
Kaato kerho
-
- Tracks
- Viestit: 2832
- Liittynyt: 28 Huhti 2005 15:31
- Paikkakunta: Haarajoki/Kangasniemi
kaikki muut paitsi nokalleen ja perdeelleen... kerran olin just saanu mönkijän ja lähin pakittamaan ohjaustanko ihan väärässä asennossa: kylelleen TOIsen kerran men pehmeellä sammaleella kun maasta nousi yhtäkkiä kanto takarenkaan alle (pakilla mentiin): kylelleen. sitten kerran piiiiitkää hiekka rinnettä ylös ja 50cc kömpijästä loppu voima kesken, hissunkissun alas ja vinottain ylös. varmaan olin yli puolvälin päässy ku hiekka lähti valumaan toisen puolen renkaiden alta: arvaa loput. kerran veti kuperkeikan kun 3 päällä jyrkkää mäkeä ja kun lähti valumaan pysäytettiin takajarrulla (kaikki paino takana): alle jäätiin mutta yks kavereista oli päässy hyppäämään pois ja auttoi vähän. yhdelläkään kerralla ei ole tarvinnut edes laastaria mutta mönkijästä on hajonnut umpion kiinnike ja toinen peili katkesi viim. kaad. (+naarmuja) lääkkeeksi määrättiin aluslevyä, hitsipilliä ja mattamustaa. hyvin kestäny 50 mxu käyttöä....
Tää on se otsikko jonka alle toivoin ettei tarvis ikinä laittaa riviäkään..
No eka kunnon kaato on sitten suoritettu!
Kunnon kurun pohjalta jyrkkään nousuun kolme kertaa jäi puoleen väliin, oli liian liukasta vakiorenkaalle. Sitte se 4.yritys isommalla kaasulla. Pari metriä ennen rinteen loppua keula otti pienestä kivestä ylös ja kohti taivasta.
Tuli siinä kiire karkuun, onneksi oli jalka tarakalla varmistamassa ja pääsin alta pois. Koipi ja olkapää sai vähän osumaa mut ei mitään isompaa. Ajokamat suojas kuperkeikat kivikossa ym ym.
Moto meni kolme kertaa ympäri vajaa 20 metrin jyrkän mäen alas, ja ei oo ihan ehjä...
Muistakaa ihmiset ne suojavarusteet, niillä on ihan oikeasti merkitystä!!!!
Kipuja poistellaan tässä tuhannen oluen voimalla.
No eka kunnon kaato on sitten suoritettu!
Kunnon kurun pohjalta jyrkkään nousuun kolme kertaa jäi puoleen väliin, oli liian liukasta vakiorenkaalle. Sitte se 4.yritys isommalla kaasulla. Pari metriä ennen rinteen loppua keula otti pienestä kivestä ylös ja kohti taivasta.
Tuli siinä kiire karkuun, onneksi oli jalka tarakalla varmistamassa ja pääsin alta pois. Koipi ja olkapää sai vähän osumaa mut ei mitään isompaa. Ajokamat suojas kuperkeikat kivikossa ym ym.
Moto meni kolme kertaa ympäri vajaa 20 metrin jyrkän mäen alas, ja ei oo ihan ehjä...
Muistakaa ihmiset ne suojavarusteet, niillä on ihan oikeasti merkitystä!!!!
Kipuja poistellaan tässä tuhannen oluen voimalla.
Videon pätkiä: http://www.youtube.com/user/pelicans100
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Kai sulla kuvia on tuhosta...pelsu100 kirjoitti:Tää on se otsikko jonka alle toivoin ettei tarvis ikinä laittaa riviäkään..
No eka kunnon kaato on sitten suoritettu!
Kunnon kurun pohjalta jyrkkään nousuun kolme kertaa jäi puoleen väliin, oli liian liukasta vakiorenkaalle. Sitte se 4.yritys isommalla kaasulla. Pari metriä ennen rinteen loppua keula otti pienestä kivestä ylös ja kohti taivasta.
Tuli siinä kiire karkuun, onneksi oli jalka tarakalla varmistamassa ja pääsin alta pois. Koipi ja olkapää sai vähän osumaa mut ei mitään isompaa. Ajokamat suojas kuperkeikat kivikossa ym ym.
Moto meni kolme kertaa ympäri vajaa 20 metrin jyrkän mäen alas, ja ei oo ihan ehjä...
Muistakaa ihmiset ne suojavarusteet, niillä on ihan oikeasti merkitystä!!!!
Kipuja poistellaan tässä tuhannen oluen voimalla.
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Entinen Suzuki kipattu noin 20 kertaa
Opettelin ajamaan sillä pihassa kolmevuotiaana aina kun äiti ei ollu kotona, ni joskus meni mutka vähän turhan sladissa talvella ja eturengas otti penkkaan, ja siitä ympäri.
Joskus talvella saanu sen kotitielläkin kipattua...
Ainiin, muistu täs mieleen ku oli jonkun matkaa kotoa ajelemassa sillä ehkä noin 4 vanhana, isäntä oli kävelyllä siellä kans.
Noh, vanhasta Suzukistapa hirttikin kaasu pohjaan, isä kerkes nykästä mut hupusta pois kyydistä.
Sit tyhjä mönkijä meni lintta tiskissä ojaan ympäri. Olisin varmaan kuollu muuten
Mut ikinä ei oo mönkijään tullu mitään. LT80:ssä on keulimisrautakin jo vakiona ni ympäri ei oo tarvinnu keulia

Opettelin ajamaan sillä pihassa kolmevuotiaana aina kun äiti ei ollu kotona, ni joskus meni mutka vähän turhan sladissa talvella ja eturengas otti penkkaan, ja siitä ympäri.

Joskus talvella saanu sen kotitielläkin kipattua...
Ainiin, muistu täs mieleen ku oli jonkun matkaa kotoa ajelemassa sillä ehkä noin 4 vanhana, isäntä oli kävelyllä siellä kans.
Noh, vanhasta Suzukistapa hirttikin kaasu pohjaan, isä kerkes nykästä mut hupusta pois kyydistä.
Sit tyhjä mönkijä meni lintta tiskissä ojaan ympäri. Olisin varmaan kuollu muuten

Mut ikinä ei oo mönkijään tullu mitään. LT80:ssä on keulimisrautakin jo vakiona ni ympäri ei oo tarvinnu keulia

-
- 6WD
- Viestit: 565
- Liittynyt: 18 Huhti 2006 23:00
- Mönkijä:: Dinli 904
- Paikkakunta: Vantaa / Suonojärvi
Joo sitähän se nimeen omaan oli. Kone kun tuntuu vielläkin joissain kohdin jotenkin ISOLTA. Tosin nyt on alkanut jo vähän hahmottaan kulmia ja ylityksiä. osaa joten kuten jo vähän arvioida missä se keula, perä ja reunat menee.Janne 450R kirjoitti:Sulla se menee uuden koneen piikkiin, älä ny kuitenkaan heti rikoHeze.R kirjoitti:Hanskalla oli itse kullakin eilen vähän tilanteita![]()
ja sitte toiset sanoo ettei siellä oo haasteita![]()

Ei tartte auttaa??? Dinli 904 -11
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
ex
Trapper 800 UTV-R -10
Dinli 904 450 -08
Artic Cat 700 EFi Mudpro -09
Suzuki 700 EFI king quad -07
Polaris 330 mangnum -05
No niin..500km ehti tulla mittariin kun ensimmäinen täyskaato
.
Pirun jyrkkää mäkeä ylös, hieman ennen huippua alla märkä sammal ja kallio eli pito karkas.
Alas 360astetta ilmassa kerien pyörilleen ja siitä pompulla puita vasten kyljelleen.
Vaurio--> mittarin kiinnikkeet liimalla kasaan ja renkaan ja vanteen välissä turppaita,puolukkaa,sammalta,jäniksen paskaa ja pikku risuja.
Kuski ok

Pirun jyrkkää mäkeä ylös, hieman ennen huippua alla märkä sammal ja kallio eli pito karkas.
Alas 360astetta ilmassa kerien pyörilleen ja siitä pompulla puita vasten kyljelleen.
Vaurio--> mittarin kiinnikkeet liimalla kasaan ja renkaan ja vanteen välissä turppaita,puolukkaa,sammalta,jäniksen paskaa ja pikku risuja.
Kuski ok

Momentinmuutimen ansiosta voit tarvittaessa edetä vaikka aivan hidasta mateluvauhtia, mikä ei tavallisella mönkijällä onnistu.
No niin nyt sitä ollaan kaatokerhos... näin ei pitänyt käydä
Kyllä v.. kaverin 500 Cattin 2007 ajoin soramontulla ympäri.
Tuli oltu viisas ja sanottua tästä sitä on ajeltu eri mönkiöillä ylös ja näytin mallia eikös etu renkaat ironnut maasta mäkeä noustessa "liikaa kaasua" ja keuli ympäri sen verran hyvän voltin heitti että perä ei hipaisut maata mutta keula edellä ja siitä takaisin renkaileen...
Selvisin ihmeen kaupalla mönkiän alta "ajoin istualtaan" Tietenkin ilman kypärää
Pää kipua koko loppu illan , lonkka ja olkapää kipeä 3 päivää
Catti kärsi
ohjaustanko ja etutarakka vääntyi aivan solmuun mittarin muovi kotelo särkyi...
65 euroa ohjaustanko ja mittarin kotelo
Tarakan oikaisin itse
Tulipahan oppi rahat maksettua ja kipuja tunnettua
Eli yritän vältää laina vehkeillä ajelua vaikka miten kivaa olisi
Kyllä v.. kaverin 500 Cattin 2007 ajoin soramontulla ympäri.
Tuli oltu viisas ja sanottua tästä sitä on ajeltu eri mönkiöillä ylös ja näytin mallia eikös etu renkaat ironnut maasta mäkeä noustessa "liikaa kaasua" ja keuli ympäri sen verran hyvän voltin heitti että perä ei hipaisut maata mutta keula edellä ja siitä takaisin renkaileen...
Selvisin ihmeen kaupalla mönkiän alta "ajoin istualtaan" Tietenkin ilman kypärää

Pää kipua koko loppu illan , lonkka ja olkapää kipeä 3 päivää
Catti kärsi

65 euroa ohjaustanko ja mittarin kotelo
Tarakan oikaisin itse
Tulipahan oppi rahat maksettua ja kipuja tunnettua
Eli yritän vältää laina vehkeillä ajelua vaikka miten kivaa olisi
Mulla takana kaks kaatoa..
Kerran meinas lähtee kunnolla pyörimään kylki edellä kalioilla ajaessa, mutta onneks jäikin vain kyljelleen, olis ollu kuskillakin hieman heikot paikat siinä kohtaa. Ainut vamma oli oikean peilin rikko.
Toinen sitten tapahtuikin eilen kun kaverin kanssa oltiin ajelemassa. Kotia kohti ajaessa oli tietysti pirun kivaa sladitella sohjoisia teitä kunnes eräässä risteyksessä sladi karkas lapasesta -> kylki edellä ojan penkkaan-> töksähdyksen voimasta mönkijä katolleen ojaan, allekirjoittanut ojan vastapuolelle...
Vammat:
Kuski: vit*tus, niskat jummissa ja melkoinen mustelma oikeassa pohkeessa.
Mönkijä: vasemmasta reunasta taittunut etutarakka, haljennut mittarikotelo ja sarvet vit*illeen, jotka kylläkin sai käännettyä oikein (jäivät löysäksi)
Kerran meinas lähtee kunnolla pyörimään kylki edellä kalioilla ajaessa, mutta onneks jäikin vain kyljelleen, olis ollu kuskillakin hieman heikot paikat siinä kohtaa. Ainut vamma oli oikean peilin rikko.
Toinen sitten tapahtuikin eilen kun kaverin kanssa oltiin ajelemassa. Kotia kohti ajaessa oli tietysti pirun kivaa sladitella sohjoisia teitä kunnes eräässä risteyksessä sladi karkas lapasesta -> kylki edellä ojan penkkaan-> töksähdyksen voimasta mönkijä katolleen ojaan, allekirjoittanut ojan vastapuolelle...

Vammat:
Kuski: vit*tus, niskat jummissa ja melkoinen mustelma oikeassa pohkeessa.
Mönkijä: vasemmasta reunasta taittunut etutarakka, haljennut mittarikotelo ja sarvet vit*illeen, jotka kylläkin sai käännettyä oikein (jäivät löysäksi)
Ei mönkijää
http://kuvablogi.com/blog/19107/
http://kuvablogi.com/blog/19107/