Kaikissa merkeissä näköjään vikoja/häiriöitä

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
hck
6WD
Mönkijä:: Linhai 400-IRS

Re: Kaikissa merkeissä näköjään vikoja/häiriöitä

Viesti Kirjoittaja hck »

En minä tästä itseeni ottanu. Laitteet kestää tai sit ei oli sit kyse kiinan ihmeest tai merkki vehkeestä. Näkyy tuuriakin pitävän olla mukana, kun kaupast sen heakee uuteen kotiin liikkeest ja toivoa sormet ristissä. Juttu jatkukoon.. 8)
motocoyote
Tracks
Mönkijä:: Yamaha Grizzly 700 tr -15

Viesti Kirjoittaja motocoyote »

Ei tässä mistään parempituloiset vs. persaukiset tingasta oo kyse, ja mun mielestä pitää jo haluamalla haluta ottaa nokkiinsa että moista tästä threadista saa luettua..

Itteäni henk.koht. ihmetyttää suuresti se, että joku on valmis maksamaan 5000€ kiinalaisesta romusta, mutta sivuuttaa samalla hinnalla myynnissä olevan, vaikka 100-150 tuntia käytetyn Hondan tms. laatuvehkeen, joka on AINA parempi ja luotettavampi valinta kuin yksikään kiinalaisten "insinöörien" huonosti kopioima vekotin.

Sitten kun kiinalaiset oppivat joko a) kopioimaan myös laadun, tai vaihtoehtoisesti b) ITSE KEHITTÄMÄÄN parempaa kuin näissä perinteisissä heidän kopioimissaan laatumerkeissä (tai itse kehittämään yleensäkin jotain), voin minäkin kiinalaista lelua harkita.

Nykyisellään en näe mitään järkeä ostaa huonoa kopiota lähes samalla rahalla kuin löytyy vähän käytettyjä ja laadukkaiksi entuudestaan tunnettuja ja tiedettyjä vehkeitä.
Mieluummin itse laitan vaikka sen tonnin lisää heti ostaessa, kuin tallissa kiroten ja varaosia tilaillen. Jääpähän ainakin se turha kiroaminen ja käsien sotkeminen vähemmälle.
Tosiasia on kuitenkin se että kiinalaisilla ajavista suuri osa haaveilee laatuvehkeen sarviin pääsystä, ja tarpeeksi kiinalaista korjattuaan sellaisen myös laittaa. Siinä vaiheessa kun kinkkivehkeeseen ja sen korjaamiseen on kyllästynyt ja merkkilaitteen hankkii, on rahaa palanut reilusti enemmän kuin olisi pitänyt ensimmäistä mönkijää ostaessaan laittaa lisää rahaa.

Elämä on valintoja. Joku haluaa korjata, ruuvailla ja säätää, ja ajaa välillä jos veheet kestävät. Minä ajan mieluummin ja jätän sen turhan ruuvailun ja säätämisen niille ketkä siitä tykkäävät.

Ei sillä, ettei kinkkiläisissä jotain hyvääkin... Semmonenhan menee jonkun papparaisen mökkipelinä vallan mainiosti jos sillä ajetaan kesäisin rannan ja saunan väliä muutama tunti kesässä, käydään syksyllä pari kertaa marjastamassa ja talvella aurataan mökkitieltä puuterit pari kertaa talvessa. Sellaisessa käytössä kinkkipeli saattaa kestääkkin. Ehkä. Mahdollisesti. Jos hyvä tuuri käy.
- Turha Äänestys!! LUKKOON!!
- Käytä hakua! Tästä on jo keskusteltu etukäteen!

Yamaha Grizzly 700 traktori -15
Suzuki Bandit 1200 -97
Suzuki JR80 -06
Suzuki LT80 -06
pete-801
Tracks
Mönkijä:: ei oo enään.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Itse en kiellä kiinalaisten laatu ongelmia mutta en myöskään kehu taivaisiin yhtään merkki laitettakaan. Kaikillahan se lopulta on rahasta kiinni jos tuliterä kiinalainen ja merkkilaite olisivat saman hintaisia niin ei varmaan kukaan ostaisi sitä kiinalaista :D Ja onhan se fakta että hajoaa se 15k merkkilaitekkin jos ei huolla joten omistajalla vastuu laitteidensa kestävyydestä, tietysti valmistusvirheille ei kukaan voi mitään eikä niitä mitkään huollot pelasta.
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
Pedari
6WD
Mönkijä:: Can Am Outlander 400 EFI 2010

Viesti Kirjoittaja Pedari »

Laatumerkit maksaa helposti jopa tuplat mitä vastaava kiinalainen ja joillakin nekin kestää ihan hyvin, mahtaakohan kuitenkin olla kyse siitä miten niitä vehkeitä pidetään, esim. jos mönkkäriä ei viitsitä pestä just koskaan vaikka kuinka kuranen olis ja tämä vain syystä että sen pitääkin olla paskasen näkönen, ei se muuten ole "äijä"-peli. Muutenkin kaikki laitteet saa hajalle jos niitä käyttää "väärin". Minunkin vasta reilu 2 vuoden ikäisessä laatumerkissä on jo ehtinyt olla muutamia vikoja vaikka käyttö on tosi siistiä, eikä konetta huudateta kun pientä sikaa, eli ei ne laatumerkit välttämättä ole sen kummempia jos niitä käytetään fiksusti. Olenkin miettinyt että jos olisin hankkinut jonkin kiinalaisen laitteen, olisiko se ollut sen huonompi MINUN käytössäni...mutta jos konetta käytetään miten sattuu, on varmaan parempi sijoitaa laatuun, koska ne voivat kestää sen rääkin paremmin kuin kiinalaiset. Tähän täytyy kuitenkin todeta että olen edelleenkin valintaani tyytyväinen, mutta totuus on se ettei ne laatumerkitkään ole viattomia, jos joku niin erehtyy luulemaan.

Kiinalaiset pikkumönkkärit ovatkin sitten eri lukunsa... Pojallani on kiinalainen pikkumönkkäri ja sanoisin että se on ollut ERITTÄIN kestävä laite (lukuun ottamatta pieniä sähkövikoja), vaikka sitä on käytettykin "väärin", en usko että moni muukaan laatumerkki olis kestänyt sen paremmin sitä rääkkiä mitä se on saanut (poika ei ole tullut isäänsä). Siinä on itse tekemäni peräkärry usein perässä kun poika ajelee sillä kavereidensa kanssa, eli painoa on aikalailla päällä ja perässä kiskottavana kun he ajelevat, 2 poikaa mönkkärin kyydissä ja 3 peräkärryssä ja ei se meno pojilla ole kovinkaan hiljaista tai siistiä, täysillä pitää päästellä ja kone huutaa armoa...Lisäksi kun ajatellaan että maksoin siitä vain 360€ 2,5 vuotta sitten ja yhtä ajovalopolttimoa, uutta akkua ja 2 uutta takarengasta lukuunottamatta, mitään muuta siihen ei ole tarvinnut ostaa, eli yhteensä siihen on sijoitettu "korjauksiin" n. 55€. Toki tämän lisäksi olen saanut siihen pari eri sähköpuolen osaa takuuseen. Jos olisin ostanut merkkikamppeen pojallekin, olisin maksanut siitä ainakin 5 kertaisesti saamatta mitään lisäarvoa, ja sitä merkkilaitetta olisi ehkä joutunut jopa korjaamaankin saman käytön seurauksena, ja missä kunnossa se nyt olisi noin muutenkaan tuollaisen käsittelyn jälkeen. Tuolla laatumerkin hinnalla tallissa voisi odotella vielä 4 muuta uutta kiinalaista kun eka menee liian pahaan kuntoon. Eli ei voida sanoa että aina kiinalainen on huonompi.
pete-801
Tracks
Mönkijä:: ei oo enään.

Viesti Kirjoittaja pete-801 »

Sinänsä hassua että haukutaan kiinalaisia jotka kuitenkin ovat valmistaneet mönkijöitä pidemmän aikaa kuin osa " merkki" valmistajista. Tälläkin palstalla on jo useasti mainittu myös se että outit ja renet on 2007 jälkeen tehty meksikossa samoin kuin rotax moottorit yleensä. Se että valmistaja siirtää joidenkin osien valmistuksen edullisempaan maahan ei tarkoita automaattisesti että laatu heikkenisi , mutta jos laite onkin jo alunperin tehty halvalla työvoimalla ja materiaaleja säästellen niinkuin kiinalaiset aika usein tuntuu olevan niin tästä ei ainakaan maine parane. Juuri äsken kaivoin kiinalaisen hangesta ( ei näkynyt kuin peili ) ja pitkän yrittämisen jälkeen sen jopa sain käyntiin , kertooko se laadusta jotain , ei tosiaan kerro.Samasta hangesta jos olisin kaivanut merkki laitteen olisiko se käynnistynyt heti ? Vika oli minussa kun en laitetta peitellyt enkä akkua ladannut , siellä se taas nököttää lumisateessa akku tyhjänä kun ei ole käyttöä ( vain kesäkumit ) :cry: Häpeän laiskuuttani mutten silti tee asialle mitään. :roll:
goes 520 ltd ex/pöllitty.
dinli 300cc ex
rally 110cc ex
ToniR81

Viesti Kirjoittaja ToniR81 »

Toisaalta jos kone pitää olla raiskatun näköinen ja se pitää raiskata ja se seisoo pitkiä aikoja käyttämättä ja on muutenkin kuin huora pihalla(kaikki käyttää, kukaan ei "huolla") niin miksi ostaa kallista laatu laitetta moiseen käyttöön. Itselläkin kyllä honda seisoo huonosti peiteltynä pihalla, lumityöt teen ja kesällä sitten muuta(tekisin lumitöitä, mutta suomen kesät on niin vähä lumisia). Ostin laatulaitteen kun käyttö on raskasta, lumityöt on hankalat kun tiet menee valmiiksi vähän painanteessa ja lumi ei auralla lennä juuri mihinkään vaan se pitää aurana kanssa työntää melko pitkällekkin, myöskään tukkikärry ja mullan yms maan ajo jyrkähköön ylämäkeen ei ehkä ole halvan kiinalaisen työtä.

Jos laite olisi vain satunnaisessa hupi käytössä, luultavasti pihalla olisi joku kiinalainen laitos jossa akku olisi trukkiliittimellä niin kiinni että se on helppo napata mukaan sisälle lataukseen. Paitsi että jos laturi vain toimii niin irrallaan lämpimässä oleva akku tuskin kaipaa latausta... Mutta kuitenkin, pointti on se että kannattaa tosiaan miettiä mitä siltä koneelta haluaa, ne kiinan peli voi olla jollekkin hyvä laite. Ja jos on rahaa ja aikaa ja taitoa niin niistäkin saa käsittääkseni tehtyä kaikinpuolin toimivia pelejä...
Brummbär
4WD

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

peccis kirjoitti:Parempi kun laittaa vain omia kokemuksia. Mulla on Hondat kestäneet, Polarikset ei. Molemmista toisen ostanut uutena ja toisen käytettynä.
-- Jep, omia kokemuksia laitetaan. Itsellä CF-Moto ollut kesästä 07 lähtien ja mitään isoa murhetta ei ole ollut. Huolto pelaa myös Motor-Powerilla hyvin. Minulla kun ei omaa tonttia ole kuin puoli hehtaaria, niin tieliikennepeli on must. Hoidan sillä mökillä ollessa kaikki asioillakäynnit, polttopuiden roudaukset ja talvisin lumenauraukset. Hyvin on kiinankiitäjä ne kestänyt. Tottakai olen ajatellut, että voisihan sitä isona juurikin Hondaan ajatella vaihtavansa, mutta mutta Hondassa on yksi paha vika, joka estää sen hankinnan: sitä ei edelleenkään saa kilpiin! :o Miksiköhän??
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
pommipoika
Tracks
Mönkijä:: Can-am 500 max T3

Viesti Kirjoittaja pommipoika »

tokihan pieniä vikoja löytyy laitteesta kuin laitteesta, mutta erona on sitten se, katkeaako runko vai muovikiinnike... Ja takuun toimivuudessakin eroja, esim. yamahasta täytyy antaa 9+ takuun toimivuudesta arvosanaksi :)
Can-am 500 G2 max STD traktori -13
Honda trx 90 -01
Ex. Yamaha yfm Raptor 250r SE -09
R.I.P. Yamaha 700 Karhu traktori -10 *lunariin*
Suomen Nuoret Mönkijäharrastajat
"Well there's your problem" -Adam Savage
salesone
6WD

Viesti Kirjoittaja salesone »

Täysin vikaantumatonta laitetta ei ole jos liikkuvia osia on enemmän ku kaksi, se on tosiasia.

Kiinalaisissa on puolesa joista ehkä valitettavasti se ainoa ja merkittävin on se hinta, ja jos olet valmis/kykenevä ropaamaan laitetta vähän itsekkin niin mikä ettei.

Ite kuitenki nähny omassa hangaarissa pian kymmenkunta mönkijää ja pitää sanoa että jos joku tuo minulle tuohon pihalle 21 vuotta vanhan kiinalaisen laitteen jota on pidetty yhtä vajavaisesti ku allekirjoituksen big blueta ja joka silti toimii ja on täydessä ajokunnossa niin lahjotan kyllä rupikonnan kaverille ihan siitä hyvästä että taivaspaikan eteen on se mies jo todellakin tarpeeksi töitä tehny ja ansaitsee edes hetken ajan helpomman elämän. :)

Tarkotan sitä että se huoltaminen ja muu laittaminen on se avainasia jossa ne merkkivehkeet eroo siitä kinukista, ei ne merkkikoneetkaan ikuisia oo mutta kyllä se vaan niin on että laadukkaasti ja laadukkailla osilla tehty laite kestää vähän laiminlyöntejä huolenpidossa toisin kun kiinalaisen rimaa hipova valmistustekniikka ja materiaalit.

Ite oon kiinalaisten kans aina pärjänny mutta se pitää sanoa että ihan täyttä öljynvaihtoväliä ei pääse niin ettei jotain paikkaa pikkusen joudu ropaamaan. Toki varmasti poikkeuksiakin on..

Ja mielestäni se että ostaako joku mönkijänsä rahotuksella on jokaisen oma asia, ite en nää siinä mitään hävettävää ja mieluummin ostan laitteen osarilla ja turvaan sillä sen että pelimerkkejä on jemmassa ihan siksi että jos jotain varustetta tekee mieli tai jotain särkyy niin saa sen ostettua ilman että tarvihtee meetvurstitankoo jättää muutamalta kuukauelta ostamatta..

Tehkää kuten tykkäätte, se oma tapa lienee jokkaiselle se oikein.. :)
Honda TRX300FW -91 "BIG BLUE"

Exät: 2xKymco, 2xLinhai 1xDinli 1xHonda ja 1xCan-am

http://WWW.PUUILO.FI
running amateur
2WD
Mönkijä:: Can Am Outlander 500 XT

Viesti Kirjoittaja running amateur »

motocoyote kirjoitti:Ei tässä mistään parempituloiset vs. persaukiset tingasta oo kyse, ja mun mielestä pitää jo haluamalla haluta ottaa nokkiinsa että moista tästä threadista saa luettua...

...Nykyisellään en näe mitään järkeä ostaa huonoa kopiota lähes samalla rahalla kuin löytyy vähän käytettyjä ja laadukkaiksi entuudestaan tunnettuja ja tiedettyjä vehkeitä.
Mieluummin itse laitan vaikka sen tonnin lisää heti ostaessa, kuin tallissa kiroten ja varaosia tilaillen. Jääpähän ainakin se turha kiroaminen ja käsien sotkeminen vähemmälle.
Tosiasia on kuitenkin se että kiinalaisilla ajavista suuri osa haaveilee laatuvehkeen sarviin pääsystä, ja tarpeeksi kiinalaista korjattuaan sellaisen myös laittaa. Siinä vaiheessa kun kinkkivehkeeseen ja sen korjaamiseen on kyllästynyt ja merkkilaitteen hankkii, on rahaa palanut reilusti enemmän kuin olisi pitänyt ensimmäistä mönkijää ostaessaan laittaa lisää rahaa...
Allekirjoitan tuon ylläolevan. Tosin, omassa tarinassani pointti on harrastuksen "vakavuuden" lisääntymisellä.

Alunperin meille ostettiin kiinalainen 400 jäykkäperäinen yamaha- kopio pihanauraukseen ja kevyisiin polttopuuajoihin. Polttopuuajot lisääntyivät, kun huomattiin mönkkärin kätevyys ja nälkä (kuormat) kasvoivat. Samalla tuli ajeltua hieman huruakin maastossa. Sitten haettiin lisää voimaa ja lukko etuperään, edelleen halpaan hintaan koska käyttö oli (ensin) vähäistä.

Nyt tilanne on se, että käyttö vaan lisääntyy - ja vaatimukset. Näistä näköjään joutuu maksamaan.
Tuli tilanne aivan kuin motorcoyote kirjoitti. Eli uuden kiinalaisen hinta on jo niin lähellä merkkimönkkärin hintaa, että miettiä ei paljon tarvitse mihin rahansa pistää. Tässä vertailuparina minulla on Outlander 500 XT ja Goes 625i
Nyt siis todella miten rahoilleen saa vastinetta...

Kerron sitten myöhemmin kuinka tässä käy - vikoineen kaikkineen.
ex Cf-Moto 525
ex Hyosung 400 (WORK 400)

koskaan ei saa luovuttaa - pitää vaan välillä antaa vähän periksi...

UMRY
MMC
pt.
4WD

Viesti Kirjoittaja pt. »

Brummbär kirjoitti:
peccis kirjoitti:Parempi kun laittaa vain omia kokemuksia. Mulla on Hondat kestäneet, Polarikset ei. Molemmista toisen ostanut uutena ja toisen käytettynä.
-- Jep, omia kokemuksia laitetaan. Itsellä CF-Moto ollut kesästä 07 lähtien ja mitään isoa murhetta ei ole ollut. Huolto pelaa myös Motor-Powerilla hyvin. Minulla kun ei omaa tonttia ole kuin puoli hehtaaria, niin tieliikennepeli on must. Hoidan sillä mökillä ollessa kaikki asioillakäynnit, polttopuiden roudaukset ja talvisin lumenauraukset. Hyvin on kiinankiitäjä ne kestänyt. Tottakai olen ajatellut, että voisihan sitä isona juurikin Hondaan ajatella vaihtavansa, mutta mutta Hondassa on yksi paha vika, joka estää sen hankinnan: sitä ei edelleenkään saa kilpiin! :o Miksiköhän??
Toivottavasti ei kellään liian herkälle homma mene, mutta sitten on nämä käytön erot.

Hyvin luultavasti näissä laatumerkeissäkään ei ole ongelmia, mikäli aurataan pihaa, vedetään kärryä jne.

Kun aletaan mennä metsään isoilla renkailla ja paikoista, jotka nyt ei ajamalla mene, niin yleensä silloin sitten alkaa jotain pientä rikkoumaa esiintyä. Tämä nyt on toki enemmän käyttäjälähtöinen ongelma, kuin koneista johtuva.

Lähinnä sitä, että ajotapahtumissa en oikeastaan kunnolla muista nähneeni ns. kiinalaisia vehkeitä ihan. Kaksi konetta taitaa mieleen tulla muutaman vuoden ajalta.

Itse uutta konetta ostaessani päädyin köyhänä Polarikseen, kun uuden koneen (800Sportsman) sai kaupasta takuineen kaikkineen 6:lla alkavalla summalla ja laatumerkit sitten olisi maksaneet melkoisesti enemmän :lol:
Sutinen
Tracks
Mönkijä:: CF Moto 800 cc V2 vm 2013

Viesti Kirjoittaja Sutinen »

No täällä kiinan ihmeitä sorretaan urakalla omassa muutama pikku vika ollut, lataus säädin kapu ( uusi takuuseen ) ala pallo nivel ja muutaman tulpan joutunut vaihtamaan.
Lataus säädin hajosi akun tähden.. oli vajaa nesteistä ja mönkijän pyöri pitkälti lataus säätimen varassa, siksi varmaan hajosi.
3 vuotta laite ollut ja tosin ajettukin vasta noin 2700 kilsaa. Suurin osa tiellä ja lumi hommi tehty.
Metsässä jos olisi ajellut niin niveliä varmaan olisi pitänyt uusia ym.
Arvohan näillä laskee hirveästi, että kannattaako sit ostaa kallista laitetta, ei mun mielestä ainakaan mun ajuille.

Monella merkki laitteella taitaa olla ongelmia varaosien saannissa mitä olen lukenut ja trapperiin on saanut huolto osia hyvin maahantuojalta.
Keljuttaa jos laite hajoaa talvella ja varaosan saisi keväällä kuten usan vehkeissä on tapana saada niin siinähän voisi joutua
lumi kolaan tarttumaan. Moottori on toiminut todella hyvin... hyvästä vehkeestä kopsattu :lol:

Eikä ole sähkövikoja ollut kuin tuulettimen maadoitus johto, jonka laitoin heti uutena.
Vai olisko vain sattunut ettei ole maanataina päivänä kasattu :lol:
V 2 alla laulaa .....sointi tää, aina miehen mieleen jää :-)
gamo500
Tracks
Mönkijä:: AC 500 -08.SAint green

Viesti Kirjoittaja gamo500 »

Nii-i,mutta sinä olet tajunnu virittää. :lol: Nojoo,eikai sellaisia olekaan missä ei joskus totain vikaa.
Eipäs hättäillä,niinkuin köyhät!
...ensin juomme rahat, ja sitten kävelemme kotiin!
Brummbär
4WD

Viesti Kirjoittaja Brummbär »

running amateur kirjoitti:Lähinnä kiinnostaa miksi tietyt merkit tuomitaan "suoraan"? Esim. korvamerkillä kiinalaiset...
Esimerkiksi uusi Goes 625i on jo melko kallis tieliikenneversiona. Laitteessa on kaasuiskarit, alumiiniset etutukivarret, ruisku, vinssi vakiona yms. Herää kysymys miten hintaa perustellaan esim. verrattuna Can Amiin? Tuote on oikeasti hyvä mutta alkuaikojen kiinalaisten heikon laadun myötä on Goesilla hieman leimaa otsassa. Goesia myydään paljon euroopassa...
Itse olen ollut omaan cf-motooni tyytyväinen. Mieli tekisi isompaa ja ruiskua mutta en saa itselleni perusteltua miksi ostaisin jonkun muun kuin Goesin. Hinta/laatu/varaosien hinta. Nimittäin kaikki hajoaa varmasti kun ajetaan tarpeeksi - oli merkki nokalla sitten mikä tahansa.
Perustelkaa paremmin, kun (jos) osaatte - itsesuggestiota tai ei...
-- Jep, ilmoittaudun myöskin yhdeksi tyytyväiseksi CF-Moton omistajaksi. Laite sopii minun käyttötarkoitukseeni erittäin hyvin. Meikä on melko rauhallinen vanhempi kuski, eikä ajele simona nupit kaakossa jatkuvasti. Se on selvää, että koneet on koneita ja joskus niihin tulee vikaa, mutta vika korjataan ja matka jatkuu, sano mummo lumihangessa. Itse olen myöskin katsellut mielenkiinnolla sitä uutta ruisku Goesia. Sellaseen vois hyvin tuon nykyisen vaihtaa, kunhan nyt sillepäälle sattuu, mutta toi nykynen vm.07 Moto toimii toistaiseksi ok, joten akuuttia vaihtotarvetta ei ole.
Niin kauan, kun ilmassa on pyöriä, moottori, katteita ym. tavaraa on myös toivoa.
Juha V
2WD

Viesti Kirjoittaja Juha V »

Kauheesti ihmiset kehuu Hondaa(tai yleensäkin sitä mikä itsellä on). Omat kokemukset täysin päinvastaiset. 2 kertaa vaihteisto remontti ensimmäisen 2000km aikana... 2500km kohdalla oli pakko myydä pois kun loppui takuu ja hirvitti milloin laukeaa seuraavaksi ja korjaus menee omasta pussista :evil: Ei enää ikinä Hondaa. Täysin laaduttomia vehkeitä, ennemmin ottaisin vaikka kiinalaisen(meinaan vaimon)! Muutenkin surkeita kaikinpuolin. Jarrut aina jäässä pakkasella kun seisoi ulkona, jousitus aivan liian kova maastoon... lista voisin jatkaa loputtomiin. Muutenkin erittäin huono ajaa toi 420FE!

Kiinalaisia halppis crossimönkkäreitä ollu 2. Ensimmäinen ilmajäähdytteinen Falmek toimi hyvin! Katteetkin olivat sellaista muovia että kestivät taitosta. Ei mitään ongelmia ollut. Toinen oli Hawaii, täysin p*ska härveli. Katteet hajos, johdot suli, katkaisimet hajos, jarrut hajos... kaveri osti samaan aikaan samanlaisen. Siltä meni noitten mun luettelemien vikojen lisäksi myös taka-akseli poikki :D Muutenkin tosi rimpuloita ajaa.

Polariksien kans ei ole ikinä ollut ongelmaa, tosin niillä ei hirveästi tullut ajettuakaan. Tosin kaverin 300 Hawkeyestä meni variaattori jossain 1500km kohdilla. 760e kiitos kun ei takuu korvannut liian isojen renkaitten takia! Vetonivel siltä myös pamahti suunnilleen samoilla kilometreillä...

Nyt on mulla Suzuki Eiger testissä. Katsotaan miten se toimii, en ainakaan löytänyt ainuttakaan huonoa sanaa tältä foorumilta kun selailin. Suurin murhe taisi olla se kun pakoputki lämmittää liikaa jotain etulokasuojaa :D Mutta toki informoin tänne puolueettomasti jos vikoja tulee. Sellainen mua tossa hiukan häiritsee että vaihteen siirto on jotenkin tahmea ja takertelee. Tarvii tutkia asiaa... appiukolla ollut muuten tälläinen samanlainen uudesta asti. -06 vai -07 eikä ole ainuttakaan vikaa ollut. Täytyykin käydä joku päivä kylässä vertailemassa hänen suitsaa omaani ja tsekata paljonko ongelmattomia kilometrejä on takana. Mun yksilössä vasta 640km 8)

Seuraavaksi kokeilen vielä Yamahaa jos ei Suzukikaan vakuuta. Sitten on jo pakko uskoa että nämä on kaikki samanlaisia p*skoja vihanneksia ja on vain tuurista kiinni millaisen yksilön sattuu saamaan :wink:
Exät: Falmek Force 200cc -06, Hawai 200cc -07, Polaris Hawkeye 300cc 4x4 -07, Polaris Magnum 330cc 4x4 -04, Polaris Sportman 700cc Twin 4x4 -04, Honda TRX 420FE 4x4 -08

Nykyinen: Suzuki Eiger 400 autom 4x4 -07
Vastaa Viestiin