Nämä ovat bruttoja, ja niihin vaikuttaa otatko muut vakuutukset yhtiöstä.
Mulla Kasko maksaa 212€ ja liikennevakuutus 137€
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala https://www.pariuraa.fi/wordpress
Mä luulen että ei mene kauaa kun jokainen, tai ainakin melkein jokainen, nostaa vakuutusmaksuja.
Eiköhän vakuutusyhtiöt ole lukeneet lehdistä jo sattuneita vahinkoja ja kovasti kasvavia mönkijä harrastaja määriä jolloin alkaa sattuu ja tapahtuu.
Melkein uskallan luvata että hinnat nousee. Ikävä kyllä.
kukkumyy kirjoitti:Mä luulen että ei mene kauaa kun jokainen, tai ainakin melkein jokainen, nostaa vakuutusmaksuja.
Eiköhän vakuutusyhtiöt ole lukeneet lehdistä jo sattuneita vahinkoja ja kovasti kasvavia mönkijä harrastaja määriä jolloin alkaa sattuu ja tapahtuu.
Melkein uskallan luvata että hinnat nousee. Ikävä kyllä.
Toisaalta ovat kovaa vauhtia "laskemassa" esim. moottoripyörien vakuutuksia. Ainakin Pohjola tällä hetkellä tarjoaa motskareille ympärivuotista vakuutusta joka on kilpailukykyisissä hinnoissa seisottamisen kanssa, muita yhtiöitä on puheiden perusteella tulossa mukaan tuohon peliin. Ja moottoripyöräthän ne vasta turvallisia ovat talvella...
Tuo 9% korotus nyt ei hirvittävä ole, mutta periaate...
Viime heinäkuussa vaihtui Tapiola Fenniaan kun saatiin kaikkiin(autot,mönkijä,koti,ihmiset)halvempi tarjous.Vuositasolla säästää liki 300e ja pahin oli jo silloin mönkijän liikennevakuutus.Tapiola n.250e ja Fennia n.120e.Näköjään ei sekään riitä.
TEEHOO1 kirjoitti Viime heinäkuussa vaihtui Tapiola Fenniaan kun saatiin kaikkiin(autot,mönkijä,koti,ihmiset)halvempi tarjous.
Kysyin keväällä itsekin eri vakuutusyhtiöiltä tarjoukset. Tarjouspyynnössä pyysin kaikilta yhtiöiltä tarjouksen samoilla korvaussummilla, omavastuilla ym. vakuutusehdoilla.
Vertailu on todella vaikeaa > jokainen yhtiö on rakentanut vakuutukset siten, että niitä ei pysty suoraan vertailemaan muiden yhtiöiden vakuutuksiin, (muutamia vakuutuksia lukuunottamatta mm. liikennevakuutukset).
Menee hieman off-topiciksi, mutta muistan kun 1980-luvun lopulla kuluttaja-asiamies Eric Mickvitsh vaatimalla vaati jokaisessa julkisessa esiintymisessään, että vakuutusyhtiöiden on ruvettava kilpailemaan paitsi hinnalla mutta myös erilaisilla tuotteilla ja ehdoilla. Tähän vaateeseen yhtyivät täysin myös kuluttajajärjestöt.
Kahvipöytäkeskusteluissa nuorena vakuutusmyyjänä ennustin, että tavallinen kuluttaja tulee menemään sekaisin tehdessään vertailuja eri yhtiöiden välillä. Näin siinä valitettavasti näkyy käyneen. Onkohan Eric M. nyt onnellinen kun hänen toiveensa (vaade kuluttaja-asiamiehenä) on toteutunut. Taitaa olla yhtä onnistunut lopputulos kuin EU:n kilpailudirektiivillä
ei pysty suoraan vertailemaan muiden yhtiöiden vakuutuksiin
Totta tuokin,mutta laskee mitä jää viivan alle vuodessa.Samoilla ehdoilla tai vastaavilla.ja tais vaikuttaa tuttu kaveri vähän toisen kaaran bonuksiin joten se auttoi aika lailla.