Huono akku?

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
jarppi
2WD

Huono akku?

Viesti Kirjoittaja jarppi »

Tervehdys kaikille olen uusi mönkkäri porukas mut kovasti intoa täynnä :D ....nooo asiaan itsekkin huomasin et akku on todella surkea tässä Comanche Cross 200cc tieliikennemönkijässäkin.
tuntuu monessakin olevan noita et rupee röpöttämään ja täytyy möntää et itsellä on sama vika :evil: mut täytyy tilata jorkilta ainaskin toi etu ratas ja suutin.
http://kuvablogi.com/blog/6220/
VPx
4WD
Mönkijä:: 4 kpl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Moro,

Akku oli aika onneton tuossa Falmekissakin. Kävin Akkukaupasta hakemassa Exiden akun ja toimii paremmin. Mullakin pitäisi tuo etuhammasratas vaihtaa pienempään. 13-piikkinen mahtaisi olla sopiva. Oletko muuten kysellyt paikallisilta liikkeiltä noita hammasrattaita?

Mulla on muuten kiinni toi viripaketti tuossa Falmekissa. Sisältää ilmeisesti tuon CDI-boxin, suuttimen ja ilmansuodattimen. En tiedä vaikutusta, kun en ole "vakiolla" ajanut :)

P.S. Näkyy muuten tuo sinun New Beatle tästä työpaikan ikkunasta :)

- VP
jarppi
2WD

Viesti Kirjoittaja jarppi »

Moro

En ole kysellyt vielä ainakaan noita hammaspyöriä täältä mut taidan tilata samasta paikasta suuttimen ja hammaspyörän...joo kyll se taitaa näkyä jos olet teollisuuskylässä :) oliko muuten arvokas toi akku?
VPx kirjoitti:Moro,

Akku oli aika onneton tuossa Falmekissakin. Kävin Akkukaupasta hakemassa Exiden akun ja toimii paremmin. Mullakin pitäisi tuo etuhammasratas vaihtaa pienempään. 13-piikkinen mahtaisi olla sopiva. Oletko muuten kysellyt paikallisilta liikkeiltä noita hammasrattaita?

Mulla on muuten kiinni toi viripaketti tuossa Falmekissa. Sisältää ilmeisesti tuon CDI-boxin, suuttimen ja ilmansuodattimen. En tiedä vaikutusta, kun en ole "vakiolla" ajanut :)

P.S. Näkyy muuten tuo sinun New Beatle tästä työpaikan ikkunasta :)

- VP
VPx
4WD
Mönkijä:: 4 kpl
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VPx »

Moi,

Muistaakseni 35e oli tuo akku.

Tuota kömpijää olen "parannellut" myös alustan ja sähköjen osalta. Käänsin takavanteet ja laskin perää. On pikkasen tukevamman oloinen ja ei enää niin keulapainoinen. Lapsillakin on helpompi tuota nyt käyttää.

Tuolle takaiskarille tein lisää kiinnityspisteitä alapäähän ja pitää tehdä sama tonne iskarin yläpäähänkin. Etuiskarit tossa vehkeessä on kyllä huonot. Pitää niillekin keksiä vielä jotain.

http://kuvablogi.com/blog/6264/
Mikse
4WD
Mönkijä:: Loppuun ajettu Räpperi 700

Viesti Kirjoittaja Mikse »

Comanche 200:lle on kertynyt jo kohta 500km ja tähän asti on säästytty kovilta pakkasilta kun niitä on "kauhulla" odoteltu kun täällä on vain mollattu tuota alkuperäistä akkua.

No tänään sitten mittari näytti n. -10C niin oli positiivinen yllätys kun kirppu lähti käytiin toisella startilla !!! :o Olis ehkä lähtenyt jo ekallakin mutta oli niin lyhyt startti ettei ehtinyt.

Uusi akku on kuitenkin ostoslistalla ja oon etsinyt saman kokoista akkua kuin tuo alkuperäinen mutta ei ole löytynyt MISTÄÄN!? :?:

Mitä akkuja ootte ostaneet tuohon 200:een ja mistä, joka sopisi tuohon koteloon vai oletteko tehneet suosiolla uuden akkukotelon? Ampeereita pitäisi olla vähintään 12Ah.
bowtie81
4WD

Viesti Kirjoittaja bowtie81 »

mä lisäsin omaan akkuun vettä jonkunverran, eli se kannattaa tarkistaa. Tilalle kannattaa mielestäni ehdottomasti ostaa geeliakku esim. biltemasta, koska se ei tärinästä kärsi.
Weppisivut
MYYTÄVÄNÄ
Comanche 200cc
wama
Noppeli
Mönkijä:: Comanche cross 200TL

Viesti Kirjoittaja wama »

Täytyy varmaan koittaa luntata, mitä akun kyljessä lukee. Edellinen omistaja oli ostanut laitteseen ihan oikean näköisen akun. Alkuperäisessä akun kylki oli niin lommolla sisäänpäin, että en halunnut sitä mukaan. Varmaan kannattaa tavailla Bilteman/Motonetin sivuja.
Vastaa Viestiin