Minkä mönkijän ostan
-
- 3WD
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Huhti 2006 00:18
- Mönkijä:: Sportsman 700efi
- Paikkakunta: Oulunseutu. Polaris Sportsman 700efi 07
Minkä mönkijän ostan
Mitä suosittelette. suzuki ja polle yamaha ja artic cat on ollu mieles. polle karsiutu kyl vähä pois sen automaattisen lukituksen takia. aattelin ostaa 600cc-> lukko sais olla manuaalinen etee tai sähkönen.Erillisjousitus sais olla kans. se taitaa olla näis kaikissa jopa kawassa. Suskasta oon lukenu juttuja ja varmaan ois hyvä peli. nyt alla Artic cat 300 05 joka on myynnis.Pistäkää viestii jos kiinnostaa. LAite on oulus.Kävin testaamassa ac 400 07 jossa oli lukko ees manuaalinen. Hyvältä tuntu ja tehooki oli.suunnanvaihtajakin toimi paremmin kuin polariksessa. hinta oli jotain 8300e ja 06 oli 7700 josta saa varmaan 1000e pois käteisellä ostattaessa. Tuli vaa mielee toi ee-speed kq susuki ku ei ois hinnassa palioo eroo. siinä on kait etee lukkoki sähköllä lukemani perusteella. Jos sais ton oman ac:n myytyy nii ostasin heti isomman:D
Kyllä se Pollen automaattilukko on käytännössä erinomaiseksi todettu eikä luotettavuudessa ole mitään ongelmaa vaikka kateelliset kauppiaat niin väittävätkin
Kaikki noista on hyviä vaihtoehtoja mutta kun menit mainitsemaan 700KQ:n niin itse en sen jälkeen muuta harkitsisikaan. Ehdottomasti paras hinta/laatusuhde ja laite on uskomattoman ketterä ja etenevä maastossa.

Kaikki noista on hyviä vaihtoehtoja mutta kun menit mainitsemaan 700KQ:n niin itse en sen jälkeen muuta harkitsisikaan. Ehdottomasti paras hinta/laatusuhde ja laite on uskomattoman ketterä ja etenevä maastossa.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 3WD
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Huhti 2006 00:18
- Mönkijä:: Sportsman 700efi
- Paikkakunta: Oulunseutu. Polaris Sportsman 700efi 07
Pohtii
Mä oon vaa miettiny et ollaanko jo kiinni ennen ku polle lukko tarraa kiinni ja sit askarruttaa ku talvella 4wd päällä ajellaan ja heittää sladii nii yhtäkkii etupääki menee lukkoo nii ei oo yhtää hauskaa?Yamahan kävin eile testaa 660 mallin.Ei hassumpi laite sekään. 700satasessa ois ohjaustehostinki 

Se Polariksen lukko toimii nopeammin kuin ajatus. Neliveto kytkeytyy niin huomaamatta kaikissa tilanteissa että et edes huomaa, tällä en tarkoita sitä että peli olisi takavetoinen silloin kun sen pitäisi olla nelivetoinen. Polariksen neliveto toimii jatkuvasti aktiivisesti ja se on mukana silloin kun pitääkin ilman miettimisiä tai viiveitä. Ehdottomasti nelivetojen kunkku nelivedon toiminnan suhteen.
Uusi 700 Grizzly on tosiaankin varteenotettava vaihtoehto mitä kannattaa myös harkita. Melkein voisin sanoa että määritä budjettisi ja käy kokeilemassa mikä laite tuntuu parhaimmalta. Kaikki tuon kokoluokan laitteet on alansa huippuja eikä yksikään ole huono.
Uusi 700 Grizzly on tosiaankin varteenotettava vaihtoehto mitä kannattaa myös harkita. Melkein voisin sanoa että määritä budjettisi ja käy kokeilemassa mikä laite tuntuu parhaimmalta. Kaikki tuon kokoluokan laitteet on alansa huippuja eikä yksikään ole huono.
Kylätason mönkijäkuski
-
- 6WD
- Viestit: 646
- Liittynyt: 18 Tammi 2006 12:38
- Mönkijä:: Can-am outlander max 570 t3
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
-
- 2WD
- Viestit: 28
- Liittynyt: 17 Joulu 2004 13:11
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa Polaris Sportsman 700 -02
Taijat olla oikeen asiantuntia? Kyllä siinä kytkeytymisen ajasa on aikamoinen ero. Ainaki mitä ollaan testailtu. Mieti sitä!VIPER kirjoitti:On se kumma kun näillä sivustoilla häiritsee niin se Cam-Amin "hidas" lukko ja sitten samalla nopeudella kytkeytyvä pollen versio on MAAILMAN PARAS. Miettikääpä sitä...
Paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa!
- rulez
- Tracks
- Viestit: 1751
- Liittynyt: 13 Tammi 2005 21:32
- Paikkakunta: Vimpeli Mönkijä: Yamaha grizzly 700 SE -08
- Viesti:
En väitä että pollen lukko olisi paras mahdollinen mutta tuo kytkeytymisnopeus varrattuna canan lukkoon on takuulla aivan jotain muuta kuin sama !
Tuommosella märällä suolla tuo pollen ja canan lukkojennopeus voi ollakkin lähes samanveroinen kun pystyy pitämään vauhtia yllä mutta sitten kun mennään jyrkkiä kallioita ja kivikoita ylös aivan hiipimällä ja kaasua ei kärsi kyttää juuri ollenkaan niin pollen lukko kyllä tarttuu "ajatusta nopeammin" mutta canalla taas joutuu sudittamaan 3 pyörällä jonkunaikaa joka on välillä lähes mahdotonta.
Ja tuohon etupään lukon kytkeytymiseen vahingossa talvella takavedolla sladitellessa voisin sanoa että on aika epätodennäköstä tuommonen ilmiö itsellä ollu 700 ja 800cc ja näissä kamppeissa en ikään tuota saanut tapahtumaan ja aika paljon takavedolla talvella sladittelen vaikakin siinä on sanottu olevan riskinsä! Myös kaveripiirissä olevilla kamppeilla ei näin ole käynyt mutta mahdollista tuo toki on joillain yksilöillä ja ROOSA999 sen meille omalla laiteellaan todisti talvisella vierailullaan.
Tuommosella märällä suolla tuo pollen ja canan lukkojennopeus voi ollakkin lähes samanveroinen kun pystyy pitämään vauhtia yllä mutta sitten kun mennään jyrkkiä kallioita ja kivikoita ylös aivan hiipimällä ja kaasua ei kärsi kyttää juuri ollenkaan niin pollen lukko kyllä tarttuu "ajatusta nopeammin" mutta canalla taas joutuu sudittamaan 3 pyörällä jonkunaikaa joka on välillä lähes mahdotonta.
Ja tuohon etupään lukon kytkeytymiseen vahingossa talvella takavedolla sladitellessa voisin sanoa että on aika epätodennäköstä tuommonen ilmiö itsellä ollu 700 ja 800cc ja näissä kamppeissa en ikään tuota saanut tapahtumaan ja aika paljon takavedolla talvella sladittelen vaikakin siinä on sanottu olevan riskinsä! Myös kaveripiirissä olevilla kamppeilla ei näin ole käynyt mutta mahdollista tuo toki on joillain yksilöillä ja ROOSA999 sen meille omalla laiteellaan todisti talvisella vierailullaan.
Oli tuossa uusimmassa 4x4 lehessä siitä Cam amin lukosta. Ja kun se on isoissa koneissa hidas. Selitettiin ameriikan käytöllä jossa ATV:illä vejetään satalasissa jokapaikassa. Tällä hitaudella on haluttu turvallisuutta nopeisiin ajoihin. Ja sain käsityksen jotta siihen ois joskus/jo nytte mahollista saaha osat jotta ois nopiampi myös isoissa koneissa. Pikkukoneilla ilmeisesti on jo nopeampi. Nopeutta verrattuna pollen lukkoon en tiedä.
Ja tuosta pollesta. Lukkohan toimii periaatteella: vapaasti pyörivä rullalukko. Eli rengas ei ulkokurvissakaan jarruta vaikka on neliveto päällä, toisin kuin muilla. Navassa on sähkömagneettinen rulla joka sallii kehän pyöriä nopeampaa kuin keskiö (lue akseli) mutta ei hitaampaa. Lukko on 110 % varma kampe ja pitää aina
Etuna lukossa on sen vapaus. Neliveto päällä on myös lukko päällä. Se ei jarruta --> säästää bensaa, renkaita ja hauista kun ei tarvi vääntää mutkissa väkisellä. Eikä tarvi väänneellä erikseen lukkoja omista vivuista.
Ja tuosta pollesta. Lukkohan toimii periaatteella: vapaasti pyörivä rullalukko. Eli rengas ei ulkokurvissakaan jarruta vaikka on neliveto päällä, toisin kuin muilla. Navassa on sähkömagneettinen rulla joka sallii kehän pyöriä nopeampaa kuin keskiö (lue akseli) mutta ei hitaampaa. Lukko on 110 % varma kampe ja pitää aina

-
- 3WD
- Viestit: 83
- Liittynyt: 15 Huhti 2006 00:18
- Mönkijä:: Sportsman 700efi
- Paikkakunta: Oulunseutu. Polaris Sportsman 700efi 07
Mönkijä ostettu
Ostin sit polaris 700 efi 2007 ja olen tyytyväinen.
-
- Tracks
- Viestit: 1146
- Liittynyt: 05 Maalis 2006 03:22
- Mönkijä:: Polaris SP 500 EFI T3
- Paikkakunta: Helsinki
Hyvin Polle kuski tiivisti tuon Pollen lukon toiminnan jaTomppa80:kin rohkeni sitten Pollen hankkia. Kyllä se Pollen lukko on lukkojen aatelia Siihen kun vielä saisi Yamahan ohjaustehostimen, Canan tehot ja Hondan luotettavuuden, niin alkaisi olla kampe kohdillaan.
Viljami
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.
Vuoden turhake 2007, ja ylpeä siitä.