Keskustelua KAZUMA 500:sta
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Jaa, olipa kätevä..
Akkukotelo oli ennen takaritsillä. Purin kaikki katteet pois ja pudotin akkukotelon rungolle alatankin päälle. Sitten takakatteesta työkalu+akkukotelo mäkeen, nyt auton 60Ah akku kätevästi penkin alla. Paksummat piuhat tuli aiemmin vedettyä ja työvalot uusittua.
Kaasuvaijeri katkesi, niin samalla pientä päivittelyä sitten...
Hihnakin kummasti kivempi vaihtaa, kun takakate pois, saa sen varikopan irti helpommin.
Säteilylämmittimen paikkaa vielä haeskelen, mutta eiköhän sekin kodin löydä.
Astinlaudat, vetareiden suojat, pohjapanssari riisinjyvä/turkkialumiini levystä tein samalla.
Vinssiin samalla Bilteman naru ja takakatteesta reikä umpeen.
Mistähän keksisi etukatteen vai uusisko vaan umpiot isommiksi..
Ehkä tämä jo parin vuoden päästä on hyvä
Osia on päivitetty tarpeen mukaan ja konekin kertaalleen rempattu kokonaan.
Miullahan siis 2010 vuodelta oma laitos, nimenomaan laitos, ei kelvannut halvallakaan myydessä kelleen, joten laitellaan sitten ajan kanssa itselle.
Tämän talven lumet on kuitenkin lentänyt taas. Ja miulla 800m oman tien pätkä aurattavana.
Akkukotelo oli ennen takaritsillä. Purin kaikki katteet pois ja pudotin akkukotelon rungolle alatankin päälle. Sitten takakatteesta työkalu+akkukotelo mäkeen, nyt auton 60Ah akku kätevästi penkin alla. Paksummat piuhat tuli aiemmin vedettyä ja työvalot uusittua.
Kaasuvaijeri katkesi, niin samalla pientä päivittelyä sitten...
Hihnakin kummasti kivempi vaihtaa, kun takakate pois, saa sen varikopan irti helpommin.
Säteilylämmittimen paikkaa vielä haeskelen, mutta eiköhän sekin kodin löydä.
Astinlaudat, vetareiden suojat, pohjapanssari riisinjyvä/turkkialumiini levystä tein samalla.
Vinssiin samalla Bilteman naru ja takakatteesta reikä umpeen.
Mistähän keksisi etukatteen vai uusisko vaan umpiot isommiksi..
Ehkä tämä jo parin vuoden päästä on hyvä
Osia on päivitetty tarpeen mukaan ja konekin kertaalleen rempattu kokonaan.
Miullahan siis 2010 vuodelta oma laitos, nimenomaan laitos, ei kelvannut halvallakaan myydessä kelleen, joten laitellaan sitten ajan kanssa itselle.
Tämän talven lumet on kuitenkin lentänyt taas. Ja miulla 800m oman tien pätkä aurattavana.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Hyvin on kyllä kazuma työnsä tääläkin tehnyt.. Finnman auralla auraan oman pihan ympäri parisataa metriä ja teen muksuille pulkkamäkeä =p
Satunnaisesti toinen 200m vielä tuosta ns tienhoitokunnan tietä tulee aurattua kun ei rattoria nävy.
Harmittavin ongelma on tyhjäkäynnin seilaus, olisikohan helpompi säätää seokset + tyhjäkäynti kohdalleen jos saisi jostain kaivettua vähän pienemmän suuttimen vehkeeseen, vai mistähän johtuu että ensin viileempänä ei meinaa millään pysyä käynnissä, ja sitten kun kone on kuuma, niin joko meinaa edelleen sammua taikka sitten tyhjäkäynnillä ryntää sillee ettei saa edes vaihteita vahdettua, tosi randomisti ihan kelin ja kuun vaiheiden mukaan.. Olisko vinkkejä vai onko alettava kattelee tuohon koneeseen sopivaa ruiskua, kyllähän niitäkin varmaan on tuo taitaa olla aika yleinen malli kuitenkin
Edit:
http://www.ecotrons.com/products/400cc_ ... ction_kit/
Vielä sen verran edullisen hintaiselta esim tuo näyttää (699$) Että eipä taida irrota ainakaan yhtä uutta(2012 ja 2tkm) vehjettä ruiskukoneella kun lyö liikkeen tiskiin kazuman ja 700 rahaa
Satunnaisesti toinen 200m vielä tuosta ns tienhoitokunnan tietä tulee aurattua kun ei rattoria nävy.
Harmittavin ongelma on tyhjäkäynnin seilaus, olisikohan helpompi säätää seokset + tyhjäkäynti kohdalleen jos saisi jostain kaivettua vähän pienemmän suuttimen vehkeeseen, vai mistähän johtuu että ensin viileempänä ei meinaa millään pysyä käynnissä, ja sitten kun kone on kuuma, niin joko meinaa edelleen sammua taikka sitten tyhjäkäynnillä ryntää sillee ettei saa edes vaihteita vahdettua, tosi randomisti ihan kelin ja kuun vaiheiden mukaan.. Olisko vinkkejä vai onko alettava kattelee tuohon koneeseen sopivaa ruiskua, kyllähän niitäkin varmaan on tuo taitaa olla aika yleinen malli kuitenkin
Edit:
http://www.ecotrons.com/products/400cc_ ... ction_kit/
Vielä sen verran edullisen hintaiselta esim tuo näyttää (699$) Että eipä taida irrota ainakaan yhtä uutta(2012 ja 2tkm) vehjettä ruiskukoneella kun lyö liikkeen tiskiin kazuman ja 700 rahaa
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Ainakin vanhemmissa malleissa on kaasuttimen imukaula herkkä repeämään sen verran, että ottaa ilmaa sitten miten sattuu ja käy miten sattuu jos ollenkaan. Uuden mallista kaulusta myy ainakin Capadif, varmaan Glans myös.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Terve. Melkein uutena repesi kaula ja vaihdettiin takuuseen.
Pariinkin kertaan olen kaasaria säätäny ja ei tunnu alkavan käymään hyvin vaan ihme seilausta tekee tyhjäkäynti..
Kai tuollaisella ruiskusarjalla saisi muutenkin koneen kapasiteetin hyödynnettyä ja ehkä jotain iloa olisi putkistoakin rakentaa kun olisi mahdollisuus virittää kone optimaaliseen toimintaan. Tiedä häntä..
Pariinkin kertaan olen kaasaria säätäny ja ei tunnu alkavan käymään hyvin vaan ihme seilausta tekee tyhjäkäynti..
Kai tuollaisella ruiskusarjalla saisi muutenkin koneen kapasiteetin hyödynnettyä ja ehkä jotain iloa olisi putkistoakin rakentaa kun olisi mahdollisuus virittää kone optimaaliseen toimintaan. Tiedä häntä..
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Olisi kyllä mielenkiintoinen projekti tuo ruisku. Taitaa US-pakettiin tulla ainakin alv 25 % hintaan päälle. Raportoi jos innostut hankkimaan.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Menee varmaan tässä talon remontissa pitkälle kesään ns ylimääräiset varat ja ajat mutta syksy kun lähenee niin varmaan senverran ylimääräistä kertyy että voisi tuohon investoida, Eli kokeilu on hyvinkin todennäköinen !
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
-
- 3WD
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30 Touko 2006 14:19
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
- Paikkakunta: Pöytyä
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Vaikuttaaks tohon tyhjäkäynnin seilaamiseen se , että onko bensaa pelkästään alatankissa tai sekä ylä-että alatankissa ?
Alkuperäinen alipainepumppu on on joissain tapauksissa ollu melkosen laiska nostamaan bensaa alatankista , varsinkin tyhjäkäynnillä.
Kun bensanpinta kaasarissa laskee , seos menee laihalle ja tyhjäkäyntikierrokset nousee ja kun kierrokset nousee , alkaa väsynyt alipainepumppukin taas nostamaan tavaraa kaasariin ja bensanpinta / seos normalisoituu ja tyhjäkäyntikin palaa normaaliksi. Tämä ilmiö toistuu ja toistuu.
Itellä on melkein alusta asti ollu sähköinen bensapumppu , eikä tommosta seilaamista ole tapahtunu.
Alkuperäinen alipainepumppu on on joissain tapauksissa ollu melkosen laiska nostamaan bensaa alatankista , varsinkin tyhjäkäynnillä.
Kun bensanpinta kaasarissa laskee , seos menee laihalle ja tyhjäkäyntikierrokset nousee ja kun kierrokset nousee , alkaa väsynyt alipainepumppukin taas nostamaan tavaraa kaasariin ja bensanpinta / seos normalisoituu ja tyhjäkäyntikin palaa normaaliksi. Tämä ilmiö toistuu ja toistuu.
Itellä on melkein alusta asti ollu sähköinen bensapumppu , eikä tommosta seilaamista ole tapahtunu.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Minä korvasin alkuperäisen bensapumpun jos vuosia sitten eli sen paikalla on moottorikelkan kalvopumppu ja toimii. Miten sähöpumpun voi laittaa? Eikö se vaadi erillisen katkaisimen ettei se pyöri aina kun virta on päällä. Mutta kalvopumppu toimii...made in Japan eli Yamahan pumppu ja maksoi 20 euroa.
Viimeksi muokannut Pappi, 11 Helmi 2015 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
Syy: Edellisen viestin kokonainen lainaus poistettu.
-
- 3WD
- Viestit: 114
- Liittynyt: 30 Touko 2006 14:19
- Mönkijä:: Polaris Sportsman 500 DLX T3
- Paikkakunta: Pöytyä
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Mulla sähköpumppu on takakatteen poterossa akun takana , imevän mallinen pumppu joka tuottaa 0,1barin paineen ja pysähtyy kun paine on saavutettu.
Sähköt pumpulle tulee virtalukolta.
Sähköt pumpulle tulee virtalukolta.
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Panzka ja muut joilla ei meinaa kone käydä..
Laittakaa sähköinen bensapumppu näihin kazumoihin, sama kampe itsellä nimeltä Xy500ATV ja näissä on heikko bensapumpun kalvomekanismi(kalvo "jäätyy") pumpun kalvo ei ole suunniteltu pakkaskeleihin, todella paskaa tavaraa.
Motonetist saa http://www.motonet.fi/fi/tuote/281205/S ... mppu-paine tai muu vastaava, omassa kilpitelineen takana lähellä bensatankkia. Vaatii releen ja herätevirta esim virtalukosta ettei pumppaa kokoajan!.
Lähtee nyt käyntiin kuin ruiskukoneet.. oli keli mikä vaan.
Tässä myös tuo uus imukaula(asennettiin) kaasarin ja motin väliin.
Säteilylämmittiä
Omaan laitoin 250w muistaakseni, mahdollisimman lähelle öljypohjaa.
Tähän mottiin ei voi pohjaan laittaa suoraan moisia lämmittimiä koska pohja on melkosta kukkulaa, jos sen tasotat jollain lämpöä johtavalla materiaalilla ja toivot ettei konetta tarvi jatkossa avata niin ok, laita suoraan öljypohjan alle. Muuten asenna lämmitin lohkon kylkeen öljytikun puoleiselle alueelle. pitäisi olla tilaa tälle ohuelle ja pitkälle lämmittimelle.
Esim https://www.wolverineheater.com/Model-9 ... 1csace.htm
Sopii tod näkösesti paremmin mitä toi oma mikä taitaa tulla jopa yli öljytilavuustason, eli lämmittää harakoita ja muita osia.
Ei muuta, kuin hanaa. Hyvä kone!
Tuo bensapumppu on vitsi, kumma kun ei maahantuoja sano juuta eikä jaata, minusta nuo pitäisi korvata heti.
SE EI toimi suomen olosuhteissa. Vaatikaa toimiva laite!!
Xy500ATV, Kazuma 500, Keeway 500 Leone omistajat HOX!
-ei tarvi ruiskuja tämä kone.
Laittakaa sähköinen bensapumppu näihin kazumoihin, sama kampe itsellä nimeltä Xy500ATV ja näissä on heikko bensapumpun kalvomekanismi(kalvo "jäätyy") pumpun kalvo ei ole suunniteltu pakkaskeleihin, todella paskaa tavaraa.
Motonetist saa http://www.motonet.fi/fi/tuote/281205/S ... mppu-paine tai muu vastaava, omassa kilpitelineen takana lähellä bensatankkia. Vaatii releen ja herätevirta esim virtalukosta ettei pumppaa kokoajan!.
Lähtee nyt käyntiin kuin ruiskukoneet.. oli keli mikä vaan.
Tässä myös tuo uus imukaula(asennettiin) kaasarin ja motin väliin.
Säteilylämmittiä
Omaan laitoin 250w muistaakseni, mahdollisimman lähelle öljypohjaa.
Tähän mottiin ei voi pohjaan laittaa suoraan moisia lämmittimiä koska pohja on melkosta kukkulaa, jos sen tasotat jollain lämpöä johtavalla materiaalilla ja toivot ettei konetta tarvi jatkossa avata niin ok, laita suoraan öljypohjan alle. Muuten asenna lämmitin lohkon kylkeen öljytikun puoleiselle alueelle. pitäisi olla tilaa tälle ohuelle ja pitkälle lämmittimelle.
Esim https://www.wolverineheater.com/Model-9 ... 1csace.htm
Sopii tod näkösesti paremmin mitä toi oma mikä taitaa tulla jopa yli öljytilavuustason, eli lämmittää harakoita ja muita osia.
Ei muuta, kuin hanaa. Hyvä kone!
Tuo bensapumppu on vitsi, kumma kun ei maahantuoja sano juuta eikä jaata, minusta nuo pitäisi korvata heti.
SE EI toimi suomen olosuhteissa. Vaatikaa toimiva laite!!
Xy500ATV, Kazuma 500, Keeway 500 Leone omistajat HOX!
-ei tarvi ruiskuja tämä kone.
XY500ATV
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Mjoo on se vissiin itsekin koitettava tuota sähköistä pumppua, varsinkin kun viimeksi kun kävin mönkijää starttailemassa, niin ei meinannut millään lähteä käyntiin useamman minuutin sai sahata.. Eli taitaa kyllä olla tuo alkuperäinen pumppu aika valmis. =/
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Pyörien laakereissa on etenkin takana melkoiset välykset ilmaantuneet. Pitäisikö siitä hermostua? Otin malliksi takapyörän laakerin pesineen pois. Mutta miten laakerin voi houkutella ulos kolostaan? Tarvitaanko prässi? Capadif myy näköjään laakerit pesineen ja hinta on sen mukainen. Kai uudet laakerit voi ostaa jostain mittojen mukaan jos saa vaihdettua? Tukivarsien puslissakin on väljyyttä. Myydäänkö niitä yleistarvikkeina mittojen mukaan?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Eipä ole joutanut vielä Kahden työn kanssa ihan kivasti kiirettä muutenkin ja tuo talvi kun tuli yhtäkkiä ja kylmä ulkorakennus niin ei ole oikein huvittanutkaan, mutta kohtahan se tulee juhannus ja loma.töttöröö kirjoitti:temasi: Saitko koneen purettua?
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Paikallisesta laakeriliikkeestä löytyi SKF:n laakerit ja kyllä on jämptit. Ei tartte olla ns. parasta laatua vaan ne edullisemmat käy kun niitä on eri välysluokkia. oli muistaakseni n. 10e/kpl eli 80e/kierros. Eli malliksi vaan vanha ja laakerikeskus, etra tms mistä kyselemään.koinio kirjoitti:Pyörien laakereissa on etenkin takana melkoiset välykset ilmaantuneet. Pitäisikö siitä hermostua? Otin malliksi takapyörän laakerin pesineen pois. Mutta miten laakerin voi houkutella ulos kolostaan? Tarvitaanko prässi? Capadif myy näköjään laakerit pesineen ja hinta on sen mukainen. Kai uudet laakerit voi ostaa jostain mittojen mukaan jos saa vaihdettua? Tukivarsien puslissakin on väljyyttä. Myydäänkö niitä yleistarvikkeina mittojen mukaan?
Vanhat otin navoista ihan vaan väkivoimalla eli sopiva tangonpätkä ja sisäkehään lyömällä irti, aika helposti läksi kun vähän aikaa naputteli.
Uudet meni iisisti paikalleen kun pidin laakereita pakastimessa, navan kuumensin ihan perus kuumailmapuhaltimella siitä kehän kohdilta aika reippaasti. Jäinen laakeri putosi paikalleen,että kolahdus vaan kävi.
tukivarsien kumeissa en itellä välystä hoksannut niin ei tullut hankittua, kyllä varmaan joku etra, kumipalvelu tms. voisi mittojen mukaan myydä vähän laadukkaammasta gummista valmistettuja kumejakin ja uskoisin ettei montaa euroa/kpl maksa
Kazuma Jaguar 500L 4x4 2012/2013
Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta
Tulikohan Alienin poikanen koneesta ulos vai mikä on tuo reikä moottorilohkossa vesipumpun kohdalla. En ole ennen huomannut. Sikäli kiusallinen, että tulee vedet siitä ulos. Onko muilla tuommoinen? Millä se on tukittu? Ei siinä kierteitä ole.