Kaato kerho

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.

Miten kippas

Ympäri meni mutta jäi ...pyörilleen
71
16%
... katolleen
201
46%
... nenälleen
21
5%
... perseelleen
38
9%
...kyljelleen, mutta pitää rullata kunnolla ympäri!
103
24%
 
Ääniä yhteensä: 434

Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Hanskalla oli itse kullakin eilen vähän tilanteita :roll:
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

:lol: ai hanskan peikot pääs purasemaan vihdoin Robbeakin :wink: :lol: Pääasia että kuski kunnossa, muovia ja rautaa saa aina uutta :D
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Janne 450R
Tracks
Viestit: 2832
Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Janne 450R »

Heze.R kirjoitti:Hanskalla oli itse kullakin eilen vähän tilanteita :roll:
Sulla se menee uuden koneen piikkiin, älä ny kuitenkaan heti riko :wink:
ja sitte toiset sanoo ettei siellä oo haasteita :lol: :lol:
Avatar
runner
4WD
Viestit: 190
Liittynyt: 25 Heinä 2007 14:15
Paikkakunta: Sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja runner »

Joo hiukan hymyilytti eilisen jälkeen ne kommentit... ei haasteita... tuskin kaikkea "haastetta" voi enää kokemattomuutensa piikkiinkään laittaa :)
... Grizzly 700 FI ...
unlucky
6WD
Viestit: 274
Liittynyt: 05 Kesä 2007 22:56
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja unlucky »

kaikki muut paitsi nokalleen ja perdeelleen... kerran olin just saanu mönkijän ja lähin pakittamaan ohjaustanko ihan väärässä asennossa: kylelleen TOIsen kerran men pehmeellä sammaleella kun maasta nousi yhtäkkiä kanto takarenkaan alle (pakilla mentiin): kylelleen. sitten kerran piiiiitkää hiekka rinnettä ylös ja 50cc kömpijästä loppu voima kesken, hissunkissun alas ja vinottain ylös. varmaan olin yli puolvälin päässy ku hiekka lähti valumaan toisen puolen renkaiden alta: arvaa loput. kerran veti kuperkeikan kun 3 päällä jyrkkää mäkeä ja kun lähti valumaan pysäytettiin takajarrulla (kaikki paino takana): alle jäätiin mutta yks kavereista oli päässy hyppäämään pois ja auttoi vähän. yhdelläkään kerralla ei ole tarvinnut edes laastaria mutta mönkijästä on hajonnut umpion kiinnike ja toinen peili katkesi viim. kaad. (+naarmuja) lääkkeeksi määrättiin aluslevyä, hitsipilliä ja mattamustaa. hyvin kestäny 50 mxu käyttöä....
Avatar
pelsu100
6WD
Viestit: 289
Liittynyt: 28 Tammi 2006 21:30
Paikkakunta: Orimattila, XP850 EPS -10

Viesti Kirjoittaja pelsu100 »

Tää on se otsikko jonka alle toivoin ettei tarvis ikinä laittaa riviäkään..

No eka kunnon kaato on sitten suoritettu!

Kunnon kurun pohjalta jyrkkään nousuun kolme kertaa jäi puoleen väliin, oli liian liukasta vakiorenkaalle. Sitte se 4.yritys isommalla kaasulla. Pari metriä ennen rinteen loppua keula otti pienestä kivestä ylös ja kohti taivasta.

Tuli siinä kiire karkuun, onneksi oli jalka tarakalla varmistamassa ja pääsin alta pois. Koipi ja olkapää sai vähän osumaa mut ei mitään isompaa. Ajokamat suojas kuperkeikat kivikossa ym ym.

Moto meni kolme kertaa ympäri vajaa 20 metrin jyrkän mäen alas, ja ei oo ihan ehjä...

Muistakaa ihmiset ne suojavarusteet, niillä on ihan oikeasti merkitystä!!!!

Kipuja poistellaan tässä tuhannen oluen voimalla.
Avatar
vaughan
Tracks
Viestit: 4759
Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
Paikkakunta: Porvoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vaughan »

pelsu100 kirjoitti:Tää on se otsikko jonka alle toivoin ettei tarvis ikinä laittaa riviäkään..

No eka kunnon kaato on sitten suoritettu!

Kunnon kurun pohjalta jyrkkään nousuun kolme kertaa jäi puoleen väliin, oli liian liukasta vakiorenkaalle. Sitte se 4.yritys isommalla kaasulla. Pari metriä ennen rinteen loppua keula otti pienestä kivestä ylös ja kohti taivasta.

Tuli siinä kiire karkuun, onneksi oli jalka tarakalla varmistamassa ja pääsin alta pois. Koipi ja olkapää sai vähän osumaa mut ei mitään isompaa. Ajokamat suojas kuperkeikat kivikossa ym ym.

Moto meni kolme kertaa ympäri vajaa 20 metrin jyrkän mäen alas, ja ei oo ihan ehjä...

Muistakaa ihmiset ne suojavarusteet, niillä on ihan oikeasti merkitystä!!!!

Kipuja poistellaan tässä tuhannen oluen voimalla.
Kai sulla kuvia on tuhosta...
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
controller

Viesti Kirjoittaja controller »

Entinen Suzuki kipattu noin 20 kertaa :wink:
Opettelin ajamaan sillä pihassa kolmevuotiaana aina kun äiti ei ollu kotona, ni joskus meni mutka vähän turhan sladissa talvella ja eturengas otti penkkaan, ja siitä ympäri. :D

Joskus talvella saanu sen kotitielläkin kipattua...


Ainiin, muistu täs mieleen ku oli jonkun matkaa kotoa ajelemassa sillä ehkä noin 4 vanhana, isäntä oli kävelyllä siellä kans.

Noh, vanhasta Suzukistapa hirttikin kaasu pohjaan, isä kerkes nykästä mut hupusta pois kyydistä.

Sit tyhjä mönkijä meni lintta tiskissä ojaan ympäri. Olisin varmaan kuollu muuten :?

Mut ikinä ei oo mönkijään tullu mitään. LT80:ssä on keulimisrautakin jo vakiona ni ympäri ei oo tarvinnu keulia :P
Heze.R
6WD
Viestit: 565
Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
Mönkijä:: Dinli 904
Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi

Viesti Kirjoittaja Heze.R »

Janne 450R kirjoitti:
Heze.R kirjoitti:Hanskalla oli itse kullakin eilen vähän tilanteita :roll:
Sulla se menee uuden koneen piikkiin, älä ny kuitenkaan heti riko :wink:
ja sitte toiset sanoo ettei siellä oo haasteita :lol: :lol:
Joo sitähän se nimeen omaan oli. Kone kun tuntuu vielläkin joissain kohdin jotenkin ISOLTA. Tosin nyt on alkanut jo vähän hahmottaan kulmia ja ylityksiä. osaa joten kuten jo vähän arvioida missä se keula, perä ja reunat menee. :)
Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
Avatar
#kymco93#
3WD
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Loka 2007 15:36
Paikkakunta: kiuruvesi mönkijä:Wild Bear 200cc

Viesti Kirjoittaja #kymco93# »

itelläni lähti kömpijä hanskasta kun etuakseli katkesi radan nopeimman suoran lopussa......
semmosia nämä kiinalaiset on. akseli katkesi keskeltä kahtia eikä mistään liitoskohdasta. :mrgreen:
Henppa
6WD
Viestit: 399
Liittynyt: 26 Tammi 2007 21:56
Mönkijä:: Honra
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Henppa »

No niin..500km ehti tulla mittariin kun ensimmäinen täyskaato :oops: .
Pirun jyrkkää mäkeä ylös, hieman ennen huippua alla märkä sammal ja kallio eli pito karkas.
Alas 360astetta ilmassa kerien pyörilleen ja siitä pompulla puita vasten kyljelleen.
Vaurio--> mittarin kiinnikkeet liimalla kasaan ja renkaan ja vanteen välissä turppaita,puolukkaa,sammalta,jäniksen paskaa ja pikku risuja.
Kuski ok :roll:
Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
Näpä
Tracks
Viestit: 1033
Liittynyt: 26 Syys 2007 21:07
Mönkijä:: RZR 800
Paikkakunta: El Tortigo

Viesti Kirjoittaja Näpä »

No nyt sitten tuli koitettua kuinka se jammu kaatuu.
Sain sen selätettyy yhessä rinteessä. Lähdin kääntymään kohti ylämäkeä ja oli pieni töppäre sisäkaarteessä. Sitten amatöörimäiseti hiukan liikaa kaasua ja... :rolleyes: .
No opinpa aloitteliana taas jotain uutta. :D :D :D
Leipuri
2WD
Viestit: 40
Liittynyt: 22 Helmi 2007 14:06
Paikkakunta: Tuusniemi

Viesti Kirjoittaja Leipuri »

No niin nyt sitä ollaan kaatokerhos... näin ei pitänyt käydä
Kyllä v.. kaverin 500 Cattin 2007 ajoin soramontulla ympäri.

Tuli oltu viisas ja sanottua tästä sitä on ajeltu eri mönkiöillä ylös ja näytin mallia eikös etu renkaat ironnut maasta mäkeä noustessa "liikaa kaasua" ja keuli ympäri sen verran hyvän voltin heitti että perä ei hipaisut maata mutta keula edellä ja siitä takaisin renkaileen...

Selvisin ihmeen kaupalla mönkiän alta "ajoin istualtaan" Tietenkin ilman kypärää :oops:
Pää kipua koko loppu illan , lonkka ja olkapää kipeä 3 päivää

Catti kärsi :cry: ohjaustanko ja etutarakka vääntyi aivan solmuun mittarin muovi kotelo särkyi...

65 euroa ohjaustanko ja mittarin kotelo
Tarakan oikaisin itse

Tulipahan oppi rahat maksettua ja kipuja tunnettua
Eli yritän vältää laina vehkeillä ajelua vaikka miten kivaa olisi
Meitzi
3WD
Viestit: 66
Liittynyt: 18 Syys 2007 18:31
Paikkakunta: Keskisuomi Mönkiä: Dinli DMX 450

Viesti Kirjoittaja Meitzi »

Leipuri kirjoitti:Selvisin ihmeen kaupalla mönkiän alta "ajoin istualtaan" Tietenkin ilman kypärää :oops:
No tuossa on ollut hyvää tuuria. Huonommalla tuurilla ei tarvitsisi miettiä, että miten sille mönkijälle kävi.
Avatar
Trent
6WD
Viestit: 410
Liittynyt: 13 Heinä 2007 07:02
Mönkijä:: None
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Trent »

Mulla takana kaks kaatoa..

Kerran meinas lähtee kunnolla pyörimään kylki edellä kalioilla ajaessa, mutta onneks jäikin vain kyljelleen, olis ollu kuskillakin hieman heikot paikat siinä kohtaa. Ainut vamma oli oikean peilin rikko.

Toinen sitten tapahtuikin eilen kun kaverin kanssa oltiin ajelemassa. Kotia kohti ajaessa oli tietysti pirun kivaa sladitella sohjoisia teitä kunnes eräässä risteyksessä sladi karkas lapasesta -> kylki edellä ojan penkkaan-> töksähdyksen voimasta mönkijä katolleen ojaan, allekirjoittanut ojan vastapuolelle... :?

Vammat:
Kuski: vit*tus, niskat jummissa ja melkoinen mustelma oikeassa pohkeessa.
Mönkijä: vasemmasta reunasta taittunut etutarakka, haljennut mittarikotelo ja sarvet vit*illeen, jotka kylläkin sai käännettyä oikein (jäivät löysäksi)
Vastaa Viestiin