa noilla vähäisemmillä paineilla. Mulla vedon häviäminen(nelosella ei jaksanut kunnolla vetää) ja koneen yli kuumentuminen johtui todennäköisesti takajarrun laahaamisesta. Nyt ei laahannut enää. Kaikki muu toimii paitsi, paisarin korkki vuotaa hivenen jäähdytysnestettä. Ei uskalla enempää kiristää kun on muovikiertee.
Meinasitteko käyttää huollossa ensimmäisen 500 kilsan jälkeen? Paljonkohan eka huolto maksaa? Takuuhan ei ole voimassa, jos huoto-ohjelmaa ei noudata.
Meinasitteko käyttää huollossa ensimmäisen 500 kilsan jälkeen? Paljonkohan eka huolto maksaa? Takuuhan ei ole voimassa, jos huoto-ohjelmaa ei noudata.
Miten paljo sulla oikein on se eka huolto 500km? Mulla oli eka huolto merkattu 200km:iin (siis siinä A4:n lapussa,ainoa suomen kielinen kusetuslista jonka sain), ja pakkohan se on mennä sinne. Kävin nimittäin tzekkaamassa pienen lenkin kera, josko veisin sinukan työmatkalla sinne huoltoon, mutta eihän siinä paskassa pysy nesteet sisällä enää yhtää
. Saitkos siä sitä jäähdytysnestettä mukaankin kaupanteon yhteydessä? Vai mistä nyyläsit sitä,en ole vaan punaista tavannut. Hyvä väri, näkee kun vuotaa.

niin no takuu taitaa itelläkin raueta kun näytää et ajettu jo 310km ja eka tosiaan lapun mukaan piti tehdä 200km jälkeen. No käytän huollos kunhan kerkiän. Mites tuo takuu niin kuin oikeesti menee? Entä jos vaikka rikkoontuu jokin, joka ei takuuhuollostaakaan paranisi. Esim. taka-akseli katkeaa tms.? siis noin teoriassa. Ja mites tuo 6kk takuuta. Eikö kaikilla uusilla pitäisi olla joku kuluttajaa suojaava 12kk moottorilla liikkuva ajoneuvo juttu? vai olenko ihan väärin ymmärtänyt. Se 200km on kyllä aika naurettava. Se tuli 2 päivässä täytee. Hmm.. ärsyttää.. Ja samoin ku itse huoltamana ei käy vaikka kyllä jokainen osaa vehkeeseen perushuollot tehdä, siis mönkijäänsäkin
tosiaan rahastusta..
Tuosta virittämisestä, niin itse ainakin käsi tuolla saralla. Mitään aijempaa kokemusta ei ole saatikaan paikkaa tai kunnollisia vehkeitä/rahaa.. Hienoa se ois jos sais ees hieman vauhtia/kiihtyvyyttä/vääntöä lisää.. mutta taitaa ne jäädä osaavampiin käsiin. Toisaalta jostakin sekin on aloitettava. Eipä tässä kummempaa, nyt nukkumaan aamulla 07.00 heärtys ja duuniin

Tuosta virittämisestä, niin itse ainakin käsi tuolla saralla. Mitään aijempaa kokemusta ei ole saatikaan paikkaa tai kunnollisia vehkeitä/rahaa.. Hienoa se ois jos sais ees hieman vauhtia/kiihtyvyyttä/vääntöä lisää.. mutta taitaa ne jäädä osaavampiin käsiin. Toisaalta jostakin sekin on aloitettava. Eipä tässä kummempaa, nyt nukkumaan aamulla 07.00 heärtys ja duuniin

Shineray XY 250 STIXE
Shineray XY 250 STIXE
Joo, näin on. Taitaa moni jättää kyllä nuo huollot ite tehtäviksi. Ite en aikonu viedä huoltoon muutakuin tuon ekan huollon. Sekin vain ton syylärin takia. Saitteko muuten mitää suomenkielisit mukaan kun ostitte shinun? Mulle lupailtiin siin A4:n kusetuslistassa,että posti tuo myöhemmin, ei kertonnu minä vuonna
.
MOH85 herätys....
töihin siit.

MOH85 herätys....