Falmekin FORCE 400 PRO

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
hakola
4WD
Viestit: 122
Liittynyt: 08 Kesä 2007 23:01
Mönkijä:: Renegade 800 TL

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja hakola »

zuge kirjoitti:Oorait! Otin Pro-Offin numeron talteen ni pitää huomenna soittaa ja kysyä onko minkä hintanen paketti. Jos perse kestää ni pitää tilata ja kuvata mite rojekti syntyy ja vetääkö sen ketummin.. Mite hakolalla rupes vetämään ja olko minkä hintanen paketti?
No ei se mikään raketti ole mut, kyllä sen tehoeron huomaa. Mulla ei ole se kaikkein isoin satsi .
Sylinteri on +3mm halkaisialtaan isompi ja tosi matala mäntä et mahtuu just pyörähtää, kampiakseli on 400sen , kiertokanki on 350sen ja nokka toiseksi
rajuin ,et koneen joutuu levittämään pöydälle.
Kuutioita on 415cc. Mulla oli alun perin toi kone 350cc et kyllä noita kuutioita tuli ihan hyvin lisää .Hintaa tais tulla joku 700€ kun itte teki.
Uudenmaan Mönkijät ry
zuge
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Elo 2009 19:01

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja zuge »

semmosta tuossa aattelin kysyä onko se ihan normaalia ku pakoputki helottaa punasena 15-20 cm matkalla heti pytyltä..? Seokset katoin laajakaista seosmittarilla ja olivat erittäin hyvät joka kierroksella. Ennemmin pikkasen rikkaallaan kuin että laihallaan. Sitten tarkistin sytytyksen ja tyhjäkäynnillä se T merkki näkyi vasemman posken propun reiästä ja kun kaasua anto se hävis oikealle päin.. Putki punottaa tyhjäkäynnillä ja ajellessa hitaasti. Matkaa en ole nyt ajellu ni siitä en tiedä. Venttiilin välyksetki tarkistin ja ne oli noin 0,05 kylmänä.. Onko ideoita vai katellaanko videoita..? :roll:
Avatar
SureShot
2WD
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Heinä 2008 17:05
Mönkijä:: Falmek Force 400 Pro -08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja SureShot »

zuge kirjoitti:semmosta tuossa aattelin kysyä onko se ihan normaalia ku pakoputki helottaa punasena 15-20 cm matkalla heti pytyltä..? Seokset katoin laajakaista seosmittarilla ja olivat erittäin hyvät joka kierroksella. Ennemmin pikkasen rikkaallaan kuin että laihallaan. Sitten tarkistin sytytyksen ja tyhjäkäynnillä se T merkki näkyi vasemman posken propun reiästä ja kun kaasua anto se hävis oikealle päin.. Putki punottaa tyhjäkäynnillä ja ajellessa hitaasti. Matkaa en ole nyt ajellu ni siitä en tiedä. Venttiilin välyksetki tarkistin ja ne oli noin 0,05 kylmänä.. Onko ideoita vai katellaanko videoita..? :roll:
No jos sulla on se wrp:n tehoputki niin se on aivan normaalia. Itselläni sama homma. Ja mitä tässä viestiketjua oon lueskellu, niin oon käsittäny, että asialle ei vissiin mitään mahda. Ja itte ajellu tehoputken kanssa alusta asti (nyt noin 1500km) eikä asiasta nyt mitään haittaa ole ollut.
zuge
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Elo 2009 19:01

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja zuge »

Juu wrp on kiinni. Sitte ei muuta ku kovaa ajoa. Kiitosta vaan!
P_M
Noppeli
Viestit: 13
Liittynyt: 05 Elo 2008 21:22

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja P_M »

Onkos kukaan laittanut näihin leveempää taka-akselia?
Itellä meni tuo alkuperäinen poikki ja hommasin yamahan 350 raptoriin tarkotetun leveemmän akselin.
Mutta eihän se sopinut.Eipä tosin yllättäny :roll:
Rattaan navan kiinnitys spoorit eri sekä pyörän napojen spoorit pienemmät tässä kiinan ihmeessä.
Pitäs saada selville että tilaako yamahan navat ja muut osat vai onko tämä mun akseli väärä eikä sovi edes raptoriin.
jaska falmek
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Syys 2009 22:24

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja jaska falmek »

MISTÄ TÄHÄ FALMEKS FORCE 400 KANNATTEE OSTAA LAAKERIT TAAKSE JA HAMPPIRATAS TAAKSE
juselius81
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 13 Heinä 2009 10:13
Mönkijä:: Falmek 400 pro
Paikkakunta: Kajaani

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja juselius81 »

Missä lie vika ku alkanu kovassa vedossa kakkos vaihde hyppimään paikoiltaan???. "Tähti" on kyl suorassa. näyttää vaan et akseli joka menee koneen läpi ( toiseen päähän tulee vaihdepolin kiinni ja toisessa päässä "laahain" joka pitää vaihteen. Huomasin kyl et ihan kuin ois vääntynyt koko laahain osan runko kun aika huulilla on se laahain tähden "tapeissa"


Noh.. älysköhän tuosta taas kukaan mitään =) E

Tärkeintä ois tietää et mitä ootte vaihdellu vaihteistoon et tulis parempi??
jarkkomiika
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Tammi 2010 17:36
Mönkijä:: dille 450 dmx
Paikkakunta: laukaa

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja jarkkomiika »

morjesta force miehet.ite tulin hankkineeks syksyllä kyseisen pelin ja tähän asti toiminut moitteetta,mut nyt tuli ongelmia ja toivon että paljon laitetta rassanneet vois antaa jelppiä. eli sammu kesken ajon ja käyntiin lähti tosi nahkeesti eikä ottanu enää kierroksia vaan röpötti ja meinas sammua kun anto enemmän kaasua. pääsin pihaan ja aloin tehä tutkimuksia.starttailin pitkään mut ei käynnistyny, paukku ja tussahteli vaan. kun rupesin purkuhommiin ni huomasin että ilmanputsarin kotelossa oli varmaan 3 desiä bensaa ja putsarin vaahtomuovikin ihan märkä bensasta. kotelo ja putsari pois ja starttausta. lähti vaivoin käymään,mutta ei kierrä vaan pätkii ja lyö TULTAKIN välillä kaasarissa. kaasari pois ja perusteellinen putsaus. vehe läjään ja heti käynnisty ja kävi tyhjäkäynnillä hyvin,sit ku anto hanaa ni päks päks ja sammu jonka jälkee rupes kaasari tulvii. lähtee kyllä käymään mut ei kierrä ja roiskii paljon pensaa putsariin. MISSÄ VIKA? toi kaasari on muuten aika vit....inen kasata. mikähän olis hyvä korvaava kaasutin raptorin tehoputken kanssa? :-X
zuge
Noppeli
Viestit: 12
Liittynyt: 11 Elo 2009 19:01

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja zuge »

jarkkomiika kirjoitti:morjesta force miehet.ite tulin hankkineeks syksyllä kyseisen pelin ja tähän asti toiminut moitteetta,mut nyt tuli ongelmia ja toivon että paljon laitetta rassanneet vois antaa jelppiä. eli sammu kesken ajon ja käyntiin lähti tosi nahkeesti eikä ottanu enää kierroksia vaan röpötti ja meinas sammua kun anto enemmän kaasua. pääsin pihaan ja aloin tehä tutkimuksia.starttailin pitkään mut ei käynnistyny, paukku ja tussahteli vaan. kun rupesin purkuhommiin ni huomasin että ilmanputsarin kotelossa oli varmaan 3 desiä bensaa ja putsarin vaahtomuovikin ihan märkä bensasta. kotelo ja putsari pois ja starttausta. lähti vaivoin käymään,mutta ei kierrä vaan pätkii ja lyö TULTAKIN välillä kaasarissa. kaasari pois ja perusteellinen putsaus. vehe läjään ja heti käynnisty ja kävi tyhjäkäynnillä hyvin,sit ku anto hanaa ni päks päks ja sammu jonka jälkee rupes kaasari tulvii. lähtee kyllä käymään mut ei kierrä ja roiskii paljon pensaa putsariin. MISSÄ VIKA? toi kaasari on muuten aika vit....inen kasata. mikähän olis hyvä korvaava kaasutin raptorin tehoputken kanssa? :-X
Oletko kahtonu että kohon neula menee kunnolla kiinni? Jos jää auki ni lirkkii bensat joka paikkaan..
maaku
2WD
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Helmi 2008 16:50
Paikkakunta: vaasa

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja maaku »

juselius81 kirjoitti:Missä lie vika ku alkanu kovassa vedossa kakkos vaihde hyppimään paikoiltaan???. "Tähti" on kyl suorassa. näyttää vaan et akseli joka menee koneen läpi ( toiseen päähän tulee vaihdepolin kiinni ja toisessa päässä "laahain" joka pitää vaihteen. Huomasin kyl et ihan kuin ois vääntynyt koko laahain osan runko kun aika huulilla on se laahain tähden "tapeissa"


Noh.. älysköhän tuosta taas kukaan mitään =) E

Tärkeintä ois tietää et mitä ootte vaihdellu vaihteistoon et tulis parempi??
Oliskohan sulla mun vanha kömpijä... möin omani sinnepäin n, pultoista vuotta sitten, anyway. Oli puhetta tämän topicin alussa tuon oloisesta ongelmasta ja muistaakseni silloin ongelma oli kytkin kopan sisällä kytkin kappa oli löysällä.. ja sitä kun kiristi niin oli taas kuin yamaha konsanaan toki öljyt siinä joutuu vaihtamaan.
piikki
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Touko 2009 22:11

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja piikki »

moikka olisiko kellään tietoo mikä pääsuutin olis hyvä powerfilterin kanssa?
EndR
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Maalis 2010 11:34
Mönkijä:: Kopio
Paikkakunta: Nokia

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja EndR »

Ei kenelläkään sattuisi löytymään tähän ehjää öljynjäähdytintä ylimääräisenä ?
sippejr
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Helmi 2011 12:22
Mönkijä:: Falmek force 400
Paikkakunta: Salo

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja sippejr »

Mikä mahtaa olla katsastusväli tähän kyseiseen malliin? Oon kuullu että on mallikohtaista, joissain väli on 1v. ja jossain toisissa malleissa 2v.
"May the Force be with you"
Vinski
3WD
Viestit: 80
Liittynyt: 07 Elo 2008 10:25
Paikkakunta: Eura

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja Vinski »

sippejr kirjoitti:Mikä mahtaa olla katsastusväli tähän kyseiseen malliin? Oon kuullu että on mallikohtaista, joissain väli on 1v. ja jossain toisissa malleissa 2v.
Eiköhän tieliikennepelien katsastukset mene kaikissa malleissa saman kaavan mukaan.
Eli ensimmäisen kerran kolmantena vuonna käyttöönotosta, seuraavaksi yhden välivuoden jälkeen eli viidentenä vuonna käyttöönotosta ja sen jälkeen joka vuosi.
sippejr
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Helmi 2011 12:22
Mönkijä:: Falmek force 400
Paikkakunta: Salo

Re: Falmekin FORCE 400 PRO

Viesti Kirjoittaja sippejr »

Tietäisikö ketään että mistä tähän sais halvalla spacerit eteen sekä taakse? Falmekilta kyselin, niin heillä ei ollut noita, ja neuvoivat kyselemään pro offista.
Tuolta sanottiin hinnaksi 100e (ymmärsin että eteen 100e, ja taakse samanmoinen) Mutta onko jostain saatavilla vielä halvempaan hintaan. Onko joku näitä jostain muualta esim. ulkomailta tilaillut?
"May the Force be with you"
Vastaa Viestiin