-P- kirjoitti:Juu tarkennan toki, lukko pitää muistaa/osata laittaa päälle ennen!, kuin on jumissa.
Niinno, tuosta lukosta ku ei yleensä ole edes apua sen jälkeen kun ollaan jo jumissa, lukuunottamatta tilannetta että menohalut tyssäsivät kiven tai kannon päälle nousseeseen eturenkaaseen
-P- kirjoitti:Sen kytkeytyminen on hiukkasen hankalan puoleista, jos on jo täysin jumissa.
Totta, mutta vähän kun kaasulla pyöräyttää renkaita, tai/ja kääntelee sarvista, se lukko kytkeytyy. Se pooritus mikä siellä takertelee, on kuitenkin sen verran tiheä ettei sen tartte paljoa pyörähtää niin hammastus sattuu kohdalleen.
-P- kirjoitti:Ja lukko päällä ajaessa on hiukkasen kankea kuljetella, ketteryys on menetetty.
Jep, kyllä näi o. Sitä se elämä on 100% lukon kanssa. Ei lukkoja kannata käyttää/ ruukata käyttää kuin tarpeeseen, olipa kyse sitten traktorista, metsäkoneesta tai mönkijästä.
-P- kirjoitti:Esim Pollessa siitä ei tarvii huolehtia, Hondassa pitää osata käyttää jarrukahvaa soppelisti.
Niin, pollen lukko ei ole 100%:nen kuin hetkellisesti suoraan mentäessä, kun käännät---> sallii se toisen eturenkaan pyöriä nopeammin ---> lukosta tulee sillä hetkellä jotain ihan muuta kuin 100%.
Hondan jarrukahvametodi toimii muissaki lukottomissa vehkeissä, ovatpa etuvetoisissa autoissaki samaa kikkaa käyttäneet ---> eikä sillä ole lukon kanssa mitään tekemistä...
-P- kirjoitti:Cana vaatti sen kiekan,ennekuin visko puree kii, siks niitä tehoja pitää ollakkin, että kokoajan raapii sen verran, että etulukko pitää

Uusissa Canoissa, -08 lähtien, pitäs olla taas se nopeampi etulukko..
Tuo kierroksen sutitus suolla on sama kuin tahallaan yrittäis ajaa kiinni.. Onneksi suolla yleensä pärjää myös ilman lukkoa varsin hyvin, kun vain malttaa ryömittää rauhassa.
-P- kirjoitti:Miten muuten tehostamaton Yamaha, onko se ohjaus miten ranteita repivä pahassa maastossa?
Lukolla vai ilman?
Ainakaan 660 ei ole mitenkään raskas käänneltävä ilman lukkoa ajettaessa pahassakaan maastossa. Lukon kanssa hankalinta on pakittaminen, kun vähän kääntäessä renkaat pyrkivät kääntymään tappiin asti, mutta onneks ei kovin usein tarvitte pakitella lukko päällä (eikä tosin taida kannattaakkaan voimansiirron kestävyyttä ajatellen).
Eteenpäin lukko päällä --> ei pahakaan. Ei sitä tosin huvikseen lukko päällä ajelekkaan, tulee menopelistä kuitenkin sen verran vikuri.. Ei se nopeusrajoitintakaan turhan päiten siinä ole (ja ohitusnappihan sillekkin on)...