Sivu 46/47

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 03 Elo 2015 19:20
Kirjoittaja koinio

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 15 Elo 2015 17:08
Kirjoittaja Tapani
Hei, osaako joku neuvoa uuden Kazuma Jaguar 500:n omistavalle humanistille, millainen ilmansuodatin ja öljynsuodatin minun pitää hankkia, jotta asentajalla on kaikki, mitä tarvitsee... (ensimmäinen 10 tunnin huolto), kyselee kiittäen, Tapani

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 26 Syys 2015 00:45
Kirjoittaja kazuma500
oli myynnissä 2011 vuoden kazuma 500cc ,. tarjosin 600e ja sai romun viedä pois,.eli epäkuntosena moottori pöydällä,. sylinteri. kansi, variaattorin koppa irti,. mangneetto,. katkennu ulosvetäjä variaattorin keskireikään. heh. saa yrittää,.
moottori avattiin ku ei havaittu olevan syy yläpäässä., aikas vähän rattaita,.
ääni lähti laakerista, akseli mikä välittää tehon pää akselille. mistä lähtee etu ja taka kartaaniin,.
tuli sitt pöydällä kasattu moottoriin sylinteri ja kansi,ei paljon ollu peli varaa oli pientä säätöö saaha moottori paikoilleen. oli pikkasen ko painava. arviolta 70kg noin,. tovi et saatiin ruuvit ynm osat paikalleen,. virta päälle mittarissa km 1300km, nyt rapeat 2000km ja hyvin toiminu,. lisävarustus kaupan päälle tuli vielä mukaan etulana ja 4 ketjut ja peräkärry,.

kansi ja sylinteri vedettiin 40 momenttiin, mitä vertasin muita 500

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 14 Loka 2015 11:22
Kirjoittaja marqs31411
panzka kirjoitti:Mjoo on se vissiin itsekin koitettava tuota sähköistä pumppua, varsinkin kun viimeksi kun kävin mönkijää starttailemassa, niin ei meinannut millään lähteä käyntiin useamman minuutin sai sahata.. Eli taitaa kyllä olla tuo alkuperäinen pumppu aika valmis. =/
Itselle n vuosi sitten laitettu Bilteman pumppu ja asia pelittää. Älkää vaan Bilteman bensaletkuja laittakaa kun halkeile. Itselle vaihto just edessä.

Pitää tehdä huolto ennen talvea. Onneksi kaiken tarvittavan saa Motonetista.

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 17 Joulu 2015 11:13
Kirjoittaja buubba
Vieläkö jostain löytyy räjäytyskuvia ja/tai korjausmanuaalia, sekä kiristysmomentteja näihin? Yritin linkkejä käydä läpi, mutta suurin osa mennytkin jo vanhaksi.
Mönkkäri siis on täysin jymähtänyt, eli startilla tai narulla ei saa mitään aikaiseksi. Kone siis leiponut kiinni oikein kunnolla ja nyt olisi tarkoitus etsiä vika. Jos/kun koneesta menee jotain isompaa (mäntä, lohko, kampura) uusiksi, niin mistä osat? Kiinalaisia merkittömiä vai merkillä varustettuja tilalle?

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 17 Joulu 2015 12:39
Kirjoittaja koinio
No ainakin Capadiff myy osia netissä ja KoneGlans Salossa.
Jos niin olisi, että joku on keksinyt uuden harrastuksen hajonneen Kazuman rassaamisen sijaan niin voisin ostaa varaosiksi...

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 27 Joulu 2015 20:30
Kirjoittaja ATVpower
Näytä lämmöt juuri omassa kamppeessani maantiellä nousevan. Oletettavaa, että termarissa taikka mittarissa häikkää -> missäpäin laitetta termostaatti majailee (jos semmoinen ylipäätänsä laitteessa on) ja sopiiko joku tunnettu varaosa vai onko kazuma speciaali?

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 23 Helmi 2016 22:36
Kirjoittaja marqs31411
Heippa!

Miten säädätte kaasuttimen? Olen yrittänyt parilla päivällä mutta eipäs taita onnistua.
Putsasin kaasarin kun tulppa lopetti sopimuksen - aikaisemmin olen onnistunut jotenkin mutta käynti ei ole ikinä ollut tasaista.

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 14 Kesä 2016 21:45
Kirjoittaja Bashan07
Mitkä mahtaa olla kazuman venttiilien välykset kun mistään en ole tietoa löytäny.

KAZUMA 500 varaosa ja korjaus manuaalit

Lähetetty: 06 Heinä 2016 11:00
Kirjoittaja vexil

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 27 Marras 2016 13:29
Kirjoittaja ATVpower
Te jotka olette päivittäneet mekaanisen pa-pumpun sähköiseen. Onko ollut tarvetta rajoittaa pa-painetta jollain tapaa taikka säätää esim kaasarissa pa-pintaa? Itse laitoin 0,2bar tuottavan Motonetin pumpun ja tulvii kaasari ainakin tyhjäkäynnillä riippumatta miten asia toteutettu...

Pinnan osalta montaa tasoa kokeiltu ja nyt koho säädetty 17mm kohdille, joka pitäisi olla ohjearvo (löysin arvon netin syövereitä). Viimeisin viritys on viedä pumpulta letku ylätankin korkin juureen, josta originaali "paluulinja" alatankille lähtee. Tästä pisteessä haaroitettu myös vienti suodattimen kautta kaasarille jolloin periaatteessa paineen pitäisi nollautua joko paluulinjaan taikka sitten ylätankkiin - joko ei nollaudu tai sitten neulaventtiilin paineensieto nolla ja ei ole vain aikaisemmin tullut ilmi, kun mekaaninen pumppu ollut pelkästään linjassa...

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 12 Heinä 2017 16:47
Kirjoittaja kazumainen
Täällä ei näköjään enää porukkaa pyöri,mutta kokeillaas. Kipinä hukassa, tulppa ja puola uusittu. CDI päällisin puolin kunnossa, voiko sitä mitata ja miten? ei viittis ihan summassa ostella kaikkia osia.. Mihin muualle kipinä on voinut kadota? Voi olla myös maattovika, sillä jostakin välillä kipinä ilmaantuu, kunnes katoaa. Välillä jää "soimaan", eli saattaa vinkuna kuulua puolalta/tulpalta jo kun kääntää virrat päälle. Silloin ei starttaa, ja tulpassa näkyy hentoinen, jatkuva kipinä..Löytyskö apuja?
Ja oisko jostain vielä saatavilla service manuskaa ja sähkökaavioita? Entiset katosi edellisen tietokoneen matkassa :x
Paljon piti olla tulpan kärkiväli ja mikä on parhaaksi todettu tulppa tähän?

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 24 Heinä 2017 18:56
Kirjoittaja juklin
Minulta hävisi kipinä jokin aika sitten ja juuri CDI boxin vaihto auttoi. Ei ollut muistaakseni hirveän kallis Kone-Glansilta ja tietää kai myös sopivan tulpan.

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 07 Tammi 2018 19:46
Kirjoittaja Tero87
Uusi kazuman omistaja ilmoittautuu. Ostin huutokaupalla 2011 mallisen kazuma 500 minkä piti olla täysin kunnossa. Luotin myyjän puheisiin ja nyt kaduttaa. Ongelma 1. Neliveto ei kytkeydy, mittaristoon on jumittunut neliveto symboli päälle. Napeista kun koittaa kytkeä niin ei kytkeydy neliveto eikä etulukko.
Ongelma 2. Vaihdetta vaikea vaihtaa, vaihtuu hyvin kun ei ole käynnissä mutta käydessä harvoin saa vaihdetta edes vapaalle. Tähän oli variaattorin hihna vaihdettu mutta voisiko olla säätö kysymys? Kierrokset jää mielestäni tyhjäkäynnillä hiukan korkealle, voisiko siinä olla osa syyllinen?
Tällä oli kai viimeksi ajettu joskus viime juhannuksen tienoolla eli on seissyt pitkiä aikoja käyttämättä.
Mistä näitä ongelmia kannattaisi lähteä ratkomaan?

Re: Keskustelua KAZUMA 500:sta

Lähetetty: 07 Tammi 2018 20:14
Kirjoittaja juklin
Kazuman vetotapaa muuttaa pieni sähkömoottori, joka ei oikein kestä Suomen talvea. Sähkömoottori siirtää etuperässä olevaa vipua kolmeen eri asentoon, 2/4/lukko. Moottori ei ole kallis eikä kovin vaikea vaihtaa, mutta ei tahdo kestää. Itselläni moottori on taas rikki ja pidän koneessa jatkuvan nelivedon, kun teen sillä vain metsähommia. Viime kesänä vein sillä raskaan puukuorman sahalle asvalttitietä pitkin. Irroitin varmuuden vuoksi etukardaanin, joten kyllä minullakin 2/4 säätö toimii. On vain vähän hidas.