Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
SureShot
2WD
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja SureShot »

juselius81 kirjoitti:Voisko joku mitata alkuperäisen falmekin 400:sen ilmanputsarin pituuden. Tilasin falmekilta mut tuli liian lyhyt. Muuten prikulleen samanlainen mut lyhyempi ja eivät meinaa ottaa sitä takasi.

paikallaan on kylläkin alkuperäinen putsari mitä kysyin entiseltä omistajalta. Eikö toi putsarin pittus ole melkein sama kuin alkuperäisen kotelon? Elikkä kaasarin puoleiselta kotelon reunasta mekein ilmanputsarikotelon loppupäähän, mihin metallinen putsarin pää "nojaa".
Otinpahan vähän mittoja.

Falmek Force 400 Pro 2008 on mulla. Kiinni vakio putsari vakio suodattimella. Putsarin suodattimen pituus on tarkalleen 235mm.

Ja ihan vaan tiedoksi jos joku aikoo vaihtaa esim. vapaavirtaus suodattimeen (niinkuin minä aion) Niin kaasarin ilmanotto aukon halkaisija on sitten 55mm.
SureShot
2WD

Kun olette vaparin laittaneet kiinni, niin mitä olette tehneet alkuperäiseltä putsarin kotelolta pytylle menevän letkulle ? (Onko tuo joku huohotusputki vai mikä lie letku ?)

Alkaa muute oikeesti mennä usko tohon Falmekin touhuun... Vaihdoin sitten tota kaasarin suutinta tossa... Löyty TAAS kerran ihan kiva yllätys... Ku olin avannu kaasarin niin huomasin että olivat laittaneet suuttimen kiinni kaasariin ja kiristäessä katkaisseet puolikkaan siitä suuttimesta pois (Siis sen toisen puoliskon siitä kohdasta millä se kiritään kiini) ja jättäneet vaan sen sillei sinne. Oli aika tosi helppo ottaa se irti sieltä ! Luoja mitä touhua...
opcaravan
6WD

Viesti Kirjoittaja opcaravan »

No moro Falmeek kansalle pitkästä aikaa.

Nyt alkaa oma Falmeek olla taas kohtapuoliin ajokunnossa. Alakerta on rempattu ja pitäis käydä ok. Kohtapuoliin alkais olla melkeinpä kasassakin. Oli alakerrasta kilkannut joku päävoimansiirron ratas+akseli+laakeri yhdistelmä. Korjaajan mukaan oli ilmeisesti tehtaalta asti tämä akselin pätkä koneessa väärinpäin, jonka johdosta öljynkierto tämän akselin keskustaan (myös laakereille) oli estynyt. Ilmeisesti tämä sitten aiheutti tämän meikämannen tapauksen. Mutta kohta on Force luultavasti taas hetken ajossa ja myyntiin kaiketi lähtee lähes heti, kun vain saan vähän ajopatoutumia purettua.

Ei löytynyt Falmeekkiin edes tiivistesarjaa ja joutui korjaaja laittamaan vanhoilla tiivisteillä kasaan... :(

Harmillista tää Falmeekin omistaminen, kun kuitenkin on jonniin verran makanut tuosta, niin kyllä sitä nyt sen rahan eteen toivoisi, että pelit alkais edes jotenkin kestämään. Surkuhupaisia nuo Falmeekin "uudet" tukivarretkin. Välystä 1-3mm pallonivelissä jo uutuudestaan. Nooh, kuluupahan Kendat nopeemmin...

Mutta juu, ei tämän kokemuksen jälkeen tule tähän taloon enää kiinalaisvalmisteisia kikottimia Falmeekin jälkeen yhtään kappaletta. Vaikka ne aina hinnan puolesta kovasti houkuttelevatkin. Tai no, Falmeek loppujen lopuksi samoissa hinnoissa uutena, kuin raptor käytettynä. Kenties olis ollut toi raptori käytettynäkin fiksumpi ratkaisu... Tiä häntä. Kait nää Falmeekin jollain on hyvin kyllä toiminutkin..? Liekö minulla sitten sokean ja kädettömän kasaajan harjoituskappale toi oma.. Vooooiiiii vietävä mä vaan sanon...
Kulkine hakusessa
SureShot
2WD

Joo ihan alkuun firma ja laite vaikutti ihan hyvältä, mutta pikkuhiljaan on kaikkee "ongelmaa" ym. paskaa ruvennu ilmaantumaan.

Nyt esim. vaikuttais että olis perästä laakerit kökkönä kikottimesta ja ajettu vasta 1500km. Kun vapaalla työntää hissukseen laitetta niin ihme vikinä ja narina kuuluu perästä.
opcaravan
6WD

SureShot kirjoitti:Joo ihan alkuun firma ja laite vaikutti ihan hyvältä, mutta pikkuhiljaan on kaikkee "ongelmaa" ym. paskaa ruvennu ilmaantumaan.

Nyt esim. vaikuttais että olis perästä laakerit kökkönä kikottimesta ja ajettu vasta 1500km. Kun vapaalla työntää hissukseen laitetta niin ihme vikinä ja narina kuuluu perästä.
Mulla on peräpää kihissyt, kahissut ja nitissyt siitä saakka kun ostin (olikohan n.2000km ajettu silloin). Nyt se n.6000km takana ja kihinä oo mihkää pahentunut, mutta ei hävinnytkään... Korvat jo tottuneet siihen kaiketi =)

Falmeekin huollosta aikanaan kysyin tuosta kihinästä sähköpostitse, niin vastaus oli jotain sinnepäin, että "vaikea sanoa, en kuule sitä"
Viimeksi muokannut opcaravan, 14 Syys 2009 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkine hakusessa
SureShot
2WD

Liekkö tuo Falmek on lopettanu koko Forcen myymisen ? Ei näy vaan enää kotisivuilla kyseistä laitetta ollenkaan...
Viimeksi muokannut SureShot, 14 Syys 2009 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
opcaravan
6WD

SureShot kirjoitti:Liekkä tuo Falmek on lopettanu koko Forcen myymisen jo ? Ei näy vaan enää kotisivuilla kyseistä laitetta ollenkaan...
Kuulemma kaiketi mennyt valmistaja siellä vinkuintiassa nurin. Oli meikäläiselle tuo varaosien saanti tuon takia kaiketi aikalailla vaikeaa.

Edit:

Suhteellisen hyvinhän tuo vehjas pelasi, mitä vähän kävin tuossa kurvailemassa. Laitoin ekaa kertaa Motulin 10w40 öljyt sisään ja jotenki niiku tuntuis, että koneen sivuäänet hiljenivät huomattavasti vrt. aiemmin käyttämääni Honda ATV 10w30 öljyyn. Toki mahdollista, että ent. koneessa tuo akselin kuluminen ollut aluillaan jo ostohetkestä saakka, jonka vaihdon johdosta nuo äänet nyt ovat hiljentyneet.

Jäi muuten mainitsematta, että oli myöskin kytkinpakasta 1kpl kytkinlevy halki. Oli hangannut kytkinkoppaan jonkinmoista uraa aika-ajoin sekin. Paikallisesta mp liikkeestä löytyi vastaavanlainen Yammun, paitsi että olikohan halkaisijassa ihan himpun heitto.
Kulkine hakusessa
Llarkko
2WD

Viesti Kirjoittaja Llarkko »

opcaravan kirjoitti:Ei löytynyt Falmeekkiin edes tiivistesarjaa ja joutui korjaaja laittamaan vanhoilla tiivisteillä kasaan
onko niin että 350raptorin tiivisteet ei forceen käy?
onko kukaan kyselly nuita varaosia muilta firmoilta? samaa vehjettä näyttää myyvän ainakin prooff, eri nimellä kylläkin.

Taitaa nuo sureshotin ongelmat olla enemmänkin peräisin myyjän/huollon virheistä kuin vehkeen laadusta...
Force400
SureShot
2WD

Llarkko kirjoitti:Taitaa nuo sureshotin ongelmat olla enemmänkin peräisin myyjän/huollon virheistä kuin vehkeen laadusta...
Siis täh ? Mä oon laitetta huoltanut niinkuin pitääkin ja ostin sen uutena.
Llarkko
2WD

Viesti Kirjoittaja Llarkko »

en oo sinun huoltoja epäillytkään, enkä sitä tarkoittanut..
vaan esim. tuo säretty suuttimen kanta, niin että miksi sitten liikkeen puolesta tuommoinen on sinne jätetty eikä ole voitu vaihtaa sinne sitten ehjää osaa, vaan tylysti jätetään se tuolleen vaikka tietävät että se on viallinen, pikku juttu mutta vituttaahan tuommoinen.
niin ja sitten jos laitteessa on muuten jotain viallista osaa niin silloinhan maahantuojan pitäisi vaihtaa uusi ehjä osa tilalle... kyllä mulle ainakin vakuuttelivat ostaessa että jos joku osa on rikki uudesta niin he lähettävät kyllä ehjän kotia postilla, missä sitten raja kulkee että kuka on ite särkenyt ja milloin on jo alunperin ollut rikki.
Force400
mkaskine
4WD
Mönkijä:: Yamaha YFZ450
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mkaskine »

SureShot kirjoitti:
Alkaa muute oikeesti mennä usko tohon Falmekin touhuun... Vaihdoin sitten tota kaasarin suutinta tossa... Löyty TAAS kerran ihan kiva yllätys... Ku olin avannu kaasarin niin huomasin että olivat laittaneet suuttimen kiinni kaasariin ja kiristäessä katkaisseet puolikkaan siitä suuttimesta pois (Siis sen toisen puoliskon siitä kohdasta millä se kiritään kiini) ja jättäneet vaan sen sillei sinne. Oli aika tosi helppo ottaa se irti sieltä ! Luoja mitä touhua...

Empä usko että pojat kaasareita kasaavat, kyllä tuo on ollut rikki sitten ihan kiinan maalta asti.. Vai meinasitteko oikeesti että noi tulis ihan leväällään suomeen :P
----- Yamaha YFZ 450 ------
mkaskine
4WD
Viesti:

Llarkko kirjoitti:
opcaravan kirjoitti:Ei löytynyt Falmeekkiin edes tiivistesarjaa ja joutui korjaaja laittamaan vanhoilla tiivisteillä kasaan
onko niin että 350raptorin tiivisteet ei forceen käy?
Eiköhän ne sinne pitäis mennä, toi kuutiotilavuuden kasvuhan on tehty muuttamalla iskunpituutta eikä männän kokoa, itse en tiedä syytä miksi ne eivät sinne kävis..
SureShot
2WD

mkaskine kirjoitti:
SureShot kirjoitti:

Empä usko että pojat kaasareita kasaavat, kyllä tuo on ollut rikki sitten ihan kiinan maalta asti.. Vai meinasitteko oikeesti että noi tulis ihan leväällään suomeen :P
Tilasin kaasariin suoraan 145 suuttimen kun tilasin mönkkärin. Suutinhan siis vaihdettiin sinne ennenkuin se kikotin mulle lähetettiin. Että kyllä se siellä Falmekilla on hajotettu.
mkaskine
4WD
Viesti:

no juu siinä tapauksessa, meinasin että oli orggis suuttimesta kyse.
jaska falmek
Noppeli

Viesti Kirjoittaja jaska falmek »

no mulla on falmek force 400cc nii toimii moitteettomasti hyvä kiinalaiseksi
Vastaa Viestiin