Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
thebeet83
6WD
Mönkijä:: GOES 450X 07 ja 08

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja thebeet83 »

moikka moi ja onnea uudelle mönkkäristille. ja tervetuloa esikouluumme =D
vika lienee bensan saannissa. eli vaihda bensaletku paksumpaan ja laita se kulkemaan suoraan tankista kaasariin. vältä ajamasta kaasupohjassa ensikilometrejä. tai pitkää matkaa tasasella kaasulla. sytkää ei voi säätää muulla kun rälläkällä mutta sitä juttua sinun ei vielä tarvitse tietää =D ja luulen kovasti ettei vika ole siellä.
pilli on luultavammin tippunut itse koska se irtoaa tärinästä. tärinä ajossa johtuu siitä ettei renkaat ole pyöreät eikä ole tasapainossa. kaikilla meillä on ollut tuo sama ongelma. ei kannata turhaan vaatia myyjältä uusia koska saat samanlaiset tilalle. voit tasapainottaa renkut rengasliikkeessä. varo laittamasti renkaanpultteja hiukankaan väärille kierteille. menee heti jenkut. samalla kun olet nostanut vehkeen keskeltä runkoa pukkienpäälle niin käy läpi keskinavat. irrota sokat ja kiristä ruuvit kunnolla. ne tuppaa löystymään ja aiheuttavat myös epäkeskoisuutta. aurauskulmat voit säätää itse irroittamalla ohjausakselit ja kiertämällä molemmat yhtä pitkiksi. mittaamalla saat suoraan. eli mittaa eturenkaan etupuolelta vanteen reunasta toiseen vanteen reunaan. toista sama eturenkaiden takapuolella. kirjoita luvut paperille ja laske kuinka paljon ja minne suuntaan auraa. ei kannata tuhlata rahaa huoltoihin korjaamoissa. tee vain itse ja me neuvomme. paitsi jos on takuu... itse en sitä koskaan käyttänyt ja korjasin kaikki itse öljynvaihdot ja muut. olisi tullut kivasti hintaa muuten. tarkista onko liittimet kiinni vasemman etulokarin alla. kiristä samalla kaikki liittimet kunnolla kiinni nippusiteillä. jos on tarvis. älä myöskään nyt alkuun lähde maratoonille ajamaan koska kohta sinulta menee syyläri xD kannustavaa eikö.... sähköjä ei luultavammin kummemmin tarvitse laitella. harvakseltaan saattaa vain joku katketa tai liitin irrota. ja kun lopulta innostut yli kaiken kaahaamaan niin ole varovainen vaihteen vaihtamisessa. 3vaihde paukahtaa helposti rikki. ei sitä niin tartte varoa mutta varauksella. oikeastaan suosittelen heti alkuun suuttimien vaihdot. ei kävisi niin laihalla. samaan syssyyn joudut vaihtamaan putsarin. kysy vain jos jotain ilmenee.
FireTyre
Noppeli
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE

Viesti Kirjoittaja FireTyre »

thebeet83 kirjoitti:moikka moi ja onnea uudelle mönkkäristille. ja tervetuloa esikouluumme =D
vika lienee bensan saannissa. eli vaihda bensaletku paksumpaan ja laita se kulkemaan suoraan tankista kaasariin. vältä ajamasta kaasupohjassa ensikilometrejä. tai pitkää matkaa tasasella kaasulla. sytkää ei voi säätää muulla kun rälläkällä mutta sitä juttua sinun ei vielä tarvitse tietää =D ja luulen kovasti ettei vika ole siellä.
pilli on luultavammin tippunut itse koska se irtoaa tärinästä. tärinä ajossa johtuu siitä ettei renkaat ole pyöreät eikä ole tasapainossa. kaikilla meillä on ollut tuo sama ongelma. ei kannata turhaan vaatia myyjältä uusia koska saat samanlaiset tilalle. voit tasapainottaa renkut rengasliikkeessä. varo laittamasti renkaanpultteja hiukankaan väärille kierteille. menee heti jenkut. samalla kun olet nostanut vehkeen keskeltä runkoa pukkienpäälle niin käy läpi keskinavat. irrota sokat ja kiristä ruuvit kunnolla. ne tuppaa löystymään ja aiheuttavat myös epäkeskoisuutta. aurauskulmat voit säätää itse irroittamalla ohjausakselit ja kiertämällä molemmat yhtä pitkiksi. mittaamalla saat suoraan. eli mittaa eturenkaan etupuolelta vanteen reunasta toiseen vanteen reunaan. toista sama eturenkaiden takapuolella. kirjoita luvut paperille ja laske kuinka paljon ja minne suuntaan auraa. ei kannata tuhlata rahaa huoltoihin korjaamoissa. tee vain itse ja me neuvomme. paitsi jos on takuu... itse en sitä koskaan käyttänyt ja korjasin kaikki itse öljynvaihdot ja muut. olisi tullut kivasti hintaa muuten. tarkista onko liittimet kiinni vasemman etulokarin alla. kiristä samalla kaikki liittimet kunnolla kiinni nippusiteillä. jos on tarvis. älä myöskään nyt alkuun lähde maratoonille ajamaan koska kohta sinulta menee syyläri xD kannustavaa eikö.... sähköjä ei luultavammin kummemmin tarvitse laitella. harvakseltaan saattaa vain joku katketa tai liitin irrota. ja kun lopulta innostut yli kaiken kaahaamaan niin ole varovainen vaihteen vaihtamisessa. 3vaihde paukahtaa helposti rikki. ei sitä niin tartte varoa mutta varauksella. oikeastaan suosittelen heti alkuun suuttimien vaihdot. ei kävisi niin laihalla. samaan syssyyn joudut vaihtamaan putsarin. kysy vain jos jotain ilmenee.

Hola! Kiitos neuvoista =)
Mistä sitten saa ostettua kunnon renkaita kesäksi, katuajoon? Jos myyjältä ei saa kun kananmunia..? Kävin just tasapainottamassa niin siin ilmeni että on iso paise suoraan keskellä eturengasta..Nyt kun tietää syyn niin tuntuu et vispaa vielä enemmän =)) Navat kiristin samalla..luin jo aikaisemmin näistä ylläreistä.. Pitää viel takahaarukan keskiötä/akselia kattoa..Samalla katoin auraukset..

Millaisia suuttimia voi asentaa,(ja millaisia on nyt vakiona) niin ettei virkavalta ala puuttumaan asiaan? Paljonko saa tehoa olla ettei sitä lasketa viritetyksi? Vapaavirtasuodatin, miten siihen yleensä suhtaudutaan?
Letkut pitää kattoa, mitä paksumpaa vois asentaa..
Kantta en ajatellut laskea..

Entäs tuon syylärin laita? =D Miten niin se menee kohta? Kestääkö ne niin lyhyen ajan? Voiko korjata tai ostaa sellaisen jolla pääsee pidempiä matkoja ajamaan? )))

Nyt meni jo näyttö (( Ei näytä vauhtia ollenkaan, km 0.0.
Voisko se olla se anturi joka on siin jarrusatulan vieressä?

Ongelmia kasaantuu yks toisen päälle ==))))
thebeet83
6WD

ostin aiemmin kalajoenkumikorjaamolta nappulakumit n.240e. suosittelen maxxis ja goldspeed katukumejakumeja pitäs saada jostain n.200e. mutta kyllä nää alkuperäiset kelpaa alussa. ne tuntuvat kuluvan muotoonsa =D. ostele myöhemmin paremmat tai talveksi nappulat. minä ja aikamoni muukin sai alussa todellakin kananmunia, vanhoja sellaisia. ne renkaat ovat jotenkin epäkeskot, eli keskellä enemmän pintaa kun muualla. =D> taka akselissa ei oikeastaan muuta kun alkuperäiset laakerit menevät helposti särki. ainakin kun luistattaa asfaltilla... niin ja pakilla kytkin taitaa mennä huomattavan paljon nopeammin?? onko muut huomanneet samaa?? olikohan ne suuttimet tyhjäkäynti 50 ja pää 120???
http://www.mpt.fi/index.php?categoryID=1499 ja tarkista kuvasta http://www.motomaurits.com/tuote.php?id=1225
virkavaltaa ei tunnu kinnostavan. olen ajanut 50 alueella 90 vastaan. ihmettelen kyllä miksi ei pysäytetä?? on se vaan mukavempi ajaa kun saa matka ajoa ajaa 100kmh. ei lue et oisi vähäpäästöinen yms. laitaaa vaan ja säilyttää aalkuperäiset jemmassa katsastusta varten. letkut välttää sellaisenaa tai laita auton jäähdytyslaitteetn letkua niin se on isompaa ja saat enemmän tilavuutta. kannenlasku herättää tämän kunnolla henkiin mutta on aikaa vievä toimenpide.
syylärin reunat ei kestä. se alkaa tiputtamaan nestettä. mikä tahansa käy tilalle. se flekti vain uuteen kiinni ja vot. mulla on lämmityslaitteen kenno syylärinä. ei muuta mut se hajoaa sit jonnekkin etäs ja saat päänsärkyä.... (kokemusta)
siirrä takajarrussa olevaa antua etemmäs tai lähemmäs. kuitenkin niin ettei mitenkään voi osua levyyn. kokeile välissä.

ongelmat poistuvat samoin shinukka WWWWWWWWWWWWWWOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO
sanmppa
Noppeli

Viesti Kirjoittaja sanmppa »

moi. olen myös uusi shineray stixe:n omistaja ja huomasit tossa venttiilien naputtavan hieman. mites näitä venttileitä säädetään?
thebeet83
6WD

ota irti reunamuovit jotka ovat puoliksi lokarin ja tankin suojana. koppa on kiinni 3ruuvilla. siirrä hiukan sivuun koppaa, ei tarvitse ottaa kokonaan ois. on hiukan ahdas mutta onnistuu. tulppa pois, 4vaihde päälle, liikuta vehjettä ja seuraa samalla kun venttiilit nousee ja laskee. kun venttiili on aivan ääri ylä asennossa löysytä päällä oleva mittari 10mm avaimella. löysytä nyt ventiiliä enemmän että huomaat missäkohin on se välys. sitten kiristä se välys pois muttei liian tiukalle ettei vaan kanna. mieluummin välys kun kantamalla... se on varmaan jotain 0.05 muttei ollut itsellä mittaa niin laitoin niin että tärisytin sormilla vipua ja tunnustelin milloin välys on suht poies, kiristys ja avot. kokoa samassa järjestyksessä. älä kiinnitä osia loppuun ennenkuin olet kuunnellut naputtaako. el ikoppa yhellä kii ja..... säästyy vaivaa jos jää liikaa välystä.
FireTyre
Noppeli
Mönkijä:: Shineray XY250STIXE

Viesti Kirjoittaja FireTyre »

eli jos ymmärsin oikein niin suuttimet, tyhjäkäynti 50 ja pää 120 on niitä joilla saa paremmin kulkemaan.?
Pitää ostaa muuten uudet ketjut ja rattaat, ku rouskuttaa aika paljon, melua pitää..
Eiks samalla kannata vaihtaa välityksiä, jos suuttimia vaihtaa? Ainakin joskus vuonna "miekka ja kivi" viritettiin pevukoita, "susuki" hyvin likkui ne )) ja tässä on kuitenkin isompi kone..

Syyläriä pitää kattoa jos ostais jostai moottoripyörästä, kestäisi vähän paremmin..pitää vaan asennusta kattoa et miten sovittaa..:)

Anturia oon säädelly, kuitenkin nollaa näyttää (( Mikä siin vois vielä olla.?
thebeet83
6WD

tsekkaa onko ketjulinja suora?? niin ja ota halvattuun välistä se ketjukiristäjäjousipaska. asenna motocrosspyörän ketjuohajin laahain. loppuu vitinät ja ruminat. välejä saat vaihdettua vain vaihtamalla taakse rattaan. mulla nyt 36 ratas ja kulkee 100-120kmh. mutta jaksaa kiertää loppuunviritettynä loppuunsaakka. voi olla että sulla sattuu kestämään se syyäri joten ajele kaikessa rauhassa mutta pidä lämpöjä silmällä. nopeusmittarin liitinkin on voinut irrota tai löystyä. ta maadotus. onko muilla koskaan mittari temppuillut?
paasse
2WD

Viesti Kirjoittaja paasse »

Onhan tuo mittari ollut välillä pimeänäkin mutta taas toimii kun liittimet tarkistin ja putsailin, virtalukko vaan alkaa tökkimään, pätkii päävirtaa...
Orkkis syylärillä mennään vielä ja viimeinen takuu huolto tulossa ( 3500 mittarissa nyt ).
Pari kertaa lojahtanut syylärin nesteet ulos kun alavesiletkusta vesipumpulle menevä pieni letku on murtunut juuri ennen pumppua koska liitos on liian jyrkkä mielestäni jo alunperin.
Venttiilit on ihan hyvin itse säädettävissä vaikka tila on ahtaalla ( pojan 50 krossi on vielä puolet ahtaampi ja sekin tuli säädettyä...
sprint
3WD

Viesti Kirjoittaja sprint »

Mullakin meni joskus mittari pimeeksi ja katko päävirtaa. Virtalukosta lähtävässä piuhassa oli kylmäjuotos ja katkoi satunnaisesti ennenkuin katkesi kokonaan. Tinailin piuhat ja nyt on toiminut.
maihari
Noppeli

Viesti Kirjoittaja maihari »

thebeet83 kirjoitti:tsekkaa onko ketjulinja suora?? niin ja ota halvattuun välistä se ketjukiristäjäjousipaska. asenna motocrosspyörän ketjuohajin laahain. loppuu vitinät ja ruminat. välejä saat vaihdettua vain vaihtamalla taakse rattaan. mulla nyt 36 ratas ja kulkee 100-120kmh. mutta jaksaa kiertää loppuunviritettynä loppuunsaakka. voi olla että sulla sattuu kestämään se syyäri joten ajele kaikessa rauhassa mutta pidä lämpöjä silmällä. nopeusmittarin liitinkin on voinut irrota tai löystyä. ta maadotus. onko muilla koskaan mittari temppuillut?
Mistä olet löytäny sopivan 36 rattaan taakse?? Ite tarttis hommata tollanen kans.
thebeet83
6WD

kawasaki ar125 ja rälläkkä. kejujako kävi ja koko. jako ei.
X-Race
6WD
Viesti:

Viesti Kirjoittaja X-Race »

thebeet83 kirjoitti:kawasaki ar125 ja rälläkkä. kejujako kävi ja koko. jako ei.
Eli mikä jako ei käynyt? Reikien vai? Oliko uusia reikiä hyvä tehdä rälläkällä?
thebeet83
6WD

oli helppo. kaksi rei istä käy melko suoraan mutta nekin joutui leikkaamaan. entinen ratas vaan päälle ja oikeat reiän paikat leikkaa tai poraa. loppuu näköjään vieeläkin välit =D
Kimi
Tracks

Viesti Kirjoittaja Kimi »

X-Race kirjoitti:
thebeet83 kirjoitti:kawasaki ar125 ja rälläkkä. kejujako kävi ja koko. jako ei.
Eli mikä jako ei käynyt? Reikien vai? Oliko uusia reikiä hyvä tehdä rälläkällä?
Tavallisesti pulttijako ei täsmää noissa ratasaihioissa, ja omassa ratasprojektissa oli myös helpointa rälläkällä tehdä pultinreijät. Koska ratasaihiossa oli niin suuri keskireikä, että helpoimmalla selvisi kun rälläkällä viisti kolot pulteille.
Idromeno
3WD
Mönkijä:: Bashan BS200-S7

Viesti Kirjoittaja Idromeno »

Onko kukaan mitannut takarattan keskireikän koko ja pulttien välimitta? Mulla on yksi Shinerayn minicrossiratas samalla 428 jaolla jos vaikka sopis.
Vastaa Viestiin