
Kaato kerho
Itse sain ekan mönkkärini (Hawai 200cc) nurin kyljelleen tiellä
kun toinen eturenkas osu lätäkköön ja tästä seurasi hallinnan menetys vauhtia oli mukavasti jtn. 50-70 km/h
EDIT:
http://kuvablogi.com/blog/15906/4/
Löyty kuvia...
kun toinen eturenkas osu lätäkköön ja tästä seurasi hallinnan menetys vauhtia oli mukavasti jtn. 50-70 km/h
EDIT:
http://kuvablogi.com/blog/15906/4/
Löyty kuvia...
Viimeksi muokannut T-Bear, 05 Heinä 2008 16:37. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- Tepy
- 6WD
- Viestit: 940
- Liittynyt: 10 Huhti 2008 08:21
- Mönkijä:: Polleheppa
- Paikkakunta: Hullun hauska kylä
Mun stoori on tuolla, kun en hokannut tätä "kerhoa" eikä modet sitä siirtänyt tänne vaan lukitsi, mikä on sinäänsä ok : http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... highlight=
Jos kirjoittamani juttu meni päin metsiä, niin ei tuo mittään, sillä niin menee mönkimisenikin.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Jos hulluuteen osallistuu riittävän monia, siitä tulee normaalia.
Siirtäs jos pystys mutta, ei tämä nykynen softa anna siihen mahdollisuutta.Tepy kirjoitti:Mun stoori on tuolla, kun en hokannut tätä "kerhoa" eikä modet sitä siirtänyt tänne vaan lukitsi, mikä on sinäänsä ok : http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... highlight=
- vaughan
- Tracks
- Viestit: 4759
- Liittynyt: 13 Kesä 2005 22:10
- Mönkijä:: Can-am outlander 450 L PRO
- Paikkakunta: Porvoo
- Viesti:
Tepyn kirjoitus:
Lähetetty: Su Kes 22, 2008 8:22 pm Viestin aihe: Ylitin painopisteeni, tuli pyörähdettyä
--------------------------------------------------------------------------------
Tämän päivän kömpimisestä: Ensiksi menin hyvän kömpijä kaverini kihlakaffeille ja sitten tuttuun metsää yksin, kömmin hakien haasteita kunnes kohtasin kaltevalla mättäällä luonnon rajat. Painopisteen siirrosta huolimatta kömpija pyörähti. Viime hetkellä hyppäsin kömpijän selästä kaltevalle kallio mättäälle, pyörin pari kuperkeikkaa kömpijän perässä. Kun nostin pääni, niin perskale: kömpijä oli pyörähtänyt täydet 360 astetta eli takaisin pyörilleen. Siinä puksuttu, käänteli ohjaustangossa olevat hermeet asentoihinsa ja matka jatku. Vain toinen etulokasuoja lohkesi ~5cm.
Viitaten topiikkiin: Kypärä, turvavyö ja suojakaari pakolliseksi mönkkäriin
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... sc&start=0
Mutta mitä jos olisin ollut turvavöissä, olisin pyörähtänyt ~320kg (kuivana) kömpijän massan mukana, tuskin olisi matka jatkunut. En oikein usko edes turvakaaren suojaan, jos metsässä pyörähtää (kivet/oksat/kannot ym.).
Nyt sain taas kiittää suojiani "hypätessäni" pois kaatuvasta kömpijästä rinteeseen: Umpikypärä, topatut hanskat, MP-Atv puku (jonka alla suojapanssari, polvisuojat ym) ja asianmukaiset ajosaappaat. Taito sekin on "hypätä" pyörähtävästä/kaatuvasta kömpijästä. Huomasin että 40+ perheen isänä, ~180cm/~90 kg:nä on vielä tarpeen tullen notkeassa kunnossa. Tämä on mielestäni osa tätä "lajia".
No ensiviikolla sitten pitää toivoa että kaverikin kerkiää, olis meinaan ollut kuvan/filmin paikka.
Oootteko itse pyörähtäneet?
_________________
pystyyhän sen tälleenkin siirtää... t:vaughan
Lähetetty: Su Kes 22, 2008 8:22 pm Viestin aihe: Ylitin painopisteeni, tuli pyörähdettyä
--------------------------------------------------------------------------------
Tämän päivän kömpimisestä: Ensiksi menin hyvän kömpijä kaverini kihlakaffeille ja sitten tuttuun metsää yksin, kömmin hakien haasteita kunnes kohtasin kaltevalla mättäällä luonnon rajat. Painopisteen siirrosta huolimatta kömpija pyörähti. Viime hetkellä hyppäsin kömpijän selästä kaltevalle kallio mättäälle, pyörin pari kuperkeikkaa kömpijän perässä. Kun nostin pääni, niin perskale: kömpijä oli pyörähtänyt täydet 360 astetta eli takaisin pyörilleen. Siinä puksuttu, käänteli ohjaustangossa olevat hermeet asentoihinsa ja matka jatku. Vain toinen etulokasuoja lohkesi ~5cm.
Viitaten topiikkiin: Kypärä, turvavyö ja suojakaari pakolliseksi mönkkäriin
http://keskustelu.sammysatv.com/viewtop ... sc&start=0
Mutta mitä jos olisin ollut turvavöissä, olisin pyörähtänyt ~320kg (kuivana) kömpijän massan mukana, tuskin olisi matka jatkunut. En oikein usko edes turvakaaren suojaan, jos metsässä pyörähtää (kivet/oksat/kannot ym.).
Nyt sain taas kiittää suojiani "hypätessäni" pois kaatuvasta kömpijästä rinteeseen: Umpikypärä, topatut hanskat, MP-Atv puku (jonka alla suojapanssari, polvisuojat ym) ja asianmukaiset ajosaappaat. Taito sekin on "hypätä" pyörähtävästä/kaatuvasta kömpijästä. Huomasin että 40+ perheen isänä, ~180cm/~90 kg:nä on vielä tarpeen tullen notkeassa kunnossa. Tämä on mielestäni osa tätä "lajia".
No ensiviikolla sitten pitää toivoa että kaverikin kerkiää, olis meinaan ollut kuvan/filmin paikka.
Oootteko itse pyörähtäneet?
_________________
pystyyhän sen tälleenkin siirtää... t:vaughan
Youtube= vaughanmoto
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
http://www.pariuraa.fi/wordpress/
Exät:
v.2014-2016 -14 500 honda foreman fpe
v.2011-2014 -05 350 honda trx fm
v.2008-2011 -08 750 kawasaki brute force
v.2006-2008 -06 500 cf moto
v.2005-2006 -05 250 rally usa
Tuli sit liityttyä tähänkin kerhoon
Ajelin tuossa yks päivä töihin iltavuoroon.
Sadekeli pääsi yllättämään, mutta ei haitannut menoa.
Mutkat meni tosi komiasti "kahva" edellä kun asfaltti oli märkää.
No hauskaahan se oli kunnes tuli annettua hiukan liikaa kaasua ja perä
lähti liikaa luisuun.
Nokka läheni uhkaavasti ojaa nii päästin hätäsesti kaasun kokonaan.
Siittähän se sit lähti
Mönkiä lähetti minut komiaan ilmalentoon ja seuras perässä.
Tosin pyörien kyljen kautta 1,5 kirerrosta päätyen 2 renkaalle
ja kellahtaen siittä sit takasin kaikille tassuille.
Ite lensin asfaltille olkapää edellä ja jäin noin 1m päähän mönkiästä.
Jos olis kiepahtanut vielä siittä kahdelta renkaalta "katolleen" olis ukkeli jääny alle.
Mönkiästä meni stonga kieroon 40€, vilkunlasi 20€, kahvasuojat joita en jaksanu vaihtaa ko jäi hiukan viel jotain jäljelle, pelit totaalisesti säpäleiksi, ryypyyn vipu jonka sai korjattu ruukkaril, ja joka lokariin naarmut.
Itellä tuli kipeät niskat ja olkapää. Kypärään hiukka naarmuja ja repuun muutama reikä. Ajo kamppeet pelasti ihottumalta.
Mönkiän tais pelastaa ite tehty ruostumaton tarakka joka otti syvät naarmut.

Ajelin tuossa yks päivä töihin iltavuoroon.
Sadekeli pääsi yllättämään, mutta ei haitannut menoa.
Mutkat meni tosi komiasti "kahva" edellä kun asfaltti oli märkää.
No hauskaahan se oli kunnes tuli annettua hiukan liikaa kaasua ja perä
lähti liikaa luisuun.
Nokka läheni uhkaavasti ojaa nii päästin hätäsesti kaasun kokonaan.
Siittähän se sit lähti

Mönkiä lähetti minut komiaan ilmalentoon ja seuras perässä.
Tosin pyörien kyljen kautta 1,5 kirerrosta päätyen 2 renkaalle
ja kellahtaen siittä sit takasin kaikille tassuille.
Ite lensin asfaltille olkapää edellä ja jäin noin 1m päähän mönkiästä.
Jos olis kiepahtanut vielä siittä kahdelta renkaalta "katolleen" olis ukkeli jääny alle.
Mönkiästä meni stonga kieroon 40€, vilkunlasi 20€, kahvasuojat joita en jaksanu vaihtaa ko jäi hiukan viel jotain jäljelle, pelit totaalisesti säpäleiksi, ryypyyn vipu jonka sai korjattu ruukkaril, ja joka lokariin naarmut.
Itellä tuli kipeät niskat ja olkapää. Kypärään hiukka naarmuja ja repuun muutama reikä. Ajo kamppeet pelasti ihottumalta.
Mönkiän tais pelastaa ite tehty ruostumaton tarakka joka otti syvät naarmut.
Hauskaa ei ole "hölkkä" vauhdissa konttauksen jälkeinen, siivuttunut, solisluu..
solmuremmi kainaloissa jokunen viikko, perinteinen luutuminen, 2 viikkoa luut hinkkaamassa toisiaan..ja paljon panacodia.
Noh, niinkuin formula kuskit kertoo, 1. lapsi pudottaa sekunnin kierrokselta, 2. toisen sekunnin.
Semmosta vaan että, ei vauhti tapa, vaan se äkkipysäys
!
Ollaan varovaisia siellä ulkoillessa näiden vehkeiden kanssa!
solmuremmi kainaloissa jokunen viikko, perinteinen luutuminen, 2 viikkoa luut hinkkaamassa toisiaan..ja paljon panacodia.
Noh, niinkuin formula kuskit kertoo, 1. lapsi pudottaa sekunnin kierrokselta, 2. toisen sekunnin.
Semmosta vaan että, ei vauhti tapa, vaan se äkkipysäys

Ollaan varovaisia siellä ulkoillessa näiden vehkeiden kanssa!
Se ei ole vain kone.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
-Jeremy Clarkson-
la vida es un fuego.
- XanderGage
- 3WD
- Viestit: 116
- Liittynyt: 18 Elo 2007 21:53
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
- Viesti:
2 kaatoa metsässä vauriot vähäisiä. Viimeinen kippaus 3viikkoa sitten noin klo 13:00 +70km/h metsäautotiellä 2hirveä tielle keula edellä ojaan mönkiä edestä ja takaa rutussa takaata penkkiin asti
ja itse niska/lapaluu edellä mättääseen taju pois pariin otteeseen ja 2päivää sairaalassa AUTS.

- Japanissa drifting ei tarkoita lumella sutivaa etuvetoa
>>>>>>> http://kuvablogi.com/blog/10988/1/
>>>>>>> http://kuvablogi.com/blog/10988/1/
- Möyris
- 3WD
- Viestit: 60
- Liittynyt: 04 Tammi 2008 18:59
- Mönkijä:: Can-Am Outlander 650
- Paikkakunta: Heinola
Tänään tuli sitten sitten kunnon kaato.. Ajattelin kokeilla sitten vähän isompaa hiekkamäkeä.. täys kaasu lähtö mäkeä ylös hienosti menee mäen huipulla kaartaa oikealle ei helvata kallistuu kallistuu, päältä hyppy itse suu täynä soraa kierien mäkeä alas mönkkäri perässä viisi kertaa ympäri välillä pientä loikkaa ottaen mäntyä vasten nojaamaan
peilit meni riki GPS tuhannen veen päreiks
henkiset tappiot taisi jäädä tadoudellisia suuremmeksi. no hauskaa oli ja pääasia ettei itseen sattunut kun on kunnon vermeet päällä 



Soraharjun valloitus ei onnistunut. Katti teki voltin perän kautta.
Saldo nopean vilkaisun tuloksena:
Rikkinäiset peilit, mittaristo romuna, stongat solmussa, rautoja vääntyillyt, muutama vipstaakkeli hajonnu ja katteet kurtussa.
Ei kuskikaan ihan pelkällä säikähdyksellä selvinnyt vaan pohkeeseen tuli reikä ja hieman täytettä pursuili ulos. Joko peilin katkennut varsi tai sitten joku keppi oli päättänyt kurkistaa mitä pohkeessa on sisällä. Reikä kurottiin umpeen ja noin kymmenkunta tikkiä siihen saatiin mahtumaan.
Onneksi on kasko.
Saldo nopean vilkaisun tuloksena:
Rikkinäiset peilit, mittaristo romuna, stongat solmussa, rautoja vääntyillyt, muutama vipstaakkeli hajonnu ja katteet kurtussa.
Ei kuskikaan ihan pelkällä säikähdyksellä selvinnyt vaan pohkeeseen tuli reikä ja hieman täytettä pursuili ulos. Joko peilin katkennut varsi tai sitten joku keppi oli päättänyt kurkistaa mitä pohkeessa on sisällä. Reikä kurottiin umpeen ja noin kymmenkunta tikkiä siihen saatiin mahtumaan.
Onneksi on kasko.
kömpien maailmalle
Olin seuraamassa ihan paikanpäällä tota Juta vs Artic Cat painiottelua.juta kirjoitti:Soraharjun valloitus ei onnistunut. Katti teki voltin perän kautta.
Saldo nopean vilkaisun tuloksena:
Rikkinäiset peilit, mittaristo romuna, stongat solmussa, rautoja vääntyillyt, muutama vipstaakkeli hajonnu ja katteet kurtussa.
Ei kuskikaan ihan pelkällä säikähdyksellä selvinnyt vaan pohkeeseen tuli reikä ja hieman täytettä pursuili ulos. Joko peilin katkennut varsi tai sitten joku keppi oli päättänyt kurkistaa mitä pohkeessa on sisällä. Reikä kurottiin umpeen ja noin kymmenkunta tikkiä siihen saatiin mahtumaan.
Onneksi on kasko.
Eturivissä kun matsia kattelin niin näytti siltä että Juta ois heittän juntta otteella Catin selälleen ja siistä takas pyörilleen, kerran kyljen kautta ympäri ja sitten matka pysähty rinteen alle kyljelleen. Ikävä kyllä Juta jäi siihen ekaan volttiin alimmaiseksi ja mönkkäri päällimmäiseksi. Näytti hurjalta. Verta ja Lihanpalasia hieman tuli kurkkimaan maisemia mutta onneks Kömpijälle ei käynyt kauheen pahasti. Päästiin vielä pienen sidontaoperaation jälkeen ajelemaan tallille ja sieltä autolla ensiapuun.
Lähtääkö Juta huomenna taas ajelemaan ?
Pääsinpäs mukaan tähän kaato klubiin, eli Tegu otti ja kääntyi katolleen tossa lauantai-iltana
Metsä maisemia katellessa unohtui tuo ohjaaminen vähäksi aikaa, tuona aikana tegu päätti lähteä valloittamaan polkua reunustanutta vallia ja sitten mentiin
Meikä lenti kyljelleen maahan ja kömpijä kierähti siihen viereen, stonga ja häksä mutkalla sekä muoveihin lisää käytön jälkiä. Eipähän tarvii miettiä miten tän viimeisen lomaviikon käyttää 

Metsä maisemia katellessa unohtui tuo ohjaaminen vähäksi aikaa, tuona aikana tegu päätti lähteä valloittamaan polkua reunustanutta vallia ja sitten mentiin


-HUSABERG-
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri-
lähti 21.08.09
Ex: Keeway atv 50cc
http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
-Näillä, tuosta ja tuonne mennään-
Ex:TGB Blade 425 -wanapii mutaraaseri-

Ex: Keeway atv 50cc
http://kuvablogi.com/blog/11516/ <- Päivitys 20.03.09
http://www.ncquads.com
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa