Käyttämäsi iphone/ipad appsit joita hyödynnät mönkiessäsi

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Tolppa
3WD
Mönkijä:: TGB Avenger 500cc

Käyttämäsi iphone/ipad appsit joita hyödynnät mönkiessäsi

Viesti Kirjoittaja Tolppa »

Eli tähän voi lisäillä kaikki tarpeelliset ja hiukan turhatkin (mutta ah niin hienot) sovellukset joita hyödynnät / käytät kun toteutat rakasta mönkijäharrastustasi.

Itselläni seuraavia:

- kompassi (aika turha)
- Accelmeter (vielä turhempi mutta mittaa g-voimia / kiihtyvyyttä yms. nippelitietoa
- taskulamppu
- vatupassi
- desibelimittari ( :D )
- kaikki suosituimmat valo-/videokuvausohjelmat jotka ovat OIKEASTI hyviä KÄNNYKÄLLÄ käytettäväksi ( 8mm, Colorsplash, Photosynth, Pro HDR, iMotion HD, SuperCamera, Camera+, Instagram ja Hipstamatic ). Osa ilmaisia ja suurin osa maksaa 0,79€.
- Google maps

Etsin parhainta sovellusta joilla navigoida maastossa. Lienee tällä hetkellä Karttaselain mutta maksaakin sitten jonkin verran saadaksesi rajattomat lataukset. Toinen jota olen miettinyt on MotionX GPS. Ainakin k'äyttäjät kehuvat ja maksaa vain 2,39€.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Mönkijä:: Honda
Viesti:

Re: Käyttämäsi iphone/ipad appsit joita hyödynnät mönkiessäsi

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Karttaselain maksoi 39€ kun sen tilasin rajattomalla latausmäärällä vuodeksi. Nyt en sitä hintaa ipad:sta saa ulos, kun lisenssi on aktiivinen.
Kyllä sisällöstä pitää jotain maksaa, kun se kuitenkin on vaatinut joltakulta duunia, lisenssiöintiä jne.....Kyseessähän sovelletut maastokartat tarkkuuksineen.

En pienellä surffaamisella löytänyt MotionX-kartta-aineiston tarkkuutta Suomeen, jollekulle muulle tullu eteen?
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Tolppa
3WD
Mönkijä:: TGB Avenger 500cc

Viesti Kirjoittaja Tolppa »

Roosa999 kirjoitti:Karttaselain maksoi 39€ kun sen tilasin rajattomalla latausmäärällä vuodeksi. Nyt en sitä hintaa ipad:sta saa ulos, kun lisenssi on aktiivinen.
Kyllä sisällöstä pitää jotain maksaa, kun se kuitenkin on vaatinut joltakulta duunia, lisenssiöintiä jne.....Kyseessähän sovelletut maastokartat tarkkuuksineen.

En pienellä surffaamisella löytänyt MotionX-kartta-aineiston tarkkuutta Suomeen, jollekulle muulle tullu eteen?
Miten sinulla on toiminut karttaselain? Porukka tuntuu valittavan, että muisti tulee liian äkkiä täyteen, jumittaa / kaatuilee. Jos se taas on oikeasti hyvä ja sen kanssa on metsässä helppo suunnistaa niin eihän tuo summa ole paha (vertaa GPS-laitteisiin). Tuota MotionX GPS:ää kehuvat ainakin sellaiset ihmiset jotka tykkäävät tallentaa reittejään. Mutta miten sillä onnistuu perus metsässä navigointi. Näkyykö ojat yms?
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Pitää muistaa, että graafien aineiston pyörittäminen vaatii koneelta kapasiteettia, joten kaikenlaiset taustavaikuttajat kannattaa sulkea Ipad:stä, kun karttaselaista pyörittä. Vaikka Ipad on mitä mainioin laite, ei se kuitenkaan ole tehokannettava, vaan maltillisella suorituskyvyllä varustettu monitoimilaite.

Mulla Karttaselain on toiminut moitteita Ipad2 3G 64G mallissa.

Tuon kamppeen raahaaminen metsään onkin sitten toinen jutu. Käsikapula GPS pesee käyttökelpoisuudessaan kaikki laitteet metsäisessä GPS-käytössä, mutta Ipad:llä voi leirinuotiolla soittaa Olavi Virtaa johon ei monikaan GPS pysty.
Ettepäin
FinnMack
Tracks
Mönkijä:: Möläriksen Ponkija

Viesti Kirjoittaja FinnMack »

Voitko tuolla Ipadilla lataa esim.reittejä Garminiin ?
Ei taidolla eikä tyylillä vaan puhtaasti tuurilla, jos ei voimalla niin väkisin!
Väinämöinen lauloi suohon,tulin mönkijällä pois!
Polaris Sportsman XP 1000 EPS T3b 2018 L E
Vahva-Jussi 400 4WD x 4WS Big Wheels
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Kun tekee reitin Karttaselaimella ja lähetttää sen omaan sähköpostiin, se ilmestyy sinne *.GPX muotoisena. Mapsource avaa tämän mainiosti jälkenä. Tämä voidan tallentaa reittinä mapsourcessa ja siirtää GPS:ään käyttöä varten. Reittipisteet menee samaan tapaan.
Ettepäin
pommipoika
Tracks
Mönkijä:: Can-am 500 max T3

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

omenoita tykkään syödä, ja nokialla puhua, joten tässä muutama nokia-sovellus:
taskulamppu, ihan kätevä jos sattuu toimimaan.
sport tracker on loistava sovellus,näkee missä käyny ajelee.
kartat toimii ihan jees.
musiikkia kuuntelen soittimesta, varsinkin pidemmillä asfalttipätkillä.
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
Jucca
Noppeli
Mönkijä:: Grizzly 700 -07

Viesti Kirjoittaja Jucca »

MotionX ohjelma tarjoaa käyttöön Google, Bing tai OpenStreetMap (MotionX) karttoja. Muistaakseni siinä lähinnä olivat. Noiden tarkkuuden ja soveltuvuuden omaan käyttöön voikin katsoa vaikka webbiselaimella. Itse olen käyttänyt kyseistä ohjelmaa reitin tallentamiseen (en navigointiin tai kartan seuraamiseen). Sitä varten on käsi-Garmin topo kartoilla.
iBooks ohjelmaa olen käyttänyt mönkijää raissaillessa siten, että olen tallentanut pdf formaatissa manuaalit laitteeseen (ipad) ja tarvittaessa lukenut manuaalia koneen vieressä. Lisäksi olen laitteella etsinyt webistä lisää tietoa (ja raapinut päätä).

-jukka
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Jucca kirjoitti:MotionX ohjelma tarjoaa käyttöön Google, Bing tai OpenStreetMap (MotionX) karttoja. Muistaakseni siinä lähinnä olivat. Noiden tarkkuuden ja soveltuvuuden omaan käyttöön voikin katsoa vaikka webbiselaimella. Itse olen käyttänyt kyseistä ohjelmaa reitin tallentamiseen (en navigointiin tai kartan seuraamiseen). Sitä varten on käsi-Garmin topo kartoilla.
iBooks ohjelmaa olen käyttänyt mönkijää raissaillessa siten, että olen tallentanut pdf formaatissa manuaalit laitteeseen (ipad) ja tarvittaessa lukenut manuaalia koneen vieressä. Lisäksi olen laitteella etsinyt webistä lisää tietoa (ja raapinut päätä).

-jukka
Harvemmin luotan normaali pc/mac selaimella tehdyn vertailun perusteella mitä Ipadissä on saatavana tarkkuuksien suhteen. Sovellus voi hyvin tinkiä tarkkuudesta ja sallia latauksen vain matalammalla

Reaalikokemus tai dokumentista saatu tieto olisi nyt hyvä saada esille. Karttaselain hieman sortuu, kun ilmoittaa tarkkuudeksi 1:2000 - 1:800000 mutta mistään ei selviä, onko tarkkuus rajattu esim. pohjoisen ja etelän alueilla eri tarkkuuksiin. Tarkkuuseroa ilmenee Garminin Suomipro:ssa. Uudesta versiosta en osaa sanoa, kun en ole käyttänyt.
Ettepäin
Stobe
4WD
Mönkijä:: Dinli 904 560cc

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Ei liity iphoneen, mutta androidin paras ilmainen karttaohjelma on locus free, ja siihen locus addon map tweak niin saa eniron maastokartat ilmaiseksi 8)
"No jos kokeillaan vielä vauhdin kanssa?"
prkl007
6WD
Mönkijä:: Kawasaki BruteForce 750EPS -19

Viesti Kirjoittaja prkl007 »

Garmin Tracker tai edes Google Latitude päällä, niin löytyy kaverit helpommalla laajemmilla ajoalueilla...
(nämä siis mulla Androidissa, mutta kai ne omppuunkin saa)
blue Honda Trx
Tracks
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

En itse veisi minkään apple-tuotteen maastoon,tällä hetkellä menossa neljäs iphone 4:nen vuoden sisällä. Eivät kestä kosteata ilmaa yhtään ja ykskin tippa kuulokeliitännässä tai mikrofonin lähelle niin kaputt ja 296€ kiitos :roll:

Muuten kyllä löytyy navionics karttoja ja kaikenmaailman karttaohjelmia iphonessa,ipadiin en ole karttoja ladannut koska se ei ulos mene,sen olen oppinut applen takuusta :lol:
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
bababa
2WD

Viesti Kirjoittaja bababa »

blue Honda Trx kirjoitti:En itse veisi minkään apple-tuotteen maastoon,tällä hetkellä menossa neljäs iphone 4:nen vuoden sisällä. Eivät kestä kosteata ilmaa yhtään ja ykskin tippa kuulokeliitännässä tai mikrofonin lähelle niin kaputt ja 296€ kiitos :roll:

Muuten kyllä löytyy navionics karttoja ja kaikenmaailman karttaohjelmia iphonessa,ipadiin en ole karttoja ladannut koska se ei ulos mene,sen olen oppinut applen takuusta :lol:
Itsellä taas hyviä kokemuksia nelosesta, tiedä sitten onko tarttunu tiistaikappale käteen. On lennellyt ympäriinsä, tippunut meren pohjaan pariks minuutiks yms ja ei mitään vikaa... (okei, meriuinnin jälkeen oli viikon verran kaiutin pimeenä mutta sitten rupes toimiin ja toiminut ihan normaalisti jo kuukausia). Mutta siitä kyllä samaa mieltä etten padia hirveen kosteisiin tiloihin veisi, tiedä sitten miten siihen tarkoitetut kotelot toimii. Merellä toimii hyvin navigoinnissa mutta koppivene kylläkin
köessi
4WD
Mönkijä:: Honda TRX + Renegade 800

Viesti Kirjoittaja köessi »

Kellään antaa vinkkiä ipadille sopivasta lämmitettävästä kotelosta? Yritin ram-mountin sivuilta ja ebaysta etsiä, mut ei tullut vastaan. Ram-mountin sivuilta en löytänyt kuin avoimia "autotelineitä" ja vaikka muutama pädi ylimääräisenä lojuukin, en tuollaista kehtaa mönkijän stongaan laittaa.

Laittakaa linkkiä vaikka ei olisi lämmitettävä, nopeestihan sinne vastuslätkän laittaa hehkumaan.
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viesti:

Ettepäin
Vastaa Viestiin