Enpä ole kuullut vielä että sytytyspuolella olisi mistään muusta kuin joko huonosta tulpasta taikka cdi-boksista johtuvaa vikaa. Lämpimänä toimimattomuus jos tosiaan kipinäpuolella vika, voisi kyllä viitata huonoon tai vääränlaiseen tulppaan, mene ja tiedä? Voi myös johtua kaasarin säädöistä jos ei vaikka kuumana jostain syystä saa tarpeeksi ilmaa..kazumainen kirjoitti:Hei,selasin koko ketjun läpi,mutta hieman haluaisin apua.. kazuma sammuu lämpimänä, ei varoita kovin kauaa etukäteen..ei sitten lähde käyntiinkään vähään aikaan. Miten voisin tarkastaa puolan toiminnan? Voisko joku valottaa mitä pitää purkaa,jotta pääsee tarkastaan venttiilin välykset..välysarvot joku taiski olla jo laittanut. Ensimmäisiä kertoja puran, vain pieniä ongelmia/huoltoja on tullut vasta tehtyä,ja ensimmäinen mönkkäri kyseessä,tähän asti pysytellyt autojen rassauksessa. Kaasarin uudelleen säädön teen seuraavaksi myös, pääseepä samalla tarkastamaan ja putsaamaan kaasaria noin huollon nimissä. Käytettynä ostin,omia ajoja vain n.100km, jos sitäkään. Saako service manuskaa mistään?
Venttiilinvälykset pääsee säätämään kun purkaa ensin sen tankinpäällisen yläkatteen pois, sitten tankin ja lopuksi venttiilikopan, tässä kohdassa voi samalla katsoa myös tulpan/tulpanjohdon ja näkee onko cdi boksissa kunnolla johdot kii,onko pullistumia tms ilmennyt. Myös kaasarin säädöt onnistuu parhaiten ilman sitä tankkia ja yläkatetta. Minulla on käyttöohjekirja jossa on huolto-ohjelmat ja yleisimmät huollot mm. kaasarin säätö jne. tässä koneella -pdf-muodossa, joskin huonosti(glanspower) suomennettuna mutta kyllä siitä idean saa. yyveellä sähköpostiosoite tulemaan niin voin laittaa.
Vielä: Tervetuloa Kazuma-kuskiksi !
