Natikka 250 takaiskarin ilmanpaine ??

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Natikka 250 takaiskarin ilmanpaine ??

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Minkähän suuruista painetta noissa voi käyttää ? Yläosassa on ilmaventtiili niinkuin renkaissa.
Eikka
4WD
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Marras 2004 19:16
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja Eikka »

nesteet siellä on sisällä(kokeiltu on).
paa koko paketti ruuvipenkkiin kiinni, ota miesote putkitongeilla säätöpotikasta :arrow:
ruuvaa tappiin ja paa ne mun jatkopalat kiinni.. näin. :idea:
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Lähinnä vettä sieltä tuli kun paino venttiiliä. Pitäisi kai lisätä iskariöljyä sinne jotenkin. Taitaa olla paras laittaa ne jatkopalat suosiolla.
heviuser
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Heinä 2005 20:52

Viesti Kirjoittaja heviuser »

Ei sieltä kyllä pitäs vettä tulla. jos siinä on paineventtiili niin oisko mahdollisesti sisällä typpeä. Jos se on kaasusäiliöllinen iskari niin paine ois 10bar tietämillä mutta et pysty täyttämään rengaspaine mittarilla kun tilavuus on niin pieni. Kun irrotat mittarin niin suurin osa kaasuista pääsee pois.
Avatar
ATC
Koheltaja (r)
Viestit: 5025
Liittynyt: 01 Marras 2004 22:15
Mönkijä:: Maatalous traktori
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja ATC »

Tzorbas kirjoitti:Lähinnä vettä sieltä tuli kun paino venttiiliä. Pitäisi kai lisätä iskariöljyä sinne jotenkin. Taitaa olla paras laittaa ne jatkopalat suosiolla.
Kyllä edellinen on vahvasti hajulla asiasta.Iskunvaimentaja ollenee välimäntäistä mallia ja männän toisella puolella on öljy ja toisella puolella on nitrogen kaasu eli typpi.Typpi on tämän venttiilin puolella ja kun venttiilistä tuli vettä niin Kiinalaiset lienee säästäneet ja laittaneetkin ilmaa.Typpi sinne nimenomaan laitetaan kaasun kuivuuden takia.Ilmassahan on aina kosteutta joka esim.talvella sitten jäätyy.Iskunvaimentajaan on luultavasti merkitty suurin sallittu painemäärä ja kannattaakin käydä asiatuntevassa huollossa mönkijän kanssa,niin laittavat iskariin uudet kaasut. :wink:
¤VETERAANIT¤
Kerran jo luulin olleeni oikeassa, valitettavasti erehdyin...
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Kyllä sieltä loppujen lopuksi tuli öljyä kun otin iskarin irti ja käänsin ylösalaisin, venttiili kun on asennettuna yläosassa. jos siellä kuuluisi olla vain öljyä miksi tuollainen venttiili :?:
heviuser
Noppeli
Viestit: 5
Liittynyt: 26 Heinä 2005 20:52

Viesti Kirjoittaja heviuser »

kattele jos saat sen jostain auki ja puhdistettua sisältä. Hyvä öljy sisälle on Öhlins iskariöljy paras mikä markkinoilla on.
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Sain vihdoin lisätietoa euroopan jakelijalta, kertoivat että ovat huolloissa vaan vaihtaneet/lisänneet öljyä venttiilin kautta ja laittaneet ILMAA "niin paljon kuin on tarvista". Ei muuta kuin öljyt ja typpeä kehiin niin saattas toimia talvellakin paremmin.
rugeri

Mulla on...

Viesti Kirjoittaja rugeri »

semmosta onkelmaa tos taka-iskaris et se on liian löysä vaikka kiersin mutterin tappiin asti? Mitä tehdä et saa kireemmäx? Entäs kun etu-iskareita painan niin ei nouse enään samalle kohtaa? Mitäs näille ongelmille pitäs tehä?
Tzorbas
4WD
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Kesä 2005 12:57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tzorbas »

Kuinka painava kuski on ? Mistä tiedät että takaiskari on liian löysä ? huollata se, ilmat on saattanu karata.
rugeri

Kuski...

Viesti Kirjoittaja rugeri »

on n.65kg. ja takaiskari painuu aikas lailla pohjaan kun istuu päälle.. entäs ne etuiskarit kun ei oikeen palaudu?
TAJ
6WD
Viestit: 388
Liittynyt: 16 Maalis 2005 10:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TAJ »

Kyllä se iskari on juuri tuollainen välimäntä malli kuten atc:kin tuossa aiemmin ehdotteli..se veden tulo sieltä ventiilistä johtuu juuri tuosta ilman käytöstä..ja kun se venttiili nyt on sellanen autonrengas-malli ja kaasutila pieni on esimerkiksi kompuralla ilman lisääminen jokseenkin toivotonta...iskarin pystyy huoltamaan ihan normaalisti mutta ilman sijasta minä kyllä käyttäisin kaasua.
Avatar
m.salmela
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Joulu 2005 23:46
Paikkakunta: kokkola
Viesti:

Re: Natikka 250 takaiskarin ilmanpaine ??

Viesti Kirjoittaja m.salmela »

Tzorbas kirjoitti:Minkähän suuruista painetta noissa voi käyttää ? Yläosassa on ilmaventtiili niinkuin renkaissa.
laita 2.5desiä 15w iskariöljyä, teräspunosletku ja 13baaria vetyä niin pitäs olla aika hyvä sillä itselläni oli vakio iskari tällaisissa säädöissä 8) , mutta kannattaa heti suosiolla vaihtaa iskarit eteen ja taakse :lol:
rescue73
6WD
Viestit: 423
Liittynyt: 03 Helmi 2006 21:50
Paikkakunta: Kokkola

natikan takaiskarin paineista?

Viesti Kirjoittaja rescue73 »

Muistat Miska väärin=typpeä me laitettiin :finga:
Avatar
m.salmela
2WD
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Joulu 2005 23:46
Paikkakunta: kokkola
Viesti:

typpi

Viesti Kirjoittaja m.salmela »

:butthead: :arrow:
jos eturenkaat pysyvät maassa, takarenkaat vaativat lisää tehoa
Vastaa Viestiin