Moro kaikille olen uusi tällä palstalla, aloin lukemaan palstaa sen jälkeen kuin tuollainen kiinan ihme Long-Chang LC250 ilmestyi pihaan.
Kyseiseen vehkeeseen tuntuu löytyvän huonosti ohjeita ja niksejä mitä viritellä ja huoltaa.
Tuo 2-pyttyinen 4-tahti Lifan näyttää olevan Honda kopio, siinä määrin että venttiilivälysten säätö meni Hondan ohjeilla.
kysymyksiä olisi:
1) Missä vehkeissä tätä konetta on tuotu maahan (muu kuin Long-Chang LC250)?
2) Mitä huolto-ohjeita tähän löytyy?
3) Mistä osia?
4) Mikä venttiilivälys pitäisi olla?
ja sitten tärkeämpi kysymys
5) Miten virittää? (kulkee nyt 65-70kmh vapaammin virtaavilla änäreillä)
Lifan 250 (2-syl 4-tahti) koneen huolto ja viritys???
Re: Lifan 250 (2-syl 4-tahti) koneen huolto ja viritys???
Moro. En tiedä missä muissa vehkeissä ois voitu tuoda suomeen. Samoja koneita on ollut joissain moottoripyörissä ja mönkijöihin on tehty vaan sit pakki jotenkin 5 vaihteen tilalle. Omasta "lonklonkista" hajos se vaihteiston ratas et läks hampaita irti joten jouduin hitsaamaan uutta hammasta joten pakki ei enää oikein toimi kun pitää ääntä. :/ Huolto ohjeista en tiedä, osiakaan ei tunnu saavan enää mistään..
Hakusanalla "253fmm" löydät googlesta enemmän tietoa muttet suomalaisilta sivuilta (yllätys yllätys)
Mulla omasta longchangista jotai rojektia tuolla: http://harvelit.proboards.com/index.cgi ... hread=1211


Mulla omasta longchangista jotai rojektia tuolla: http://harvelit.proboards.com/index.cgi ... hread=1211

Re: Lifan 250 (2-syl 4-tahti) koneen huolto ja viritys???
Pienen tutkiskelunjälkeen
Lamos.fi -> SMC-Derbi 250 varaosaluettelo -moottori-
tuolla on pdf kovasti saman näköisestä kiinan ihmeestä, osat käynnee Lifaniin.
Itse olen kaikki osat tähän asti hakenut Stormilta Honda Rebelin kohdalta, ainakin rattaat, tulpat+tulpanhatut, pakoputken tiivisteet... käy
Niin ja venttiilien säätö menee tuolla honda Rebel ohjeella.
Lamos.fi -> SMC-Derbi 250 varaosaluettelo -moottori-
tuolla on pdf kovasti saman näköisestä kiinan ihmeestä, osat käynnee Lifaniin.
Itse olen kaikki osat tähän asti hakenut Stormilta Honda Rebelin kohdalta, ainakin rattaat, tulpat+tulpanhatut, pakoputken tiivisteet... käy
Niin ja venttiilien säätö menee tuolla honda Rebel ohjeella.
Re: Lifan 250 (2-syl 4-tahti) koneen huolto ja viritys???
Joo samanlaisilta osat näyttää tuolla lamoksen sivulla.. miten löysit kun ite en oo mitää löytäny vaikka kuinka yrittäny?
Harmi vaan ku ei löytyny sitä vaihteiston ratasta tuolta millekkä ois tarve jotta sais koneen täysin kuntoon.
Miten on mönkijä muuten toiminut? Itse olen omasta joutunut takapyörän navat hitsaamaan useampaan kertaan kun mutterit ei pitäny, sekä eteen ala ja yläpallo nivelet ja vielä raidetangon päät pitäs vaihtaa kun on todella väljät.


Re: Lifan 250 (2-syl 4-tahti) koneen huolto ja viritys???
Sitä perus virittelyä että pysyy tieliikenne kunnossa...||Nixu|| kirjoitti:Joo samanlaisilta osat näyttää tuolla lamoksen sivulla.. miten löysit kun ite en oo mitää löytäny vaikka kuinka yrittäny?Harmi vaan ku ei löytyny sitä vaihteiston ratasta tuolta millekkä ois tarve jotta sais koneen täysin kuntoon.
Miten on mönkijä muuten toiminut? Itse olen omasta joutunut takapyörän navat hitsaamaan useampaan kertaan kun mutterit ei pitäny, sekä eteen ala ja yläpallo nivelet ja vielä raidetangon päät pitäs vaihtaa kun on todella väljät.
-Nopeusmittari rikki -> poistettu ja jotain yksinkertaisempaa tilalle
-bensahan rikki -> ohittettu
-virtalukko rikki -> ohitettu
-kaasarin kalvo oli irronnut hahlostaan ja toisessa kaasarissa ei luisti liikkunut
-kaasarissa roskia (piti ajaa ilman bensan suodatinta kun se suli) tukki kohon neulan
-tulpat ja hatut oli täysin käyttökelvottomat (Hondan taulukosta sopivaa tilalle)
.
.
.
ja nivelet kokolailla viimeisillään
Niin ja mettä reissuilla yleensä pultteja katoa... muuten toiminut ok

Löytysköhän sulle Hondan purkuosista jostain ratasta - jos on niin hyvin kopioitu, tai vaihtaa 5-vaihteisen hondan vaihde hiluihin
Re: Lifan 250 (2-syl 4-tahti) koneen huolto ja viritys???
.:miksu:. kirjoitti:
Sitä perus virittelyä että pysyy tieliikenne kunnossa...
-Nopeusmittari rikki -> poistettu ja jotain yksinkertaisempaa tilalle
-bensahan rikki -> ohittettu
-virtalukko rikki -> ohitettu
-kaasarin kalvo oli irronnut hahlostaan ja toisessa kaasarissa ei luisti liikkunut
-kaasarissa roskia (piti ajaa ilman bensan suodatinta kun se suli) tukki kohon neulan
-tulpat ja hatut oli täysin käyttökelvottomat (Hondan taulukosta sopivaa tilalle)
.
.
.
ja nivelet kokolailla viimeisillään
Niin ja mettä reissuilla yleensä pultteja katoa... muuten toiminut ok
Löytysköhän sulle Hondan purkuosista jostain ratasta - jos on niin hyvin kopioitu, tai vaihtaa 5-vaihteisen hondan vaihde hiluihin
Niin sulla on tieliikenne malli.. Omassakin just bensahana päästää bensaa vaikka hana kiinni ja siitä on seurannu että toinen kaasareista vuotaa pohjasta. Pakoputken tein aikalailla kokonaan uusiks niin kiertää hyvin ja kulkee kovempaa mutta äänet on aika pörinää.

Niin en kyllä tiedä miten se peruutus vaihde on toteutettu näissä kun alunperin ovat 5vaihteisia. Mut ois kyl hyvä saada kuntoon kun pitää sellaista pauketta jos vahingossa pakin laittaa. Kytkimenkin vaihdoin vähän isompaan 5juosiseen malliin.