Shineray XY250STIXE keskustelu!

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Avatar
Mare79
Tracks
Viestit: 1621
Liittynyt: 15 Kesä 2011 13:33
Mönkijä:: Nada
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Mare79 »

Yleensä tuo johtuu raidetangon päiden väljyydestä. Olethan jo tarkistanut ne? Mikäli et, niin ota raidetangosta kiinni, heilutat pikkuisen tangosta ja kurkit samalla onko niissä päissä väljää joko renkaan tai rungonpuolella tai jopa molemmissa.
Exät
TRX420t3b -20
TRX70 -87
Loncin 110-07
Kingquad 280-96
Raptor 350l7e-08
450Pro T3-16
S-5 1000W-18
KTC RXR 450 (trx450r)l7e-04
ATC 350X-85
TRX 90-10
Disu 500cc
TRX300FW-94
Outlaw 525IRS-08
Wildcat 500RE-10
Renegade 800-07
525XC-11
904-10
Target 525-09
veikkaaja
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2016 18:47

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja veikkaaja »

Joo kattosin jo, ettei raidetangon pallonivelissä ole väljää.. Vaan juurikin tuossa ohjausakselissa.. Siinä ohjausakselissa on vissii jonkinlainen pusla/laakeri siellä alhaalla?
Ei tuota väljyyttä kyllä ajossa huomaa, mutta paikallaan kun tankoa nytkyttää niin huomaa.

Samaten taka-akselin puslat sieltä rungon päästä pitäis vaihtaa.. Kun painaa nopeasti kaasua ja helppaa heti, niin perä elää. Paikallaankin, kun takaata heiluttaa niin näkee väljyyden.
Puslathan siellä on takahaarukassa, mutta onko myös rungossa?
Viimeksi muokannut vaughan, 09 Maalis 2017 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Täysin turha lainaus poistettu. Foorumin säännöt edelleen lukematta?
MikaZ
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Helmi 2016 21:39
Mönkijä:: Goes 625i
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Tuo "ohjausakselin" välys on ihan normi juttu näissä. Eikä pysty mitenkään oikeastaan fixaamaan. Näin ainakin olen tuon ymmärtänyt :) Taka swingin puslista ja vaihdosta löytyy paljon juttua täältä ja myös stixe.de sivuilta http://www.stixe.de/index.php?artid=49
Ex. Shineray STIXE
veikkaaja
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2016 18:47

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja veikkaaja »

MikaZ kirjoitti:Tuo "ohjausakselin" välys on ihan normi juttu näissä. Eikä pysty mitenkään oikeastaan fixaamaan. Näin ainakin olen tuon ymmärtänyt :) Taka swingin puslista ja vaihdosta löytyy paljon juttua täältä ja myös stixe.de sivuilta http://www.stixe.de/index.php?artid=49
Tuosta väljyydestä vaan mietityttää, että kuinka tarkkoja katsastusmiehet mahtaa asian suhteen olla?

Olikin hyvä linkki tuosta haarukan puslista! Mistä noita kannattaa ruveta tilaamaan?
Sais olla jotku ns. "HD" puslatki, niin ei tarttis vuoden päästä taas vaihtaa?
kariperkele
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Huhti 2017 19:33

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja kariperkele »

Moi.

Tuossa pihassa olisi nyt tommonen shineray raato jota yritetään käyntiin laittaa, noh tänään se pörähti käyntiin mutta sitten huomattiin että termostaatista puskee nestettä pirummoista vauhtia.

Kyseessä siis sylinterin vieressä olevan möykyn pieni letkun nippa, kyseisellä nipalla ei ole letkua ja raadon mukana ei sopivaa rööriä ole tullut, kysymys kuuluukin, mikä on pikkuletkun tarkoitus? Onko se toiminnalle kriittinen ja saako sen tukkia?

Kysästään tässä samalla, termostaatissa oleva anturi (varmaan syylärin föönille) on kökkönä, haittaako ajoa jos syyläriin iskee vain omat kytkimen tai vaikkapa jonkun biltema sonta anturin letkuun jonnekkin?

Kiitos ja hyvää pääsiäistä, toivottavasta munat maistuu.
juliuz
Noppeli
Viestit: 23
Liittynyt: 27 Helmi 2017 13:16
Mönkijä:: Derbi DXR 250

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja juliuz »

Pitemmän aikaa ollut mielessä ostaa tälläinen shineray, mutta kovin laihanlaisesti näitä myynnissä (nettimotossa 4kpl). Vikoja näissä on ollut jonkin verran kun koko topicin luin läpi, mutta ilmeisesti koneet on aika kestäviä? Vieläkö varaosia löytyy hyvin? Mönkijä tulis lähinnä kaupunkiajeluun, sais auton kilometrejä pikkusen karsittua kun tulee työmatka-ajoa muutenkin 65km/päivä.
Kalajoella joku ajelee shineraylla, kirjoitteleeko omistaja tänne? Siistin näköinen peli ja hyvin kulkee.
veikkaaja
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2016 18:47

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja veikkaaja »

kariperkele kirjoitti:Kyseessä siis sylinterin vieressä olevan möykyn pieni letkun nippa, kyseisellä nipalla ei ole letkua ja raadon mukana ei sopivaa rööriä ole tullut, kysymys kuuluukin, mikä on pikkuletkun tarkoitus? Onko se toiminnalle kriittinen ja saako sen tukkia?

Kysästään tässä samalla, termostaatissa oleva anturi (varmaan syylärin föönille) on kökkönä, haittaako ajoa jos syyläriin iskee vain omat kytkimen tai vaikkapa jonkun biltema sonta anturin letkuun jonnekkin?
Siitä termostaatista pitäis lähteä pieni letku jäähdyttimeen samaan kohtaan mihin alavesiletkukin.. Onkohan vaihdettu syyläri?
Tietääkseni siitä nipasta pitäis vasta sitten tulla nestettä kun termostaatti aukeaa.

Se anturi termostaatissa antaa ainakin mittaristolle moottorin lämpötila lukemat, varmaan siten myöskin ohjaa flektiä? Itsellä on flektin ohjaus omalla katkaisimella.
Vipi
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Heinä 2017 08:39

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja Vipi »

Alkuun pahoittelut laiskuudesta, en jaksanut joka sivua plärätä että onko aiheesta puhuttu jo aiemmin, mutta asiaan.
Tuli viikonloppuna haettua moinen vehja ja totesin muutaman nivelen väljäksi. Omasta mielestä alg motorsportissa melko suppesti niveliä. Mistä tähän varaosia ja käykö todistetusti jonkun auton nivelet jos menee motonetistä hakemaan. Myös soveltamis kyky löytyy nivelten asennukseen.
veikkaaja
Noppeli
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Joulu 2016 18:47

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja veikkaaja »

Ite tilasin ihan ebaysta 4kpl yläpalloniveliä ja alapalloniveliä. Kappalehinta oli jotain 12-15e luokkaa, niin sen takia tilasin tupla määrän. Laitoin niihin rasvanipat, toivottavasti kestäis edes vuoden. Raidetangonpäitä ei oo tarvinnu uusia.
Mutta tukivarsien ja takahaarukan puslat, jotka on valmistettu POMista tilasin myös ebaysta.

Yläpalloniveliksi kävisi ilmeisesti jonkun mersun pallonivelet..
zogt
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Loka 2011 20:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zogt »

Päivää kaikille! Ostin alkuviikosta kyseisen mönkijän. Olen lukenut koko viestiketjun alusta loppuun ja siitä innostuneena tänään aloin tekemään pientä huoltoa.
Ensinmäisenä säädin venttiilit ja valutin vanhat öljyt pois. Öljy oli vaaleaa ja hieman tahmaista, siitä pelästyneenä otin alavesiletkun irti, eikä sielä tullut yhtään jäähdytysnestettä. Eli, kysymys kuuluu: mistäköhän kohtaa nesteet vuotaa öljyjen sekaan (tai siis, onko jotain yleistä kohtaa)? Ekana tulee mieleen että kannentiiviste valskaa tai vesipumpun tiiviste vuotaa? Onko muilla ollut samoja oireita?.

Lisäksi, vähän tutkiskelin magneetonkopan irroittamista, jos tekisi sen sytkä muutoksen. Pitääkö startin osia irroitella samalla?.

Tarkoitus olisi vaihtaa kaikki laakerit, puslat, rattaat, ketjut sekä pallonivelet paremmiksi. Myös kaasutin vaihtuu 32mm.seen, uuden putken teen alusta loppuun, kannesta se 1mm pois, myös syyläri vaihtuu kevarin syyläriin ja kunnon paisuntasäiliön laitan. ainiin, Akun ja akun johdot vaihtuu isommiksi.

Edellinen omistaja olikin jo renkaat vaihtanut (takana maxxis ja edessäkin oli kunnon nappulat)
MikaZ
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Helmi 2016 21:39
Mönkijä:: Goes 625i
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Onhan täällä vielä muitakin Shinukka kuskeja "hengissä" :) Ei ole ollut kyllä koskaan itsellä ongelmaa nesteiden kanssa. Magneetonkopan irroittamiseksi pitää ottaa se startin koppa siitä pois.

Osta kunnon puslat ja tee niihin tukivarsiin rasvanipoille paikat jos ei jo ole. Itse olen kaikki muut "tunetukset" tehnyt paitsi kaasaria en ole vaihtanut, enkä tune cdi boxia ole kokeillut. Minkä kaasarin laitat?

Paljonko sulla muuten kiertää se kone ennen kuin rajoitin tulee mukaan peliin? Mulla jotain kummaa ongelmaa tuolla omalla lyhyellä imukurkulla. Noin 7000 kieppeillä alkaa käynti humppaamaan, eikä ole sellaista tai sen oloista että rajoitin puuttuu peliin, tai olettaisin näin, koska ei ole sellaista terävää rynkytystä. Tietty tuo mittari on "vähän" epäselvä. Mutta pitemällä STXE:n kurkulla toimii paljon paremmin ja vääntää mielestäni paremmin. Voi olla että kuvittelen :)

zogt kirjoitti:Päivää kaikille! Ostin alkuviikosta kyseisen mönkijän. Olen lukenut koko viestiketjun alusta loppuun ja siitä innostuneena tänään aloin tekemään pientä huoltoa.
Ensinmäisenä säädin venttiilit ja valutin vanhat öljyt pois. Öljy oli vaaleaa ja hieman tahmaista, siitä pelästyneenä otin alavesiletkun irti, eikä sielä tullut yhtään jäähdytysnestettä. Eli, kysymys kuuluu: mistäköhän kohtaa nesteet vuotaa öljyjen sekaan (tai siis, onko jotain yleistä kohtaa)? Ekana tulee mieleen että kannentiiviste valskaa tai vesipumpun tiiviste vuotaa? Onko muilla ollut samoja oireita?.

Lisäksi, vähän tutkiskelin magneetonkopan irroittamista, jos tekisi sen sytkä muutoksen. Pitääkö startin osia irroitella samalla?.

Tarkoitus olisi vaihtaa kaikki laakerit, puslat, rattaat, ketjut sekä pallonivelet paremmiksi. Myös kaasutin vaihtuu 32mm.seen, uuden putken teen alusta loppuun, kannesta se 1mm pois, myös syyläri vaihtuu kevarin syyläriin ja kunnon paisuntasäiliön laitan. ainiin, Akun ja akun johdot vaihtuu isommiksi.

Edellinen omistaja olikin jo renkaat vaihtanut (takana maxxis ja edessäkin oli kunnon nappulat)
Ex. Shineray STIXE
zogt
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Loka 2011 20:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zogt »

Joo hiljaista tuntuu nykyään olevan. Selvisi syykin tuolle nesteiden sekaisin menemiselle, vesipumpun siipipyörän alta se tiiviste jossa on jousi ympärillä oli hajalla.

Nailontangosta teen uudet puslat ja rasvanippoja tulee joka paikkaan mistä puuttuu :)

Kaasariksi joku tälläinen: http://www.ebay.com/itm/PWK-OKO-32mm-Mo ... Mi&vxp=mtr

En ole vielä hirveesti päässyt kierrättämään kun pitäisi ensin se vesipumpun tiiviste uusia. Muistaakseni juuri pitemmällä imukaulalla väännön pitäisikin lisääntyä.
zogt
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Loka 2011 20:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zogt »

Olisko kellään tietoa sen vesipumpun stefan koosta? Ei viitsisi ostaa maahantuojalta yms, kun laakerikaupasta saa 10x edullisemmin, pitäisi se koko vain tietää, vanhasta ei ollut mitään jäljellä niin se ei nyt auta
MikaZ
Noppeli
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Helmi 2016 21:39
Mönkijä:: Goes 625i
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja MikaZ »

Ex. Shineray STIXE
zogt
Noppeli
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Loka 2011 20:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Shineray XY250STIXE keskustelu!

Viesti Kirjoittaja zogt »

Jep, juuri tuota tarkoitin. Tänään asensin paremman flektin ja ostin jäähdytysnesteen lämpömittarin.
Vastaa Viestiin