Goes 450 startti ongelma.

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
rajami
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Kesä 2008 15:31

Goes 450 startti ongelma.

Viesti Kirjoittaja rajami »

Mikähän mahtaa olla vikana ku startatessa ei jaksa aina lähtee pyörittää?

Olen vaihtunut uuden akun sekä mitannu latausjännitteeksi 13.5V
Sekä kokeillut antaa startille suoraan virtaa akusta ja korvannut maajohdon käynnistys kaapelilla, ja millään ei vaikutusta ongelmaan..

Onkohan startissa mahdollisesti jotain vikaa, tai puhdistus / rasvaus tarpeita?
Jorkki
6WD
Viestit: 320
Liittynyt: 23 Tammi 2006 17:34
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Jorkki »

Tarkistas starttimoottorin maadoitus. Jos maadoitus on huono ruosteen tms. takia se lakaa tekemään tuon kaltaisia ongelmia. Voihan tietty startin hiilikin olla jumissa. Eli joskus se jousi ei jaksa painaa hiiltä kunnolla ja se alkaa jumittelemaan.
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Ei siinä taida mitään vikaa olla. Toi taitaa vaan olla Goessin ominaisuus. Akku on surkee ja laturikaan ei taida alansa parhaita.
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Heti aamulla ton edellisen viestin kirjoittamisen jälkeen meinasin lähteä töihin Goessilla mutta se penteleen akku oli erimieltä. Meninkin sitte autolla.
Eli ei muuta kun uutta akkua ettimään ja jos ei sekään auta niin pitää alkaa kattelee josko jostain sais paremman laturin.
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Näyttää tuo lataus/starttiongelma olla tyyppivika niin onko kukaan käyttänyt takuuseen tutkittavana/korjattavana ongelmaa. Mitäköhän siellä sanoisivat asiaan?
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Goesin takuuehtojen mukaisesti akku ei kuulu takuun piiriin. En jaksanu tuosta alkaa kiistelemään myyjän kanssa, koska eihän hän ole niitä laittomia ehtoja kirjottanu. Ja toiseksi mitä se hyödyttää toista Hyosung-merkkistä akkua laittaa tilalle, kun ei se kuitenkaan kestä. Itse kävin varaosaliikkeestä Yuasan YTX9BS akun, vuoden takuulla 66 €.

Tästä eteenpäin mutulla: Jostain luin tai kuulin, että tuossa koneessa ois ilmeisesti pakopuolen nokka-akselissa patentti, joka pudottaa purituksia käynnistämisen helpottamiseksi. Puristussuhdehan tais olla 11,8:1 vai mitä se oli. Nyt jos se patentti rupee poikimaan, eikä toimi oikein, voi käynnistyminenkin tuottaa tuskaa, varsinkin jos akku ei ole täynnä. Mutta tämähän oli vain mutua :roll:
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
Mikse
4WD
Viestit: 224
Liittynyt: 25 Marras 2007 21:02
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Juu siis akku ei "tietenkään" kuulu takuuseen mutta muissa startti/lataus takuuasioissa onko kukaan kääntyyt takuun puoleen. Onko goesissa ollut ongelmia tulppien kestävyyden kanssa kellään?
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Mä kävin eilen hakemassa bilteman 12ah geeliakun. Toivottavasti toi pelittää paremmin. En viittin ees kysellä takuusta uutta koska kuten Jonska jo sanoi niin mitä järkeä vaihtaa huonoa huonoon.

Tulpan kanssa ei ole ainakaan tähän mennessä ollut ongelmia mutta ei oo tullu ajettuakaan kuin 1000km vasta.
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Ite menin yhen tulpan vaihtamaan. Luulin että vika ois ollu tulpassa, kun ajo loppu kerran ihan kesken kaiken. Hyvin jakso pyörittää, mutta ei vaan lähteny käyntiin. Ja huollossa oli vasta ollu. (viime talvena tapahtu) No, tulpan vaihtokaan ei auttanu. Kunnes sitte älysin kattoo bensatankkiin, ihan kuiva. Tunnistimen johdon olivat huollossa irrottaneet eikä oltu sitte takas laitettu :twisted:
Nooh, jäipähän varatulppa :lol:
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Heh heh heh :)

Onko muuten tietoa kuinka pitkälle pötkii noin suunnilleen sen jälkeen kun bensavalo syttyy ? (riippuen tietysti siitä toimiiko se) Tai paljo siel on menovettä siinävaiheessa.
Avatar
Maker
2WD
Viestit: 32
Liittynyt: 26 Joulu 2005 16:58
Paikkakunta: Ruovesi...

Viesti Kirjoittaja Maker »

jofa78 kirjoitti:Heh heh heh :)

Onko muuten tietoa kuinka pitkälle pötkii noin suunnilleen sen jälkeen kun bensavalo syttyy ? (riippuen tietysti siitä toimiiko se) Tai paljo siel on menovettä siinävaiheessa.
Hyosungin kävin just tankkaamassa kun valo syttyi, 8 litraa sinne uppos...
Omalla ajotyylilläni menee noin 110km kun on täyteen tankannut ja valo syttyy...Ennemmin tällä kuitenkin työmatkat ajelee kun autolla.
http://naulis.kuvat.fi/kuvat/
Can-am Outlander 650 -07 TL
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Mie ajan yleensä sen 140 km ja tankille. Valo vilkkuen, ei vielä pala yhtenäisesti. On kyllä vähemmilläkin kilometreillä tankille ajettu, valon kirkkaasti palaessa, mutta silloin on jo joitakin tunteja möyritty montulla.
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Avatar
jofa78
4WD
Viestit: 157
Liittynyt: 15 Touko 2008 17:06
Paikkakunta: Lahti Mönkkäri: Goes 450X

Viesti Kirjoittaja jofa78 »

Mä en ole vielä koskaan ajannu enempää kuin 80km ja siinä vaiheessa ei ole valo vielä vilkkun. Hyvä tietää että paljon pidemmällekin pääsee.
rajami
Noppeli
Viestit: 2
Liittynyt: 29 Kesä 2008 15:31

Viesti Kirjoittaja rajami »

Onko kukaan vienyt takuuseen huonon pyörittämisen takia?

Vai onko teillä ongelma korjaantunut akun vaihdolla, itse vaihdoin uuden 10ah akun, mut ei mitään muutosta starttaukseen, edelleen käynnistäminen starttinapin renkkausta, välillä kyllä pyörähtää heti, mutta joskus mäntä jää semmoiseen asentoon että puristukset on niin kovat ettei meinaa millään jaksaa lähtee pyörittään..
Avatar
Jonska
6WD
Viestit: 893
Liittynyt: 14 Syys 2006 01:12
Mönkijä:: No quad
Paikkakunta: Kouvola, Inkeroinen ja Helsinki Skype: Jonska tai Jouni Lyyra

Viesti Kirjoittaja Jonska »

Startin solenoidi vaihdettu kyseisen ongelman takia.
Nyt on mönkkäri ollu taas huollossa kohta viikon, kun rupes nokkaketju pitämään ääntä. :twisted: Sieltä olikin kiristäjästä jotain särkyny, kertoivat Leppäseltä, kun kyselin nakutuksen syytä. Olevinnaan uuden kiristäjän vaihtoivat koneremontissa. Rupee vähän haiskahtamaan hutiloinnoilta :twisted:
Onks pakko jos ei taho :o ?
______________________

http://picasaweb.google.com/JLyyra
Vastaa Viestiin