Sivu 1/29

HAWAI 200cc kokemuksia

Lähetetty: 07 Syys 2006 21:35
Kirjoittaja Stombba
Nyt puraisi kärpänen viimeisen kerran ja kaupasta matkaan lähti tuollainen HAWAI 200cc crossimönkky.

Nyt haluaisin tietoa laitteen putken avartamisesta kun tuntuu ahistavan. Onko jollain kokemusta lähteekö popparit poraamalla takavaimentajan sisälmys irti? näin olettaisin. Putkeen kun tökkii kättä pidemmällä niin hyvinkin äkkiä vastaan tulee seinämä. Olisiko kentie mitään apuja tuon seinämän puhkosimesta???. Äänethän tuossa vehjeksessä on aika kovat jo vakiona joten alkaako avartamisella mölyämään vielä enemmän?. Mietin vaan että miten nuo on rakennettu sisältä?.

Hawai vaikuttaa alkumetreillä todella tukevalle "riippuen mihin vertaa" ja muutenkin rakenne parempi kuin esim Bomber Cat 200cc:ssa.

Jos tässä intoutuu virittämään tuota kapistusta niin mitkä ovat ne jutut millä tuosta saisi paukkua irti suht helpolla?

Putki ja kaasarin pääsuutin isommaksi?

Tänne voisi porukka kirjoitella yleisesti kokemuksia kyseisestä kikottimesta :lol:

Lähetetty: 08 Syys 2006 13:59
Kirjoittaja BastardoGrande
Oot varmana ostanu Suomen ainoan tollasen laitteen kun kukaan ei vastaa.

Lähetetty: 08 Syys 2006 15:35
Kirjoittaja Spin
Itsellä on tuo Whizz runner 200cc. Samalla koneella kuin Hawai.

Tekisi myös mieli alkaa hivenen piristämään tuota. Ensimmäisenä varmaankin pitäisi katsella jostain isompi suutin. Tämän jälkeen lienee ilmanputsaria parempaa, ja vaimentimesta sisuskalut pois. Hivenen mietityttää millaiset äänet sitten tulee, ja onko tehonlisäys sen arvoinen :).

Itse mönkijä on pelannut aivan loistavasti tähän asti. Eilen kiristelin hivenen ohjausniveliä, ja huomasin, että uudet pallokupit ohjaukseen vois jossainvaiheessa hankkia. Nykyisilläkin tosin vielä pärjää, ei ihan niin väljät ole.

Tämä kun ois vaikka 6 vaihteinen, niin ois tuota kulkuakin riittävästi. Harvemmin tosin tulee tuolla maastossa ajettua sen mitä kulkee :). n.70km/h kulkua mopon mittarin mukaan (rinnalla ajeli kaveri). Hawai:n vois olettaa kulkevan hivenen lujempaa raskaammista välityksistä johtuen, ellei kasvanut paino sitten syö vauhtia.

Hawain modaus

Lähetetty: 09 Syys 2006 20:55
Kirjoittaja Stombba
Nonni nyt on sitten menopeli saanut maistaa modausta =)

Avarsin putkea jolloin kone alkoi hengittää. Ei ole ihme ettei vakio putkella oikein tapahdu kun vaimentajan loppupää on tulpattu tiiviisti kiinni. Kone on operaation jälkeen huomattavasti herkempi kaasulle ja vääntöä löytyy kivasti lisää. Miinuspuolena avartamisella on äänien koveneminen, tosin itseäni se ei haittaa koska naapureita ei ole ihan kivenheiton päässä. Äänet on kovat mutta samalla todella "räyheät" ja operaation jälkeen ei tule enää sitä typerää hyrrrrr ääntä kun vaihtaa vaihdetta.

Muutaman päivän ajon jälkeen totesin laitteen olevan nopeassa kännöksessä hieman kiikkerä ja herkästi lähtee nostamaan tassua mutta siihen löytyi ratkaisu. Käänsin kaikki renkaat puolelta toiselle ja näin ollen Hawai:n leveys kasvoi huomattavasti ja nyt saa tykittää aika huolella kurveihin. Tuli muuten mönkijästä paremman näköinen kun leveys kasvoi ja vanteiden kranssi tuli leveämäksi =).

Seuraava etappi on suuttimen vaihto jotta kiuas saisi enemmän lientä =)

Huominen päivä menee etupäätä säätäessä kun tykkää hieman kovemmassa vauhdissa lähteä heijaamaan puolelta toiselle ? Tähän kaipaisin neuvoja, kannattaako etujousitus olla löysä vai jäykkä?

Oletteko muuten huomanneet että Hawai:n keulassa on just oikeassa paikassa asennustelineet valoille ? Pari pyöreätä keulille jotta näkee iltasellakin kurvailla.

moi

Lähetetty: 09 Syys 2006 22:01
Kirjoittaja Viltsu92
mullakin on tuollainen havai kulkeeko kovempaa kun avartaa putkea?
ja miten käänsit ne renkaat?

Re: moi

Lähetetty: 09 Syys 2006 23:57
Kirjoittaja Spin
Viltsu92 kirjoitti:mullakin on tuollainen havai kulkeeko kovempaa kun avartaa putkea?
ja miten käänsit ne renkaat?
Renkaat vain puolelta toiselle, niin, että venttiilit jäävät sisäpuolelle :). Siis ei mitään varsinaista kääntämistä.

Re: Hawain modaus

Lähetetty: 10 Syys 2006 00:45
Kirjoittaja BLADEMAN
Stombba kirjoitti:Huominen päivä menee etupäätä säätäessä kun tykkää hieman kovemmassa vauhdissa lähteä heijaamaan puolelta toiselle ? Tähän kaipaisin neuvoja, kannattaako etujousitus olla löysä vai jäykkä?
Mulla on kyllä erilainen mönkijä.Mutta mulla on etu sekä taka jouset löysällä ja niillä menee tosi hyvin asfaltilla sekä hiekkatiellä +madallettu alusta.kovilla jousilla oli aikamoista pompotusta ja heijaamista edestakaisin,
Oletko katsonut aurauskulmia ja onko sulla rengaspaineet oikein?
en tiedä oliko yhtään apua mutta itse kokeilemalla paras :D

moi

Lähetetty: 10 Syys 2006 13:09
Kirjoittaja Viltsu92
mulla heijaa ihan samalla tavalla se taitaa johtua joko auraus kulmista tai saattaaha se olla iha tehtaan virhe ei noista kiina laisista koskaan tiiä

Lähetetty: 10 Syys 2006 17:23
Kirjoittaja jmh
mull on se whizz mönkijä sama kone kuin hawajissa putken tein itse siihen 40mm rosterista ja suutin on 110 auttoi tohon alavääntöön kokeilin 120 suutinta ei hyvä saa liikaa tavaraa sekä tei ilman putsarin uusiksi suodatinkankaasta et ei pitäisi ainakaan haitata ilman saantia seuraavaksi kokeilaan noita rattaiden vaihtoa ja muillekin tiedoksi että kannataa tutkia noi ventiilin välykset tarkasti on aika nirso moottori niistä :twisted:

Kokemuksia kytkimestä?

Lähetetty: 16 Syys 2006 22:03
Kirjoittaja Stombba
Kävin tänään ajelemassa mettässä Hawain kanssa ja kivaa oli =)

Menee yllättävän pahoista paikoista ja vääntöä yllättävän hyvin, mutta mietin tuota kytkintä kun joutuu aavistuksen luistattamaan pahassa paikassa että mitenkähän pitkään se kestää?. Minkälainen kytkin kyseisessä käkättimessä on? Onko vaara että metsässä mönkiessä jossain vaiheessa kytkin lakkaa pelittämästä?.

Kuuntelin moottorin ääniä ja mietin onko siellä joku asiaan kuuluva juttu kun päästää kytkintä ni se inahtaa ja sit mennään. Ääni ei mitenkään kuulosta pahalle mutta olisi kiva tietää mitä kytkin puolelta löytyy. Luulisi kömpijän koneessa nimenomaan panostettu kytkin puolelle noin yleisesti ajateltuna kun niillä kuitenkin pistellään mettissä ja montuilla.


Eikö täällä ole tosiaan kun pari Hawai vehjestä porukoilla?

hawai vai whizz runner ? ja 200cc

Lähetetty: 17 Syys 2006 22:50
Kirjoittaja diff
Joo tere
kovasti olen pohtinut kumman ostais whizz wai hawai , näyttäs kumpakin olevan aikas sukulais sieluja !
Hawai pitäs olla kait hieman laadukkaampi ? Moottorit on kaiketi noissa 200cc kokoisissa saman valmistajan tekeleitä.
Jos nyt joku Whizz mies ottais kantaa sekä hawai kuski kans ( tarkotan et olis kokemusta kummastakin) ??
Whizzejä kaiketi myyty 200cc luokassa eniten .

Yksi käytetty whizz 200 olis piikissä , myyjä kehui parannelleen sitä mm. vaimentimen vaihdolla ( herkyys ja vääntö parani )
koneen korvakkeet vaati uudelleen hitsauksen ja syyläri takuuseen.
muuten kone käy nätisti ja sietää kovempaakin ajoa.

Re: Kokemuksia kytkimestä?

Lähetetty: 17 Syys 2006 23:22
Kirjoittaja Spin
Stombba kirjoitti:Kävin tänään ajelemassa mettässä Hawain kanssa ja kivaa oli =)

Menee yllättävän pahoista paikoista ja vääntöä yllättävän hyvin, mutta mietin tuota kytkintä kun joutuu aavistuksen luistattamaan pahassa paikassa että mitenkähän pitkään se kestää?. Minkälainen kytkin kyseisessä käkättimessä on? Onko vaara että metsässä mönkiessä jossain vaiheessa kytkin lakkaa pelittämästä?.

Kuuntelin moottorin ääniä ja mietin onko siellä joku asiaan kuuluva juttu kun päästää kytkintä ni se inahtaa ja sit mennään. Ääni ei mitenkään kuulosta pahalle mutta olisi kiva tietää mitä kytkin puolelta löytyy. Luulisi kömpijän koneessa nimenomaan panostettu kytkin puolelle noin yleisesti ajateltuna kun niillä kuitenkin pistellään mettissä ja montuilla.


Eikö täällä ole tosiaan kun pari Hawai vehjestä porukoilla?
Tosiaan eka reissu omalla, niin oli yksi hawai mukana. Itse karkasin porukasta hivenen aikaisemmin, mutta Hawai malli tuli reissusta takaisin kytkin risana. Epäilivät juurikin syyksi liian raskaita välityksiä. Whizz mallissahan on kevyemmät välit. Liekkö siis "maanantaipäivän" kappale, näitähän aina on joka tuotteessa muutamia ainakin.

Itse myös tarvitsee tosin joskus käyttää kytkintä, mutta tosi harvoin luistatella sillä. Tuo kun vääntää melkein tyhjäkäynnillä, ihan pientä pintakaasua tarjoaa niin kulkee metsikössä kivasti kivikoiden yli.

Hawai vs Whizz

Lähetetty: 19 Syys 2006 22:13
Kirjoittaja Stombba
Otan sen verran kantaa tuohon kyselyyn että omistan Hawai:n ja olen ajanut Whizzillä ja moottorista en lähde sanomaan mitään...mielestäni Hawai kiihtyy aavistuksen rivakammin. Näiden kahden ero alustassa on melkoinen, eli Whizz on reippaasti "huterampi" kuin Hawai ja sen sanoivat poijjaat mönkijöitä myyvässä liikkeessäkin. Ovat myyneet Whizziä melkoisesti ja minun mönkky oli ensimmäinen Hawai jonka myivät. Eron huomaa jo pelkällä päällä istumisella kun Whizzin alustan osat ovat hieman "väljää" tekoa.

Onhan toki Whizz hieman edullisempi mutta samalla "lelumman" näköinen, en lähde omaani puolustelemaan mutta jos nyt edelleen pitäisi valita niin valinta olisi Hawai.


PS. Tänään tuli taas leikittyä mettässä, on se kiva käydä nollailemassa työpäivän päätteeksi =)


Vertailkaa näitä kahta liikkeessä ja ottakaa se mikä enemmän miellyttää...

moi

Lähetetty: 20 Syys 2006 16:02
Kirjoittaja Viltsu92
whizz on ehdottomasti parempi!!!! ja muuten keuliikiin mutta ei tasaisella hiekalla mutta asvaltilla kyllä

jaa

Lähetetty: 21 Syys 2006 00:52
Kirjoittaja Enduroooo
Perusteluita?
Ei taida riittää "mun mönkijä, paras mönkijä" tyyli nytten.