ODES 400 4x4

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
ubu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Helmi 2008 20:25

Viesti Kirjoittaja ubu »

Kiinnostus herasi. Pistäppä kuvia noille sivuille. Minkä hintasta toi muovi ja mistä sitä sais ostaa?
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Pohjapanssari

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

ubu kirjoitti:Kiinnostus herasi. Pistäppä kuvia noille sivuille. Minkä hintasta toi muovi ja mistä sitä sais ostaa?
Laitan viikonloppuna viimeistään kuvia. Ostin muovin mönkijän hakureisulla Somerolta. Se oli jokin muovifirma, mutta nimee en nyt juuri muista , mut tätä käyttävät moni ku on edullisinta. 1000x2000 palanen maksoi muistaakseni 80€. Käypä kurkkaas uusiks viikonloppuna niin laitan kuvia pohjapanssarista ja tukivarsien muoveista ja sinne ilmestyy paljon muitakin kuvia silloin tällöin myös videoita. Ja siellä kannattaa kysyä neuvoo jos vain jotakin on kysyttävää!!! Neuvomme parhaamme mukaan!!
ubu
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 09 Helmi 2008 20:25

Viesti Kirjoittaja ubu »

Täytyy käydä viikonloppuna siellä kurkkimassa jos vaikka kuvia ois ilmestynyt. Kiitos jo näin etukäteen. Kyselen siellä sitten lisää.
puuhapate
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Heinä 2006 19:36

Viesti Kirjoittaja puuhapate »

Tuli itellekin hommattua nyt 07 vuoden ODES jäykkäperäinen. Huomattavasti mukavampi peli kuin rallyn kolmesatanen takavetocrossi, vaikka tehoo on kyllä vähemmän. Mutta on se vaan erilaista ajaa nelivetosella pitkin mettiä kun takavedolla ei oiekin maastoon voi mennä kun eihän se siellä mihinkään kulje.

Kävin testaamassa leveessä mettäojassa että meneekö se odessi mihinkään ja yllättävän hyvinhän se siellä kulki, vettä oli n. 10cm yli astinlaudan ja kun ajelin eestaas niin aina mentiin syvemmälle upottavan pohjan takia mutta komeesti liikkui, paitsi en päässyt enää ajan päästä ylös niin täyty vinssi ottaa käyttöön ja sillähän se nätisti sieltä lähti. Oli tukivarret sun muut paikat aika täynnä sammalta ja kuraa kun kotona tutkiskelin alustaa.

Semmonen jäi reissusta mieleen että lisää tehoa tuo kyllä kaipaa, kun ei tahdo vetelässä jaksaa kakkosella oikein pyörittää kummeja. Olen jo ottanut katin pois ja laittanut sen tilalle pätkän putkea, sekä nostin neulaa laittamalla pikku prikan neulan alle kun säätökoloja ei neulasta löytynyt. Pakoputkenpäähän myös hitsasin isomman putken, mutta kyllä tuo änkkäri taitaa vieläkin ahdistaa aika tavalla kun äänetkin on niin pienet. Pääsuttin varmaan kannattaa porailla 1,5mm poralla. Onko porukka poraillut/vaihtanut niitä muita suuttimia?
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Älä sitä suutinta lähde poraamaan, vaan kysy myyjältä isompaa.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Viesti Kirjoittaja kippari »

Juu akuutti tehopula tässä vehkeessä tosiaan on. Jus tuli ajamasta tuolta omalta muta radalta :-) Kun alla on 26 tuumaiset mud litet ja lällyä just astilautoihin ja ylikin, niin loppuu puhti kesken. Tosin en ole kiinni vielä jäänyt mutta ei lisä haittais. Mulla katti vielä paikoillaan ja kiihari pumppukin pois käytöstä, suutin on 145:nen ja neulaa nostettu.
Aion laittaa ton pumpun kunhan tässä kiireiltäni joudan.

Näyttö meni ihan pimeeksi kun aurinko sitä vähän lämmitti, varjossa jos pitää niin toimii jotenkin.
Mitenkähän tossa laitteessa tietää koneen lämmöt ??? tuli vaan mieleen
Onko se sitten liian lämmin kun lämpöleikkaa kiinni:-)
puuhapate
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Heinä 2006 19:36

Viesti Kirjoittaja puuhapate »

Eli ilmeisesti odesiin sopii 26 tuuman kumit alle? Siis jäykkäperään? Meneekö alkuperäisille vanteille vai täytyykö olla levittävät vanteet että mahtuu pyörimään ja mistä tuohon sais sopivia vanteita? Kun edessä ja takana ilmeisesti täytyy olla eri et-luku?

Huomenna alan viritteleen odesia eli liatan auton pöntön ja porailen suuttimen, kattotaan onko mitään apua niistä. Sitten vois ostaa ne 26" kumit.
kippari
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 17 Maalis 2008 20:41

Viesti Kirjoittaja kippari »

Mulla on vakio vanteilla noi kumit. Tosin mun on se erillisjousitettu malli. muuten meni ok, mutta taka roiskeläpät lensi kensimmäisessä isossa montussa huis viduun :-) laitoin kumiset tilalle... muta lentää muta kyllä siitäkin huolimatta korkealle.
Valittelin tuossa aikaisemmin tuon kytkimen pitävyyttä mutta tulin siihen tulokseen että kyllä se pitää jos koneessa poppa riittää. tänään jouduin vinssaan lällystä pois kun ei menny mihkään buuas vaan, ei eteen ei taakse. tosi oli jo niin syvästi että piti kaverille heittää vinssin kaapeli kun ei viitsinyt itse alkaa uimaan siinä:-)
Asiasta toiseen... onko tossa tuo takajarru sellainen että ei ole kuin yksi "pala" ja toinen on vain sellainen vasta levy joka hiihtää jarrulevyä vasten?? olin hiukka ihmeissäni sen nähtyäni. Alkoi "juriseen" jarruttaessa mutta poistui kun puhdisti kömpijän kunnolla.....
X-Race
6WD
Viestit: 844
Liittynyt: 05 Elo 2007 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

Mitään kyseisestä laitteesta tiedä, mutta kyllä pala kuuluu olla molemmin puolin levyä.
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

Mulla oli kiinanpoika kasatessaan laittanut vahingossa molemmat palat jarrulevyn samalle puolelle. :lol:
mönkijätön
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Uno_mas kirjoitti:Mulla oli kiinanpoika kasatessaan laittanut vahingossa molemmat palat jarrulevyn samalle puolelle. :lol:
Ei voi olla totta.

Ei, ei tuo ei mene läpi !

Mekaanisesti täysin mahdotonta.

Onko kuvaa todisteeksi moisesta kämmistä?

-M-
Skygo
Tracks
Viestit: 1534
Liittynyt: 28 Helmi 2007 21:55
Mönkijä:: Ei mönsäriä
Paikkakunta: Kivitaipale City

Viesti Kirjoittaja Skygo »

Peiaatteessa on, jos satula pääsee liikkumaan palan paksuuden verran sivulle :shock:
Sitä se tekee kun äpöstetetään mönkijöitä kasaan 24/7 simmut ristissä :lol:
Skygo's kuvablogi
(päivitetty 5.10.)

Kuva - Pyöräkuormaajien aatelia
Uno_mas
4WD
Viestit: 170
Liittynyt: 23 Heinä 2007 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Uno_mas »

meura kirjoitti:
Uno_mas kirjoitti:Mulla oli kiinanpoika kasatessaan laittanut vahingossa molemmat palat jarrulevyn samalle puolelle. :lol:
Ei voi olla totta.

Ei, ei tuo ei mene läpi !

Mekaanisesti täysin mahdotonta.

Onko kuvaa todisteeksi moisesta kämmistä?

-M-
Eipä ole kuvaa, kun en älynny ottaa. Aikaa siitä on noin vuoden verran, mutta usko pois en mäkään meinannu silmiäni uskoo. Heti mönkkärin oston jälkeen se tuli huomattua. Tossa comssussa on uivat etusatulat ja ne kumpikin jarrupala oli männän puolella.
Jarrutus tapahtui jarrusatulalla ja toisen jarrupalan "selkäpuolella". Riitti kun jarrusatulan irroitti ja siirsi jarrupalan oikeaan kohtaan.

Skygo on asian ytimessä. Satulan liukutapeissa riittää varaa liikkua sen palan verran sivulle.
mönkijätön
puuhapate
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Heinä 2006 19:36

Viesti Kirjoittaja puuhapate »

Osaako joku sanoa tuon jäykkäperäisen vanteiden et-lukuja? Nyt sais uudet 26tuumaset mutarenkaat kolmellasataa, niin tarvis niihin vanteet.
puuhapate
Noppeli
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Heinä 2006 19:36

Viesti Kirjoittaja puuhapate »

Millä tuohon odessiin nyt sais kunnolla tehoa lisää, tuntuu vieläkin niin pirun laiskalta nelisataseksi. Nyt on suutin isompi ja putki avarampi, mutta laiska se on kun mikä jos vertaa johonkin nelaricrossiin.

Mitä pitäis tehdä seuraavaksi? Laskea kantta? Avartaa kanavia?
Vastaa Viestiin