yleistä GOES 450X
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: yleistä GOES 450X
laitan myös huomenna kuvia kun sain vahvistetut raietangot nyty paikalleen. tulos kuin tehtaalta ja 4kertaa isommat ja vahvemmat. ja uudet päät maksaa 10ekpl. säästin siis 160e tekemällä itse. hyvin toimii. vaihtoiko manu myös tyhjäkäyntisuuttimen? mulla jo kotona mutta hukkasin johonkin paketin =D eli nyt on 50paikallaan ja käy laihalla. 60 ja 70koot jossain täällä boxissa. huomenna paikalleen kun töistä pääsee illalla.
Re: yleistä GOES 450X
joo tyhjäkäynti suutin on vaihdettu mikunin oma 50 suutin.
Laita lambda ja mittari, niin saat säädettyä
Laita lambda ja mittari, niin saat säädettyä
Can-Am Renegade 800
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: yleistä GOES 450X
mistä saan ne? en ole ennen asentanut mutta ei se vaikeaa taida ollaakkaan. annappa ohjeet manu mistä saan moisen perkeleen?Manuotus kirjoitti:joo tyhjäkäynti suutin on vaihdettu mikunin oma 50 suutin.
Laita lambda ja mittari, niin saat säädettyä
Re: yleistä GOES 450X
esimerkiksi täällä on "valmiita" paketteja
http://www.fmi.vtoy.fi/hinnasto/fmi_hinta.html
Itse kävin paikallisesta varaosaliikkeestä hakemassa lämmitettävän lambdan n. 50€ ja katselin nettivaraosasta tuollaisen fmi mittarin, 30€ eli paketille tuli se 80€ hintaa.
Lambdan paikka on käsittääkseni on n. 20cm männästä. Eli laitoin alkukäyrän tuntumaan heti siihen lämpösuojan viereen.
Putkeen tein reiän ja siihen hitsasin lambda-anturille sopivan mutterin. Tärkeää on että lambdan jälkeen on n. 50cm putkea ettei tule vääristymään lukemassa.
Tästä aiheesta on jo Hiikeri kirjoittanut tarinan tuon kun lukasee läpi niin on huomattavasti viisampi.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15&t=16128
Ja sanotaan että tälläisellä "kapealla" lambdalla ei saada säädettyä konetta, koska lukemat tulevat viiveellä ja eivät ole tarkkoja... Isoilla pojilla on laajakaistalambda ja niissä mittarit, mutta sitten mennään pelkkien mittariekin osalta jo ihan eri hinta luokkaan...
http://www.fmi.vtoy.fi/hinnasto/fmi_hinta.html
Itse kävin paikallisesta varaosaliikkeestä hakemassa lämmitettävän lambdan n. 50€ ja katselin nettivaraosasta tuollaisen fmi mittarin, 30€ eli paketille tuli se 80€ hintaa.
Lambdan paikka on käsittääkseni on n. 20cm männästä. Eli laitoin alkukäyrän tuntumaan heti siihen lämpösuojan viereen.
Putkeen tein reiän ja siihen hitsasin lambda-anturille sopivan mutterin. Tärkeää on että lambdan jälkeen on n. 50cm putkea ettei tule vääristymään lukemassa.
Tästä aiheesta on jo Hiikeri kirjoittanut tarinan tuon kun lukasee läpi niin on huomattavasti viisampi.
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 15&t=16128
Ja sanotaan että tälläisellä "kapealla" lambdalla ei saada säädettyä konetta, koska lukemat tulevat viiveellä ja eivät ole tarkkoja... Isoilla pojilla on laajakaistalambda ja niissä mittarit, mutta sitten mennään pelkkien mittariekin osalta jo ihan eri hinta luokkaan...
Can-Am Renegade 800
- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: yleistä GOES 450X
http://irc-galleria.net/view.php?nick=t ... =110455220
sieltä löytyy videopätkää goesista. tuossa linkissä vain yksi video mut on siel niitä lisää. heitin paskaringin tänään ja töksähti johonkin joten lensin kyydistä =D
sieltä löytyy videopätkää goesista. tuossa linkissä vain yksi video mut on siel niitä lisää. heitin paskaringin tänään ja töksähti johonkin joten lensin kyydistä =D
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Heinä 2009 10:13
- Mönkijä:: Falmek 400 pro
- Paikkakunta: Kajaani
Re: yleistä GOES 450X
Asiasta kolmanteen. Olen kattonu tos maastomallin goesia..mallia 450x. Niissähän näyttäs olevan vilkut ja pensselit paikoillaan joten onko niinkin yksinkertaista et verot maksamalla saa tieliikennemalliksi?? Vissiin vaan hirvee rulianssi laittaa tehonalentimet??
Re: yleistä GOES 450X
ei taida nuin helpolla saada tieliikenteeseen...kuristimien laitto helpoin homma niistä.juselius81 kirjoitti:Asiasta kolmanteen. Olen kattonu tos maastomallin goesia..mallia 450x. Niissähän näyttäs olevan vilkut ja pensselit paikoillaan joten onko niinkin yksinkertaista et verot maksamalla saa tieliikennemalliksi?? Vissiin vaan hirvee rulianssi laittaa tehonalentimet??
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Heinä 2009 10:13
- Mönkijä:: Falmek 400 pro
- Paikkakunta: Kajaani
Re: yleistä GOES 450X
No voe... pitää sit alkaa kattelee dinliä..ihan tl mallia...löytyy osat varmaan helpommin ku sattuu joskus sit tarviimaan..
Re: yleistä GOES 450X
tuolla vielä lisää tietoa jos haluat lukea: http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 17&t=16119
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Heinä 2009 10:13
- Mönkijä:: Falmek 400 pro
- Paikkakunta: Kajaani
Re: yleistä GOES 450X
Tällasen vastauksen kun kysyin tosta tl malliksi saamisesta.. Eihän toi paha rasti ole..
"Maastomallin saa kilpiin koska vaan, koska kyseessä on sama kone kuin tieliikennemallikin on.
Koneissa ei ole muuta eroa kuin että toisesta maksetaan verot meidän toimesta ja toinen myydään autoverottomana."
"Jos asiakas ostaa koneen ML mallina niin hän verottaa sen itse joka ei ole mikään monimutkainen prosessi, meiltä toimitetaan alkuperäinen coc todistus ja kone mennään näyttämään konttorille jonka jälkeen haetaan verotus päätös laitteelle."
Elikkä..eihän tarvis laittaa ku kuristukset paikoilleen...putki, suuttimet jne..
"Maastomallin saa kilpiin koska vaan, koska kyseessä on sama kone kuin tieliikennemallikin on.
Koneissa ei ole muuta eroa kuin että toisesta maksetaan verot meidän toimesta ja toinen myydään autoverottomana."
"Jos asiakas ostaa koneen ML mallina niin hän verottaa sen itse joka ei ole mikään monimutkainen prosessi, meiltä toimitetaan alkuperäinen coc todistus ja kone mennään näyttämään konttorille jonka jälkeen haetaan verotus päätös laitteelle."
Elikkä..eihän tarvis laittaa ku kuristukset paikoilleen...putki, suuttimet jne..
- Mikse
- 4WD
- Viestit: 224
- Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
- Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: yleistä GOES 450X
Selvitäthän ensin paljon verot ovat ja kerrot tännekin. Voin sitten sopivaan hintaan myydä sulle alkuperäisen TL mallin metsämallia tehokkaampana 

- thebeet83
- 6WD
- Viestit: 525
- Liittynyt: 21 Syys 2008 22:06
- Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08
- Paikkakunta: ilomantsi
Re: yleistä GOES 450X
http://www.mpt.fi/index.php?productID=27591
ei sattus kukaann muistamaan imukurkun kiinnityksen kokoa? olikohan se 42? arvelin tollasta mikunia kokeilla kun lisäisi tuota kiihtyvyyttä. on aika hankala ajaa radalla tolla hitaalla kaasuttimella. aikamoinen kaasunvastausviive on eikä meinaa mutkasta irrota. ja ei löytyisi nappulakumeja keltään?
ei sattus kukaann muistamaan imukurkun kiinnityksen kokoa? olikohan se 42? arvelin tollasta mikunia kokeilla kun lisäisi tuota kiihtyvyyttä. on aika hankala ajaa radalla tolla hitaalla kaasuttimella. aikamoinen kaasunvastausviive on eikä meinaa mutkasta irrota. ja ei löytyisi nappulakumeja keltään?
Re: yleistä GOES 450X
säädä se originaali kaasutin kuntoon, niin saat sitä viivettä pois. Omassa vehkeessä mielestäni tuo ns viive on sen verran vähäinen että en sitä huomaa. Puhdista ilmansuodatin säädä seokset kohdalleen, sillä lambda mittarilla josta oli jo aikaisemmin puhe...
Can-Am Renegade 800
-
- Noppeli
- Viestit: 9
- Liittynyt: 13 Heinä 2009 10:13
- Mönkijä:: Falmek 400 pro
- Paikkakunta: Kajaani
Re: yleistä GOES 450X
Okei! Tai otat falmek forcen 400cc vaihdos...Pitäs saada tehokkaampi mönkkäri alle =) Tuo vaan huolestuttaa et millanen on varaosien saanti goesin mottiin kun dinlissä on sentään fujin valmistajan kone ja varmasti sit varaosien saanti on taattu.Mikse kirjoitti:Selvitäthän ensin paljon verot ovat ja kerrot tännekin. Voin sitten sopivaan hintaan myydä sulle alkuperäisen TL mallin metsämallia tehokkaampana
- Mikse
- 4WD
- Viestit: 224
- Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
- Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: yleistä GOES 450X
Samaa mieltä Manun kanssa. Alkuperäisessä varmasti riittää kakku kunhan vaan on säädetty ja toiseksi en usko, että saat ainakaan enempää bensaa/kiihtyvyyttä kaasarista, joka on tarkoitettu 350cc koneeseen. Mullakin vastaa hyvin kaasuun.thebeet83 kirjoitti:http://www.mpt.fi/index.php?productID=27591
ei sattus kukaann muistamaan imukurkun kiinnityksen kokoa? olikohan se 42? arvelin tollasta mikunia kokeilla kun lisäisi tuota kiihtyvyyttä. on aika hankala ajaa radalla tolla hitaalla kaasuttimella. aikamoinen kaasunvastausviive on eikä meinaa mutkasta irrota. ja ei löytyisi nappulakumeja keltään?
Huomasin just miten paljon toi LeoVincen sliparin noise killer vaikuttaa tehoihin. Mulla oli se pitkä tehokkaampi vaimennin väliaikaisesti paikallaan niin alaväännöt olivat ihan olemattomat ja kiihtyvyys paljon kuminauhamaisempi. Ei lähtenyt, edes käyntiin niin herkästi. Sitten piti vaihtaa lyhyt killeri takaisin niin huomasi heti eron, SELVÄSTI.
Joko thebeet83 oot ehtinyt kokeilla 60 tyhjäkäyntisuutinta, lopettiko paukuttamisen kokonaan? Mikä koko sulla on nyt ja miten lähtee käyntiin, tarviiko kylmällä koneella ryyppyä vai ei?