Koheltaja kirjoitti:Perskele, tuohon kun laittaa vielä sarvet taaksepäin niin siitä saa hyvän perunavakosahran, kömpijä vetämään ja eukko sahran sarviin kiinni ohjaamaan vaon syvyyttä. Monikäyttöisyyttä nääs
Heh.. taitais meilla käydä toistepäin jotta vaimo ajais mönkijää ja itse ohjastaisin "vakoauraa" perässä..
Koheltaja kirjoitti:Perskele, tuohon kun laittaa vielä sarvet taaksepäin niin siitä saa hyvän perunavakosahran, kömpijä vetämään ja eukko sahran sarviin kiinni ohjaamaan vaon syvyyttä. Monikäyttöisyyttä nääs
Heh.. taitais meilla käydä toistepäin jotta vaimo ajais mönkijää ja itse ohjastaisin "vakoauraa" perässä..
Tuosta maa-ankkurista...
Kannattaako tehdä "aisasta" kiinteä esim 45 asteen kulmaan jos tekee yhdestä osasta vai esim kahdella sokkelilla yhdistettävä että hakee ite oikean kulman suhteessa lapioon??
laittakaahan lisää kuvia omista ja kavereiden maa-ankkureista ja niiden mahdollisista telineistä mönkijöissä. vois itsellekkin tekaista, kun tulee yksin kömmittyä välillä vähän vähempipuisissa maastoissa...
kun ei tullut lisäkuvia niin piti tekaista pikainen proto maa-ankkurista ja ainakin lumitesteissä toimi moitteettomasti ja kesti kovaa vetoa kantoa vasten pienten vahvistusten jälkeen.
Vein hevosille laitumelle vettä ja Honda juuttu lutakkoon kiinni perässä 250 litraa vettä kärryssä.. Eikä tietysti puuta vinssin ulottuvilla, niin piti kokeilla että josko lähtis irti ankkurin avulla..
Hyvinhän se sieltä sitten nousi. Pari kertaa piti laittaa ankkuri uudestaan maahan kun lähti kiristettäessä irti. Voi pojat, kun olis ollu langaton kaukosäätö vinssissä.. Paljon helpommin olis saanu pysymään tuon ankkurin kovassa maassa..
Mulla on tuollainen langaton kaukosäädin mikä on tuossa Jänkhän linkissä. Muuten hyvä mutta säätimen sivussa oleva virtakytkin ( liukukytkin ) ei ole vesitiivis. Pääsee kosteus sisälle ja hapettuu paikat. Oma säädin tuli US-Tuonnin vinssin mukana ja ulkonäöllisesti säädin on samanlainen kuin linkissä oleva. Samoin säätimen paristoa ei välttämättä löydy joka paikasta. Paristo on 12v ja omaani ostin varalle Panasonic LRV08 kun sattumalta niitä löysin.