ODES 400 4x4

Keskustelua muun merkkisistä mönkijöistä.
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

ODES 400 4x4

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

Ostin tuollaisen Odes merkkisen mönkijän ja siin on täyskopio Honda Foreman 350cc moottorista<== vuosmallia en tarkkaa muista. Mutta kun papereissa lukee että kuristettu niin oisko joku esim. (foreman mies) löytänyt missä kuristukset voipi olla kun ite olen kokeillut toista cdi boksia joka oli kuristamattomassa mönkijässä ja ei auttanut ja suutinta olen koittanut vaihtaa ja äikkäri on vaihettu, mutta ei mitään.... Missä lie helppiä, kun en viittisi tuollaisella nuhapumpulla ahaa ja kuuluhan tuollaisessa 350:ssä potkua olla kun 250cc on enempi.... Ja olisin pois liikenteen alta (tieliikenne) :?:
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Onko tuota todella kuristettu? Googlettelin kiinan-mönkijöitä, ja monessa 359cc (tyyppi 179F) moottorissa oli juuri 12kW. Jos tuosta helpolla saisi tehoa lisää, niin kiinnostaisi homma myös.

Mikä proppu muuten siellä alkuperäis vaimentimen pohjassa on? Kun sen ruuvaa pois, niin ääni ei juuri kasva, mutta pakokaasua tulee senkin kautta.

Originaali teräsverkko+kaksin kertainen vaahtomuovi suodatin näyttää hivenen köyhältä, mutta tuskin isommin kuristaa? Powerfilter maksaisi kympin.

Edit: Olihan niitä muunkin tehoisia kuin 12kW:

http://www.alibaba.com/catalog/11520593 ... C_EPA.html
Jogi
4WD
Viestit: 148
Liittynyt: 27 Maalis 2007 19:57

Viesti Kirjoittaja Jogi »

sisua45 kirjoitti: Originaali teräsverkko+kaksin kertainen vaahtomuovi suodatin näyttää hivenen köyhältä, mutta tuskin isommin kuristaa? Powerfilter maksaisi kympin.
Ainakin se powerfilter minkä ostin stormilta on ihan susi, sinne menee linnut ja männynkävytkin.. veikkaan että kohtuu kokonen öljytty vaahtomuovi filtteri toimii varmasti paremmin koneen kannalta..
TL Comanche 200cc..
Enduroooo
6WD
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Syys 2005 11:26

Viesti Kirjoittaja Enduroooo »

Pipercross. Varma tapa.
Mönkijäni tulee lähes aina olemaan kaksivetoinen, matka jatkuu keula kohti taivasta tai sitten kyljet :D
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Kuinkas kovaa tällä Odes 4x4 laitteella oikeen pääsee ? Pitääkö tuohon luvattuun 80 km/h vauhtiin päästäkseen olla jotkut muut renkaat kun nuo alkuperäiset.
Vai onko tuossa meidän laitteessa vaan uutuuden jäykkyyttä vielä, tosin kun ensin hiukka sisään ajoa niin sit voi luukuttaa kunnolla.
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Valtti76

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

Mun on kankeus alkanut nyt pikkuhiljaa lägtee ja Tonttu on mittaris ja nyt menee sen 80KM/H. Mutta renkaan mulla on vaihettu jälkeenpäin ja ne on nyt 25" ja aikasenpaa oli 24". Olen vaihtanut suuttimen keihinin (145) pyöreä. Vakio oli (138). tekee kiihtyvyyteen ja alavääntöön ja etuputken osassa on kattia muistuttava kikkare se on poistettu. Ja tämäkin auttoi.....
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

sisua45 kirjoitti:Onko tuota todella kuristettu? Googlettelin kiinan-mönkijöitä, ja monessa 359cc (tyyppi 179F) moottorissa oli juuri 12kW. Jos tuosta helpolla saisi tehoa lisää, niin kiinnostaisi homma myös.

Mikä proppu muuten siellä alkuperäis vaimentimen pohjassa on? Kun sen ruuvaa pois, niin ääni ei juuri kasva, mutta pakokaasua tulee senkin kautta.

Originaali teräsverkko+kaksin kertainen vaahtomuovi suodatin näyttää hivenen köyhältä, mutta tuskin isommin kuristaa? Powerfilter maksaisi kympin.

Edit: Olihan niitä muunkin tehoisia kuin 12kW:

http://www.alibaba.com/catalog/11520593 ... C_EPA.html
Tuli mieleen olen kokeillut toista CDi boxiakin vielä mutta se ei auttanut, mutta mikä outoo niin kaverilla on myös saman moinen ja sen menee tuota 90 km/h, mutta se ei ole tehny mitään kyseiseen koneeseen. Mutta olisi kyl hienoa tietää että millä saisi enemmän potkua, koska tuollaisesta motosta pitäis irrota hieman enempi..... Kumpa tietäisin ketä olisi joskus omistanut samalla koneella olevan Honda Rancherin niin sais vähä tietooooo....... siin kuva http://photos.innersource.com/group/914 ... Rancher-AT
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Valtti76

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

Tuli väärä linkki laitettua siis tuossa kuva sama kone http://www.ridemotorsports.com/preowned/?ATVs
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Missä firmassa teidän Odesit on tehty? Mulla lukee nokan tyyppikilvessä Shandong Liangzi Power Co Ltd. Tankissa oli TopTom:in tarrat, ja suomessa myydään Glans Tiger Power-nimellä. Olen laajamittaisista goooooooglettelusta ymmärrärtänyt, että samaa mönkkäriä tehdään useissa kiinalaisissa tehtaissa. Mulla on ns. vanha malli, jäykällä taka-aksilalla.

Jossain kiinan kuvassa oli erilainen äänenvaimennin. Tekis mieli ottaa koko pakotorvi irti, ja tutkia sitä tarkemmin.
Valtti76
2WD
Viestit: 52
Liittynyt: 14 Touko 2007 18:54
Mönkijä:: Polaris Sportsman 800 efi
Paikkakunta: Kokemäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valtti76 »

sisua45 kirjoitti:Missä firmassa teidän Odesit on tehty? Mulla lukee nokan tyyppikilvessä Shandong Liangzi Power Co Ltd. Tankissa oli TopTom:in tarrat, ja suomessa myydään Glans Tiger Power-nimellä. Olen laajamittaisista goooooooglettelusta ymmärrärtänyt, että samaa mönkkäriä tehdään useissa kiinalaisissa tehtaissa. Mulla on ns. vanha malli, jäykällä taka-aksilalla.

Jossain kiinan kuvassa oli erilainen äänenvaimennin. Tekis mieli ottaa koko pakotorvi irti, ja tutkia sitä tarkemmin.
Minulla oli Top tomin tarrat. Ja tein uuden pöntön (tyhjän) eikä mitään auttanut. Tää mun vehe on juur kone-glanssilta ja sen huollosta kyselin niin sieltä sanottiin että kaasari on joteskii ainakin mikä kuristaa kun se on joku tyyppihyväksytty plaaplaa... uutta kaasaria kysyn vielä ja missä ei ole käsiryyppyä ja kaverin samaisessa mönkijässä on automaattiryyppy ja se kulkee noin 90km/h. Minun on jäykkä taka-akseli ja hyvää en erillisjousitetusta ole vielä kuullut. Eli omistat samanlaisen vehkeen kun minulla joten ilmota heti kun saat sen kulkeen. muutama pikku niksi on tullut tehtyä eli otin etuputkesta "ktin" pois j uuttimen vihdoin keihinin 145:seen. Nämä molemmat teki hieman.... Se "katti" on suojapellin alla käyrän jälkeen...
Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Tänään tein rektaali tutkimuksen Odekselle, eli rassasin pakoputkea. Huomasin juuri sen katin. Koitin tiputtaa mutteria putkesta läpi, ei mennyt, joten arvelin sen olevan juuri katalysaattori. Tarttee kattella töistä vaaksan mittainen pätkä 32mm putkea.

Meinaat ettei pönttö ahdista? Sisään tulo 32mm, ja ulostulo 25mm. Onko nuo mitat normaaleja tämän kokoisissa ja tyyppisissä moottoreissa? Mönkkäreiden/motskareiden moottorit ovat minulle hiukan harmaa alue, vaikka moottoriasentaja olenkin.:wink:

Oli pakko käydä kokeilemassa pelkällä etuputkella. OLI AIKA KOVAT ÄÄNET....!!!! :lol:
pume
2WD
Viestit: 39
Liittynyt: 26 Loka 2006 16:33
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550 EFI T3 -15
Paikkakunta: tornio

Viesti Kirjoittaja pume »

[quote="Valtti76"][quote="sisua45"]Missä firmassa teidän Odesit on tehty? Mulla lukee nokan tyyppikilvessä Shandong Liangzi Power Co Ltd. Tankissa oli TopTom:in tarrat, ja suomessa myydään Glans Tiger Power-nimellä. Olen laajamittaisista goooooooglettelusta ymmärrärtänyt, että samaa mönkkäriä tehdään useissa kiinalaisissa tehtaissa. Mulla on ns. vanha malli, jäykällä taka-aksilalla.

moro mulekkin tuli koneglansilta tänään odes ja siinä toptom tarrat,kilpiä ootelessa,pientä testi ajoa 3km,mutta piti keskeyttää ajot kun alko ronklattaan oletettavasti ventiilikoneisto olisko tehdas sääjöt pielessä,onko teillä vastaavaa käynnyt,pitää vissiin säätää venttiilivälykset,mikä olisi optimi
arvo kylmänä pako/imu välykset,mutta on mairea vehe pitää vain opetella ajamaan taito ruostunut,viimeksi 5v sitten mönkkäri ajoa.
vhkala
2WD
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Touko 2007 20:23
Paikkakunta: Etelä Häme

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Huomenna pitäis hakea kilpi ja sitten menoksi, onneks kohta on viikonloppu ja loma alkaa 8)
MikaR

Viesti Kirjoittaja MikaR »

Avatar
sisua45
2WD
Viestit: 27
Liittynyt: 20 Touko 2007 16:52
Paikkakunta: Hämeen perukoilta

Viesti Kirjoittaja sisua45 »

Onko sama kampe kyseessä?
Juu, sama peli. Olen lukenut tuon honda-osion jutun. Muutamaan kohtaan puuttuisin:

Mulla (ja varmaan noilla parilla muullakin) on 25 tuuman wanda-merkkiset renkaat (ei kenda). Jousituksen säätöjä on 5, ja tankki on 13 litraa.
Vastaa Viestiin