keeway leone 500 2013

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Lebeh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Marras 2012 00:33

keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja Lebeh »

Moro!

tuli hankittua tuollainen uusi keeway leone 500. Kylmä Käynnistyksen kanssa meinaa olla pientä ongelmaa, saa starttailla noin 30sek ja sittenkin lähtee lopulta hyvin vaikeasti käyntiin. Lämpötila kuitenkin ollut plussan puolella. tämä vehje kuitenkin myytiin minulle ruisku koneisena mutta ihmetyttää kun tässä on kuitenkin ryypylle erillinen vipu. Onko mahdollista että ruiskuvehkeessä voisi olla joku kuristinläppä jota tämä vipu liikuttaa?
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja frosty »

Mulla on sellanen käsitys ettei se ole ruiskukoneella. Leone ei myöskään ole Keeway, vaan ihan oma merkkinsä.

Näin sanotaan Keewaymotorin sivuilla.. "Leone on Keewaymotorin maahantuoma merkki jonka mallistoon kuuluu,
lastenmönkijät, nelivetomönkijät, mopot ja skootterit."
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Avatar
PNPN
3WD
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Syys 2009 20:13
Mönkijä:: Pau-Pau
Paikkakunta: Akaa

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja PNPN »

Laitetta tuntematta... Mulla on Ducatissa ruiskukone ja "ryyppyvipu" joka pitää kylmäkäynnistyksessä kierrokset vähän korkeammalla.
Lebeh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Marras 2012 00:33

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja Lebeh »

tänään tutkiskelin vähän tarkemmin räjäytyskuvista niin kyllä se näyttää kaasuttimella oleva versio olevan. kuvissa näkyi myös jonkunlainen bensapumpun tapainen, vissiin alipaineella toimiva. voisikohan tuo "vika" että joutuu pitkään sahaamaan käyntiin johtua juuri siitä että bensapaineet nousee vähän viiveellä tuosta pumpusta johtuen? ilmeisesti pitäisi jonkunlainen primeri tähän vehkeeseen viritellä jos meinaa pakkasilla ajella. ei näköjään pysty myyjän sanaankaan luottamaan kun väitti että on varmasti ruisku koneinen vehe kyseessä. lisäksi puhui kyllä keewaysta, mutta taitaakin olla ihan muu tosiaan tuo merkki. vaikka sillä ei nyt kauheasti ole väliä ehkä, kiinalainen mikä kiinalainen :D
Avatar
frosty
Tracks
Viestit: 1015
Liittynyt: 27 Huhti 2006 23:46
Mönkijä:: Scrambler 1K #240
Paikkakunta: Lahti

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja frosty »

Nii, ei se Keeway merkkinä taida luoda yhtään enempää sitä lohtua kuin muutkaan kiinanmiehen pelit :D
Asialliselta laitteelta se minusta vaikutti kun sellasta kattelin.

Toi käyntiinlähtö saataa parantua ihan kaasarin säätämisellä. Bensapumpusta se tuskin johtuu kun kaasarissa on kuitenkin tavaraa edellisen sammutuksen jäljiltä.
Try to fit in? -No thanks, I'd rather STAND OUT
Lebeh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Marras 2012 00:33

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja Lebeh »

kyllä tuo hyvin asialliselta peliltä tuntuu. tukevatekoisen näköinen kaikinpuolin. alkuun ihmeteltiin kun oli todella kovan tuntuinen ajella... sitten huomattiin että olivat jättäneet varastopaineet renkaisiin ja jousitus oli melkein jäykimmillään. nyt kun on normaalipaineet renkaissa ja jousitus puolijäykällä niin on todella mukava ajella. kahdestaankin on ihan hyvin tilaa ajella kun on sen verran pitkä ja matkustalle omat jalanpaikat.
jotenkin tuntuu että pikkuhiljaa myös lähtee helpommin käyntiin, voihan se olla että on ainakin osittain vielä uutuudem jäykkyyttäkin että saa sahata käyntiin :) tällähetkellä ajettu 60km / 6,5h.
kunhan lunta satelee niin pääsee testailemaan lumilevyn kanssa mitenkä pihan auraus sujuu tämmöisellä kapistuksella.
_reiska_
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2011 10:14

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja _reiska_ »

Moro!

Mahtaiskohan toi Leone olla sama kuin tää Polar500irs mitä Motoland ja Falmek kauppaa? Voisin jopa sanoa että ovat täysin identtiset...
Eipä siinä mittään ihan kelpo pelihän se on...

Tässä linkki valmistajan sivuille. http://www.xyvehicle.com/main.html

Omassa tönkijässä sama juttu mutta kun laittaa ryypyn kaakkoon ja parisen kertaa starttaa nii lähtee homma luonaamaan...
Avatar
ViiMax
Tracks
Viestit: 4448
Liittynyt: 13 Helmi 2011 13:10
Mönkijä:: Sp 500
Paikkakunta: Nurmijärvi & P-Karjala

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja ViiMax »

Samaa asiaa pohdittiin "taannoin" Kingin kanssa ---> http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... 56#p363165
Lebeh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Marras 2012 00:33

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja Lebeh »

kyllähän tuo ihan identtiseltä näyttää tuon polarin kanssa. mönkkäri on nyt huollossa niin samalla katsovat toimiiko ryyppy oikein, jos toimii niin asentavat primerin helpottamaan käyntiinlähtöä pakkasilla. samalla vaihdattaa koneeseen ja periin kunnolliset öljyt. katsoa jos näillä toimenpiteillä saisi vähän parannusta pakkaskelejä ajatellen :P muutenhan tuo leone vaikuttaa ihan kelpo peliltä näin lyhyen kokemuksen perusteella.
_reiska_
Noppeli
Viestit: 21
Liittynyt: 28 Joulu 2011 10:14

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja _reiska_ »

Miten on tönkijä skulannut?
AS13
Noppeli
Viestit: 1
Liittynyt: 15 Kesä 2013 11:45

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja AS13 »

Itseä kiinnostaisi myös, miten on kyseinen laite toiminut??? Eilen haettiin samanlainen 500 irs ja nyt on sisäänajoa ajettu eilinen päivä..ja jatkuu vielä. :) Lumitöitä varten laite tuli hommattua, mutta kilpipeli oli järkevin vaihtoehto ostaa, koska muuten olisi vähällä käytöllä. Ihan ok:lta vaikuttaa.
Ainoat ongelmat on nopeusmittarin toiminta ja jarruvalot.. Jarruvalot palaa kokoajan ja nopeusmittari ei toimi ollenkaan..menee maanantaina takasin, jotta saavat korjata nämä "viat"... :? ..muuten ihan jämäkän oloinen kiinalaiseksi..mutta olisi tosiaan kiva kuulla millainen laite on ollut..? (Näistä kun niin vähän on juttua.)
Lebeh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Marras 2012 00:33

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja Lebeh »

päivitetäänhän tarinaa pitkästä aikaa.

eli alkuun oli talvella käyntiinlähtemis ongelmia joten päätettiin asennuttaa se primer pumppu liikkeessä. tämä auttoikin selvästi eikä ollu mitään vaikeuksia saada käyntii edes -20 pakkasessa. primer pumpun asennuksen jälkeen vaan ilmaantui uusi ongelma: kone sammui kuin ajeli isommilla kierroksilla, kuten esim vedätti lumihangessa isoilla kierroksilla. tutkimusten jälkeen epäiltiin tämän johtuvan siitä kun olivat liikkeessä asentaneet primerpumpun syöttöletkun alipaine bensapumpun jälkeen eikä ennen pumppua niinkuin oikeaoppisesti pitäisi. eli polttoaine pääsi virtaamaan primerpumpun läpi ja kone tukehtui bensaan. toinen vaihtoehto on että bensaletkussa oleva primerin t-liitoskappale ahdisti senverran virtausta että polttoaineen virtaus ei riittänyt kunnolla kaasuttimelle.

jokotapauksessa tämä ongelma korjautui kun takuuseen vaihtoivat liikkeessä sähköisen bensapumpun ja vaihtoivat primerin letkun liitoksen oikeaan paikkaan ennen pumppua.

mutta sitten tulikin jo uutta ongelmaa: takajarrut hävisivät ensin aj sitten jarruit alku lyömään jumiin aina jarruttaessa (joskus laahasivat vaikkei olisi edes jarruttanut lainkaan) tämä söi jarrupalat. eli taas pajalle takuuhuoltoon. jarrut olivat kuulemma ollu päin P:tä ja jarrunesteesteen paine ei ollu jotenkin päässyt palautumaan ja siksi jumineet? jotain sellaista ,en ole asiantuntija :P

samassa yhteydessä kun tutkittiin näitä jarruja huomattiin että kardaani akselin kiinnitys takaperään oli täysin väljä. eli se laakeri. väljystä oli noin puolisenttiä sivusuunnassa kun kardaania heilutteli. myös vetoakseleita takaa kokeilemalla niissäkin laakereissa oli selvää väljyyttä. perän vaihtoivat uuden takuuseen. valmistus virhe ollut ilmeinen entisessä kun kilometrejä vain noin 300.

tällähetkellä näyttää siltä ettei tämä laitos ehjää päivää nää kun aina ilmenee uutta vikaa. semmoinenkin oli että vesiletku oli hankautunut johonkin alustan osaan puhki ja jäähdytysnesteet pääsi vuotamaan. (onneksi huomattiin ajoissa) ja tällä hetkellä on sellainen että vaihteisto jumittelee, meinaa jäädä hitaalle asennolle jumiin.

alkaa jo tuntumaan ettei näin huonoa yksilöä voi kellekkään sattua, on ollut suurinpiirtein kaikki viat mitä voi kuvitella! kilometrejä on tällähetkellä noin 500 kun ei ole päässyt paljon ajelemaan korjausten/vikojen takia.

jos jotain hyvää sanottavaa niin ajettavuus on tässä todella hyvä (kun vaan pääsis nauttimaan siitä :D )
Lebeh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Marras 2012 00:33

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja Lebeh »

AS13 kirjoitti:Itseä kiinnostaisi myös, miten on kyseinen laite toiminut??? Eilen haettiin samanlainen 500 irs ja nyt on sisäänajoa ajettu eilinen päivä..ja jatkuu vielä. :) Lumitöitä varten laite tuli hommattua, mutta kilpipeli oli järkevin vaihtoehto ostaa, koska muuten olisi vähällä käytöllä. Ihan ok:lta vaikuttaa.
Ainoat ongelmat on nopeusmittarin toiminta ja jarruvalot.. Jarruvalot palaa kokoajan ja nopeusmittari ei toimi ollenkaan..menee maanantaina takasin, jotta saavat korjata nämä "viat"... :? ..muuten ihan jämäkän oloinen kiinalaiseksi..mutta olisi tosiaan kiva kuulla millainen laite on ollut..? (Näistä kun niin vähän on juttua.)

kunhan on sisäänajot ajettu kannattaa testata toimiiko hyvin myös isommalla kaasulla. näissä on kuulemma turhan pieni pääsuutin kaasuttimessa ja se voi aiheuttaa hyytymistä isommilla kierroksilla. kaasuttimessa on myös kuulemma "ryyppysuutin".. jos on kylmäkäynnistys ongelmia niin suuttimen vaihtaminen isompaan vois auttaa. tuolta liikkeestä mistä itse ostettiin tuo leone, oli myyty myös toinen uusi leone ja sen oli omistaja palauttanut ja vaihtanut polarikseen kylmäkäynnistys ongelmien takia.
Fred Scuttle
6WD
Viestit: 663
Liittynyt: 23 Loka 2006 22:53
Paikkakunta: Etelälappi

Omaa sukua mikä?

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Lebeh
Noppeli
Viestit: 8
Liittynyt: 22 Marras 2012 00:33

Re: keeway leone 500 2013

Viesti Kirjoittaja Lebeh »

Nämä kiinalaisten vehkeiden merkit taitaa vaihdella maahantuojan mukaan. Näitä on ainakin tuossa ylempänä mainitut keeway tai polar. Jos sitä meinasit. Oman kokemusten perusteella en voi suositella näitä kellekkään.. Tosin voi olla että sattui itselle "maanantai kappale"
Vastaa Viestiin