Viking kone-glans
Viking kone-glans
Onko kokemuksia noista kone-glansin viking 250 vehkeistä? Mikä kone siinä on , onko käytössä jossain muussa?Kuvien perusteella näyttäis ihan kohtuu viimeistellyltä peliltä. Tuosta tulee kuulemma tieliikenneversio, vois olla kiinnostava vaihtoehto halppisluokkaan.? http://www.glanspower.fi/tuote/viking250.html
No nyt oli tullu sivuille tuo tieliikennemalli. Aika ruma, mutta hinta ei paha; 3290,-. tuossa aika erikoinen työkone: http://www.glanspower.fi/products.php?p=b7b3f6
Näyttää olevan vain takavetoinen. Eli 4x6, etupää ei vedä (olettaisin että takana on kaksi vetävää akselia). Tämä yhdistettynä pitkään runkorakenteeseen vaikeuttaa ojien ylitystä huomattavasti. Mut mielenkiintoinen laite kuitenkin ja mainetta niittänyttä kiina-laatua.jusssi kirjoitti:No nyt oli tullu sivuille tuo tieliikennemalli. Aika ruma, mutta hinta ei paha; 3290,-. tuossa aika erikoinen työkone: http://www.glanspower.fi/products.php?p=b7b3f6
Samanlaisia kuvia olen nähnyt mm. yamahalta, jolla 250cc kone istutettu vastaavaan runkoon, paitsi 6x6, taisi olla timberwolfin/beartracerin kuusveto versio, nimi oli joku toinen. Tehoilla ei ole kerskumista, mutta eteenpäin pääsee, sekä myös taakse

Hirveä lava eikä oo kuin 100kg kantavuuttajusssi kirjoitti:No nyt oli tullu sivuille tuo tieliikennemalli. Aika ruma, mutta hinta ei paha; 3290,-. tuossa aika erikoinen työkone: http://www.glanspower.fi/products.php?p=b7b3f6


Takaa kun vaihtas jouset jäykiksi, kantavat renkaat ja...

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
jusssi kirjoitti:Tuolla kyllä sanotaan että lavan kantavuus 1000kgamis kirjoitti:
Hirveä lava eikä oo kuin 100kg kantavuutta![]()
![]()


Perun kaikki pahat puheeni ja myönnän sokeuteni

I'm sure that we can handle this situation maturely, just like the responsible adults that we are. Isn't that right, Mr... Poopy Pants?
- frosty
- Tracks
- Viestit: 1015
- Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
- Mönkijä:: Scrambler 1K #240
- Paikkakunta: Lahti
Itse taidan ostaa tuommoisen Viikingin. Saksalaiselta ATV-foorumilta lueskelin että nopeuden rajoittimen poistamalla kulkisi yli 100kmh. Koneet kuulemma on SMC-lähtöiset, eli alkujaan Honda, mutta pakki on tehty jotenkin omaan laatikkoon ja sen takia vitonen on jouduttu poistamaan... Niin siellä kertoivat. Täyttä varmuutta ei asiasta ole, mutta se varmasti selviää kun huomenna soitan Kone-Glansille.
Nii juu, se merkkihän on Tarkalleen Longchang Viking 250 ATV ja siitä on maailmalla myös Viking 250 Sport -malli.
Nii juu, se merkkihän on Tarkalleen Longchang Viking 250 ATV ja siitä on maailmalla myös Viking 250 Sport -malli.
Olen antanut kertoa itselleni, että kone on Hodnan motista kopio. Vastaavan HONDAn koneen männät eivät sovi, eikä moni muukaan osa, paitsi kun ne askartelee sinne mitenkuten. Halvemmaksi tulee kuulemma ostaa koko motti uusi. Ei kokemusta itsellä.frosty kirjoitti:...eli alkujaan Honda, mutta pakki on tehty jotenkin omaan laatikkoon ja sen takia vitonen on jouduttu poistamaan...
l Kipu on vain tunne l
eikös kellään ole tästä mitään tietoa? Onko tuo kone kuristettu miten, saako vauhtia nostettua sataseen? Onko koneglans ainoa paikka missä näitä sitten huollatetaan, ja takuukorjataan? Jos tällasen ostaa ja koneglans päättää lopettaa mallin myynnin niin saako varaosia enää mistään? Eli onko tällasen kuitenkin melko kalliin laitteen kanssa kusessa parin vuoden päästä? Ei oo pahemmin näkynyt näitä kiinalaisia myytävänä, ei tiedä miten arvo säilyy.
Eräällä saksankielisellä saitilla sanottiin että rajoittimella 75 ja ilman 100 kulkis, mutta se oli varmaan erilainen malli, siinä oli kaksi pyöreää lamppua eikä etuteloneitä, lisäksi hihnaveto. Kyllä tuo glanssinkin laite varmaan ihan hieno on kunhan repii pois etutelineen..
Löysin myös tietoa jonka mukaan kone on sama ku smc:ssä, vaihteisto eri tuon pakki jutun takia, mutta jos tosiaan näin on niin eikö tämä ole tosi halpa tekniikan laatuun nähden?
Eräällä saksankielisellä saitilla sanottiin että rajoittimella 75 ja ilman 100 kulkis, mutta se oli varmaan erilainen malli, siinä oli kaksi pyöreää lamppua eikä etuteloneitä, lisäksi hihnaveto. Kyllä tuo glanssinkin laite varmaan ihan hieno on kunhan repii pois etutelineen..
Löysin myös tietoa jonka mukaan kone on sama ku smc:ssä, vaihteisto eri tuon pakki jutun takia, mutta jos tosiaan näin on niin eikö tämä ole tosi halpa tekniikan laatuun nähden?
-
- 4WD
- Viestit: 123
- Liittynyt: 17 Touko 2006 20:40
- Mönkijä:: Honda TRX420FA-11
- Paikkakunta: Lahti/Sumiainen
Itselleni tulossa tuollainen Viking ensi viikon lopulla, joten toivotaan että on hyvä vehje hintaisekseen ainakin. Käyttö tulee olemaan työpainotteista, puun- ja tavaran kuljetusta kun mökillä on maasto sellainen ettei oikein käsipelillä pärjää.
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden omistajien kommentteja laitteesta. Myös linkit noihin ulkomaisiin foorumeihin yms joissa Vikingista on juttua ovat tervetulleita!
Olisi mielenkiintoista kuulla muiden omistajien kommentteja laitteesta. Myös linkit noihin ulkomaisiin foorumeihin yms joissa Vikingista on juttua ovat tervetulleita!
mökkihöperöltä odotellaan sitten kommentteja kovasti. Mitä olen tässä taas mönkijäkuumeessa katsellut niin tämä taitaa olla halvin tieliikennemalli 250cc koneella, eikä silti mikään ihan täysi romu kun kerta kone on sama ku smc:ssä. Saksalaisilta sivuilta tietoa hakiessani törmäsin malliin jossa on kaksi kaasaria, mutta se on varmaan eri, eikö näissä ole yksi kaasutin?
Onkohan koneglanssilla sopparia minkään liikkeiden kanssa ettei tarvitse huollattaa salossa, pk seudulta on vähän paha sinne viedä aina?
Millanenkohan tuo alennusvaihteisto on, puolittaako se kaikki vaihteet tai jotain?
Onkohan koneglanssilla sopparia minkään liikkeiden kanssa ettei tarvitse huollattaa salossa, pk seudulta on vähän paha sinne viedä aina?
Millanenkohan tuo alennusvaihteisto on, puolittaako se kaikki vaihteet tai jotain?
-
- 4WD
- Viestit: 123
- Liittynyt: 17 Touko 2006 20:40
- Mönkijä:: Honda TRX420FA-11
- Paikkakunta: Lahti/Sumiainen
Tarkennetaan vielä sen verran että nykyisin myynnissä oleva malli näyttää tältä:
http://www.glanspower.fi/tuote/viking250_eecmaasto.html
(otin tuon maastomallin, ulkonäössä/varusteissa ei kuulemma ole eroa tieliikennekäyttöön tarkoitetun kanssa)
Kone-Glanssin mönkijäsivuilla lukee:
"Voimansiirron kiinteä alennusvaihde lisää sitkeyttä raskaassa työssä."
Eli kyllä tuollainenkin pitäisi löytyä, joka on hyvä kun mökillä on jyrkähkö mäki jota pitäisi tukki/rankakärryn kanssa ylös päästä.
En osaa tuon teknisestä puolesta sen enempää sanoa.
Minäkin huomasin saksalaisilla sivuilla että olisi kaksi kaasaria, en tiedä onko tuossa. Muuten laite näytti ainakin samalta.
En tiedä tuosta huollosta. Glanssilta kysyin vaan sen verran että huoltaa voisi itsekin. Kaipa se on sitten Saloon lähetettävä jos takuuaikana jotain isompaa ilmenee. Muuten saa vaikeammat korjaukset hoitaa paikallinen autokorjaamo yrittäjä.
Kerron kommentteja sitten kun vehkeen saan ja kokemuksia kertyy.
http://www.glanspower.fi/tuote/viking250_eecmaasto.html
(otin tuon maastomallin, ulkonäössä/varusteissa ei kuulemma ole eroa tieliikennekäyttöön tarkoitetun kanssa)
Kone-Glanssin mönkijäsivuilla lukee:
"Voimansiirron kiinteä alennusvaihde lisää sitkeyttä raskaassa työssä."
Eli kyllä tuollainenkin pitäisi löytyä, joka on hyvä kun mökillä on jyrkähkö mäki jota pitäisi tukki/rankakärryn kanssa ylös päästä.
En osaa tuon teknisestä puolesta sen enempää sanoa.
Minäkin huomasin saksalaisilla sivuilla että olisi kaksi kaasaria, en tiedä onko tuossa. Muuten laite näytti ainakin samalta.
En tiedä tuosta huollosta. Glanssilta kysyin vaan sen verran että huoltaa voisi itsekin. Kaipa se on sitten Saloon lähetettävä jos takuuaikana jotain isompaa ilmenee. Muuten saa vaikeammat korjaukset hoitaa paikallinen autokorjaamo yrittäjä.
Kerron kommentteja sitten kun vehkeen saan ja kokemuksia kertyy.