Kysely. Mitä öljyä käytätte. Tiedot mönkijästä ja ölljystä.
Kysely. Mitä öljyä käytätte. Tiedot mönkijästä ja ölljystä.
Eli minkä laista öljyä jengi pääsääntöisesti käyttää mönkijöissään.
Mineraali??
Semisynteettinen??
Täys Synteettinen??
Itellä on toi comanche 200cc ja myyjä sanoi että mineraaliöljyä pitäis käyttää. Toistaiseksi olen semisynteettistä valvolinen 10w-40 jossa märkäkytkimen lisäaine.
Laittakaa tiedot mönkijän koneesta ja merkistä sekä öljystä mitä käytätte ja vähän perusteluja..
Kiitos.
Mineraali??
Semisynteettinen??
Täys Synteettinen??
Itellä on toi comanche 200cc ja myyjä sanoi että mineraaliöljyä pitäis käyttää. Toistaiseksi olen semisynteettistä valvolinen 10w-40 jossa märkäkytkimen lisäaine.
Laittakaa tiedot mönkijän koneesta ja merkistä sekä öljystä mitä käytätte ja vähän perusteluja..
Kiitos.
PUUHUN!! vaikka perse edellä...
Juu siis nimenomaan
Ei öjlyissä säästellä... Ei tuo valvoline mitään halpaa litkua ole.. jotain 9e litra maksaa jos ostaa 1L purkissa.
-
- 2WD
Itellä tuossa mönkijässä on Valvoline motorcycle oil 4T 20w-50. tuolta tuo alimmainen http://www.valvoline.fi/tuotteet/voitel ... tahti.html
Bomber Cat 300cc
Itse käytän Comanche 300 4x4 ja Rally 250 15w-50 Mobil öljyä ja hyvin on toiminut.
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... cing4T.asp
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... cing4T.asp
Linkussa oli edellisen toimesta käytetty koneeseen Mobil1 5W-40 ja lootaan sekä periin Mobil SHC 75W-90. Jatkan tätä perinnettä.
Minäkin voisin olla voittaja! Ei puutu muuta kuin älykkyys, koulutus, kunnianhimo ja parturi. Pienestä se on kiinni...
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Never Settle For Second Best.
Pariuraa
Itse siis käytän durablend 10w-40
Valvoline durablend 10w-40. Tais olla toi toisiks ylin.
Ei varmaan ole tuota aiemmin kolmeen kertaan mainittua Teboilin 10W-40 Superbike:a enää missään myynnissä(?), Teboilin nettisivuillakin tuoteluettelossa ainoa 4T MP-öljy on 4T Superbike Oil 15W-50. Itse en tosin viime vuonnakaan kymmen-nelikymppistä missään nähnyt, 15W-50:stä olen käyttänyt prätkässä vuodesta 2006.
Mielelläni olisin tuota ottanut, täyssynteettistä, kohtuullisen hintaista ja vielä Suomessa jalostettua, mutta en kehtaa poiketa viskositeettisuosituksesta jos vaikka vähän kylmemmässäkin mönkijää tulisi käytettyä... Motul 5000 kelvannee. Harvassa ovat kyllä nämä ohuemmat MP-öljyt. Täyssynteettistä 10W-40:stä vielä löytyy muistaakseni parilta valmistajalta, mutta jos haluaa esim. 5W-40:stä (tai 5W-30, jota suositellaan koville pakkasille esim. oman mönkkärini ohjeessa), en ole löytänyt vielä yhtään vaihtoehtoa.
Mielelläni olisin tuota ottanut, täyssynteettistä, kohtuullisen hintaista ja vielä Suomessa jalostettua, mutta en kehtaa poiketa viskositeettisuosituksesta jos vaikka vähän kylmemmässäkin mönkijää tulisi käytettyä... Motul 5000 kelvannee. Harvassa ovat kyllä nämä ohuemmat MP-öljyt. Täyssynteettistä 10W-40:stä vielä löytyy muistaakseni parilta valmistajalta, mutta jos haluaa esim. 5W-40:stä (tai 5W-30, jota suositellaan koville pakkasille esim. oman mönkkärini ohjeessa), en ole löytänyt vielä yhtään vaihtoehtoa.
Viimeksi muokannut Johnnie, 10 Kesä 2008 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*SUZUKI * 35 vuotta 4-pyöräisen mönkijän julkaisusta ATV.info: Facts and History About ATV