Pitkään on tullut tätä palstaa jo seurattua, jospa vaikka kirjoittaisikin jotain. Tällänen vanhus löytyy Paimiosta. Onnistuin pitkällisen kaupanteon jälkeen otamaan tämän toiselta omistajaltaan aika lohduttoman kuntoisena. Olin itse seurannut Hondan maatumista siihen puun alle jo muutaman vuoden ajan ja tein pitkällistä väsytystä kaupasta. Lopulta kauppaan päädyttiin ja harmittaa etten tullut ottaneeksi yhtään kuvaa siitä neulaskinoksesta mistä tämän pelastin.
Pesemisellä, kytkimien virkistelyllä, huolloilla, uudella akulla ja vaijerien vaihdolla tuo kuitenkin elpyi käyntikuntoon melko vähin vaivoin. Olin varautunut pahempaankin. Renkaatkin löytyivät pienen etsinnän jälkeen alle ja siitä asti tää on ollut käytössä neljättä vuotta.
Pientä varustelukierrettä on havaittavissa kyllä kokoajan. Valoja on tullut lisää luonnollisesti, penkinlämmitin, kahva ja peukalo lämppärit myös. Takaloksut ovat myös uudet. Ainoa asia joka tällä hetkellä kaipaisi varsinaisesti tekemistä olis kaasari. Tuossa vuosimallissa 85 on kylmäkäynnistys tyypillisesti ongelma. kylmäkäynnistyksen suutin on kaasariin kiinteästi rakennettu ja se ei toimi kuten kuuluu. Harkitsen tässä tilaanko jonkun repro kaasarin tilalle vai modaanko alkuperäisen. Kummastakin tuntuu olevan hyviä kokemuksia ankkalinnan pojilla. No käyntiin tuo on lähtenyt aina tarpeen tullen ja kun koneen käyttää lämpimäksi kaikki toimii ku unelma. Viimeisin pikkujuttu oli uudet iskareiden suojakumit. Iskarit olis voinu käyttää toki palasina ja öljyn vaihdonkin tehdä, mutta ei nyt tässä vaiheessa riittänyt virta siihen.
Pieni korotus tuohon tekisi mieli tehdä, takapään saa korotettua helposti lisäpalalla, mutta etupäähän pitäisi tehdä iskariputkien ja ohjaustangon rungon väliin korotuspalat.
Vanhassa vara parempi ja paljon enemmän harrastettavaa.
Honda atc250es -85
Honda trx70 -86
Honda "Ärrä" atc250r -82
Pari pentujen 70cc kiinalaista