Merkkilaite vaihtui kiinalaiseen **ÄÄNESTYS**

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.

Merkkilaite ----> Kiinanmönkkäri

Äänestys päättyi 12 Helmi 2013 17:18

Kyllä olen vaihtanut, miksi?
3
5%
Ei, ei ole ollut tarvetta
22
36%
Ei, enkä vaihda, miksi?
32
52%
Ehkäpä tulevaisuudessa..
4
7%

Ääniä yhteensä: 61

Papukeppi
3WD

Re: Merkkilaite vaihtui kiinalaiseen **ÄÄNESTYS**

Viesti Kirjoittaja Papukeppi »

Sarjassa pakko kertoa, vaikka ei koskekaan suoraan mönkkäriä.

Menin kloppina tekemään ensimmäistä autonvaihtoa Kupla vm. -73 vaihtoon :lol:

Olin just käynyt Intin ja olin niin miestä. Kauppias kysyi, mitäs poika? Tuo poika nyppäs, heitin ihan vittuillakseni; Etsin hyvää ja halpaa! Myyjä silmää räpsäyttämättä murjaisi, että sittenhän taitaa tulla kahden auton kaupat :lol:

Papukeppi
hankala
2WD
Mönkijä:: Trapper 500xl efi

Viesti Kirjoittaja hankala »

Ne täällä jotka ovat latoneet taaloja tiskiin valtavan nipun saadakseen "merkki"-mönkkärin, ei tietenkään voi mitään hyvää nähdä "kintsuissa", sehän ois kuin myöntäis oman tyhmyytensä...
Täällä on aina voimakkaana tuo kiinalaiset vs. "oikeat" mönkkärit, kun lukee ketjuja on helppo huomata että ns. merkki-vehkeissä on ihan samat ongelmat ja puutteet kuin zinkseissäkin, rahalla korjaa merkkipelit ja niin myös kintsut.
Itse pyörin täällä lähinnä koska mönkkäri on harrastukseni ja pidän siitä, v*tut minä siitä mistä maasta kone tulee!
Ajaminen on se jonka luulin meitä yhdistävän, pitääkö tässäkin erotella merkin ja mallin perusteella? Oma zinksini ainakin kulkee sujuvasti samoilla urilla merkkipelien kanssa.
Ennen nykyisen koneeni ostoa (Trapper), koeajoin kahta erilaista Arctic Cattia myös, valitsin kintsun ja sillä ajan. En häpeä!
Ei riemulla rajaa kun ilman tietä ajaa

Trapper 500XL EFI 4x4
SETMA
Tracks
Mönkijä:: ?

Viesti Kirjoittaja SETMA »

Herneenpalko nenään :lol: Ei vaan,Kaveri tuossa taannoin sanoi että Relluun saa samat viat halvemmalla.Pätee myös mönkkäreissä :doubt:
Haminan seudun mönkijät ry
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Itse pyörin täällä lähinnä koska mönkkäri on harrastukseni ja pidän siitä, v*tut minä siitä mistä maasta kone tulee!
Tämä on taivahan tosi. Itsekin ajanut melkein kiinalaisella mönkijällä enemmän kuin millään muilla merkeillä. EIkä liioin valittamista.

Sä et ole selvästi ymmärtänyt tämän äänestyksen pointtia. Vaikka itse koitinkin savustaa esiin hieman provosoimalla esiin niitä edellisellä sivulla, jotka ovat syystä tai toisesta vaihtanut "merkkipelin" kinkkiin.

Syitä täämmöiselle teolle haluiaisin kuulla.

Ja sehän on fakta, että varaosien hinnasta laadukkaan merkin tunnistaa.
Itse olen huomannut, ettei hyvää ja halpaa ole, mutta on olemassa myös kallista ja huonoa...
Tämäkin Paupukepin väittämä mielestäni täysin totta!!
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
hankala
2WD

SETMA kirjoitti:Herneenpalko nenään :lol: ....:
taisin hieman vetästä joo, mut pistää korpeemaan tuo kun hienon harrastuksen mittatikuksi yhtenään laitetaan tuo välineitten valmistusmaa.

Trapper 500XL EFI 4x4
hankala
2WD

Puuhis83 kirjoitti:
Sä et ole selvästi ymmärtänyt tämän äänestyksen pointtia...
Myönnän, vedin off-topiciksi, ajatus karkasi :) pahoitteluni, palataan toki aiheeseen.

Trapper 500XL EFI 4x4
Puuhis83
Tracks
Mönkijä:: Polle 4x4 & Dinli901

Viesti Kirjoittaja Puuhis83 »

Tämä ei suinkaan ole välineurheilua. Persaukisten (itseni mukaan lukien) on harrastettava "edullisemmin".. :D
..kahden mönkijän yksinhuoltaja..

Ostan Dinli 901/904 osia, yms. tarviketta. Myös Polaris predator 500/ Smc wildcat moottorin osat kelpaa. Tarjoa yksityisviestillä!
hankala
2WD

Jotta nyt pysyttäisiin aiheessa:

Itse valitsin konetta isompaan vaihtaessani kinkin ACn yli vain mukana seuranneiden varusteiden tms. vuoksi, molemmat kokeilin, mielestäni olivat kovin samalla viivalla ajoltaan. Puolueellisuutta toi ehkä tuo aiemin omistamani Arctic Cat 366 4x4

Trapper 500XL EFI 4x4
moilanen
6WD

Viesti Kirjoittaja moilanen »

Henkilökohtaisesti luokittelisin mönkijän käytön kahdelle uralle; harrastus/pikkutyöt(lumityöt, puunajo...yms), nyt älköön kukaan älähtäkö tuota puunajokysymystä, ajelen toki puitakin, tuulenkaatoja silloin tällöin ja kaverini sahalta sahapintaa mutta kun tarvitsen 20-25 pinokuutiota kuivaa koivua pihaan, sitä varten löytyy oma kalusto naapurilta. Tuohon kokonaisvaltaiseen polttopuun tekoon/kuljettamiseen ei oikein aikani riitä. Toinen alue on päivittäinen käyttöpakko, kun muutakaan vastaavaa konetta ei ole tarjolla.
Omalta osaltani on kokemusta tuolta 90-luvun alusta; Kawasaki KH300, Polaris sportsman 300 (maastovehkeitä), sitten Rally 250, TNS 650(kiinalaisia ja tosi kalliita työkäytössä ja osin siihen soveltumattomiakin) nyttemmin Polaris 500 ho t3 ja sillä ajeltu pian 9000km ja 360h.
Ylläoleva teksti kertokoon vastauksen kysymykseen.
Manekki
Noppeli

Viesti Kirjoittaja Manekki »

Molemmat löytyy ja toistaiseksi vielä molemmat pelaa.
Vastaa Viestiin