Vinssin käyttö

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
Moto
Noppeli
Viestit: 14
Liittynyt: 11 Helmi 2006 17:24
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 550+Bruin 350
Paikkakunta: Lapua

Vinssin käyttö

Viesti Kirjoittaja Moto »

Kuinka menettelette jos tarvitsee vinssiä maastossa?
Kierrättekö vaijerin puun yms.ympäri ja koukku kiinni vaijeriin.
Itse otin mukaan n:2m nostoliinan jonka ajattelin kiertää puun ympäri
ja siihen sitten koukku kiinni jos tarvii vinssata ei tule taitetta vaijeriin eikä
puu vahingoitu ainakaan niin pahoin kuin vaijerilla.Onko jollakin väkipyö-
rää mukana jonka kautta vaijerin voi kierrättää takas mönkkäriin kiinni.
Rt-hommissa ollessani ja Pasilla paljon möyriessä tarvittiin vinssiä välillä
ja siinä käytettiin väkipyörää jos oli kyllin tukeva kiinnitys paikka,jollaista
ei kyllä enimmäkseen ollut.Tarvittiin toinen Pasi jolla vinssattiin,joskus
jopa kaksi jos oltiin kyllin syvällä balkkanin talvirapakossa.
Avatar
blue Honda Trx
Tracks
Viestit: 3208
Liittynyt: 15 Syys 2004 14:58
Mönkijä:: BRP RENEGADE 800
Paikkakunta: Östra Nyland

Viesti Kirjoittaja blue Honda Trx »

Se liina kannattaa käyttää,ettei mene vaijeri piloille...niin ja puita ajatellen myös.
Kyllä se on pojjat niin notta mopolla ei kuuhun pääse. ...
Avatar
Vee-äM
R.I.P
Viestit: 2460
Liittynyt: 20 Loka 2005 08:20
Paikkakunta: Vesilahti Yamaha Grizzly 700 FI SE MutaRaaseri -08-

Viesti Kirjoittaja Vee-äM »

Jaa,Pasi-kuskeja täällä......

Itse tosin varusmiehenä vaan mutta se se oli kiva peli. :lol:

Mukavimmat leirit oli kyllä nää Pasi-leirit. :wink:

Jälkeenpäin käynyt mielessä että olis kiva päästä viä ajaan mutta tokkopa pääsee kun ei oo kertaankaan huolittu(kop kop).
Kuva
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Jos järjestetään virallisia ajoja, on puunsuojaliina pakollinen, joten suosittelen sitä aina, niin ei tule sanomista. Väkipyörää kannattaa käyttä, jos ei ole kiire. Säästää sekä vinssiä, että akkua. Näissä koneissa on varsin pienet akut ja vinsaaminen jää nopeasti haaveeksi, jos ei pidä huolta akut latingista kaikin keinoin. 20Ah, olisi hyvä koko jos saa mahtumaan, ja kaikki siitä yli on aina vaan parempi. Älkääkö kuunnelko huollon ininää laturin rasittumisesta jos iso akku. Sen meinaan pitää kestää täydellä kuormalla laataaminen maailman tappiin saakka.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
outlander 400
6WD
Viestit: 646
Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja outlander 400 »

Hyvä kun tuli asia puheeksi! ite olen vaan pyöräyttänyt vaijerin puun ympäri ja vetänyt! mutta se vaijerihan voi tosiaan tykätä siitä huonoa jos lujempaa joutuu vetämään! pitääpä rueta käyttään jotain liinaa siihen puun umpärille!
petri.n
Tracks
Viestit: 1291
Liittynyt: 05 Syys 2005 17:19
Mönkijä:: canam 650 max
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Enemmän se puu tykkää kyttyrää, kuin se vaijeri. Saattaa joittenkin maanomistajien mailla ajaminen loppua, jos puita rikotaan. :wink: Liina on todella hyvä. Mitä pitenpi sen parenpi.
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Roosa999 kirjoitti:Jos järjestetään virallisia ajoja, on puunsuojaliina pakollinen, joten suosittelen sitä aina, niin ei tule sanomista. Väkipyörää kannattaa käyttä, jos ei ole kiire. Säästää sekä vinssiä, että akkua. Näissä koneissa on varsin pienet akut ja vinsaaminen jää nopeasti haaveeksi, jos ei pidä huolta akut latingista kaikin keinoin. 20Ah, olisi hyvä koko jos saa mahtumaan, ja kaikki siitä yli on aina vaan parempi. Älkääkö kuunnelko huollon ininää laturin rasittumisesta jos iso akku. Sen meinaan pitää kestää täydellä kuormalla laataaminen maailman tappiin saakka.
Pikkasen epäilen tuota kestämistä "maailman tappiin saakka" muista että laturi on kuluvaosa eikä varmasti kestä ikuisesti.
Mutta täytyy tommonen liina hommata kun saa sen vinssinkin ostettua.
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Avatar
Roosa999
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 10879
Liittynyt: 09 Tammi 2005 21:42
Mönkijä:: Honda
Paikkakunta: Honda TRX Foreman 500 T3,Yamaha Breeze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Roosa999 »

Noh, hmm kröh, siis meinasin ihan sen laturin normikestoajan puitteissa. Siis ei saa rikkoutua pitkäaikaisesta kuormasta johtuen. Siellä on lataussäädin suojaamassa paikkoja, ettei virta kasva liian suureksi ja polta paikkoja.
Ettepäin
Varoitus: Luvalliset ajot saattaa olla maksullisia ja aiheuttaa riippuvuutta !
Skype: Roosa999 ja oikea nimi: Heikki Hautala
https://www.pariuraa.fi/wordpress
Avatar
J.O.B
Tracks
Viestit: 953
Liittynyt: 30 Tammi 2006 10:55
Paikkakunta: Kirkkonummi. CFmoto Ku-Ra Racing edition.

Viesti Kirjoittaja J.O.B »

Roosa999 kirjoitti:Noh, hmm kröh, siis meinasin ihan sen laturin normikestoajan puitteissa. Siis ei saa rikkoutua pitkäaikaisesta kuormasta johtuen. Siellä on lataussäädin suojaamassa paikkoja, ettei virta kasva liian suureksi ja polta paikkoja.
No nyt olemme täysin samaa mieltä :D
-ede, bibe, lude; post mortem nulla voluptas-

Team Ku-Ra
ATV Kalenteri
Vastaa Viestiin