Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
SureShot
2WD
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08

Viesti Kirjoittaja SureShot »

junski kirjoitti:ei muuten mut mul on nyt 15" eessä ja sit wrp:n tehari 145 suutin ja viri cdi niin kulkee sen 100km/h muilla tainnu mennä kovempaakin!?
No mulla muuten sama mutta rajotettu boxi ja menee tuon mainitsemani 92km/h... joten mulla varmaa sama 100km/h aika lähellä kun vaihan ton boxin... Tosin vaihdan kyllä luultavasti samalla muutakin...
ForcePower
Noppeli

Viesti Kirjoittaja ForcePower »

junski kirjoitti:mitähän paremmin virtaavaa suodatinta muut on käyttänyt/kokenut hyväksi?
ja sellanen pitäs olla et sopis sinne vakio laatikkoon sisälle.. ei viihtis ostaa raptorin omaa ku maksaa jotain 160€
K&N on ja mahtuu kotelon sisään, ainakin ala/keskivääntö kohdillaan. Huippuja ottaa 105km/h ja todellista
iikka
Noppeli

Viesti Kirjoittaja iikka »

-k4n1-
jos kerran Tampereella asustelet niin käyppä Motor Powerissa
sarankulmassa.Niillä on siä omassa käytössä hyvin piristetty Force.
En tiä antavatko koeajaa mut voithan kysyä :D
Let the FORCE be with you
-k4n1-
Noppeli

Viesti Kirjoittaja -k4n1- »

joo kyllähän mä tampereella asustan, jumalauta täytyypi käydä motorpowerista kyselemäs jos tollasta sais ees siin pihassa vähän koeajaa et tietäs millasta mahdollisesti hankkis :P kiitos tästä tiedosta :)
xterror
2WD

Viesti Kirjoittaja xterror »

xterror kirjoitti:Taas tuli pieniä huolia, menee takahaarukan laakerit vaihtoon, ja vaihdan samalla akselin laakerit kun tuntuu pykältävän aika rajusti. Onkos kellään heittää laakerien numeroita, niin voisi käydä tilailemassa jo ennen purkamista?
Nonii, nyt on sitten laakerit vaihdettu. Tässä olisi laakereiden tyypit, jos joku joskus tarvitsee. Takaakseli: skf 6007-2rs1 (2kpl), stefa 45*62*8 (2kpl). Takahaarukka: skf hk 2220 (2kpl), ja sitten vielä 2 kpl holkkeja halkaisija 16/22 ja pituus 35.
Force400
junski
2WD

Viesti Kirjoittaja junski »

millä muulla sais lisää hönkää? on nyt 145 suutin, wrp:n tehari ,15 piikkinen edessä ja viri cdi-boxi onko kukaan esim. antanu vinkua kannelle tai jotain.. ois kiva kuulla millä vois viel piristää =)
SureShot
2WD

Isompi suutin, isompi eturatas, DB-Killer pois siitä sliparin päästä, lisää ilmaa (Ilmanputsarin kotelon muokkaus tai sitten auton vapari) ja sitten kunnon säädöt.

Kaipa noilla jotain pientä saa aikaseks. Seuraavaks tulee sitten varmaan itse moottorin muokkaus ja tai turbotus.
junski
2WD

onko muilla mönkijän mukana ollut jotain työkalupussia vai kuuluuko edes olla?? oon kyselly maililla 2 kertaan falmek motorssista mut eipä oo viihtineet vastata.
SureShot
2WD

Eipä tullut mulle ainakaan mukaan... Hyvä olisi kyllä... Esim itseltäni ei löydy noitten iskareiden säätöön sopivia avaimia... Eikä kyllä varmaan kaikilta muiltakaan...
xterror
2WD

Viesti Kirjoittaja xterror »

Kyllä tuossa joku kalupussukka tulee mukana, mutta ei siellä mitään iskariin sopivaa haka-avainta ole.
Force400
P_M
Noppeli

Viesti Kirjoittaja P_M »

Ei tullu mitään työkaluja mukana mulla. ohjekirjankin sai vasta kun kyseli perään.

Mites muilla tuo pakki pelittää? Omasta sitä ei saa pois päältä kuin että laittaa samalla ykkösen päälle,nostaa kytkintä vähän ja samalla kääntää sitä pakin vipua pois päältä.Joskus jos mönkiä vähän liikkuu vielä niin saattaa lähteä pois ilman tuota vaihde kikkailua.
junski
2WD

ei oo ollu toistaseksi ongelmia pakin kaa et ihan on menny vapaalta päälle. mut en oo kyllä paljoa käyttäny et oon lykänny jos mahdollista.. säästyypä pakki pidempään ehjänä :lol:
SureShot
2WD

Vai kuuluis tulla työkaluja ? eipä tullu mulle... Ja sama juttu manuaali piti kysellä jälkikäteen...

Mulla pakki samalla tavalla, että pitää ton vaihteen ja kytkimen kanssa laittaa, että saa pakituksen jälkeen menee eteenpäin... Luulin olevan ihan ominaisuus...
Hiikeri
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiikeri »

Mulla oli 350 TL Raptori ja samat pakki ongelmat tuli aina kun öljyt rupesivat olemaan finaalissa, vaikka oikea öljynvaihto väli olisi ollut vasta usean sadan km päässä.

Koneen, tai siis öljyjen ollessa kylmät/haaleat/lämpimät pakki lähti normaalisti pois, mutta kun ölpät 'kuumat' esim. monttuajojen jälkeen niin jopa pakki oli jtn. muuta kuin helppo ottaa pois päältä.
Näin siis vaikka mulla oli liskossa jälki asennuksena laitettu öljynlauhdutin.

Tuoreilla, ~alle 500km ajetuilla öljyillä kuumanakin toimi Ok.
Llarkko
2WD

Viesti Kirjoittaja Llarkko »

kävi tuossa eilen silleen kun lähin ajelemaan, vehje pätkäisi pari kertaa kesken ajon virtoja, seuraavan kerran kun olin lähössä ajamaan niin mittariin tuli virrat pienellä viiveellä, sit kun heiluttelin johtoja niin hävis kaikki sähköt koko vehkeestä.. aikani ku rassasin ja tutkin niin vika löytyi, pääsulakkeen liitin oli löysällä ja ei ottanut kunnolla kosketusta, huomasin vaan sitten kun tutkailin että kaikki nuo apikot on hyvä puristaa hiukan tiukemmalle. nyt taas pelittää.. joku muistaakseni kirjoitteli tuolla aikaisemmin että oli virrat hävinnyt, oiskohan samaa vikaa.?.
Force400
Vastaa Viestiin