Keihin fcr säätöapua
Re: Keihin fcr säätöapua
Korjtaanpa virhe,, elikkä keihinin suutin. Venttiiliväljykset oon tarkistanu juuri ennen kaasarin säätöjä ja imuventtiilit on karvan tiukat mutta vielä arvoisa. Aattelin jos ihan suomenmaalta löytys nuo osat kun nuita seosruuvejaki löytyy melkeen joka puljusta. Ei haittais vaikka ois koko uus seosruuvi hilppeineen..
- Bansku81
- Tracks
- Viestit: 1907
- Liittynyt: 24 Huhti 2012 13:47
- Mönkijä:: Dinli 904 -10
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
Re: Keihin fcr säätöapua
Muistin jossain nöhneeni:ascop kirjoitti:Korjtaanpa virhe,, elikkä keihinin suutin. Venttiiliväljykset oon tarkistanu juuri ennen kaasarin säätöjä ja imuventtiilit on karvan tiukat mutta vielä arvoisa. Aattelin jos ihan suomenmaalta löytys nuo osat kun nuita seosruuvejaki löytyy melkeen joka puljusta. Ei haittais vaikka ois koko uus seosruuvi hilppeineen..
http://matako.fi/catalog/product_info.p ... cts_id=453
Re: Keihin fcr säätöapua
Siinä ei tuu kun pelkkä ruuvi, rikka jousi ja orengas puuttuu...24mx myy kans noita mut just ilman jousia..
Kaikki helpoin tilaa ebaysta, rahat lähtee suoraan kortilta ja kamat on viikossa kotona..
Kaikki helpoin tilaa ebaysta, rahat lähtee suoraan kortilta ja kamat on viikossa kotona..
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: Keihin fcr säätöapua
motokeidas ainaskin myy ja luulis kaikista liikkeistä jotka kotaria myyvät löytyvän.ascop kirjoitti:Korjtaanpa virhe,, elikkä keihinin suutin. Venttiiliväljykset oon tarkistanu juuri ennen kaasarin säätöjä ja imuventtiilit on karvan tiukat mutta vielä arvoisa. Aattelin jos ihan suomenmaalta löytys nuo osat kun nuita seosruuvejaki löytyy melkeen joka puljusta. Ei haittais vaikka ois koko uus seosruuvi hilppeineen..
Re: Keihin fcr säätöapua
Tilasin ebaysta sellasen R&D flexjetin ni on vähä helepompi pyöritellä kun se suutin on semmosen vaijerin pääsä. Hintaaki posteille tuli huimat 5$ ja suutin tais olla ~40$
Stefa löytykin kaasarin sisältä ja jousen virkaa tällähetkellä ajaa kuulakärkikynän jousi. 3mm rikkakin löyty hyllystä joten näillä mennään.
Pyöritin suuttimen pohjaan ja avasin 3/4 kierrosta ja mönkiä tulille. Käyrä rupes kohta hehkuu punasena ja avasin suutinta niin kauan että sain pimeesä tallisa käyrän takaisin pysymään tummana. Jos en väärin muista niin siinä kierrosten huippukohdassa käyrän ensimmäistet 10cm himmeästi helotti tumman punaisena ja vartti auki siitä sai käyrän tummaksi. Kierroksia en pohjasta laskenu mutta varmaan ollaan lähempänä 3. Pittää huomena koittaa laskia kierrokset ja vähä säätää vielä kun tänään kiireesä tolskasin.
Stefa löytykin kaasarin sisältä ja jousen virkaa tällähetkellä ajaa kuulakärkikynän jousi. 3mm rikkakin löyty hyllystä joten näillä mennään.
Pyöritin suuttimen pohjaan ja avasin 3/4 kierrosta ja mönkiä tulille. Käyrä rupes kohta hehkuu punasena ja avasin suutinta niin kauan että sain pimeesä tallisa käyrän takaisin pysymään tummana. Jos en väärin muista niin siinä kierrosten huippukohdassa käyrän ensimmäistet 10cm himmeästi helotti tumman punaisena ja vartti auki siitä sai käyrän tummaksi. Kierroksia en pohjasta laskenu mutta varmaan ollaan lähempänä 3. Pittää huomena koittaa laskia kierrokset ja vähä säätää vielä kun tänään kiireesä tolskasin.
Re: Keihin fcr säätöapua
tälläsen ?
http://www.mp-racing.fi/flex-seosruuvi- ... -3480.html
Mul on samanlainen letku kaasaris mut se säätää kaasuläpän asentoa, eli niinsanotusti tyhjäkäynnin kierroksia
http://www.mp-racing.fi/flex-seosruuvi- ... -3480.html
Mul on samanlainen letku kaasaris mut se säätää kaasuläpän asentoa, eli niinsanotusti tyhjäkäynnin kierroksia

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: Keihin fcr säätöapua
Juurikin tuo. Onhan tuo tyjäkäynnin säätö itelläkin tuommosen vaijerin nokasa. On vähä huonosa paikasa se sopparuuvi ainaki hondasa. Väsäsin omaan vakioruuviin aikanaan tubeless venttiilistä jatkon josta sai vähä paremmin otteen mitä alumiinisesta billet ruuvista.
https://www.dropbox.com/s/sz9w9lo1h7j84 ... 195914.jpg
https://www.dropbox.com/s/sz9w9lo1h7j84 ... 195914.jpg
Re: Keihin fcr säätöapua
Eilen tuli uusi yammun neula japanian mailta, OBEKM, se entinen laihakohta asettui nyt 11.8-12,5 kohille mikä oli OBELR neulalla pahimmillaan jotain 17,5. Joutunee varmaan vielä ÄNNÄÄ kokeilemään ihan uteliaisuutta ja kesäksi sen tarttee kumminkin.
Kysymys: Mulla on nyt pumppu minimillä mutta ruuttasee kumminkin vähän kakkua avatessa, Kuinka kauan joutuu vetämään läppä auki ettei pumppu sekota mittarilukemia?
Huomioita: Ohuella neulalla tyhjäkäynti ja pääsuutin menee ihan sika paksulle, nyt on tk 42 ja vielä joutuu pienempää hakemaan, nyt on tyhjäkäynti kohillaan kun seosruuvi on noin 5min auki
. Pääsuutin nyt 152 ja toimii paljon paremmin kun vanha 170 (kesällä oli 178)
Kysymys: Mulla on nyt pumppu minimillä mutta ruuttasee kumminkin vähän kakkua avatessa, Kuinka kauan joutuu vetämään läppä auki ettei pumppu sekota mittarilukemia?
Huomioita: Ohuella neulalla tyhjäkäynti ja pääsuutin menee ihan sika paksulle, nyt on tk 42 ja vielä joutuu pienempää hakemaan, nyt on tyhjäkäynti kohillaan kun seosruuvi on noin 5min auki

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: Keihin fcr säätöapua
Voiko laajakaista valehdella että näyttää 9-10 vaikka oikeasti olisi laihalla? Kun mittarilukemat ei muutu oli pääsuutin mitätahansa 170-152 väliltä..booaa, vähän rötää ja lopulta sammuu noin 10-15sek kaasu pohjassa.
Huomenna hakemaan radikaalisti pieni pääsuutin saa nähä mitä tapahtuu...
Huomenna hakemaan radikaalisti pieni pääsuutin saa nähä mitä tapahtuu...
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: Keihin fcr säätöapua
Kuinkas röntön mittarissa hoituu kalibrointi, tekeekö mittari sen itekseen vai pitääkö tehdä manuaalisesti?
Itellä vanhan mallin innovaten ominaisuuksiin kuulu satunnaisesti manuaalinen kalibrointi jotta näytti oikein. Kai sulla ne pakarin liitoskohdat on tiiviit ettei vedä ilmaa yhtään välistä, se ainakin sekottaa arvot. Äärimmäisen laiha seos kyllä paukauttelis putkessa, rikas rötää ja tukehduttaa koneen.
Jos nykynen neula on kärjestäkin ohuempi niin vaikuttaa todella paljon pääsuuttimen kokoon.
Itellä vanhan mallin innovaten ominaisuuksiin kuulu satunnaisesti manuaalinen kalibrointi jotta näytti oikein. Kai sulla ne pakarin liitoskohdat on tiiviit ettei vedä ilmaa yhtään välistä, se ainakin sekottaa arvot. Äärimmäisen laiha seos kyllä paukauttelis putkessa, rikas rötää ja tukehduttaa koneen.
Jos nykynen neula on kärjestäkin ohuempi niin vaikuttaa todella paljon pääsuuttimen kokoon.
Re: Keihin fcr säätöapua
kalibrointi tapahtuu tyyliin anturi irti--> kalibroi ittensä ulkoilmasta... mitenhän muuten ulkolämpötilaerot vaikuttaa arvoihin, jos esim talvella kalibroi ja kesällä mittailee..
Tää on Innovaten MTX-L ja kalibroitu pari kk sitten jossain -5 ilmassa..
Sauma on tiivis ja sauman päällä on 5 kerrosta kuumakestolakkaa luulis pitävän
Onhan se kärjestäkin väkisin ohkasempi, kokeillaan huomenna siis kylmästi 140 suutinta, kyllä vaan kuulostaa pieneltä
Tää on Innovaten MTX-L ja kalibroitu pari kk sitten jossain -5 ilmassa..
Sauma on tiivis ja sauman päällä on 5 kerrosta kuumakestolakkaa luulis pitävän

Onhan se kärjestäkin väkisin ohkasempi, kokeillaan huomenna siis kylmästi 140 suutinta, kyllä vaan kuulostaa pieneltä

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
Re: Keihin fcr säätöapua
Juu saattaa kuulostaa mutta niin se menee ohkasemman neulan kanssa, aikasemmin mulla oli 40mm fcr:ssä 145 pääsuutin, 37mm fcr:ssä eri neulalla 175.
Etanolin kanssa kun läträsin niin siinä tarvi jo hioa neulan kärkeäkin pikkasen että sai pääsuuttimen numerot putoomaan 250
alle 200..
Etanolin kanssa kun läträsin niin siinä tarvi jo hioa neulan kärkeäkin pikkasen että sai pääsuuttimen numerot putoomaan 250

Re: Keihin fcr säätöapua
ok, koitellaan... kauan se pumpun ruuttaus pitäisi näkyä mittarissa, turkin 5sec pitempään..
Toi etanolitouhu on kanssa kiinnostanu jo pitempään... onko siitä enemmänkin juttua täällä? millasia muutoksia laitteeseen vaatii
Toi etanolitouhu on kanssa kiinnostanu jo pitempään... onko siitä enemmänkin juttua täällä? millasia muutoksia laitteeseen vaatii
SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex
-
- Tracks
- Viestit: 1917
- Liittynyt: 14 Tammi 2007 14:31
- Mönkijä:: Yamaha Banshee 350
- Paikkakunta: Tampere
Re: Keihin fcr säätöapua
E85 kanssa varmaan Yaguza osaa parhaiten neuvoa, koska kokemusta löytyy heti verekseltään.
Booaus kuullostaa laihalta, jos kone vetää ilmaa, muttei kykene räjäyttämään, mutta jos bensaa menee helvetisti liikaa, niin sama efekti, koska nesua on sylinterissä mahdoton määrä. Tässä kohtaa voi kuulua terävä poksahdus pakarista... Tai kone voi sammua.
Omassa koneessani tässä tilanteessa nostan yhden tai kaksi suutinkokoa pääsuuttimesta, jos kuormittamattomana kaasuunvastaavuus on hyvä.
Jos kaasuunvastaavuus on huono, niin pikkusuutin/seos on laihalla. (2T)
Rötäys on niitä rikkaita hetkiä jolloin sylinteri yrittää epätoivossa puhdistua ja tehdä juuri senverran tehoa, että seuraava kampikierto voitaisiin suorittaa...
Nassauttaako/poksahtaako putkessa?
Jos kuormittaessa kaasu painettuna poksauttelee putkessa, niin silloin laihalla.
Jos kuormituksen jälkeen kaasulta nostettaessa PAMAHTAA putkessa, niin silloin rikas.
Kuormitatko konetta kunnolla kun testaat pääsuutinaluetta? Onhan moottori kuuma?
Pitkässä ylämäessä saisi varmaan kuormitusta riittävästi ja vaikka kaveri kyytiin.
Yksi oikein suoritettu tulppatesti kertoisi todellisen tilanteen. Tiedän että se tuntuu tuskalta, mutta niin se vain on.
YKSI asia joka kannattaa tarkistaa/ ottaa huomioon. (neuvosta kiitos MR Charger)
Aikoinani minulla oli mahdoton säätää kaasareita ja olin viittävaille heittämässä juuri hankkimiani kaasareita roskiin.
Tein mitä vain, niin konetta ei saanut vetämään yläkierroksilla sitten millään. Kiusaamalla aina sillointällöin antoi hetken tunnetta, mutta booas kuoliaaksi.
Syynä oli ilmanpuhdistajan öljy, joka meni hyhmään tukkien putsarin virtauksen, ja vetäen seokset äärimmäisen rikkaalle.
Hyvin pestyt K&N filsut ja öljy ei toiminut pakkasella, joten nykyään ajan (..jos ajan) talvella öljyämättömillä filttereillä.
Booaus kuullostaa laihalta, jos kone vetää ilmaa, muttei kykene räjäyttämään, mutta jos bensaa menee helvetisti liikaa, niin sama efekti, koska nesua on sylinterissä mahdoton määrä. Tässä kohtaa voi kuulua terävä poksahdus pakarista... Tai kone voi sammua.
Omassa koneessani tässä tilanteessa nostan yhden tai kaksi suutinkokoa pääsuuttimesta, jos kuormittamattomana kaasuunvastaavuus on hyvä.
Jos kaasuunvastaavuus on huono, niin pikkusuutin/seos on laihalla. (2T)
Rötäys on niitä rikkaita hetkiä jolloin sylinteri yrittää epätoivossa puhdistua ja tehdä juuri senverran tehoa, että seuraava kampikierto voitaisiin suorittaa...

Nassauttaako/poksahtaako putkessa?
Jos kuormittaessa kaasu painettuna poksauttelee putkessa, niin silloin laihalla.
Jos kuormituksen jälkeen kaasulta nostettaessa PAMAHTAA putkessa, niin silloin rikas.
Kuormitatko konetta kunnolla kun testaat pääsuutinaluetta? Onhan moottori kuuma?
Pitkässä ylämäessä saisi varmaan kuormitusta riittävästi ja vaikka kaveri kyytiin.
Yksi oikein suoritettu tulppatesti kertoisi todellisen tilanteen. Tiedän että se tuntuu tuskalta, mutta niin se vain on.
YKSI asia joka kannattaa tarkistaa/ ottaa huomioon. (neuvosta kiitos MR Charger)
Aikoinani minulla oli mahdoton säätää kaasareita ja olin viittävaille heittämässä juuri hankkimiani kaasareita roskiin.
Tein mitä vain, niin konetta ei saanut vetämään yläkierroksilla sitten millään. Kiusaamalla aina sillointällöin antoi hetken tunnetta, mutta booas kuoliaaksi.
Syynä oli ilmanpuhdistajan öljy, joka meni hyhmään tukkien putsarin virtauksen, ja vetäen seokset äärimmäisen rikkaalle.
Hyvin pestyt K&N filsut ja öljy ei toiminut pakkasella, joten nykyään ajan (..jos ajan) talvella öljyämättömillä filttereillä.
Yamaha Banshee 2006
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
"-Banshee on irlantilainen taruolento, joka itkien ja valittaen erittäin kovaäänisesti ennustaa omaisen tai läheisen kuolemaa."
Re: Keihin fcr säätöapua
Vähän heikosti oli tälläviikolla aikaa suorittaa minkäännäköisiä säätötoiimenpiteitä...eilen olin menossa, mutta kappas, jostain oli vuotanu tankillisen tallin lattialle niin jäi laite odottamaan parempaa huomista.
Kova pyllytuntuma on nyt että paksulla mennään pääsuuttimella ja pahasti, hain toissapäivänä 140-148 suuttimet niin kokeilen niillä kuhan saan aikaseksi. Testi ajot oon aina suorittanu pelkällä kiihdytysputkella ja kylällä suhailut pipercrossilla ja kevyesti notoilia
Kuumalla koneella tottakai on menty, talvella tienpinta vähän hankaloittaa täyskaasulla kuormittamista.
Helpolla tää ei aivastele eikä poksauttele saa mennä tosi äärirajoilla sopat jotta oirehtii noin.
Yaguzalle läjäpäin pisteitä tuosta neulavinkistä, nyt 5 pykälää ohkasemmalla neulalla laski pintakaasun seokset 17,5afr ---->12,2
ollaan puhtaasti voiton puolella. Ja samaan syssyyn Team Laineelle ohuesti risuja kun kesällä säätivät laitteen ja kerrottiin että nyt on tikissä..
Kova pyllytuntuma on nyt että paksulla mennään pääsuuttimella ja pahasti, hain toissapäivänä 140-148 suuttimet niin kokeilen niillä kuhan saan aikaseksi. Testi ajot oon aina suorittanu pelkällä kiihdytysputkella ja kylällä suhailut pipercrossilla ja kevyesti notoilia
Kuumalla koneella tottakai on menty, talvella tienpinta vähän hankaloittaa täyskaasulla kuormittamista.
Helpolla tää ei aivastele eikä poksauttele saa mennä tosi äärirajoilla sopat jotta oirehtii noin.
Yaguzalle läjäpäin pisteitä tuosta neulavinkistä, nyt 5 pykälää ohkasemmalla neulalla laski pintakaasun seokset 17,5afr ---->12,2

SMC 300xle Ex
SMC Wildcat RE Ex
SMC Wildcat RE Ex