Kaato kerho
- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Kaato kerho
Kone katolleen, kuskista ei väliä.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- 4-CrawL
- 3WD
- Viestit: 98
- Liittynyt: 11 Helmi 2009 17:58
- Mönkijä:: Arctic Cat "Shorty"
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Kaato kerho
Arctic Catin maavaraa ei mitata senteissä vaan Hondissa.
-
- 6WD
- Viestit: 815
- Liittynyt: 20 Loka 2008 08:01
- Mönkijä:: xmr 650
- Paikkakunta: Kempeleen ja Haukiputtaan välisä.
- Viesti:
Re: Kaato kerho
Roosa999 kirjoitti:Kone katolleen, kuskista ei väliä.
Joo kuskiha mennee kuitenki katollee, ajo jäläkee

http://www.automaalaamolehtonen.fi http://www.youtube.com/user/harjakatto
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
Maastokiima, Jee mikä tekosyy.
-
- 4WD
- Viestit: 213
- Liittynyt: 09 Huhti 2009 17:20
- Mönkijä:: Can-am renegade 800R
- Paikkakunta: Vesilahti
Re: Kaato kerho
Ajovirhe tapahtui tänään meren jäällä, piikkipyörät alla mut silti luisti/osui valliin, vauhtia varmaan n.60 osumahetkellä ja ensin kallistui toiselle puolelle ja sitten toiselle ja kone lopuksi etunurkan kautta ympäri ja jäi lopuksi katolleen, kuski oli lentänyt/pyörinyt 3m kauemmaksi, viimeinen näköhavainto laitteesta oli pohjapanssari.
Hiukan sattui/sattuu olkapäähän ja oikeaan reiteen(huomen aamulla varmaan enemmän), koneesta vääntyi vaihdekeppi ja muoviklipare.
Hiukan sattui/sattuu olkapäähän ja oikeaan reiteen(huomen aamulla varmaan enemmän), koneesta vääntyi vaihdekeppi ja muoviklipare.
Re: Kaato kerho
"Vähällä" selvinny molemmat, vois kuvitella, että sattuis pahemminkin tuollaisesta vauhdista.Hiukan sattui/sattuu olkapäähän ja oikeaan reiteen(huomen aamulla varmaan enemmän), koneesta vääntyi vaihdekeppi ja muoviklipare.
Re: Kaato kerho
Tosta rinteestä seviäminen ilman että pääsee "kerhoon" taitaa olla ennemminkin poikkeus kuin sääntö. Hurjaa menoa


- Roosa999
- Ylläpitäjä
- Viestit: 10879
- Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
- Mönkijä:: Honda
- Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
- Viesti:
Re: Kaato kerho
tuossahan ne "hondat" auttaa mahan alla

Eipä silti, ilkeen näköinen, mutta onneksi kerkesit alta pois. Katti niskassa saattaa taittaa sen.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
- maxim
- 6WD
- Viestit: 930
- Liittynyt: 05 Tammi 2005 14:23
- Mönkijä:: Honda Bigred 300 Canam 450 pro
- Paikkakunta: korvessa kulkevi.....
Re: Kaato kerho
Juu oli aika pahan näköinen kaato näkyi
Juu oli aika pahan näköinen kaato ,näkyihän siellä joku tuttukin juoksentelemassa

- Pikkarainen
- 4WD
- Viestit: 231
- Liittynyt: 13 Helmi 2007 21:25
- Mönkijä:: TGB Blade 525
- Paikkakunta: I-U
Re: Kaato kerho
Tänään heitin voltin etukautta mönkijällä lumitöissä. Koko talven olen tehnyt "ramppia"
jota pitkin on hyvä työntää lunta kasan päälle ja kauemmas,
nyt oli sitten vauhtia turhan paljon ja kone meni liian pitkälle ja etupää uppos puuteriin.
Syystä tai toisesta ajoin kasan päälle seisten joten kun stoppi tuli jätkä lähti.
Vaurioitta ei selvitty: juuri sytytetty savuke katkes kun tulin naamalleni alas puuteriin.
En muista millon olisin nauranut niin paljon ja komeesti itselleni.
jota pitkin on hyvä työntää lunta kasan päälle ja kauemmas,
nyt oli sitten vauhtia turhan paljon ja kone meni liian pitkälle ja etupää uppos puuteriin.
Syystä tai toisesta ajoin kasan päälle seisten joten kun stoppi tuli jätkä lähti.
Vaurioitta ei selvitty: juuri sytytetty savuke katkes kun tulin naamalleni alas puuteriin.
En muista millon olisin nauranut niin paljon ja komeesti itselleni.
pessimistin näkemys: optimistille ei koskaan tule iloisia yllätyksiä
TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/
Uudenmaan Mönkijät ry
TGB Blade 525
http://koiramaki.kuvat.fi/kuvat/
Uudenmaan Mönkijät ry
- JJP
- Tracks
- Viestit: 2521
- Liittynyt: 09 Maalis 2008 21:50
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Kaato kerho
Tänään meni Askolan pellolla isolisko sivusuunnassa ympäri.Vauhtia oli abaut 50-60km/h ku nappas kylki edellä turhan paljon pitoa ja se oli sitten soronoo.
Ite nuppi edellä ja "kädet taskussa" tonttiin ja kuulema yhen täyden kierroksen lisko pyörähti.
No kriittisimmät osat moskalla suoraksi ja meno jatkui.
Sen siitä saa kun kuumeisena on pakko lähteä ajamaan.

No kriittisimmät osat moskalla suoraksi ja meno jatkui.
Sen siitä saa kun kuumeisena on pakko lähteä ajamaan.

Hulluudessa on tiettyä huvia, jota muut kuin hullut eivät tunne..
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
Kuvasteita
"Olen vapaa ennakkoluuloista, vihaan kaikkia tasapuolisesti."
- kekkonem
- Tracks
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 13 Maalis 2007 10:05
- Mönkijä:: XP -14 T3
- Paikkakunta: Lohja
Re: Kaato kerho
Tänään Espoossa meni poikuus kippaamisessa, kun Polle viskas selästä ja pääty kylelleen. Lopputulos: ei vaurioita, jos ei henkistä oteta huomioon. Menihän siihen yli kolme vuotta ensimmäiseen haveriin.
Mönkiminen on mun juttu. Ei tarvi näyttää eikä haista hyvälle!
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
Kymco 500-> Yamaha Grizzly 660 ->Can-Am 800 Outlander ->Polaris Sportsman 450 ->Honda Rincon 650 FA ->Polaris Sportsman 850 XP EPS -13 -> Polaris Sportsman 850 XP T3 -14
- ednet78
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
- Mönkijä:: Comanche Bull
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kaato kerho
Ei varsinaisesti kaato, mutta läheltä piti tilanne.
Eli lähettiin velipojan kanssa testaamaan hänen uutta HD videokameraa pienelle hiekkatielle.
Tarkoituksena oli kuvata vähän ajopätkää cpi:n menosta.
No ensimmäinen mutka nauhalle ja kääntö "yritys" kapealla hiekkatiellä kaasun kanssa.
Olikin just siinä kohtaa irtohiekat pyyhkiytyny pois ja peli otti pidot renkaisiin ja suoraan ojaan.
Oja oli sen verran syvä, että ojan pohjalla seisoessani tien pinta oli nenän kohdalla ja monkkäri siis noin 45 asteen kulmassa.
Hyvä että ei kipannut nokan kautta ympäri.
Takaisin tielle pääsemisestä ei ollut toivoakaan, joten laite piti repiä muutaman r-pään saattelemana veljen kanssa mettänaukiota kohti.
Mättäällä veli "scouttasi" reittiä kierrellen isoimmat kivet ja kannot.
Lopulta tuli ajettua "metässä" noin 200m että löyty kohta josta päästiin takas tielle.
Pääs mönkkäri tosi toimiin.
Pienestä kuvaus reissusta tuli siis tunnin rehkiminen kauheessa helteessä metän puolella.
Onni onnettomuudessa, että ei käynyt pahemmin.
Ainoat "kolhut" oli pakoputken aiheuttama palovamma nilkassa ja shortsien repeäminen.
Ei mee aina niinku strömsössä.
Eli lähettiin velipojan kanssa testaamaan hänen uutta HD videokameraa pienelle hiekkatielle.
Tarkoituksena oli kuvata vähän ajopätkää cpi:n menosta.
No ensimmäinen mutka nauhalle ja kääntö "yritys" kapealla hiekkatiellä kaasun kanssa.
Olikin just siinä kohtaa irtohiekat pyyhkiytyny pois ja peli otti pidot renkaisiin ja suoraan ojaan.
Oja oli sen verran syvä, että ojan pohjalla seisoessani tien pinta oli nenän kohdalla ja monkkäri siis noin 45 asteen kulmassa.
Hyvä että ei kipannut nokan kautta ympäri.
Takaisin tielle pääsemisestä ei ollut toivoakaan, joten laite piti repiä muutaman r-pään saattelemana veljen kanssa mettänaukiota kohti.
Mättäällä veli "scouttasi" reittiä kierrellen isoimmat kivet ja kannot.
Lopulta tuli ajettua "metässä" noin 200m että löyty kohta josta päästiin takas tielle.
Pääs mönkkäri tosi toimiin.
Pienestä kuvaus reissusta tuli siis tunnin rehkiminen kauheessa helteessä metän puolella.
Onni onnettomuudessa, että ei käynyt pahemmin.
Ainoat "kolhut" oli pakoputken aiheuttama palovamma nilkassa ja shortsien repeäminen.
Ei mee aina niinku strömsössä.
Re: Kaato kerho
Plääh, noi on normi tilanteita ja kaukana kaadosta. Läheltä piti ettei mustakin tullut miljonääriä, ei puuttunut kun 6 oikeaa numeroa...
Kylätason mönkijäkuski
- ednet78
- 2WD
- Viestit: 33
- Liittynyt: 30 Huhti 2011 16:50
- Mönkijä:: Comanche Bull
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Kaato kerho
Voi olla et monelle normi tilanne, mut ku ekaa kerta vetäsee ojaan sillen, et on kypärä etulampussa kiinni ni kyl vähä säikäyttää.Koheltaja kirjoitti:Plääh, noi on normi tilanteita ja kaukana kaadosta. Läheltä piti ettei mustakin tullut miljonääriä, ei puuttunut kun 6 oikeaa numeroa...
Oli oikeesti lähel et ei koko romu ois kipannu päälle.
Ajovarusteina shortsit ja t-paita...
- All-Terrain Vehicle
- Tracks
- Viestit: 2072
- Liittynyt: 12 Helmi 2008 19:35
- Paikkakunta: Useimmiten Iisalmi/Oulu
Re: Kaato kerho
Entinen mönkijä (Kymco mxu 50) meni kerran "katolleen". Eli sellaista melko jyrkkää rinnettä ajelin sivuttain edes takaisin ihan kokeilumielessä. Seisoin ylärinteen puoleisella astinlaudalla siis molemmilla jaloilla, ja nojasin niin paljon kun pystyin ylärinteeseen päin. Hetken aikaa siinä sitten onnistuneesti ajelin ja päätinkin lähteä kotia päin siitä. Noh laskeuduin rinteen alas ojaan ja lähdin ajamaan ojan pohjaa myöten pois päin. Sitten sitä piti tietenkin vielä vähän koukata ojan seinää pitkin, niin eiköhän siitä löytynyt ylärinteen puolelta juuri sopivan kokoinen kivi ja kone nurin ojan pohjalle. Meni siis ihan kunnolla ympäri sarvien varaan, mutta ei muuta hajonnut kun toinen peili. Eli melko kestävä kone se oli. Siinäkään ei olisi mitään käynyt jos olisi samalla lailla ollut paikopiste tarpeeksi ylärinteen puolella niinkuin aikaisemmin, mutta kun piti saada nopeasti vain vähän koukata siinä ihan alhaalla.
Tästä sitä taas oppi, että aina ajaessa täytyy olla valppaana vaikka olisi helpon näköinen paikka
Aika monta kertaahan se siellä ylhäälläkin rinteessä varmasti lähellä oli, mutta onneksi ei siellä kuitenkaan kipannut. Myös kahdella renkaalla kikkailut (0,3 rengas paineilla) meinasivat päätyä välillä katolleen ojaan, mutta onneksi läheltä ei lasketa

Tästä sitä taas oppi, että aina ajaessa täytyy olla valppaana vaikka olisi helpon näköinen paikka

Aika monta kertaahan se siellä ylhäälläkin rinteessä varmasti lähellä oli, mutta onneksi ei siellä kuitenkaan kipannut. Myös kahdella renkaalla kikkailut (0,3 rengas paineilla) meinasivat päätyä välillä katolleen ojaan, mutta onneksi läheltä ei lasketa


Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6
Mönkijätaistelulähetti
EU T3 badass bombers! 2/3
Kymco mxu 50 -> Polaris Sportsman 500 T3 -> Polaris Bigboss 800 6x6