Takavedolla lepikkoon.

Yleistä keskustelua mönkijöistä. Esim rengas ja vanne keskustelut.
4wheels
3WD
Viestit: 60
Liittynyt: 14 Heinä 2006 13:19
Mönkijä:: Comanche Cross 300cc -08

Takavedolla lepikkoon.

Viesti Kirjoittaja 4wheels »

Mitenkäs noilla reiteillä ja tapahtumissa pärjää takatuupparilla jos vaikka kesällä tulis lähdettyä?.Onko mahollista vai saako olla puolet matkasta köyden päässä?.
xvillex
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 07 Maalis 2007 23:36
Paikkakunta: Rovaniemi Honda Cb750f -80

Viesti Kirjoittaja xvillex »

renkaat ja vääntö ratkaisee reitillä liikkumisen suurelta osalta... 4wd:hän on aina parempi.... metsään tuskin on ememmälti asiaa takatuupparilla... :?
If you don't GO, you NEVER know!
Joke
3WD
Viestit: 86
Liittynyt: 22 Maalis 2006 22:08
Paikkakunta: Kangasniemi

Viesti Kirjoittaja Joke »

eikös jotku takatuuparit oo kohtalaisen keveitä, niin niitä kantaa vaikka palan matkaa hankalanpaikan yli?
joukossa tyhmyys tiivistyy?
xvillex
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 07 Maalis 2007 23:36
Paikkakunta: Rovaniemi Honda Cb750f -80

Viesti Kirjoittaja xvillex »

Ei nyt ihan kanna kuitenkaan... harva sälli saa yli satakiloo maasta tempastua kuitenkaan... :lol:
If you don't GO, you NEVER know!
Avatar
jr
Tracks
Viestit: 1111
Liittynyt: 13 Heinä 2005 22:34
Paikkakunta: Pirkanmaa Mönkijä: Kawa 750

Viesti Kirjoittaja jr »

Kyllä kesällä takavedollakin pärjää, jos ei älytöntä kivikkoa, suota tai jotain helevetin syvää suo-ojaa matkaan satu. Ja kyl porukalla aina hinausköyttä tai vastaavaa matkassa on. 8)
Avatar
BLADEMAN
6WD
Viestit: 606
Liittynyt: 14 Huhti 2006 21:18

Viesti Kirjoittaja BLADEMAN »

.
Viimeksi muokannut BLADEMAN, 23 Tammi 2012 17:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Takavedolla on se paha ongelma, että esteen kohdatessaan, oli se sitten kivi, maankohouma tai upottava maa yleensä, ei eturenkaat auta ainakaan etenemistä yhtään. Siinä tilanteessa ne vaan tuo vastusta eteensiirrossa. Itseasiassa joskus tuntuu, että etuvetomönkijä menis monessa paikassa paljon paremmin... Siihen se nelivedon juju perustuu, se tekee tavallaan omat jälkensä. Oliko tarpeeksi sekavasti? :)
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

No mettäshän etenee jos maavara riittää, ja pahat paikat pääsee kiertämään, suot sun muut vetelät paikat on pahoja, mutta paikasta riippuen vauhtia ja hyvät renkaat auttaa. Jos on pahaa paikkaa niin pitää vauhtia pitää yllä kokoajan, ei suuri este tartte olla edes että jää sutimaan jos ilman vauhtia yrittää. Kuskistahan se suurilta osin on kiinni mistä pääsee. Kun heiluu jokasuuntaan pahois paikois niin pääsee kans aika hyvin.


sekavaa...
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Avatar
VIPER
6WD
Viestit: 262
Liittynyt: 23 Syys 2006 15:44

Viesti Kirjoittaja VIPER »

Nassikka kirjoitti:No mettäshän etenee jos maavara riittää, ja pahat paikat pääsee kiertämään, suot sun muut vetelät paikat on pahoja, mutta paikasta riippuen vauhtia ja hyvät renkaat auttaa.
sekavaa...
Eli tuon mukaan takaveto ja neliveto etenee samaa tahtia jos maavara vain riittää? Kyllä ne eturenkaat tahtoo vaan lisätä sitä vastusta. Välillä ihan kunnolla...
xvillex
3WD
Viestit: 111
Liittynyt: 07 Maalis 2007 23:36
Paikkakunta: Rovaniemi Honda Cb750f -80

Viesti Kirjoittaja xvillex »

Näimpä asia taitaa olla juurikin kuin sannoit.. eturenkaat vastustaa ja maavara ja vääntö ja pito ratkaisee... :D
If you don't GO, you NEVER know!
Avatar
Nassikka
4WD
Viestit: 159
Liittynyt: 11 Elo 2006 20:43
Paikkakunta: ksk

Viesti Kirjoittaja Nassikka »

VIPER kirjoitti:
Nassikka kirjoitti:No mettäshän etenee jos maavara riittää, ja pahat paikat pääsee kiertämään, suot sun muut vetelät paikat on pahoja, mutta paikasta riippuen vauhtia ja hyvät renkaat auttaa.
sekavaa...
Eli tuon mukaan takaveto ja neliveto etenee samaa tahtia jos maavara vain riittää? Kyllä ne eturenkaat tahtoo vaan lisätä sitä vastusta. Välillä ihan kunnolla...


En väittänyt että takaveto ja neliveto etenee yhtä hyvin! Tottahan ne eturenkaat hidastaa, mutta jos on vauhtia niin että saa eturenkaat pahasta paikasta yli...
EX: National Motor 250cc -05
EX: Comanche 200cc
EX: Suzuki Quadracer LT250R -87
EX: Dinli 450 -06
Dinli 450 -11
Avatar
Viliko
R.I.P
Viestit: 1231
Liittynyt: 25 Tammi 2006 20:35
Mönkijä:: ArcticCat V2
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Viliko »

Juu kyllä vauhdilla pääsee pitkällekin lepikkoon mutta.. sieltä pois onkin eri juttu.

Tosin eihän sitä kysyttykään :)
ajp
4WD
Viestit: 203
Liittynyt: 06 Syys 2004 17:55
Paikkakunta: Kivialho City
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajp »

pakki on keksitty, vaikka takavedolla siitä ei ole juuri hyötyä.
tulipas taas harvinaisen epäselvä ja pitkä viesti.
Avatar
Jere itte
Tracks
Viestit: 1693
Liittynyt: 12 Maalis 2006 13:05
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Jere itte »

Outlawissa tuntuu olevan aika hyvin joustoo, kun pulttaa vakaajan irti takaa.
Sen saa meinaan melkein tallin lattialla kyljelleen kun oikein heiluttaa... :lol:
l Kipu on vain tunne l
Avatar
DSP
3WD
Viestit: 90
Liittynyt: 24 Huhti 2007 22:25
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja DSP »

Ei se kyllä häävi ole tuo takatuuppari tuolla mettässä menemään. Tänään sitä menoa parilla semmosella tuli testattua ja kyllä tuli 4 vetosta ikävä.
Vastaa Viestiin