Beast 110cc mönkkäri
Beast 110cc mönkkäri
Tulipa hankittua juniorille otsikossa mainittu mönkkäri.
Automaattivaihteinen pakilla.
Ongelma on voimattomuus liikkeelle eteenpäin ajaessa. Kaasu pohjaan ja hitaasti lähtee liikkeelle. Pienikin ylämäki tai nurmikolla liikkeelle lähtö tuskaa. Peruutusvaihteella menisi kyllä vaikka puuhun eli pienikin kaasunpainallus saa renkaat lyömään tyhjää.
Mistä apuja vai kuuluuko olla tuollainen ?
Automaattivaihteinen pakilla.
Ongelma on voimattomuus liikkeelle eteenpäin ajaessa. Kaasu pohjaan ja hitaasti lähtee liikkeelle. Pienikin ylämäki tai nurmikolla liikkeelle lähtö tuskaa. Peruutusvaihteella menisi kyllä vaikka puuhun eli pienikin kaasunpainallus saa renkaat lyömään tyhjää.
Mistä apuja vai kuuluuko olla tuollainen ?
Re: Beast 110cc mönkkäri
Muistaakseni olen lukenut muillakin olevan vastaavia murheita. Millanen voimansiirto vehkeessä on? Variaattori, kespikakokytkin ja alennusvaihteisto, jossa on myös pakki? Miten veto on toteutettu taka-akselille?
Re: Beast 110cc mönkkäri
Ketjuvedolla on. Uskoisin että siinä on keskipakokytkin, olisko saman tyyppinen mitä vanhoissa honda monkeyssa eli vm. -80 ja jotain.
Mistään alennusvaihteista en tiedä. Vaihteensiirrin ala-asennossa eteen, keskellä vapaa ja yläasento pakki
Mistään alennusvaihteista en tiedä. Vaihteensiirrin ala-asennossa eteen, keskellä vapaa ja yläasento pakki
Re: Beast 110cc mönkkäri
Jos kone ottaa normaalisti kierroksia, epäilisin moottorissa olevan väärät öljyt?
Eli vaatii sen vanhan mineraaliöljyn (API SE tai SF) tai sitten 4T-moottoripyörään tarkoitetun öljyn.
Mika
Eli vaatii sen vanhan mineraaliöljyn (API SE tai SF) tai sitten 4T-moottoripyörään tarkoitetun öljyn.
Mika
Re: Beast 110cc mönkkäri
Koneessa on vielä alkuperäiset öljyt eli pesuöljyt vielä.
Re: Beast 110cc mönkkäri
Jos ne on myyntipaikassa laitetut,niin ne voivat olla hyvinkin väärät. Nimim. kokemusta on.honkju-25 kirjoitti:Koneessa on vielä alkuperäiset öljyt eli pesuöljyt vielä.

I'm not always right,but i'm never wrong. "Tehokuume"
"Niin paljon ostettavaa,mutta niin vähän rahaa!!!"
Polaris Sportsman 500 -08
"Niin paljon ostettavaa,mutta niin vähän rahaa!!!"
Polaris Sportsman 500 -08
Re: Beast 110cc mönkkäri
Otapa kuvia siitä laitteestasi ja linkitä ne tänne "asiantuntija raadin" arvioitavaksi.
Se helpottaa kummasti kun näkee mistä on kyse.
Se helpottaa kummasti kun näkee mistä on kyse.
Re: Beast 110cc mönkkäri
Joo mutta menee huomiseen.
Re: Beast 110cc mönkkäri
Vehkeessä on ilmeisesti voimaa riittämiin, mutta jostakin syystä sitä ei saada pyörille lähtöttilanteessa. Onko pakin välitys selvästi lyhyempi kin eteenpäin -vaihteen? Ottaako keskipakokytkin liian alhaisilla kierroksilla kiinni, eli voisiko kytkimen käpäliä keventää? Onko vehkeessä variaattori? Voisiko rullia keventää? Laitteen tuskin tarvii kulkea kovinkaan kovaa, eli aloittaa voisi vaikka välitysten muuttamisella sopivan huippunopeuden mukaisiksi.
Re: Beast 110cc mönkkäri
Unohdinpa ottaa sitten ne kuvat, mutta tänään kävin vielä näyttää sitä myyjäliikkeessä.
Kertoivat että normaalinoloinen vehje. Siinä on 1-vaihde muutettu pakiksi ja näin ollen 2-vaihteella lähdetään aina liikkeelle.
Välityksiä voisi koittaa vaihtaa; vakio 14 piikkinen eturatas voisi vaihtaa 12 piikkiseksi mutta eipä sitä sitten kovin helpolla vielä ainakaan löytynyt.
Väittivät että monkeyn rattaat käy, akseli olikin saman kokoinen mutta hammasjako olikin 428 kun monkeyssä on 420. Joutunee vissiin vaihtaa myös ketjut ja takarattaat myös kun tuolla 428 jaolla olevaa 12 piikkistä eturatasta ei löytynyt
Kertoivat että normaalinoloinen vehje. Siinä on 1-vaihde muutettu pakiksi ja näin ollen 2-vaihteella lähdetään aina liikkeelle.
Välityksiä voisi koittaa vaihtaa; vakio 14 piikkinen eturatas voisi vaihtaa 12 piikkiseksi mutta eipä sitä sitten kovin helpolla vielä ainakaan löytynyt.
Väittivät että monkeyn rattaat käy, akseli olikin saman kokoinen mutta hammasjako olikin 428 kun monkeyssä on 420. Joutunee vissiin vaihtaa myös ketjut ja takarattaat myös kun tuolla 428 jaolla olevaa 12 piikkistä eturatasta ei löytynyt